1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608178 inlägg · 6214 ämnen
« · 2975178 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2026-01-24
Brodda13: ja gärna! Jag lyssnar ivrigt…

Jag ger han att:
Ihop med Lander fixar dom det jag är allergisk mot.
Dom klarar sarggeggan bra.

Viktigt är bara att Hartmann tar sig till farligt område och håller sig svårmarkerad i rörelse kring slottet för att vara spelbar när pucken kommer loss.

Är det nog för att spela topp 6 frw?

Inte enligt min uppfattning men jag bestämmer inte.
Och efter halva säsongen kan jag tycka att Einstein tycks haft rätt i sin bedömning kring vad som är vansinne.

Söderöver: kan någon förklara för mig hur vi fortsätter lasta istid på Pääjärvi. En ynka ass på snart 40 matcher? Och loggar närmare 12-15 min istid varje match? Förlåt men hur!? Alltså hur? Sätt upp Lilja där då och låt han pröva vingarna. För när jag tittar på matcherna ser jag NOLL anledningar till att Pääjärvi ska spela en topp 6 roll

Kedjorna sedan…

Ska vi vinna idag då behöver formation 1 och 2 göra de saker dom gör bäst så som dom gjort under våra bättre matcher.

Formation 3 måste vara lojala med sina roller för då kommer energi skapas och utrymme för andra ges!
Dom måste smälla på, gå rakt på kassen, hålla sig kalla i huvet!

Fjärdekedjan…
Får den till det idag så är det tungan på vågen.
Heiki skjuter 3 dm högre och Lilja har 3tiondelar mer kyla i sig så…

Det blir intressant!

Hoppas verkligen att energin finns där idag för laget!

Hockeydynamit97: Nyligen åter från sjukdom, jag gissar att han vilas i dagens match.

Hälge: Hardegård och Didde alltså!

Intressant.
Det uppfattar jag som ett försök att hitta mer defensivt balanserade backpar.

FBK känns som dom desperat blåser på en eld kring begrepp som FRAMÅT! FART! KAMP! Efter nya tränarens intåg.

Ju mer vi kan grusa det maskineriet desto mer hopp får man.

Känns spännande!

Hockeydynamit97: förmodligen sviter efter influensa. Han har legat i sängen i 6 dagar med feber. Samma som Lundmark tidigare.

Nässén petad?

Nisse på Mon or: Skönt.. Då han är sjukt viktigt i offensiven. Det var nog samma skit som vanligt då, axeln som ploppat ur led.

Sv: Apropå nånting...
Stridhsyxa: Uffe Dahlén kanske gör comeback..

Villervalla: dessutom har vi 12 ordinarie fw’s och 7 backar. Låt junisarna få speltid i sin serie ist för att spela 2min och nöta bänk för att det ev kan komma en skada. Bra signal till truppen ”det är ni som ska göra det nu”

Nisse på Mon or: Skönt besked!

Dahlén spelar idag

Jadu: Tveksam om det, att ta sig till slutspel för ungdomslagen tror jag är högt prioriterat från föreningen.

Juel får förtroendet idag, härligt!

Jadu: Man kan ju tycka det.

Villervalla: Vårat A-lag går före....

Jadu: Därför att både U18 och U20 spelar idag.

Knylan: Laguppställningen ute, varför har vi inte en junior med? får vi en skada på på forward tidigt blir det tungt

Cobbel: kommer Ante tillbaka så checkar jag ut på obestämd tid. Det där vill jag inte vara en del av. Finns vettigare saker att ägna sig åt isf.

Gooode: Den som det verkar luta mest åt (om man lyssnar på snacket som rullar) är isf Ante som kommer tillbaka. Nu baseras det här på extremt lösa rykten, så ta mig inte på orden är ni snäll.

Men om det skulle vara fallet så är jag tveksam på om jag förnyar årskortet. Inte för att jag inte gillar personen Ante, men mest för att vi cementerar oss i svågerpolitiken som vi behöver komma ifrån.

Men i den bästa av världar så får vi något som inte ha varit i klubben sedan tidigare & vågar röra runt lite i gryta .

Knylan: Jag tror det. Men denna vecka ser onekligen tuff ut. Fbk, Skellefteå, Malmö och Rögle. Vi får hoppas vi inte blir nollade ..

Det ryktas om att Timrå kommer ha en hockeytränare nästa år. Helt sjukt! Jag vet inte vem, men ja kan säga att det troligast är en människa. Enligt källor en manlig också! Jag säger inget mer 😎

Tom Topp: ja Stridh ligger högt på min lista också

JanneH: Jo precis mina tankar! Den bästa vore väl Stridh, men han verkar ju vara upptagen!

Tom Topp: om Tommy har motivation är han ju hästlängder bättre än alla namnen på listan. Filanders naiva anfallshockey lär ju garanterat inte funka med ett gäng spelare som avslutar mitt i magen på målisen, Tuurala, Stråhle å Karlunden oprövade, Östman känns sympatisk men vad har han egentligen för hockeyfilosofi? Näe ska vi överleva några år till behöver vi nog spela som vi gör nu plus ett PP som är bäst i ligan vore bra. Vilken coach har den filosofin? Jönsson kanske men han vill jag helst stå över för han känns så jävla negativ å sur (ja som mig då)

Timrå IK - Färjestad BK 2026-01-24
Får vi se Pelle Hallin på tränarbänken idag? I torsdagens livesändning framkom att Marklund tydligen är nyopererad och indisponibel och att Pelle varit med laget i veckan.

Pyrret: Tränade för fullt igår iaf.

Montén Python: mitt tips var ju Karlunden, så där hade jag fel. Men då blir det Östman!

Rip Kirby: vad tror vi, spelar Dahlén? Trycker vi dit töserna??

Montén Python: Peter Andersson ex-Västerås, är ytterligare en tränare som man inte bör ta i ens med tång ;)

FH - avdammad: Ja alltså Filander väl ingen dealbreaker för mig.

Vad som helst utan Montén, Jönsson och Karlin så är jag nöjd!

Och Östman som man spekulerar i, mannen som definitivt inte satte nån defensiv i LHC.. Nej tack!

DenRöda: ja jag vet vem vilka som ersätter Dahlen fast jag har lovat att inte säga något till berörda. .även lovat nubbs. Kan säga så mycket att det inte är ty rattie eller Emil pettersson iaf. 🙄 men inte me än så ..Nä ni får spekulera vidare och när det äntligen officiellt släpps namnens så säger ja bara. Ja det där har jag vetat sen i januari . ☝️😂
Trovärdigt. .nä knappast..

Pyrret: Helst ingen av dom. Filanders Oskarshamn spelade en naiv anfallshockey med öppna spjäll bakåt. Östmans rykte är väl att han är för för snäll och otydlig. Men jag hoppas som vanligt att jag har fel.

Smörgåsen : Jag tror han skulle passa Timrå bättre, men tycker olika.

FH - avdammad: Hellre Östman än Filander?

Rödovit : Allt du säger tyder på att det är Östman och det är i så fall inget namn man jublar över.

Kerstin_k: Är väl Östman han menar

Rödovit : Om det är någon oprövad tränare på Shl-nivå; kul och fräscht. Men jävligt oschysst att få den handen som Timrå erbjuder på första SHL-given.

Rödovit : Kul med spekulationer, men känslan när du berättar att du vet men inte tänker säga är ju lite skev. "Idag kommer jag äta en extremt god lunch, men jag tänker inte säga vad det kommer vara för mat"

Jag har hört att vi har klart med en superstjärna efter Dahléns exit. En som har producerat poäng på toppnivå. Ska tiläggas att han inte är svensk. Det är det enda jag kan säga tyvärr.

Puckat:
Okej så det är trolla för att man inte säger rakt ut namnet som man lovat att inte säga.

Jag kan absolut dra det ett steg längre utan att fortfarande säga exakt vem. Men det är inte heller någon utav karlsson, Stridh eller Karlunden.

Montén Python: Filander vore ju inget val på sportsliga grunder utan mer för att han är vältalig, har bra analyser och är en hyvens kille. Ungefär på samma grunder som man anställde Monten.

Rödovit : Antingen slutar du trolla eller så säger du namnet, tyvärr noll trovärdighet annars

JonteD: antar att du menar Niklas…

Jag var helt såld på honom för några år sedan med…
Tyckte hans hockey var ett upplägg som passar Timrås budgetar. Effektivt.

Nu efter några år tycker jag att han har en tendens att uppfattas som en översittande och småsint kille men hörde från hockeymorgon på AB att han ska vara go.

Däremot tycker jag att det har blottats brister direkt när målvakterna inte varit 120% eller när en formation varit torr i produktionen.

Det stärker inte Niklas aktier hos mig för dom problemen har vi med och vi har haft typ lika lätt som han att hitta nycklar så…

För ett tag sedan höll jag med men nu är jag skeptisk.

Montén Python: En som jag tycker e riktigt bra o duktig han e tyvärr tränare i Örebro just nu han är både sympatisk o en duktig tränare som på någe sätt får med sig spelarna på tåget hela tiden men..... Nu blir man idiotförklarad för all framtid!!🤣🤣🇱🇸😎

Montén Python: Karlunden är ju bra mycket mer chansning än Filander och Tuurala i så fall.

Karlunden hade en säsong som huvudtränare i Almtuna.
Har varit tjänstledig från bankjobb för att känna på tränarkarriären.

Njae, den känns lika pigg och fräsch som projekt Freddan.
(Visst han tog upp oss till SHL, men visade sig väl där inte vara en SHL mässig tränare)

Nu är det ju spekulationer.
Men om det stämmer, varför kan inte Nubben överraska en på ett lite "positivt" sett nån gång i så fall.

Filander eller Tuurala vore ju nått som många andra lag i SHL hade kunnat se som ett piggt val. Men Nubben väljer sina vägar. På gott och ont.

« · 2975178 · »