1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Forum

« · 2361787 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ok ja då är det bättre de går vidare ifall det är så. Det skall trots allt finnas en stolthet att bära Timråtröjan. Individualister kan vi klara oss utan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ungefär så. Det kan nog vara rätt bra för grabbarna att komma bort från stan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tack då vet jag. En Njurundabo har aldrig fel. Morsans sida är ju därifrån. 😊
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: på tal om spets i Modo's livesändning i ÖA.
-Hur är det med spetsen framåt? -Har vi redan nu ngn potentiell målskytt..?

-Nja, av den här matchen att döma ser det tungt ut med den biten.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Det där ligger hos familjen, tror inte vi kommer sörja dem ett smack faktiskt. De vill inte vara här, varsågod och packa väskan då. End of story

Saik-Modo....helvete, skillnaden mellan SHL och HA blir tydlig. Samt Modos totala avsaknad av spets. Mellanmjölkssatsningen fortsätter hos våra länsgrannar
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Carl Jacobson född 2004 i J20 har en mycket bra Kusin han kanske kan blomma ut likt sin kusin🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Jag har hört att den familjen är lite speciell. Pappan driver jävulskt hårt.
Tråkigt som tusan, har varit på G länge.
Men om jag ska säga ärligt så är det mest deras egen förlust att de lämnar ett Timrå på väg uppåt på alla fronter.
Det går inte att tillfredställande alla tyvärr.
Vi kmr att plocka fram nya talanger. Jag tror båda bröderna kmr att stressas ihjäl och falna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Nästan värre att dra till främlingslegionen Örebro kan jag tycka. Nej nått är, eller har VARIT unket i föreningen hoppas jag Snarare. men riktigt tungt att tappa sådana talanger som dessutom är från närområdet. Kapanen verkade ju mån om att få igång talangfabriken igen och ta föreningen framåt på den fronten. Så hoppas det blir ändring på det nu.

Nån som har koll på Ungdomslagen, några intressanta spelare för framtiden?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
.så vet man att säsongen är på G när JFK börjar gnälla på domarna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Hur resonerar man när man drar till Skellefteå? Bättre tränare? Man lär ju knappast få mer istid än om man stannar kvar i Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Luktar jävligt konstigt! Det här gillar jag verkligen inte. Det är såna här grabbar vi måste behålla till vilket pris som helst..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Ja man funderar ju. Har dom blivit för ”stora” o vi smörar inte eller har Timrå IK gjort bort sig?
Nån som vet nånting? Luktar död grävling över det här!
Kommentera

Sv: Silly Season 2022-2023
Några som inte ser starka ut är finsk JVM laget…

Satt hårt mot Tyskland…

Men så bjuder finnarna på 2 filmningar och hejdå Tyskland.

Är det framtiden för finsk hockey?

Nya Tjeckien?

Små katterna!

Ynkryggar!

Rättvist vidare kompetensmässigt men jag blir så jäkla provocerad av fuskare!
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Puckat: har inte följt detta, men är det någon fnurra på tråden eller? Har ju snackats ett tag.
Kommentera

Sv: Silly Season 2022-2023
Olle: Precis de jag har sagt tidigare; Vi hade ett Jääävligt farligt PP när dem andra lagen sket i Rattie, sen när dem märkte att vårt PP i princip bara var Hanzl > Rattie > Mål så försvann vi från listan.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Rip Kirby: Örebro ser onödigt starka ut så här tidigt på säsongen!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Rip Kirby: Skellefteå spelar så där vidrigt som man är vana att se dom. Man tycker man håller dom till att bara snurra nere i hörnen sen blinkar man och vips har dom hängt 2-3 kassar och matchen är över.
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Åfan, vi tappade båda Zetterberg-bröderna alltså.. Ena till Örebro och den andra till Skellefteå
Kommentera

Sv: Silly Season 2022-2023
Rip Kirby: 2-0 Skellefteå och 2-0 Örebro mot Clöbben. Det går fort i hockey.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
empa11: Rattie har ETT enda vapen, direktskott från vänsterkanten ovanför tekningscirkeln. Nu hade vi bara ett enda vapen i PP förra säsongen. Denna säsong har vi flera och det är ju klart bättre. Förlitar man sig enbart på Rattie så blir man ju sönderläst och det blev vi ju bitvis förra säsongen också.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Zoogin62: Jo så var det ju initialt iaf. Men skulle helt ärligt inte bytt någon av de 3 som kom in först, eller den som ryktas vara på väg in, mot att han stannat. För någon hade fått ge vika för hans signatur rent budgetmässigt.

Föreställer mig också att har han en säsong där hans direktskott inte får medstuds (för de som minns var många av skotten föranledda av någon styrning på ett ben eller skridsko, innan de gick in) så kommer han inte ens ha en 30+ säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: Visst är det tryggt i Allsvenskan, man kan aldrig åka ur SHL då!
Visst har ni ne bra?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
empa11: ja, det kan man ju önska!
Lite synd att han inte blev kvar hos oss, tänk alla Jonte pass som han skulle kunna sprätta in.
Men jag tror ändå att vi klarar oss bra ändå, vi borde räcka till minst topp 6 om Jonte ansluter och Wedda håller ihop!🙂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
empa11: Rattie blir nya Emil Berglund, tro mig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
2magisk: Äh, vi är väl bara avundsjuka på klubbens alla framgångar. Jag menar, här kan vi snacka prisskåp. Särskilt uppdaterade på var man befinner sig på hockeykartan i nuläget verkar man dock inte vara. Men allt var visst bättre förr, har jag hört.
Skellefteå möter Modo i Östersund i detta nu. Mållöst när första perioden snart är avklarad. Mest Skellefteå tack vare spel i pp, men Modo prickade nyss ribban, så helt ofarliga är man inte.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Rattie sköt precis direktskott rakt i magen på förflyttande örebromålis, efter en slottpass i PP. Så förutsätter vi att det kommer se ut så hela säsongen 🍾
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: Han gjorde väl några mål tror jag, flera i nummerärt underläge.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: Han gjorde det jävligt bra i BP, det kan man inte ta ifrån han.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: ähh, saknar inte han för 5 öre, gjorde han nåt speciellt avtryck? Nån åkrajd då och då som det aldrig blev nåt av. Nää, han är hemma i Modo och HA.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: Det är storebror som tittar ned på lillebror.! Men Modo är välkommen upp att leka med de stora pojkarna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Zoogin62: Det är egentligen ganska tragiskt, Sebbe O hade en framtid i ett riktigt lag men ville spela i ett lag han egentligen bara var och blev supporter i. Så Jo de har supportrar, tyvärr är det bara det de vill vara även som spelare. Tragiskt som sagt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: supportrar?
Finns det ens ett lag?😝
Nä, byt lag alla Modo idioter!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: Iofs så är det väl mest troligt när det handlar om deras supportrar. 👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Spanarn: Eller så är det hissen som inte går ända upp.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: Nä, vi är på övervåningen, i finrummet. Ni är välkomna upp men trappan verkar vara lite för brant för er...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: funderar över vad du egentligen gör här?
Men inser att du måste älska TIK!😉
Du blir mer välkommen här, bara du "kryper till korset"!🙂👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Håkkybåkky: Hoppas lillbrorsan inte leker med sig själv hela säsongen längst nere i källarn nu med alla nya leksaker.
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Får mig att tänka på Caslavas följeslagare på Midlanda. Herregud vilka spekulationer vi hade här inne då. Minns inte vem det visade sig vara till slut, men ingen hockeyspelare i alla fall. Vad jag minns.
Kommentera

Sv: Silly Season 2022-2023
Visst kan man väl gå ifrån Schweiz till NHL, men då är man väl redan mer eller mindre en komplett spelare. Schweiziska ligan är bekväm och för det mesta bra pröjs, men kanske inte något som bygger karaktär. Vill man utvecklas som spelare är nog SHL ett bättre val. Svenska lag har vunnit alla år utom ett i CHL vilket säger en del om hur svenska lag står sig i Europa. Chans till att göra bra ifrån sig i ett svenskt slutspel slår nog också lite högre än ett slutspel i Schweiz.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: Trist att storebrosan landade lite snett i livet. Det ena ledde till det andra, och vi såg honom aldrig mer igen
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Äh, börja inte nu! Jag driver lite med er efter korpmatchen mot Brynäs. Alla drack säkert öl efteråt, haha!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: Jaha 🥱 Det är väl ingen som visar upp nåt, vi är bara bättre vilket får dig att ränna här med snålvattnet rinnande och lätt grön ton i fejjan 😂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Synct: TIK är som lillebrorsan som vill visa alla sina nya leksaker för storebrorsan som pappa Cmore betalat på kredit med kortet. :-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Nej Dahlén är ingen utomeurope... han är en utomjording!!!
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Sorry det var ett ironiskt inlägg angående Sam Lofquist. Gick ju en skröna om att Jonte skulle ha setts på stan med Sam Lofquist senast säsongen i HA när vi gick upp. Var ju falskt larm då Jonte hade en polare som tydligen var väldigt lik Lofquist. Därav min lilla gliring. 😁
Kommentera

Sv: Silly Season 2022-2023
Olle: Hahahaha..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: vore kul att veta just hur mycket pengar som måste upp på bordet för att Dahlén ska välja den sämre hockeyn och sämre marknadsföringen i alperna. Tycker det vore ett ologiskt karriärval för honom om målet är NHL men vem vet. Med vår tur så kommer det väl bara ut en nyhet i expressen att han signat på för nån clownklubb i alperna för 32 ton gammalt naziguld och sen står vi där med hakan i bordet. Det är vad jag mentalt förbereder mig på.

Som lök på laxen sitter Dahlén på bänken i Schweiz under hela vår slutspelsjakt i år och vi missar den i en match mot typ Malmö där vi skjuter 72 skott men förlorar med 0-1.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: Och ni kommer aldrig riskera att göra det heller, måste kännas skönt, att simma där nere i tryggheten HA.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
hanzon: Jag säger bara 14 saker: "Ett lag kommer att åka ur SHL och det är inte MoDo!! HiHiHi!! HaHaHa!!!"
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Stridh du är snart inte välkommen tillbaks...
Låst ämne

« · 2361787 · »