1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604022 inlägg · 6211 ämnen
« · 2946544 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Joaqino88: Jo men det är nästa säsong det handlar om. Att få lös Dower Nilsson denna säsong är helt omöjligt.

Maktankan: Nope intresse verkar finnas plus att han är ung och svensk som nubben verkar gå efter...

Smörgåsen : Dower kritade väl nyss på för ytterligare ett år i Umeå? Verkar ju onekligen som att han vill stanna där innan flyttlasset bär över Atlanten

Montén Python: Kanske göra en Lex-Eriksson. Värva en diffare inför nästa säsong så Wiken blir pissed och släpper han redan nu 😊

Smörgåsen : mm. Jag hoppas att det skulle kunna gå.

Så finns Lundmark i Sverige över helgerna med.

Jag hade inte klagat.

Men det känns som att Lundmark valt att vara väldigt lojal mot organisationen som gett han chansen i USA.

Jag tror inte att dom organisationerna förtjänar blind lojalitet, det är tydligt att spelarna är handelsvaror där men samtidigt är lojalitet en vacker egenskap som jag personligen tycker även Timrå ska respektera för det för att i bästa fall få den lojaliteten om Anton vänder hemåt igen.

Det mervärde Timrå fått från Dahlén är ju riktigt fint!
Lojalitet är inte det största i modern hockey men uppskattas hårt!

Smörgåsen : Skatteverket kanske?

Söderöver: Man förstår ju full ut att Lundmark vill vara kvar säsongen ut i AHL, men ett lån på ca 10 matcher borde väl inte vara omöjligt? Komma tillbaka och förmodligen få mycket mer speltid kan väl inte skada karriären hans.

SKRIDSKOSKENAN: Pengarna man fått eller ska få av Jokinens utköp, vart lägger man dom pengarna?

Joaqino88: Om vi pungar upp 5-6 miljoner så.

NickNack: Jadu. Man blev ju inte mer förhoppningsfull inför JVM precis..

Nubben måste fram med trollspöt. Annars är risken rätt stor att fallet blir hårt neråt.
Uppladdat:

500x0-screenshot20251203-123808.png

Joaqino88: Du måste skoja?

Fö fan rabbuslingar 😢😢😢
Vicken jävla usel julklapp 🥺🥺🥺
Dags att hosta upp Swisch kampanj mä en tung hård målkåt Trassalant nu Nubben 💪💪💪
Inga jävla b-spelare nu Tack!!!!
Låt dä rinna lätt ida rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1764760464439.jpg

SKRIDSKOSKENAN: Freij?

När man kan lösa mer speltid på Juel,
Tror han skulle göra det sjukt bra på en kant med Lander och Barre!

NickNack: Jag skulle tro att man väntar ut JVM-truppen och sen tar en överbliven junior och gör ett Viggo Gustafsson-lån för att fylla ut truppen under JVM.

Sen avvaktar man och gör ett litet mer namnkunnigt förvärv efter årsskiftet när klubbar kanske kan släppa lite spelare eller spelare börjat söka sig bort från sin klubb.

Joaqino88: Finns inte en chans att IFB skulle släppa honom under säsong.....

Zäta75: Varför inte lösa Dower Nilsson från IFB?

Smörgåsen : har velat gällande rattie men nu är d bud på att lhc gör oss en gen tjänst gällande de sinnessjuka rånet för någon helg sedan. bara att ringa kotlett fejset i linköping nubben!

SKRIDSKOSKENAN: Dags att börja plocka in några juniorer som får träna med A-Laget, lär behövas framöver. Under tiden får man leta med ljus och lykta efter nyförvärv.

finns bara en lösning. upp med freij på fw han kommer ösa in poäng . allting klart o vi sparar pengar på nån dyr transatlant tack o godnatt

Starostenko: Skulle tro att man fortsätter på det helsvenska spåret med bara svenska spelare i laget. Dock skulle nog laget må bra av en lite tuffare typ Nordamerikan som kunde stöka till det lite och reta upp motståndarna samt även göra en del mål.

Zäta75: Trist som fan med wedda! Ska vi vara negativa och gissa på en nubben lösning? Vilka lag har det tjockt med forwards? Luleå tagit in många och nubben och fröberg är bra kompisar. Nån ung som hamnat i kläm? Wozniak redan utlånad. Frölunda kanske? Men de släppte ju Born till malmö. Och sen det gamla finnspåret då…en finne som hamnat på sniskan och ska vakna upp i timrå.

Vore kul med nåt ’annat’ dock!

In o köp!
Uppladdat:

500x0-img4385_DcSyDR2KjNnJ4tQ.jpeg

FrOllik: Ja med Wedin borta måste någon ny vass forward in självklart.

Lösa ut Lilja är en no brainer. Sedan får Nubben trolla med sina kontakter. Höra med Kimmo mfl som har bra kontakter.

Finns inte pengar blir det en swishkampanj för en spelare måste in. Minst en.

Agera nu!

bar mofftak: förra säsongen var första gången sedan 15/16 som han spelade fler än 40 matcher på en säsong.
Om han är borta resten av säsongen kommer han att ha missat 64 matcher sedan återkomsten. Nästan en tredjedel. Givet att hans fysiska status inte var någon hemlighet känns det svårmotiverat att han fick ett så högavlönat kontrakt.

För nu sitter vi lite i skiten. Kostnaden kommer fortsätta ticka på, om än avtagande, ett bra tag. Och kommer han tillbaka till nästa säsong finns det inget som säger att han kommer att göra ännu en 24/25-säsong. Snarare pekar allt på motsatsen.

Surt som fan. En fantastisk spelare när han är hel och helt fit, men när vi summerar det här kontraktet och vad vi fick ut av det lär det bli Timrås dyraste någonsin.

Rip Kirby: Hoppas Wedin kan fortsätta karriären, det är väl inte säkert läkarna rekommenderar det om det är en andra korsbandsskada. Riktigt surt.

Ja eftersom forwards nyförvärven inte slagit ut i den mån man hoppas måste en rockad göras. Hur löser man ut David Lilja? Hur fixar klubben externa finansiering till en spetsvärvning nu?
Lansera en swishkampanj ala trasigt knä omgående. Vem ska klara av att fylla Wedins roll i detta lag.

Rip Kirby: AGERA NUBBEN!!!1!1!1

Rip Kirby: Otroligt tråkigt....Då har vi Erixon och Wedin i samma sits. Svårt för klubben att skaffa ersättare när man inte vet om eller när de kommer tillbaks. Nu måste Nubben trolla.

Smörgåsen : Något vi redan befarat är nog tyvärr en bister sanning.

DenRöda: Han ska till NLA enligt Mattias Persson!

Niko Huuhtanen har avbrutit sitt kontrakt hos Tampa. Niko var borta en månad med skada tidigare under säsongen och sedan dess varit helt under isen. Är det läge för oss att hämta in nu när Wedin räknas vara borta en längre tid?

Maktankan: vilka 2 centrar hade idiotwall i 1a och 2a? Leo och Mika eller tänker han sig Nylander som center? Jag tycker gott man kan ha EP40 som center i 2a med Nyllet som vinge i 1a och Zibanjad som center i 3e. Väldigt få svenska spelare har väl gjort över 100 poäng på en säsong men det är klart EP får ju inte göra en till säsong som förra

Jag tycker inte vi ska ta in nån målvakt alls o sparka JJ. Timrå får revolutionera hockeyn genom att spela med 6 man på plan hela matchen! Annars tror jag inte vi kommer kunna göra mål... =D

Knylan: Jag personligen skulle gilla om man tog in Gidlöf från Leksand, vet dock inte hur hans kontraktssituation ser ut men det lär väl brytas om de skulle råka ramla ur.

Knylan: Som sagt, Aftonbladet är ju dimensioner ifrån att vara lika träffsäkra på silly som Expressen och Madhawk är.

Skjuter ständigt från höften och drar några randoms från Elite prospects som kan vara aktuella. Mer än att dom har nått kött på benen.

Knylan: Ganska många lag som letar ny målvakt till nästa säsong. Örebro måste ge Liv chansen så Enroth lär inte bli kvar där om han fortsätter spela.

Knylan: Åhman har blivit stabilare för varje säsong och varit bra i år.
Men jag har inte hört nåt om att Lakers kommer släppa honom.
Som sagt, väldigt vagt rykte skulle jag tro.

Cobbel: Det där måste vara något av det vagaste man läst i ”ryktesväg”. Abrahamsson nämner att Dichow ”ska vara ett spår”, sen att Åhman och Hellsten ”kan bli aktuella” vilket faller sig väldigt naturligt utifrån att båda har utgående kontrakt. Han hade väl kunnat klicka på ”free agents” 2026/2027 i hela världen på Eliteprospects och lista alla de namnen lika gärna.

Montén Python: Är lite tudelad till att tappa Juel. Tycker han verkar vara en härlig kille, har ju varit en bra sparringpartner till JJ (som gjort att JJ utvecklats ännu mer).

Har ingen åsikt kring de namn som ploppat upp, annat än att jag inte är jätteimponerad av det jag sett i Dichows spel när han spelat. Hellsten är i Leksand va, och Åhman i Växjö?

SKRIDSKOSKENAN: Då ljuger nog typalla spelare om man skall gå på "dementeringar" under säsong.

Har inte pratat med min agent, vill fokusera helt på denna säsong, etc.

Jo tjena...

Nisse på Mon or: nu tror ja också juel vill ha mer pröjs men kan ju finnas fall när man trivs så bra o kan nöja sig med en viss lön men med löfte om spel tid.
så ja tolkar de som att timrå letar nått billigare än de han har nu, för sin andre målis.

Andersson: isf ljög han väll rätt friskt i senaste ab artikeln om detta då juel påstod att han inte haft kontakt med timrå om detta

SKRIDSKOSKENAN: Juel kräver säkert minst det JJ har. Det är ju därför Timrå söker annat. Om Juel nöjde dig med 80' fick han förlängt direkt.

Andersson: Jo Enroth är ju heller ingen stor målvakt. Men har trots det varit en riktigt bra målvakt när han var i sitt esse.

Helst skulle jag nog gå på Hellsten ändå. Känns som han inte lär vara allt för dyr och har ju själv flörtat lite med Timrå.

Montén Python: Ja det gäller ju att täcka större delen av målet , men han kanske är snabb istället ?

Andersson: Ja det är väl lite där jag har mina farhågor kring Åhman med, just storleken.

Nu vet vi ju inte om Landén blir kvar som målvaktstränare i Timrå. Men kanske skulle han kunna göra till exempel Dichow till en stabilare målvakt?

Åhman är enligt mig en av ligans bästa andra-målisar . Men lite väl tunn , 182/74 . Skicka han till Inez först

Smörgåsen : Hoppas inte på Dichow. Sprattel målvakt som lever på flax. Visserligen har vi ju JJ och han lär kanske vara billig. Men då känns Åhman som ett betydligt säkrare kort. Men lär också kosta mer därefter.

Men Aftonbladet är Aftonbladet. De brukar mest killgissa om det mesta inom silly.

Rip Kirby: Ja detta är helt klart positivt!

Kul att vi får lite sånt med!

Att inte varenda gång Timrå dyker upp i media så är det ekonomiska problem, organisatoriska problem, förluster av profiler eller gamla spöken som vrålar i garderoben!

Verkligen kul!

Om man gör hemläxan ordentligt så kan man satsa helhjärtat på grabbarna sedan!

Vi kämpar på!

SKRIDSKOSKENAN: Har ju gått rykten om att Juel drar så kanske Timrå har erbjudit men Juel tackat nej ?

« · 2946544 · »