DenRöda: alla tre av våra juniorer har goda chanser att nå NHL...dock skulle de nog må bra av en eller två säsonger till i SHL.. Eriksson är dock den som är mest vuxen och mogen i sitt spel av de tre. Ang Forsmark så.blir det troligen aldrig tal om något NHL spel där. Kvaliten även när han är som bäst är för låg . Dock är han bara 22 och fortfarande utvecklingsbar ..så en hyffsad SHL back i andra tredje backpar kan han naturligtvis bli... Det man funderar på är vilken lön han fått av nubben när han förlängde? Han bör som han spelat den här säsongen eller nån annan säsong inte lyfta mer än pilös 160k..snarare 100-120 I annat fall blir man sjukt besviken på nubbens omdömen.
Söderöver: Enligt mig har Pilö varit våran 4e bästa back denna säsong sett över tid. Vet inte hur det varit för honom här på slutet om han varit bänkad eller sjuk/skadad? Men han ska spela enligt mig. Eller.. Rent sagt, han har höjt sig 2-3 nivåer sedan dess det blev klart i ryktesväg att han inte blir kvar. Om det är för att han är klar för en annan klubb eller om det är för att han försöker höja sitt värde inför nästa klubb vet jag ej. Kan vara så att han försöker spela till sig ett nytt kontrakt hos oss också? Men det tvivlar jag på. Men han spelar enkelt. Mer fysiskt. Har bättre förståelse för markeringar både i punktspel (man-mot-man) som zonförsvar. Enkla passningar på klubbor och är en av de snabbare på skridskorna.
Jag hoppas faktiskt att Forsmark kan ta till sig denna petning. Han är en fin grabb med hjärtat på rätt ställe, men har varit rent sagt helt kass i alla delar av spelet. Det har fasiken inte ens varit div 2-nivå på honom ens. Hade han spelat för Färjestad eller Frölunda så hade han faktiskt garanterat fått sparken rakt av. Nu vet jag att det var helheten som varit väldigt dålig på sistone, men hans värderingar i spelet var det som fällde oss mot Linköping senast, även Röglematchen. Han är så temposvag att motståndarna kan hämta in 5 minuters momentum på oss vilket allt som oftast renderar i baklängesmål. Jag ser vad Nubben ser i honom, talangen som finns där. När han är som bäst, så är han extremt bra.
Kul i alla fall att smågrabbarna verkligen tar för sig. Precis som du säger där om Freij, att han har hårda krav på sig. Han vill väldigt mycket. Men han behöver inte göra det där flashiga hela tiden och det kommer han lära sig under tiden också förhoppningsvis. Räcker med att han flashar till mellan 5-10 gånger per match för att där emellan spela mer moget i sin egen ram. Lite så Pudas, Tömmernes och Joel Persson spelar också. Men de har betydligt större erfarenhet och spelar mer rakare. Freij har dock en större talang än dessa och kan faktiskt nå, om han har fötterna på jorden, en plats i Winnipegs topp2 backpar.