..vilket lag som får följa Löven,Hammarby och Skellefteå till superallsvenskan från n:a allsvenskan. Blir det AIK, Nyköping eller Bobcats? Just nu leder AIK och har avgöradet i egna händer. Nykping leder över Bobcats. Vilka är bäst när det gäller?
dr Dängroth: Kvitterat och reducerat i Sundsvall... 2-2 Och i Solna verkar det vara försenat då andra perioden inte verkar ha startat... Underlig roughing/charging i slutet på första kan tyda på en skada kanske??
Tycho: Låter som att AIK vill spela på de andras resultat av medvetet förskjuter matchen... IF Sundsvall Hockey är på god väg att slå Nyköping. Hur i all världens skall Vallentuna klara av AIK?
Tycho: AIK utmärker sig med intelligenta supportrar... Bara att hoppas nu att Vallentuna tilldöms tre poäng och AIK får spela fortsättningsserien p.g.a. anhängarnas uppträdande.
Johan J: Jag håller med, om det var dem som kastade in den... fast det var det nog.. Men det är väl knappast troligt att det blir så. Sådana saker skall straffas!!
rådbjer: Apropå Skellefeteå så har jag faktiskt kvar mina gamla CCM Bobby Hull-grillor som jag nyttjade på Arne Strömbergs hockeyskola 1978. Kan förövrigt berätta att både Göran Lindbloms och Hardy Åströms autografer fortfarande går att beskåda på de svarta rörena.
rådbjer: Har en massa ajjtografer med Marklundare osså. Lars, Tomas , Nisse, Örjan, Peter, stor-Erik, osv. Förövrigt så funderar jag på att öppna ett hockeymuseum uppe på Löta. Tio för dom stora och fem för dom små, skynda på skynda på för nu ska karusellen gå....
heart: Gratis entré för alla. Men korven får ni betala för. Glöm inte lovikkavantarna bara.
rådbjer: Glömde att tillägga att jag senare eller närmare bestämt i mellandagarna jul och nyår 1981 lade de gamla CCM:arna på hyllan. Jag inhandlade ett par Bauer Supreme 96:or på en sportaffär i Vancouver. Alltså den däringa modellen med ankelskydd för fotknylorna .Hade just fått upp ögonen på att Lill-Strimma hade glajdat runt på ett par Bauerrör och jag trodde att det var där som skridskon klämde även för mig.
mike66: Bauer Supreme, vilka minnen!!! Kommer ihåg alla i klassen skulle ha såna o själv stod man dräglandes över dom "balla" grabbarna som hade såna! Själv tillhörde man samhällets bottenskrap o fick hålla tillgodo med 4 medarsskridskor ända upp till högstadiet!
Sen var det nån som förbarmade sig över mig o lät mig gå till myrorna o hämta några 2 medars där i gammal hederligt svinskinn, tror jag. Benny Guldfot på skridskor blev jag, spelade skjortan av Magnus Wallin, har jag ett svagt minne av :)))
Jag sköt stenhårda handledare med Montreal 44 multilam!!!! Det du!
Med ny tränare och en bättre organisation blåser äntligen positva vindar för damlaget.
"– Förra året gjorde vi en nystart, vi hade tappat hela vår trupp, men vi såg det som ett första steg och egentligen var tabellen ointressant. Vi ... | Läs mer