1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601362 inlägg · 6212 ämnen

Ifjol var ett annat år

Ifjol var ett annat år
Speluppehåll och man sitter och funderar, tänk vad många skällde på Nicklas Nordgren ifjol, han fick läsa i G-B att han hade inget på isen att göra och tillförde nada och skulle bänkas och annat självförtroende uppbyggande ord enligt vissa G-B "expertis" medans vi anndra som lallade på menade att det tar en sässong och komma från allsvenskan och hitta es tempot, vi fick som skit då,,,

Vad hände då???? jo En sässong har gått och denne "sopa" spelar i landslaget, och vad säger de som krittiserat??? Nada,,,

Vad kan man dra för slutsatts av det då??,,,,,Jo krittisera alldrig egna laget eller des spelare du vet alldrig hur morgondagen blir

Sv: Ifjol var ett annat år
HH: De som gav kritik ifjol hade god anledning , då TIK led av en total mental kollaps. Nordgren var en dussinlirare i elitseriens bottenlag, det säger en del om hans klass.
Därför är det fantastiskt kul att se denna totala förvandling som skett, inte bara med Nordgren, utan egentligen med hela laget. Grattis Niklas, du är väl värd din landslagsplats!

I fjol var ett annat år, visst var Nordgren en i mängden då men att han var en av de sämsta håller jag inte med om, jag som själv sett han i sundsvall hc och vet var han går för, det tar bara lite tid att atiklamasera sig och det har vi sett nu, vet att Modo var ute efter han i år och då kan han inte var helt värdelös Modo som spelade final förra året har höga planer så att han blev kvar tyckte jag var kanon och det kan vi se nu, oerhört stabil spelare som aldrig ligger på latsidan. själv tycker jag Peltomaa var helt under
isen förra året så där har ni fel.
martin Lindman sa jag var ett fynd från början av serien och där fick jag även rätt. Kanske den bästa värvningen i år i ES tycker han överglänste självaste Thomas Johansson och det är inget dåligt betyg förläng kontraket för Lindman

Jag säger som "Nubben" sa till mig för ett tag sedan. Om Nordgren hade fått spela med Zäta under förra säsongen, hade han gjort minst lika mycket poäng som Fagemo.

Dream Team: Nordgren, Simons och dom andra visste nog inte riktigt vad dom gav sig in på i fjol. Dom trodde det bara skulle gå att ställa in skridskorna och klara sig bra ändå. Nordgren har tidigare varit träningsovillig. Inte alls varit lika uppoffrande utan mest glidit runt på en skridsko med solbrillor, tuppkam och paraplydrinkar. Men efter fjolårets miserabla facit ringde en klocka inom Nordgren... oj är det så här tufft! Jag M-Å-S-T-E visst träna stenhårt om jag vill behålla min plats i laget. Viss skillnad att lira ES-hockey med Timrå än att lira korphockey med Sundsvall mot lag som Almtuna, Tierp, Vallentuna, Kiruna och Ö-vik och vara skyttekung.

Och som han kom tillbaka sen då! Herregud karln har ju varit makalös i vinter. Han kom till självinsikt och knöt näven och svor elaka glosor för sig själv i styrketräningslokalen om att komma tillbaka bättre än någonsin och visa sin fulla kapacitet. Det finns inga genvägar till framgång!

STARKT JOBBAT NIKLAS! Jag unnar dig denna framgång! Du har med all önskvärd tydlighet visat att det går vara uträknad och knockad och resa sig på nio och komma tillbaka.

TIK - STÅR NÄR DOM ANDRA FALLER!

ernie eagle: jo det efterlyses i svensk ishockey om man ska tro vad folket på svt (sverige-ryssland matchen) sade.. (bättre inställning d.v.s.)

HH: Så enligt ditt synsätt så får man således ALDRIG kritisera någon eller något...?

Ernie Eagle: Bra inlägg, jag håller med!
Även om det förra säsongen fanns de som var sämre än herr Nordgren...

ernie eagle: Jag har absolut ingenting emot Sundsvall hockey.
Men dom har alltid varit våra "fiender" på något sätt.
Se bara hur det gick i supp.matchen t.ex. Men det tar vi igen i December ;-).
Själv har jag aldrig känt något positivt men jag har aldrig heller varit emot dom, så den här meningen tyckte jag inte om.

" Viss skillnad att lira ES-hockey med Timrå än att lira korphockey med Sundsvall mot lag som Almtuna, Tierp, Vallentuna, Kiruna och Ö-vik. "

För visst är det väl en viss skillnad på korpen å allsvenskan.

ernie eagle: Sedan är det ju också så att en spelare växer om han har tränarens fulla förtroende. Ifjol blev det lir i fjärde kedjan. I år har han lirat i någon av de två första kedjorna i samtliga matcher.

HH: En del säger faktiskt "den där jävla Tunadalarn" om Nordgren. barasåduvet!
Slutsatsen: idioter finns överallt!

GuRRa: Jag har varit och sett Sundsvall spela och när man inte ens försöker spela hockey och bjuda upp då är det bara för bedrövligt. Ett lag av Sundsvalls kaliber som siktar mot SA och slutligen ES ska bara skåpa ut lag som Huddinge och Vallentuna. För har man problem mot sådana lag hur f-n skall det då gå i en tilltänkt SA om nu går dit vill säga, vilket jag tvivlar på när man skall möta lag som Rögle, Mora, Bofors, Mörrum, Björklöven, Skellefteå och någon av Hammarby/AIK/Nyköping. Man kommer bli söndertrasade och sönderåkta. Att göra något magplask under en säsong hör till men att vara så pass ojämn och opålitliga som "Bobcats" varit nu under ett par års tid håller inte i längden. Man kan INTE prata om SA och ES när man inte ens har ett eget spel och när man så när får stryk av Huddinge och där dom upplyftande spelarna heter Romö och Romö.

Fö´låt Nolby, fö´låt Håckla, Fö´låt Mike66 och alla andra i Njurundaklanen men att bygga upp ett lag kring dessa herrar anser jag vara lite väl naivt. Dessutom har inte fransmannen Jonathan Zwikel motsvarat förväntningarna som var så högt ställda på honom innan säsongen startade. Jimmy Danielsson har blandat och gett mellan stolparna. Toppinsatser har varvats med rejäla bottennapp. Det ser helt enkelt för tunnt ut även om man har Markus Sjöberg och Daniel Olsson. Till trots räcker man inte till.

Nej Sundsvall får inrikta sig på att om möjligt förlänga säsongen via Play Off. Mer än så blir det inte denna säsong. Bredden saknas. Orutinen lyser i genom på flertalet av spelarna. Man har överskattat sitt egna material och detta ser vi effekterna av nu.

Visst skall man ha visioner och tillåtas drömma om en framtid fylld av guld och gröna skogar - men det är en annan sak att infria dom.

Man måste se till helheten. Vilket material man förfogar över, utvärdera dess kapacitet och därefter rekrytera nya spelare och fylla luckorna som uppstår och framförallt tillföra laget den spets som besviligen saknas.

Ännu dröjer det några år innan vi får se Elitseriederby i denna region och då menar jag derby - som enligt ordvboken står för en match mellan två lag från samma stad. Numer missbrukas ordet derby i tid och otid.

Sorry Sundsvall! Förläng kontraktet med Sune Bergman och låt han bli en långsiktig investering där han i lugn och ro får bygga upp ett lag som håller på denna nivå, som kan utmana Skellefteå, Björklöven, Rögle och Bofors m.m.

Ni skulle må bra av lite kontinuitet. Ge Sune 4-5 år och fria händer att konstruera ett slagkraftig lag. Först då kan ni börja snacka ES!

ernie eagle:

Sundsvall la ifjol ner sin vision 2003. I år var var det väl tänkt att det skulle tas revansch efter fjolårets fiaskobetonade säsong. Laget såg klart intressant ut på försäsongen men det har väl gått sådär nu i serien. Man är iaf med i kampen om en plats i SA, det återstår 12 omgångar och de har 5 poäng upp till 4:e platsen. Det är ingen omöjlighet och de har dessutom en "enkel" derbygrupp som ger en liten fördel jämtemot NH90, AIK och Bajen. Men skulle de inte lyckas så är det ingen katastrof.

Huvudsaken de tar sig till PlayOff. Det kan betyda mycket mot framtida satsningar och jag håller med dig i det du skriver om att satsa långsiktigt. Det är trots allt inte vanligt att Sundsvall når PO. Sedan efter fusionsplittringen i mitten på 90-talet har de nåt PO en endaste gång. Timrå (ST eller vad vi hette) var rejält nere i träsket i mitten på 90-talet men gjorde ett bra PO 96 då vi slog ut Hammarby och skakade dåvarande ES-laget Rögle. Det betydde oerhört mycket för oss och lade grunden för det lag som just ligger 4:a i Elitserien.

Heja Sundsvall Hockey! Det är verkligen bra att ni finns. Timrå kan idag tacka denna klubb för att de tog hand om Niklas Nordgren då han ratades i MoDo. Hade han gått till tex Boden eller nåt annat Allsvenskt lag hade han nog inte spelat i TIK nu heller. Tror hans 2år i Sundsvall gav han stort självförtroende, där han fick mycket speltid och öste in poäng. I år verkar han få sitt stora genombrott som Hockeyspelare, vilket han visade med 2 fina mål mot Finland idag också.

« · 153844