1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577894 inlägg · 6216 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11

« · 2266040 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Nisse1: Han är nog orolig nu.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Andersson: Freddan var inte orolig efter Skellefteå matchen. Dom skulle tömma allt i Oskarshamn.....Måste ha menat nån annan tömmnig!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Propagandus: Varför spelar Alvarez pp ? För att Madsen står på 0 mål eller ? Kan lika bra ha Madsen nästa pp . Blir det inte mål är det ju ingen skillnad
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Soulless: Jag tror att dom flesta förstår att Swish inte fanns för 25 år sedan, jag är mer förvånad över att en lövensupporter vet vad Swish är med tanke på hur mycket kontanter som seglar runt uppe på ert kansli.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Varför är muschingen borta?
Varför spelar Olofsson?
Varför tar man inte timeout?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Soulless: Nämen titt, ytterligare en som helt plötsligt dök upp igen
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Vi är i skriande behov av en center. Just nu har vi Hanzl som kan bära en kedja, eller ens se till att vi är stabila i mitten av banan. Lundin har noll självförtroende, Liljewall skadad, Blomqvist jobbar förtjänstfullt, men är ingen tvåa om vi ska hänga kvar. Ser centervärvning som viktigare än backvärvning för oss härnäst. Förhoppningsvis kan någon ramla lös. Behöver inte vara en offensiv spjutspets, men en stabil och trygg tvåvägscenter, gärna med lite fart.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Långben: om man får vara lite negativ (vilket alltid uppskattas enormt här inne) så skulle man kunna säga så här:
1, Spelaren som tog oss upp i SHL två gånger var inte en värvning. Han var en naturlig talang som nubben bara behövde lova speltid så löste han det själv.
2, spelaren som just nu är enda hoppet för att vi ska överleva var en rekommendation från Anton Lander.
3, spelare som nubben HAR värvat är spelgenier som Bohm, Alvarez, Olofsson (räknas det från SAIK?), LaLeggia (katastrof defensivt, bra offensivt), Strömberg som värvas som toppback men som varit skadad hela säsongen (total katastrof).

Ska man vara lite rättvis så har Svensson och Westerlund varit två kanonvärvningar, blomman var bra i allsvenskan, Lodin är godkänd, Lööke var bra i allsvenskan. Hanzl klart godkänd.

Skulle man kunna säga att nubben har en hel del heder i att Åberg-värvningen faller väl ut?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Olle:
Om du swishade för 25år sedan är jag rädd att du blivit bedragen!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Håkkybåkky: Jag kanske kan för lite hockey men jag tycker det ser ut som att det aktiva jobbet han gör under matcherna förmodligen kan göras av en div1-coach. Förre tingsrydscoachen som står i cmorestudion och lattjar, han kan säkert lika mycket hockey som Freddan? Renberg kanske tröttnat på att kommentera damhockey i SVT? Hoppas nubben slänger ut några krokar under julledigheten. Sen kanske inte en ny coach totalt förändrar Timrås kultur men det är ett gigantiskt problem att man kommer ut oförberedda och ger upp matcher långt innan det är kört. Det är ett beteende jag hoppas nubben är beredd att gå långt för att försöka förändra.

Sen har jag swishat till den här klubben i 25 år, jag tänker inte skämmas för att jag anser att det ska vara både ett givande och tagande. Det är ju inte Livets Ord detta. Fast man kanske måste lägga upp screenshots på sina bidrag för att få street cred här inne? 😅
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Nisse1: Ja vi har ett gäng alibispelare. Vi spelar på en godkänd SHL-nivå när spelarna vill något. När vi lägger av att spela så är vi knappt på allsvensk nivå.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
vonDöbeln: helt fel det tog 22 sekunder...efter vi tog målisen....😁
Ha ha
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
roger_sundsvall: Vem eller vilka ska leda laget, framför allt när det går emot? Jag ser inte nån som tar tag i det. Freddan o Ante verkar inte heller ha mycket att komma med. Vi har på alla plan en otroligt låg lägsta nivå. Vi glimtar till emellanåt men alldeles för sällan.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
ToddW: Varför inte dom är jätte billiga och duktiga.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
roger_sundsvall: Titta bara på skillnaden när Oskarshamn släpper in mål och vi släpper in mål. Oskarshamn visar i allafall lite jävla besvikelse och frustration. Inte en jävel i Timrå slår undan pucken i frustration eller drar en klubba på mitten. Så jävla avslaget och dött på alla jävla plan. Så jävla besviken. Ingen visar vilja eller hjärta. Ingen verkar vilja spela. Allt vi gör är att dumpa puck och åka och byte också lever vi på något jävla flyt i PP. Helt odugligt. Aja nu har man lite NHL att se fram emot...
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
lincoln: haha, älskar Oskarshamns scouting senaste säsongerna. *vi köper löven och modos bästa spelare*. Usch, de har inget i shl att göra.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
spelarna kan gå hem från småland
tränarna kan springa efter bussen hem
de står 1-2..i en usel match med lågt tempo
oskars är inget skönspelande lag direkt
men de vet vi redan
..man ser att dom börja trycka på
faaan gör nåt..näee..
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Freddan blir man ju fundersam på,ser han inte vad vi alla ser laget blir ju fullständigt förnedrade i andra perren..
Att man sen står i båset å gör precis inget mycket konstigt allt..
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
roger_sundsvall: Man får nog försöka förtjäna lönen lite bättre som timråspelare om man samtidigt ska stå med mössan i hand och tigga av supportrarna som tjänar en bråkdel av vad spelarna gör.

Signalerna från klubben är svaga. Jag tror det hade räckt ganska långt att sätta alvarez och några till på läktaren och sticka åt kamerakillen några tusenlappar för att zooma in på dom på läktaren några gånger. Man måste bryta den här menlösheten på något sätt. Värva en tuffing som går in och tar ett matchstraff och eldar igång spelarna lite. Det är ingen som spelar för klubbmärket på bröstet. Den genomgående bästa spelaren vi har är bara här för att göra mål och det gör han i drivor.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Rallarn: Seriöst! Vilken otrolig klasskillnad mot denna vederstyggelse till Corona dopade pissförebing. Men all heder åt Oskarshamn, som med fribiljetten köpt ihop ett lag som är klasser bättre än Timrå. Det finns en spelidé och fick jag 10 spänn för varje gång vederstyggelsen Oskarshamn kom ut ur en låst sargsituation med pucken och startade ett ordnat anfall vore jag rik.

Är vi dåligt tränade?
Är vi speldumma? I varje match mot oss de senaste 4 åren spelar de sig ur egen zon via pass inåt i planen…. SERIÖST??? Är det ingen ledare som har sett detta????

En sån jävla utskåpning. Fy fan.
Helgen förstörd och julskinkan sur….
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Bragd-Birger: Lundin, Alvarez, Bohm och Olofsson måste bort tyvärr.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
roger_sundsvall: Vi har släppt in 93 mål !!! när nu halva serien är spelad.

Freddan är inte orolig enligt honom själv. Tycker det säger allt,tyvärr
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Hartmann skickar bra signaler.

Jag ser honom som klart positiv med.

Blomman är saknad!

Han viker sig inte framåt och låter motståndaren lalla med sin klubba i rumpan på laget heller inte heller Liljevall brukar vika ner sig när det blir grisigt.

Vilka mupptränare vi har dock!

Inget försök att stoppa blödningen i 2a och trots att en blind kan se vad som händer så matchar man på med rumsljumna kycklingarna på isen…

Rattie Lodin alvarez Erik Andersson ska inte lira när det ser ut så här!

Det är inte en roll man matchar in dom i!

Soligt coachande!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Verkar som det var after träning igår, eller trodde de att de satt i supporterbussen ner?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Rallarn: kanske nubben skulle ha stannat i hudik efter elitloppet
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Skitmatch rakt igenom. Osynk, segt, passivt. Kanske en reaktion efter den senaste månadens forcering. I princip alla spelare såg bleka ut.

Lite vila, in med PÅ och så jobbar vi in en back till. Om nu Didde blir borta så länge som vi befarar. Bohm-Zajje är inget fungerande backpar.

Blir sjukt bekymrad över Lundin också. Det ser onekligen ut som att han inte funkar på den här nivån. Tragiskt.

I övrigt: hockey är en skitsport!!!!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Nisse1: plocka målvakten och tappa dyrbar målskillnad är bara idioti
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Långben: Vi förlorade 98% av kamp situationerna. Så förbannat dålig inställning rakt av.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Olle: bra där. Fortsätt göra ditt för att bidra. Eller så kan du sluta skriva i affekt.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Långben: Bedrövlig insats
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
GOD JUL
Gooo natt
🌑
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Man är riktigt besviken på många spelare idag som inte håller för att spela i SHL!!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
söder över: bänka den där sopan Lundin, va fan jar han gjort sen vi gick upp..bänka Olofsson..den jävla sopan är INGEN shl spelare,, va fan blir Nubben och Freddan mutade av nån som prompt ska ha med gallret i laget..jag ger fan upp med Timrå IK..jävla pajasgäng.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
roger_sundsvall: Thelin ska inte få åka igenom så lätt mot öppet mål. Jag är så trött på detta så jag dör.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
roger_sundsvall: kanske sämsta matchen denna säsong.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
roger_sundsvall: Madsen och Boyce gör poäng .... tålamod lönar sig ....
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Tränartrion nöjda med sin insats denna match? Hela andra perioden får rulla på… Tycker tränarna den såg bra ut?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
She: Nu måste någonting ske på ledarsidan, detta är inte acceptabelt. Visa oss supportrar att man vill vara kvar i SHL.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Det är helt ärligt så att man önskar att släppa in mål när vi tar ut målvakten så här så att vi SLUTAR någon FÖRBANNAD HELVETES JÄVLA GÅNG.

SLUTA VÄLJA ATT FRIVILLIGT FÖRSÄMRA MÅLSKILLNADEN JÄVLA IDIOTER
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
💩💩
6-3
GER bort matchen...
snacka om HJÄRN släpp
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
roger_sundsvall: hocky dum som Perra brandman Alvarez!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
men fööör fan
ta time out
spel 6 mot 4
sover ni i båset
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Boyce!

Den förtjänar du gott!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Åh vad jag visste att dom här segrarna skulle vagga in föreningen i någon sorts falsk trygghet.

Vad har dom gjort under säsong?
+ Åberg (eventuellt, dock inte provat shl på länge)
- Ingenting

Vad borde dom gjort?
*Nyförvärv (1/5)
*Sparka tränarna (3 år för sent)


Vet att man skriver i affektion. Men fyfan vad jag hatar den här jävla skitsporten
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Äh bara töm o glöm denna match. Kom ihåg att man kunde haft det värre, man kunde varit modoit! Nu ser vi fram emot nästa batalj.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
5-3
ja fick fel
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
roger_sundsvall: vilka katastrofala pp. Timrå gav upp efter andra perioden. Timrå måste bryta den här loosermentaliteten. Jag har inte swishat en jävla spänn till värvningspotten för Åberg men om det startas en swishkampanj för en fallskärm till Freddan så lovar jag att slanta upp rejält.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Vila 10 dagar på de här så .....
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
Det är inte Boyce som är problemet här…

Inte Walli och inte Lööke heller.

Lundin har inte en enda puckkontakt som slutar lyckligt.

Felpass eller sämsta möjlig val varje gång.
Till det har han en föga smickrande distans till motståndaren han ska ta bort i försvarsspelet…

Olofsson spelar en fjärde/tredje kedja men försöker uträtta de spel man förväntar sig av en 1a center.

Det finns för många divor…

Erik Andersson och alvarez Olofsson Bohm Erixon Lundin är exempel på spelare som viker ner sig när det blir tufft.

Laleggia Zajac Rattie Lodin mfl har samma problem med där förväntas man inte heller brunka på.

När dom dom man förväntar sig ska stå upp och bjuda till, ta lite kamp, inte gör det så är det ju kört.,,

Man viker ner sig i god ro…

Låter motståndaren köra över oss och sedan är det konstigt att man aldrig kommer se stabil ut på isen…

Det är i bästa fall 3 frw som tacklas.

Det är 12 st som alltid ”av en händelse” råkar åka åt fel håll när det vankas tacklingar…

Sopor!

Små kycklingar!

Mysknektar!

Ät puck för laget!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-12-11
IN med 6-2 nuu
Låst ämne

« · 2266040 · »