1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611906 inlägg · 6214 ämnen
« · 3025785 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
The great one: Men herregud vilken gnällkuk, du har inte en aning vad nubben lagt för pengar.

NotAChipmunk:
Är han i nivå med Pettersson?
hoppas han är bättre👍
nu väntar vi på klassvärvning

glorious badger: Barkemo in, sedan han från Färjestad? Sedan klart?
Tror inte pengar finns kvar för en spelare från högre hyllan om det stämmer att det var huggsexa om McLaughlin.
Dahlén, Pettersson Out
McLaughlin, Kivenmäki in.
Saknar en målskytt.

SKRIDSKOSKENAN:
Med tanke på det som hittills kommit fram gällande nyförvärv, så känns detta helt ok. T.o.m. bra. Och otippat. Ser inte heller att 1ecentern måste vara en målspruta. Behövs nog en till Kivenmäktyp. Enligt Nubbs behövs 16 forwards.
Då finns plats för 1 till.

Ny/Kivenmäki, McLaughlin, Genborg
Wedin, Lander/Eriksson, Kivenmäki/ny
Heikkinen, Lander/Eriksson, Forsell
Hartmann, Levinsson, Lundmark

Övr. Westfält, Pääjärvi, Lilja, Walli

FrOllik: Japp! Vi får inte glömma att vi är en liten skitförening utan framtid i shl. Nu kommer t.om Burkölen blåsa förbi oss! 😉😄

NotAChipmunk:

Har vi budat med andra klubbar så har nubben nog använt det mesta av budgeten på denna medelmåtta.

SKRIDSKOSKENAN:
Så länge det inte betyder att de har lagt onödigt mycket pengar på honom så är det ju positivt iallafall😅

JanneH: Ansluter till vårträning och 2 årskontrakt, låter inte som artist i min bok

Smörgåsen : Trubb IK.

Tonymontana:

Det hoppas jag inte.

Om man nu vill vara ett ”fyra kedjors lag”

Genborg - McLaughlin - NY
Heikkinen - Eriksson - Kivenmäki
Wedin - Lander - Forsell
Hartmann - Levinsson - Walli
Lundmark

Extra: Westfält, Pääjärvi, Lilja

Kulltorp: Helt riktigt vi måste ha kvar looser självbilden, den är vår trygghet. Vi ska inte våga tro, det kan ju göra oss besviken!

Step it up!

Är detta nubbens överste hylla så blir man ju trött. Fn vilket tråkigt nyförvärv. 22 pinnar i år. Vem ska göra poängen för oss?

Andersson: ligger ändå kring 30 poäng strecket, så ingen katastrof så sett.

Men nog behöver vi målskyttar nu.

Egentligen behöver vi nog 2 spetsspelare in till för att värvningar som McLaughlin skall hålla i detta lagbygge.

roger_sundsvall:
Tycker det är svårt att säga. Har inte jättebra koll på honom. Kollar man line-up från de senaste Växjö-matcherna (vet att line-up inte behöver stämma överens med hur det ser ut på isen, men ändå) så var han deras andra center. Ska han vara första hos oss? Är han i nivå med Pettersson?

Sen har han ju inte gjort jättemycket poäng sina säsonger i SHL heller, så frågan är om det är den typen av spelare som vi behövde.

Men har som sagt inte så bra koll på honom så väntar med att döma.

Smörgåsen : Ja man vet inte hur det är tänkt, möjligtvis att Hartman tar en plats i topp kedjorna.

Andersson: Det lär vara på gränsen till omöjligt att hitta en spelare på samma nivå som Jonte Dahlén, så om alla bara slutar ha den förhoppningen kan vi nog landa i något som åtminstone liknar en realitet vad vi kan förvänta oss..?

Smörgåsen : Man minns ju intervjun med westfält, nämnde att Forsells styrka var skottet 😬

Sitt lugnt i båten
nubben har koll

Sakic: det vore kul, men nubben har sagt att vi ska ha 8 backar.

Barkemo blir sista backen in. Förmodligen.

Kvalkänslan växer

Montén Python: Bra spelare men ingen poängkung

Smörgåsen : En första back med vore ??

SKRIDSKOSKENAN: Intressant värvning, men inte gjort supermycket mål han heller. Med Kivenmäki in så behöver vi en målspruta av rang om vi inte skall passa in pucken i mål kommande säsong..

Dylan McLaughlin IN
vad tycker ni?

Tonymontana: 4 forwards sa väl nubben. En till på topp6 måste in.

16 forwards är sagt. Ingen målskytt är värvad än.

Genborg - Dylan - NY
Wedin - Lander - Kivenmäki.

Varken Dylan eller Kivenmäki är målskyttar. Borde rimligtvis komma in en spelare med skottet som sin styrka.

Nä det här känns inte bra. Att det kommer in någon vassare än såhär tror jag inte. Vem ska göra målen?

Kulltorp: Gillar att man går på nån som spelat Shl-hockey, känns tryggt.

SKRIDSKOSKENAN: Kivenmäki,Forsell,barkemo(back) lär väll tillkomma. Sen är väll forwards sidan stängd om inte någon annan försvinner?

JanneH: vette fan. är lite ” chockad” just nu 😅
gillar värvningen då han dels är en bra spelare men också lite ”symbol ” värvning då han garanterat haft andra bud o de visar lite att timrå inte kommer lägga sig platt.

men kommer inte vara exalterad förän ja vet vad som mer kommer in

Eftersom Växjö är ett så sjukt jävla tråkigt lag att titta på har jag inte sett en enda match med honom, förutom de mot oss. Så har ingen tydlig bild.

Men spontant så känns det hyggligt intressant. Ingen wowkänsla, men inte heller något bajskänsla. Tror inte det blir pannkaka av det, däremot får vi se hur mycket uppsida/potential som faktiskt finns

Tonymontana: MEN, glöm inte, att vi fortfarande kommer att åka ur nästa år. Viktigt nu att vi bibehåller den negativa framtidsbilden....oavsett vad som värvas in.

Obs! Ironi!

JanneH: tror jag svarar mig själv där att han inte kan vara artistkontraktet då jag läser följande i texten "Amerikanen ansluter till vårträningen". Artistspelare måste väl lämna landet direkt säsongen är över och hålla sig borta i 6 månader va?

JanneH: kan inte tänka mig att det kommer en till center, så han är nog räknad som första center för oss. Dock gillar jag denna värvning, har alltid tyckt han varit bra när han spelar mot oss

Tom Topp: Bra där TIK o Nubben. Snuvade HV71, Djurgården, Rögle och Örebro som har visat intresse

SKRIDSKOSKENAN: nej den kom verkligen från ingenstans. För 10 sekunder sedan läste jag att han var aktuell för Blötröven och sedan dimper han ner som klar... för oss. Är detta artistkontraktspelaren tro?

kaofl: Oj, den här var inte väntad, men roligt att det var någon som inte ens cirkulerat i media! :D. Stabila säsonger i Växjö, kan få större roll här och spela hockey! Inte den där jävla tråkhockeyn som Växjö abonnerar på.

SKRIDSKOSKENAN: OJ! Lika oväntat som Gath! Känns som en stabil värvning! Sedan så gillar jag namnet! Bara det ger ju några extra poäng!

Tom Topp: Dylan McLaughlin

den hade ja inte på min bingobricka

Tom Topp: Robert Schnabel gör comeback . 198 cm 107 kg 47 år , eller nått

Den var oväntad.

NotAChipmunk: jag tror också att det är Forsell!

Rallarn:
Eller ännu bättre, tänk om det inte ens gäller en spelare. Typ ”ny bar öppnar i SCA Arena”😂

Rallarn: Lilja 2.0

NotAChipmunk: snacka om antiklimax isåfall

kaofl: Hade ju varit kul men gissar på Barkemo eller Forsell. Kanske lite too soon med Barkemo med tanke på att han blev utslagen igår, så Forsell då…

kaofl: Barkemo kan inte bli presenterad redan eller? Måste vara nåt annat?

Nu kommer något! Jag tror på något ingen ens spekulerat om!

Sv: Apropå nånting...
jk: Björklöven får det spelschema Leksand skulle ha haft , då borde dom andra lagens matcher vara klara tycker man

Tom Topp: Är vårt spelschema också spikat nu med Björklöven upp eller utgår man säsongsplaneringen från Björklöven vs Apa If i Globen?

JonteD: det där kändes mest som nåt som Wennerholm på Aftonbladet hade kunnat knåpa ihop. Nä lappjesus kommer nog ha fullt upp med att bygga ett slagkraftigt lag. Deras största tillgång tycker jag är tränaren Bogren, har alltid gillat honom. Lugn och sansad, och bygger lag från grunden. Gjorde ett riktigt bra jobb i Tälje också.

« · 3025785 · »