1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598804 inlägg · 6213 ämnen

Idag avgörs..

Idag avgörs..
..vilket lag som får följa Löven,Hammarby och Skellefteå till superallsvenskan från n:a allsvenskan. Blir det AIK, Nyköping eller Bobcats? Just nu leder AIK och har avgöradet i egna händer. Nykping leder över Bobcats. Vilka är bäst när det gäller?

Sv: Idag avgörs..
dr Dängroth: Kvitterat och reducerat i Sundsvall... 2-2
Och i Solna verkar det vara försenat då andra perioden inte verkar ha startat... Underlig roughing/charging i slutet på första kan tyda på en skada kanske??

Tycho: PP-mål av Tjobba 3-2

Rökgranat på isen i AIK-matchen.... kan avgörandet vänta tills imorgon??

Tycho: Rökgranat?

Johan J: Helt enligt Radiosporten Västerbotten...

Tycho: Låter som att AIK vill spela på de andras resultat av medvetet förskjuter matchen... IF Sundsvall Hockey är på god väg att slå Nyköping. Hur i all världens skall Vallentuna klara av AIK?

Johan J: Tre olika alternativ skulle jag kunna tänka mig...

1. AIK förlorar på grund av att det var deras supportrar som kastade in granaten. Chans 5 %

2. Matchen spelas om från början och vallentuna gör en jättematch medans AIK är chockat. Chans 15 %

3. Matchen spelas om från början och vallentuna får låna Mackan, Lind, lindman, styf och Nordgren av Timrå. Chans 0%

Tycho: AIK utmärker sig med intelligenta supportrar... Bara att hoppas nu att Vallentuna tilldöms tre poäng och AIK får spela fortsättningsserien p.g.a. anhängarnas uppträdande.

Johan J: Jag håller med, om det var dem som kastade in den... fast det var det nog.. Men det är väl knappast troligt att det blir så. Sådana saker skall straffas!!

2 minuter kvar och utvisning Sundsvall...

1 minut kvar och målvakt ut..

40 sekunder kvar, utv Nyköping
Andra perioden igång i Vallentuna

Straff Vallentuna!

Romö ut 20 sekunder kvar..

Tycho: Straff AIK

Frisco: Så var det... de missade men 3-0 20 sekunder senare...

Frisco: Sundsvall har väl fortfarande chans att nå Kvalserien...eller?

heart: Det har MoDo också.

mike66: Dit kan pinklink, Biffarna SSK eller Malmö hamna!!!!

Red Alert! Red Alert!!

Förresten ut med Djyrgården oxå!

mike66: Haha. Timrå är ett mycket bättre lag utan killen med raggarmuschen.
SE LÄNK
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=88235&previousRenderType=1

rådbjer: Du glömde Lulä och SSK.

mike66: Nä inte SSK men Lulä!

Blir trångt i KS i år :)))

Frisco: Ett mycket bra parallellfall måste jag medge.

rådbjer: Skitsamma. Jag tycker iaf att kvalserien skulle utökas med 6 st ES-lag.

mike66: Iallafall i år!! Upp med Skellefteå, det är hockeykultur det!

mike66: Skillnade är att Bajen även var bra före medan Timrå varit pinsamt dåliga i flera decennium före......... =)

Frisco: Får liksom inte fram vad du vill vi skall se ?

Frisco: Nu tycker jag att du börjar bli otrevlig.

mike66: Otrevlig? Jag? Naj naj. Aldrig. Fakta du vet=)

Helg Ernest: Fungerar inte länken?

rådbjer:
Apropå Skellefeteå så har jag faktiskt kvar mina gamla CCM Bobby Hull-grillor som jag nyttjade på Arne Strömbergs hockeyskola 1978. Kan förövrigt berätta att både Göran Lindbloms och Hardy Åströms autografer fortfarande går att beskåda på de svarta rörena.

Helg Ernest: Smygtikaren Frisco syftar på Hammarbys Claesson som parallell (hur många lllll är det?) till TIK ifjol med Z.

rådbjer: Linköping också....

mike66: Guld!! Vad ska du ha???? Tar du betalt för inträde om du inte ska sälja dom utan bara till beskådan????

Ajjtografferna är jag inte intresserad av men grillorna :))

rådbjer: Smygtikaren=))) Hehe. Nej nu går jag härifrån fortare än kvickt=) HEJA

rådbjer:
Har en massa ajjtografer med Marklundare osså. Lars, Tomas , Nisse, Örjan, Peter, stor-Erik, osv. Förövrigt så funderar jag på att öppna ett hockeymuseum uppe på Löta. Tio för dom stora och fem för dom små, skynda på skynda på för nu ska karusellen gå....

mike66: Jaså, verkligen....gratis inträde för alla timrå ik medlemmar,eller?

heart: Gratis entré för alla. Men korven får ni betala för. Glöm inte lovikkavantarna bara.

rådbjer:
Glömde att tillägga att jag senare eller närmare bestämt i mellandagarna jul och nyår 1981 lade de gamla CCM:arna på hyllan. Jag inhandlade ett par Bauer Supreme 96:or på en sportaffär i Vancouver. Alltså den däringa modellen med ankelskydd för fotknylorna .Hade just fått upp ögonen på att Lill-Strimma hade glajdat runt på ett par Bauerrör och jag trodde att det var där som skridskon klämde även för mig.

mike66: Bauer Supreme, vilka minnen!!! Kommer ihåg alla i klassen skulle ha såna o själv stod man dräglandes över dom "balla" grabbarna som hade såna!
Själv tillhörde man samhällets bottenskrap o fick hålla tillgodo med 4 medarsskridskor ända upp till högstadiet!

Sen var det nån som förbarmade sig över mig o lät mig gå till myrorna o hämta några 2 medars där i gammal hederligt svinskinn, tror jag.
Benny Guldfot på skridskor blev jag, spelade skjortan av Magnus Wallin, har jag ett svagt minne av :)))

Jag sköt stenhårda handledare med Montreal 44 multilam!!!! Det du!

« · 175613