1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577881 inlägg · 6216 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04

2487254 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Labban:
"
Strömberg - stabiliteten själv. Kan inte hantera pucken, men vi har ju andra som kan det. Desto bättre på att hantera motståndarnas kroppar. En defensiv klippa som är ovärderlig.
"

Gillar verkligen Didde!
Men den där texten är lite förskönande, saknas ett stycke om hans skicklighet i att spela över gränsen utan att domaren ser det. För det gör han närmast alltid framför mål och just därför är han så viktig.

Du kan ta grabben från Sundsvall Hockey men inte Sundsvall Hockey ur grabben.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Andersson: En måst ju utnyttja ölstöde för hundan!!😵‍💫😳
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Har Simon Forsmark gjort något som helst avtryck i J20 då? Någon som följer dem som kan berätta?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
falconuggla: ja exakt. Nu är det ju bara Eronen och Stenqvist som inte har kontrakt..j
Jag har dessutom svårt att se en ev Bernhard som nån som kommer lyfta den här backuppsättningen.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tom Topp: tror inte det är så lätt att spela hockey om man får lira 6 min
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
SMÅLAND:

Ja, nu laddar man upp inför veckan med Giffarnas cupmatch på nya SöS. Underläge med 4-0 efter 23 minuters spel… Skål på dig rabbusling 🍻🥳🥂
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
SMÅLAND: ikväll OCKSÅ ????
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Rip Kirby: Jo så är det, men jag tycker att vi har tappat Walli i dom senaste matcherna. Och det är väl för han har tagit ett större defensivt ansvar när han spelar med Wärmhed.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Nu vänn vi blat å blick framåt rabbuslingar!!
Två snuskigt viktiga fighter vänt!
120 viktiga minuter…
De viktigaste denna säsong hittills!
Nu ladd vi tusen..
Låt dä rinna lätt ikväll 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Sputnik: Skägge pappa sa i Oskarshamn att Ludde va hemm pga att hann blive far!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tom Topp: För hans del är det ju bara riskminimering som gäller!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Zäta75: Lundin var väl borta pga personliga skäl förövrigt.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Zäta75: värmhed gör det okej, inte mer. Det går lite för fort för honom nu!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
falconuggla: Det ryktas om att Alvarez är tillbaka på tisdag. Kanske även Lundin, vi får se. Tycker Värmhed har varit lite svag de 2 senaste matcherna. Men han gör det ändå ok.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
falconuggla: Nej precis, å det gör juh att vi inte kommer ta några större kliv nästa säsong. Behöver en topp topp back.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74: Tråkiga i det hela är väl att vi har Didde, Erixon, Svensson, Lyytinen, Rindell, Edfeldt och Forsmark på kontrakt. Bernhardt in på det, 8 backar kontrakterade. Utlåning på Edfeldt och Forsmark kanske. Men utrymme att få in några toppbackar är ju inte skitstora tyvärr.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Ja fy fan va ja ä besviken än!!
Allt utom vinst på tirsda ä en jävlas besvikelse!!
Daxs att sätt hemmaliret nu innan slutspele!!
Alvaroz å Ledin saknas i lage för å få tyngd å spets på slute!!
Forza Timrå i med å MOTgång alltid!!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Labban: Nu är ju Stenqvist bara 24, fyller 25 i år så han utvecklas nog fortfarande, jag tror nog att man ska ge honom en säsong till innan man dömer ut honom helt.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tom Topp: Exakt och precis. Vi behöver en 2vägsback med rejäl pondus. Det skall finnas en självklarhet i defensiven och gärna kylig med puck i egen zon med bra förmåga att läsa av spelet när man passa eller spela sig ur situationer. En lite upphottad Lyytinen så att säga.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Fick man önska så skulle jag behållt dessa backar:
Lyytinen - Överlag vår bästa back. Bra över hela banan och misstagen är få.
Rindell - Hans fart och offensiva uppsida är enorm. Snabb i tanken och löser situationer bra defensivt. Och även om han gör några misstag då och då, är det inte LaLeggia-nivå på dem.
Strömberg - stabiliteten själv. Kan inte hantera pucken, men vi har ju andra som kan det. Desto bättre på att hantera motståndarnas kroppar. En defensiv klippa som är ovärderlig.

Spelare jag inte tror vi kan behålla i längden om vi ska ta klivet upp som ett lag som kan utmana de bästa klubbarna:

Svensson - Grym i sina bästa stunder när han får utnyttja sin fysik och driva offensivt som han ändå är en av de bättre i laget på.
Erixon - Samma som Svensson. Han har en hög högsta nivå, men samtidigt gör han många riktiga skitmatcher. De bra matcherna där han är outstanding är väldigt få. Drar på sig flest onödiga utvisningar i laget. Är upp till bevis nu för honom i slutspelet.
Eronen - Ligger rätt i position och relativt jämn och gör sällan stora misstag, men ändå ganska svag fysiskt och det där offensiva spelet man hoppats på blir det sällan något av.
Stenqvist - En snubbe som har "stolpe ut" hela tiden och det är för ofta för att se det som en slump. Det är ofta man tänker att han gör något bra, sen blir det bara pannkaka av allt ändå. Det är passningar som nästan går fram, skott som nästan går igenom motståndarna osv osv. Dessutom utstrålar han osäkerhet med pucken vilket smittar av sig på medspelarna. Hade han gjort allt 20% bättre hade han varit en given spelare, men nu är han tyvärr för dålig.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Sputnik: nu har vi offensiva eller defensiva backar. Förutom Lyytinen, han är bra åt bägge håll!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tom Topp: Borgman eller Holm typ skulle funka med. 😁
Summa summarum så behöver vi en back som kan logga många minuters och höja nivån på backsidan!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tom Topp:ja varför inte...namn eller så är obetydligt egentligen ..Huvudsaken är att det är nån betydligt bättre som kommer än som lämnar.. det är så man tar nya steg..
Litar och tror på att Kapanen och hans scouter redan sonderat marknaden och vet vad som behövs förbättras just på backsidan. Bernhard låter inte som.en såndär ättesexig värvning om ryktet skulle vara sant .
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74: en Anton Lindholmtyp vore drömmen!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
kattan: typ ungefär så.. får se hur mycket Lodins ord är värt 😏Fast jag skulle även vilja få in minst en helst två seriösa förstärkningar på backsidan också..
Ska man ta steg kan man inte köra vidare enbart på de befintliga backar man har...
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Charliejfz:

Fotboll är av tradition allt som finns i Kalmar. Inget fel i det. Har full förståelse för att det bara är FF som gäller där borta. Timrå Isstadion nämnde dock att Kalmar HC är på uppåtgående. Ett lag jag nog aldrig hört talas om tidigare. Får väl se om de kan ta upp kampen om Småland, men antar att det kan dröja med tanke på att tre andra lag redan huserar i SHL (var ju annars länge bara HV).

Alla med hockeyintresse i NV Skåne tycks hålla på Rögle. Inget konstigt med det. Malmö ses ännu mest som uppkomlingarna som köpte till sig ett par SM-guld på 90-talet. Kan förstå det också. Men detta är nu 30 år sedan och enligt min syn på saken bör MIF respekteras som vilket annat lag som helst. Det var en obegriplig miss att man inte förstärkte laget under transferfönstret och bland annat detta får man kanske sota för nu i play out. Förvisso har man stått för en fantastisk uppryckning nu på sistone, men känslan är alltjämt att MIF är sämst när det verkligen gäller.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Åttondelsfinaler: 11-14 mars.
Kvartsfinaler: 16-29 mars.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Nisse på Mon or: Nej inte väljer. Högst rankat-lägstrankatprincipen hela vägen
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Nisse på Mon or: kommer vi sjua eller åtta har vi hemmaplansfördel i åttondelen!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Pinaceae: Tack. Nån hemmaplansfördel är väl inte att räkna med nu heller. Så bäst är väl i s.f. att bli 9a eller 10a inför åttondelen? Sen väljer ju lag 1 och 2 motstånd i kvarten mellan lag 7 eller 8. Inte lätt detta.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Rip Kirby: gillade Johan när han spelade med oss, hårt arbetande lagspelare. Men han var lika lite målskytt som Emil Berglund. Synd att han fick på den där träffen igår!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Rip Kirby: Johan Johnsson, givetvis 😆😅🙈
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
kattan: "Öppna lädret nu SCA."

Ja, mäktigt för dom om det spelas SM-final i SCA arena.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
kattan: Drömma får man ju.

Dahlén - Hanzl - Lodin
Pettersson - Lander - Wedin
Hållander - NY - Hartmann
Walli - NY - Pääjärvi

Extra: Johansson, Värmhed, Boyce, Meiho

Öppna lädret nu SCA.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Timrå Isstadion: Känns som hockey inte är av intresse i Kalmar. Har släkt där och det är "FF" fotboll för hela slanten. Ett annat läge i NV Skåne med många supportrar i HBG som håller på RBK. Angående HV, Lakers och Oskars så ser man liknande i Skåne mellan Mif och RBK. Väldigt lokal förankring på fansen. Mif har supportrar men betydligt färre än RBK.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
JanneH: Ja, det är samma Jonan Johnsson.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Zäta75: Vi väntar ju såklart så länge som möjligt när det kommer till Lodin, Att förlänga med Palola om det fortfarande finns chans på Lodin finns ju inte på kartan ens.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Nisse på Mon or:
"Hur spelas åttondelsfinalerna? 7 mot 10 och 8 mot 9?"

"
Grundregeln i varje slutspelsomgång är att det högst placerade laget möter det lägst placerade laget i SHL, det näst högst möter det näst lägsta placerade laget i SHL och så vidare. Det är också det lag som var högst placerat i SHL som inleder varje slutspelsomgång på hemmaplan.
"

"
Lag 1-6 är direktkvalificerade till kvartsfinal medan lag 7-10 spelar åttondelsfinal.

Åttondelsfinalerna spelas i bäst av tre matcher. Övriga serier avgörs i bäst av sju matcher.
"

Källa:
www.shl.se/sa-spelas-shl
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
JanneH: Vi skulle behöva en sån som Lodin som kan utmana och bryta mönster. Då skulle vi verkligen bli svårstoppade. Men frågan är om det finns plats för honom när Hållander ansluter mest troligt. Om det förlängs med Palola finns det ingen plats för Lodin iaf tror jag. Vill inte se honom i ett annat SHL lag.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Timrå Isstadion:

Har förstått vem du är. Imponerande att du redan har gjort viss research gällande lagsympatier i östra Småland. Annars tänker man sig att det ska finnas en del rivalitet Kalmar och Växjö emellan, men den förekommer väl främst inom fotbollen. När jag bodde i Jönköping 1989-1991 inbillade jag mig först att HV71 skulle vara hela Smålands lag, men insåg ganska snabbt att så inte var fallet. Utanför Vätterns pärla höll man gärna på lag som MoDo, Leksand och Luleå. Kändes som att det fanns en uppfattning om att HV var något slags plastlag på den tiden, även då bland smålänningar. Fast det ska sägas att stämningen i Rosenlundshallen kunde vara riktigt grym och jag minns ju redan 1981 att man hade ett skapligt bortafölje med sig till Timrå Isstadion i kvalserien. För övrigt ett skönt minne (7-3 till slut).
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
sargad: ja visst fan är det "våran" Johan Johnsson men på den tiden brukade han avsluta som alla andra Timråiter a k a Emil Berglunds skola... mitt i magen på målvakten.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
kattan: klart vi måste vänta lite med nästa års målsättning . . målsättning och ev placeringar ska sättas efter säsong och när nästa års trupp är spikad ..inte innan säsongen ens är avslutad..Man måste ha lite mer kött på benen.
Vilka blir kvar? vilka försvinner? vila positioner hadde man tänkt förstärka osv..osv
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Nisse på Mon or: ja exakt så ✅
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Sputnik: Både Oskars 1-0 och 3-1 är rejäla gåvor från våran sida. Borde inte ske 2 så solklara bjudningar om hela laget är påslaget 60 min. Sedan förvaltar ju OIK gåvorna på kliniskt sätt, inte minst Johan Jhonssons avslut vid 3-1 är bra klass. Visst är det han som lirade med oss rynt 18-19 och hade grym teknings% om jag kommer ihåg rätt.

Jag kan dock inte mobilisera värsta frustrationen eller ilskan efter gårdagens förlust p g a bland annat:
- Det var en sämre match från vår sida men inte topp 5 usel för säsongen.
- Vi är klara för att få göra upp om medaljer med flera omgångar kvar. Det var ju en annan match samtidigt som var garanterat ångestframkallande för alla på och av isen... Hade vi bjudit på våra 2 gåvor i en sådan "do-or-die" match hade mitt blodtryck rusat på ett helt annat sätt.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Gooode: De andra lagen kommer dessutom tappa spelare till Schweiz också. Hoppas inte vi gör det.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Gooode: Vi kan väl vänta med målsättningen tills vi vet hur truppen ser ut och hur vi avslutar säsongen, samt hur vi står oss i ett kommande playin/slutspel.

Nästa år kommer det vara ett gäng lag som vill ta revansch och säkerligen satsat ännu hårdare. Luleå, Rögle och HV framförallt. Där kommer vi få se stora förändringar. Blir svårt att hålla en topp4 placering redan efter år 3. Orimliga förväntningar enligt mig.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
tajjt till top 6
drama i botten
spännande
💥
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Jag är då imponerad av både laget och tränarstaben denna säsong, vi nosar på en topp-6 placering ända in i slutet. Skulle vi ta oss till Semi så är det otroligt imponerande. Jag är starkt positiv till att stora delar av denna trupp är kvar tills nästa säsong, nu har dom fått spelat ihop sig i år och vet vad som gäller nästa år. Lite krydda på det här laget så är målsättningen topp-4 nästa år, allt annat är en besvikelse. Det är backsidan som man vill ha in nån etablerad spelare, men en hel Wedin & hållander in så kommer vi inte vara att leka med nästa år!!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Menlöst på ledarsidan. Du hade skrivit det precis då.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Jag bor i Kalmar och kan lugna dig med att OINKS revir slutar nånstans vid Mönsterås, halvvägs. Visst, det finns enstaka OINKS även i Kalmar men åtskilligt fler håller på uppåtgående Kalmar HC och även Lakers. Kalmar är en lysande stad till skillnad mot boring Oskarshamn som bara har Scania, kärnkraftverket och färjterminalen.
Låst ämne

2487254 · »