Villervalla: Jag tyckte väl att det var rätt uppenbart att Jokinen inte mådde särskilt fantastisk under våren, det lär väl ha märkts av i omklädningsrummet också.
Rip Kirby: Det verkar ju inte som att det bara handlat om renodlad kritik när till och med Lander verkar ha reagerat också, det verkar jäkligt illa men ryktet gick väl redan i våras och det här bekräftades väl nu.
Inte alla som uppskattat Jokinens metoder att förmedla sina kunskaper. Ska det gå såhär långt så undrar man vad faen Olli höll på med.
Oliver Johansson delar sina erfarenheter:
"Inför den här säsongen lämnade han klubben och skrev på ett tvåårskontrakt med Linköping. – Jag kände att jag behövde något nytt, säger han. Men enligt honom fanns det en specifik anledning till att han sökte sig vidare: Olli Jokinen.
22-åringen säger att han ville testa något nytt eftersom Jokinen vid det tillfället hade ett år kvar på kontraktet. – Det kändes inte bra när jag var här. Han var hård mot mig. Jag fick mycket skit av honom varje dag."
Och självklart gick det här bedrövliga bemötandet inte omärkt förbi hos övriga spelare där bästa lagkaptenen står upp för Oliver:
"Enligt Johansson reagerade även lagkamraterna på det.
– Lander sa till mig att jag inte kunde fortsätta att lyssna på honom. Alla såg att det blev överdrivet till slut, att jag blev någon syndabock som man slog på. Han ville väl väl egentligen och utveckla mig, men det blev för mycket att varje dag bli utpekad inför alla."
Alltså, så här får man inte göra mot en annan människa. Galen blir jag, helt jävla tokig! Hur faen kan det få gå till på det här viset?
Nisse på Mon or: Man får bara försöka hitta lösningar att värva helt enkelt. Gå till sponsorer, dra in på flygresor etc. (Om vi nu ens flyger längre vill säga)
Zäta75: Från läktaren i lördags såg det ut som en knäskada. Hur allvarlig eller lindrig är omöjligt att säga. Blir han borta några veckor är jag helt för att fråga Lundmark om en comeback. Inte minst för hans positiva inställning och pushande attityd i laget. Det har varit lite gamnackar emellanåt i år.
Zäta75: Hittills så menar många här att börsen är tom. Nu när Wedin verkar skadad, då ska Nubben värva. Finns det mer i börsen nu än innan Wedins skada ? Av 10 frwds är det nu Genborg och Dahlén som är målskyttar. Resterande 7 friska är det inte. Det fattas åtminstone 2 som kan kallas spets. Då skulle man höja klassen på en 2akedja.
Rip Kirby: Ja nu vet vi inte hur länge Wedda blir borta, men finns ju risk att det blir en längre skada över JVM-uppehållet så jag förmodar att Nubben tittar på spelare nu. Det måste han göra!
Rip Kirby: Jahopp. Handlar det om tiden över JVM så får Nubben skramla fram alla korvören han har. För då MÅSTE det värvas.
Vi kan inte vara den enda klubben i ligan som står med mössan i hand och kollar på när alla andra rustar upp.
Läste till och med att Leksands sportchef tjomme är i Nordamerika och spanar in AHL spelare. Som skulle kunna komma att bli aktuella. Både för denna och nästa säsong.
Det kan gå snabbt neråt som sagt.
Det som kan vara positivt är att vi klarat oss rätt länge utan skador och förhoppningsvis byggt upp en liten buffert med det och eventuellt Erixons lön som vi "sparat" in.
Vad gäller Lundmark så vore det väl en nobrainer att plocka in honom om det skulle visa sig att han vill hem redan denna säsong. Ja nu "äger" vi väl honom i Europa redan då han hade ett år kvar på kontraktet.
Men sett till det Lilja levererat så håller jag Lundmark före alla dar i veckan. Kan ärligt talat inte påstå att man lägger märke till Lilja allt för ofta under matcherna heller. Oavsett poäng produktion eller inte.
Heikkinen skapar ju lägen på egen hand i allafall.
JanneH: Om vi utgår från att Lundmark inte blivit sämre sedan senast vi såg han så får man en duellvinnare med energi och tyngd som använder sin fart för att få utrymme.
Ett skapligt skott.
En inte särskilt kreativ kille som slår passningar som förväntas men inget mer.
En spelare som står för hårt jobb.
Stadig 3e eller fjärdekedjespelare.
Kan ta defensiva roller med rakt anfall när tillfälle ges.
Lundmark skulle kunna bidra med att ge Heikki mer offensiv frihet.
Kanske kan det gynna Timrå i långa loppet.
Jobbet Heikki gör defensivt på hattrick-backen i BIF’s första mål i Gävle är ju knappast vad man vill se av en tredjelina i SHL.
Vi vill ha en Rattie, Tomasek, Karlqvist, eller Kapanen typ som har högsta procent på skotteffektivitet men vi har 120% inte ekonomi för en sådan.
Jag tror stenhårt på att skapa mer förutsättningar för dom vi har som inte levererar idag att komma upp på mer tillfällen genom justerad roll…
Ju starkare, snabbare 3-4 kedja blir desto lättare för Heiki att få chanser om han fiskar lite.
Det gäller Lilja med…
För vi vill ha mer av honom med än vad vi får…
Så jag vill inte skriva av Lundmark även om jag med ser att det inte är en NHL frw vi får i honom…
Men vi får en roll som kan ändra dynamiken och skapa lite energi o jävlaranamma under serielunken.
Att lägga upp matchavsnitt efter en förlust känns alltid lite tråkigt, men den här gången handlar den inte om det. I stället har man fokus på Iza, en sexårig flicka som tidigare drabbats av leukemi, men som idag är helt ... | Läs mer