1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582265 inlägg · 6215 ämnen

IIHF Oldtimers World Cup 2007

705110 · » Till forumet


Sv: IIHF Oldtimers World Cup 2007
Dream Team: Jag vill även framföra ett tack till Janne Granström för mailet innehållande rätt spelare. Tack!
Kommentera

Sv: IIHF Oldtimers World Cup 2007
30: Nu har jag den korrekta laguppställningen på fotot nedan:

Bakre raden:
Lövstedt, Toresson, Celin, Smedberg, Tumfart, Johansson, Morelius, Norrgård, Sjöberg, Sandström, Eriksson och J.Granström

Främre:
C.granström, Calissendorf, Littmar, Vicka, Håden, Broden, Norin (Coachen), Lundberg, Nänsen och Carrick.

Kommentera

Sv: IIHF Oldtimers World Cup 2007
Dream Team:

Här har du dom flesta.

Överst från vänster. Lövet,Tore,vet inte,Henke Smedberg,Halle Tumfart,Micke Johan,Ser faktiskt ut att vara Stefhen Foyn,Kempas tror jag,Weine,Henke Sandström,Ubbe,Janne Granström.

Mitten från vänster.Berra,Håden,Roger Norin.

Nedre raden från vänster.Granström,Calisendorf,Wicka,Brodda,Örjan Lundberg,Fjudas,Frank Carrik.

Bara en verkar vara utan namn, mattris från Kovlando tror jag han är.

// "Rolle"
Kommentera

Sv: IIHF Oldtimers World Cup 2007
Dream Team: Två spelare till höger om Toresson, är väl Henke Smedberg...
Kommentera

Sv: IIHF Oldtimers World Cup 2007
Dream Team: Glöm inte bort Urban "husvagnen" Eriksson ;)
Kommentera

Sv: IIHF Oldtimers World Cup 2007

Dream Team: På tal om veteranlag så fick jag skickat till mig en lagbild av ett av våra oldtimerlag. Jag har ingen aning om det är årets lag, men jag roade mig i vilket fall med att titta vilka jag kunde känna igen.

Övre raden fr. v.
Peter Toresson (en smällfet sådan..), ?, ?, ?, Micke Johansson, ?, ?, Weine Sjöberg?, Henke Sandström, ?, ?.

Mellersta raden fr. v.
Bärra Littmar, ?, ?.

Nedre raden fr. v.
Christer Granström, Tomas Wikström, Mats Brodén?, ?, Anders "Fjudas" Nänsén, ?.

Bidrag på de spelare jag inte känner igen mottages gärna!

(Lagbild, se länk!)

Kommentera

IIHF Oldtimers World Cup 2007

Är det någon fler än jag som kommer ihåg "Veteran-cupen", som man genomförde varje år under större delen av -80-talet? Sedan hände nåt. Mike66 kanske vet mer? I vilket fall så kommer det nu att finnas möjlighet att se våra gamla hjältar igen, då Timrå IK givetis finns representerade! Saxat fråm hemsidan:

"I april 2007 arrangerar Swedish Oldtimers Hockey Association, IIHF, Svenska Ishockeyförbundet och Göteborg Stad tillsammans Oldtimers World Cup"

Det verkar bli lite olika "nivåer", eller klasser i turneringen, då det både finns möjlighet för 35 plus och 45 plus att delta. Iom att det är ett år kvar till turneringen äger rum så lär det tillkomma ett antal lag.

Kommentera

705110 · »