1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609784 inlägg · 6214 ämnen
« · 3016531 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Montén Python: orkar inte ens bli irriterad längre ..är det tänkt att Lilja ska in på fyra femmor? Hur dåliga är då inte de forwards som inte platsar band de 12 startande?🤔

Montén Python: Bygga vidare med Lilja är en kalkyl enkom sprungen i önskan och hopp. Det finns ingenting ur ett cyniskt lagbyggande som han hade stannat.

Zäta, Nubben, Emil och Gunno. Känns just nu som ett överbetalt sportråd utan uspen som man faktiskt betalar dom för. ”Dom är typ gratis” ah då är det snålhet som gör detta beslut isf.

Rip Kirby: Hihi.

Cobbel: Hade du skrivit Heikkinen så hade jag kunnat hålla med om lite oflyt i avsluten.

Vad gäller Lilja så tycker jag han trampat vatten mest hela säsongen.

Särskillt i den offensiva delen där han varken tagit för sig fysiskt eller med poäng. Jag skulle kunna dra till med ord som osynlig.

Visst det kan säkert bli att han höjer sig med ny tränare och spelidé och hela den biten.

Men skulle vi bara gå utefter hur han spelade föregående säsong, så är det inte mycket som talar för att han kommer bli nåt nämnvärt bättre.

Zource: Enbart gnället på domaren i m0d0boken är och förblir befogat!

TIK_TIK: Gnället är väl ändå befogat?

Smörgåsen : mm…

7-8 omgångar och några enstaka matcher har man kunnat se att Lilja verkligen KÖRT och faktiskt jagat motståndare nära och försökt skapa framåt.

Jag vettifasen om det handlar om otur.
Men jag tycker fler än Lilja hade svårt att spela hockey med tävlingsinställningen på plats det gångna året…

Bortaspelet liknade ju mer en jävla avslappningsretreat än elitidrott…

På det viset kanske det faktiskt finns något helt annat att hämta ur spelarna kommande år.

Men DK och Molinder har ju varit nära detta redan under den gångna sässen så på vilket sätt tänker dom att spelarna ska vilja tävla nästa sässe?

Timrå är en liten kommun, som det kämpas och slits för att vi ska ha ett SHL-lag. Ett jävla gnäll på det mesta här. Finns det inga pengar eller begränsat då är det bara att finna sig i det! Men vi har ett SHL-lag likt förbannat!

jk: Vilken ansträngning att säga det i april till en journalist när man vet att man har 100+k i månaden. Fan vad stor och grym han är! HYLLA LILJA! Han är så tuff och cool och vettig!

Folk är så otroligt naiva.

Vi har tappat Hållander, Kapanen, Dahlén och EP.
Lilja ska rädda oss, för han mådde dåligt och nu mår han bra. Hjälten Lilja.

Villervalla: tycka vad man vill om Lilja men attityden om att vilja kämpa sig tillbaka och slå sig in är helt rätt

Gathlopp: Var lite tacksam va. Skitsvårt att hitta någon som vill ha en sportchefslön trots allt.

Villervalla: Enda klubben i hela Sverige med HA/SHL inräknat som inte kan lösa EN spelarjävel. EN spelare. Sen vill vi ha swish för Lundmark också. Fy fan vad fattiga vi är. Skönt som spelare dock, lös ett kontrakt och du är garanterad skiten oavsett prestation.

”Det kostar att lösa ut” ja men alla andra klubbar i dom två högsta divisionerna har fan ören över för en spelare. Vissa töntlag i HA har fan egna bussar, vi sponsrar modo.

Vi är så pinsamt fattiga och handlingsförlamade. Visa lite jävla bollar liksom. Nä, nu ska vi gulla och ta hand om stackars Lilja, snart spelar han i landslaget, handhjärta.

Fy fan, jävla nötter hela ledningen.

”Det kan inte bli sämre iaf” ja så kan man resonera med junisar som kostar 40k. Inte en tänkt toppspelare som kostar 100+k i månaden och duger som en topp 6 i HA.
DUMSNÅL kallas det.

🎶 jag vill skiljas med Davil Lija oh oh, ja jag vill skiljas med David Lilja oh oh. Skriva på paaa-pperen och gå våran varsin väg oh oh 🎵

Cobbel: Fröken Lilja är och förblir en max allsvensk spelare hur än många blinda här är som inte våga öppna käften utan GUDEN NUBBEN ÄR SÅ DUKTIG. Inte alla som tur är men allt för många mähän som bara ja det är bra Nubbs hahaha och tur vi har Experter Magplattan Emil och Modo Gunno som rådgivare. Yra på med din jävla statistik Lilja Levinsson Heikkinen skulle inte vara producerande på bra nivå i skit ALLSVENSKAN

Villervalla: avgå alla

Cobbel: Maximalt oflyt hela säsongen är att ta i

Modano: Fast Lilja har ju haft mer fysik i sitt spel än många av de stora grabbarna i laget.

Skulle nästan våga påstå att han varit mer fysisk än skägget i år. Definitivt varit mer fysisk än MPS hela säsongen. Lägg där tlll att kedjan med Lilja - Levinsson - Heikkinen var en av de bästa statistiskt sett under en del av säsongen.

Hade Lilja inte haft maximalt oflyt exakt hela säsongen, så hade alla suttit här å hyllat Nubben för den värvningen. Det är ju inte så att inställningen varit fel ifrån hans sida.

En sak är säker. Det blir trångt på bänken och på läktaren.

Nisse1: Därför att Nubbs Love små menlösa spelare även hamster typer ( Heikkinen) 💯🤣

Ni måst förstå rabbuslingar att dä ä ingen somm vill ha folk som int prestert nått!!

Villervalla: Ojojoj! Jag hoppas att dom vet vad dom gör! 😲

Villervalla: Ja, tron att Lilja ska kunna hitta tillbaka till en något sånär duglig nivå är säkert en väldigt naiv tanke. Men där är jag.

Villervalla: Kan ju knappast bli sämre. Jag som trodde det var gränsfall på Heikkkinen ... ojoj

Puckat: En finne till måste in! Otto kan inte bli ensam

Rip Kirby: Han ska kämpa på, förhoppningsvis blir det bättre.

Nisse1: ett 3-års kontrakt hade ju frigjort en del klöfver ....

Villervalla: Åh, herregud. Hur fn kan Lilja bli kvar?

Villervalla: Besvikna, varför?

Montén Python: Intervju med Lilja, många här i forumet som kommer bli besvikna.

Puckat: Vinni Letteri är det fler intressenter på, bland annat HV verkar riktigt heta på honom, så lär vara dyrt.

Wilmer Skoog verkar DIF ha varit sugna på, men kollar på spel i Nordamerika först och främst.

Så de 2 kan vi nog tyvärr räkna bort.

Om vi inte bryter med minst en spelare och sedan hamnar vi i kval, då har vi inte ens försökt. Det här kommer isf vara en sak som jag kommer lacka på under säsongen. Detta kommer få mig att vilja sparka alla igen och vips så har man noll förtroende ännu en gång.

Det måste finnas en gräns för vad man bör kunna prestera för att vara kvar. Signaler är fan fan viktigt för att man ska få tillbaka tron.

Smörgåsen : 24/7

BlackBay: jo vi hamnade nog några platser för lågt pga avslutningen men man kan ju liksom inte välja bort matcher och säga att de "räknas inte"

BlackBay: Vi var seriens sämsta lag sista 30 matcherna. En nedåtgående trend över en ganska lång tid. Men hur som helst så hamnade vi 12:a.

Att vi ska få träff på Dahléns och EP:s ersättare är såklart viktigt. Men vi kommer högst sannolikt inte få in någon som gör 55 poäng som Dahlén. Så vikten av att övriga lagdelar höjs är sjukt viktigt.

Smörgåsen : å andra sidan var det ju en extrem formsvacka i slutet som gjorde att vi sjönk som en sten i tabellen.
I det stora hela var vi nog egentligen ett lag för play-in.

JanneH: Förmodligen

Smörgåsen : målvakterna måste nog bli bättre också

Maktankan: Även om vi får träff på ersättarna till Jonte och EP så är vi ett bottenlag om inte övriga spelare/lagdelar blir bättre.

Därför är det rätt så viktigt med att Genborg blir kvar. Han kan nog göra runt 30 poäng nästa säsong.

Spelare som Heikkinen, Lundmark, Eriksson osv måste bli bättre. Wedin får inte bli skadad osv. Gath måste vara en bättre tränare än Tommy.

Med en överjävligt bra Dahlén och en riktigt bra EP så kom vi 12:a. Så det är mycket som måste bli bättre om vi ska undvika kriga om kvalplatserna, även om vi får fullträff på ”ersättarna”.

Alfredshemsinvasion här eller ej, jag tror f-n inte att vår existens i fina ligan hänger på Genborg kvar eller inte kvar.

Den hänger som de flesta inser på hur #54 ersätts. Jag är född optimist och tror att Kivenmäki kan bli en rimlig ersättare till #14. Men sedan återstår att fylla Dahléngapet med en eller, troligen, två spelare. Lyckas inte det blir det nog full kamp för att undvika kval mot Björklöven till korpligan. (Lite kan en hel och fräsch Wedin kompensera, men bara lite.)

Backsidan? Även där komplett optimist. Kommer inte den egentligen nödvändige spetsbacken in vill jag tro att Gath med hög kravställning (och bättre fysisk träning än TS) får Hardegård och Forsmark tillbaka till tidigare nivåer. Plus att Freij utvecklas. Plus att Barkemo blir en banger!

GLAD GOD PÅSK!

Sv: Silly Season 2026-27
Nej, nu tycker jag det får läggas ut ett litet påskägg på Timrås Instagram snart😌🐣

Charliejfz: Detsamma rabbusling å ja hopp ni tvål dit Cammen imorgon 💪💪💪
Låt dä rinna lätt ida 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏

puffe4: Glad påsk till alla!

puffe4: Hata Modo

Rip Kirby: Vill önska alla trevliga (ett fåtal?) och övriga Tirmåiter en särdeles Glad Påsk. Även om vissa förblindas av nåt patetiskt nonsens-hat, så tror jag vi alla vill se våra derbyn i finserien framledes. Wifsta och Alfredshem hör ihop, typ.
Förstår att yngre och ett fåtal äldre medlemmar inte förstår symbiosen, men för oss som inser det önskar jag er en fin framtid.

Paninaro: Tappar vi 1-2 av våra juniorer så är vi antagligen körda, ja. Då väntar nog kval. Vi har tillräckligt stora utmaningar att få ihop ett slagkraftigt lag utan att viktiga kuggar ska dra till NHL. Det finns andra som borde checka ut sas.

Men det förändrar inte er situation att ni just nu och antagligen 10 år framåt spelar i HA. Kmr vi ner på ett besök så pissar vi ner er som senast. Varmt och skönt då va?

Zource: vi är i SHL och ni lär stanna i korpserien 7-10 år som sist. Vi tackar så länge ni behåller Gradin 👍😀

Montén Python: Ja, för er skull är det oerhört viktigt att han stannar

Paninaro: Du sitter och gissar en massa nu.

Montén Python: Absolut, är de så.
Bara ni får behålla honon är det en spetsspelare

Paninaro: Kanske kanske inte för Genborg.

Det uttalade är ju att han skall spela i Timrå nästa säsong.
Sen går han ju under rookieregeln där Timrå har "första tjing" om tanken är spel i AHL.

Så om det skall bli nåt över pölen så bör det nog vara NHL-spel i så fall.

Men man ska ju aldrig säga aldrig.

« · 3016531 · »