1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04

« · 2487048 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
lär bli fullsatt på tisdag
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Hur spelas åttondelsfinalerna? 7 mot 10 och 8 mot 9?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
SuperMupster: Vad sa polisen då?!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: appropå hillby och kassa vinnare.
jag och polare var i luleå för många år sedan, tror lule van med 6-1,7-1 eller nått liknande. typ överkörning.
påväg ut till hyrbilen på parkeringen efter matchen så glider en glad luleåit fram mot oss i sin bil, stannar och visar båda sina långa,ståtliga långfingrar, toppat med ett episkt hånflin :)
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Vi kunde ju iallafall göra mål igår. Nä men Oskarshamn har dragit lärdom av tidigare matcher mot oss. Vi dumpar puck systematiskt för att pressa och stressa backarna. Deras backar är inte bra alltså.. men dom har gnuggat stenhårt på att ta sig ur förstapressen och lägga snabba uppspel. Dom pressade och var fysiska mot våra backar också. 2 av målen kom till tack vare att vi har backar som skiter ner sig i hög press. Stenqvist och Eronen. Spela sarg tänker dom. Så tänkte Oskarshamn också.

Powerplaymålet var ju lite halvdant.. det sista målet får JJ ta på sig. Där kan han se Pilö ladda i 2-3 sekunder. Han överspelade lite tror jag. Vi alla vet att det blir ett högt och snabbt skott om man laddar en slagga. Sällan det går in, men det gjorde den nu.

Det kanske var lite trötthet i vårat lag idag som gjorde att Oinkoinkarna vann. Kände inte igen Timrå som de senaste matcherna, i dom första 35 minuterna.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Sputnik: Skulle vilja ha varit där då hade de blivit världsrekord på kast med Oskarshamns fan 👿 å lite tandparader ur öronen 💪💪💪💪 Käbbla med juniorer de tar tamejfan rekord 👿👿
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tetrisbif: Lägg dig inte i de här du som inte törs visa färg o är portad från flera böcker ditt jävla troll från Gävle jag vet vem du e!!!!!!!!!!👿👿
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Var på parkeringen med en vän och mina 2 pojkar. Ingen annan Timråit i sikte och jag förstod väl att personen ville ha igpng nån form av käbbel. Så jag struntade att ens bry mig.

Haha det hade nog visat error om Småland blåst i Alkotest,redan vid matchstart. 😅

Nått plastlag vill jag då inte kalla Malmö för. Det är völ meat att de inte framkallar några känslor hos en annan i allafall. Även om jag förstår varför du vill ha kvar dem.
Hellre Oskars eller LHC ut i min bok ändå. 😉
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Sputnik:

Fattar att sånt kan vara sjukt jävla enerverande. Blir förbannad bara av att läsa något dylikt. Fan om en annan varit med alltså. Men var du inte i sällskap med Småland och andra timråiter?

På den fronten är det mycket lugnare i Malmö. Aldrig någon random hillbilly som kastar skit. Förväntar mig ibland det värsta, men inte ens när vi vinner med 7-0 är det någon som vill klappa till en på käften. Bland annat därför vill jag ha kvar det civiliserade laget MIF i serien. Dock inte många som fattar grejen med det. Nära till hands att kalla Malmö för ett s k plastlag… Tjenare jävla idioter! Har hur många trevliga upplevelser som helst från den där arenan som jag nu kommer att gå miste om när Malmö åker ur…
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Värst idag var att man på vägen till bilen fick gliringar av nån random hillbilly med risig pick up. Först var han så tvungen att HÖGT säga hur dåliga Timrå var ikväll. Sen väljer han att käbbla tillbaks mot min 11 åriga grabb.
Haha jag orkar inte. 🤦

Haha snälla HockeyGuden förpassa OINKs till nån korpenserie. 🙈
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
JonteD: undra om de är 45e eller 46e gången du säger de på väldigt kort tid. Och han är sån färglös tränare.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Den som e bästa coachen nu e örets men han e väl på väg utomlands??? Skulle vilja ha han i båset!!🇺🇿🇺🇿🤗
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
JanneH:

Enligt släktforskningen härstammar jag från Kalmar av alla ställen. Det vill säga från samma jävla län som Oskarshamn. Har känt till detta sedan lång tid tillbaka, men inte nämnt det förrän nu. Sedan tog släkten uppenbarligen vägen norrut via Norrköping och Linköping. Gör knappast saken lättare. Hade gärna levt utan den vetskapen, men dåvarande frugan gav mig den presenten för några år sedan.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
JanneH: Ja, hur ont det än gör MÅSTE vi heja på IKO på Tisdag, då har vi en chans att komma ikapp Frölunda. IKOs målskillnad tar vi inte ikapp.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Kerstin_k: jag hatar fortfarande varenda jävla lag från Småland men nu har jag släppt detta och hoppas på seger på tisdag istället
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Timrå Isstadion:

Hmmm, ingen som helst tvekan till vad? Har skrivit en jävla massa här ikväll. Så undrar bara lite lätt vad du kan tänkas hålla med om 🙂
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Rip Kirby: Kan ha varit. En högerskytt va det i allafall. 👍
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Finns ingen som helst tvekan.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Sputnik: Hade samma situation i tankarna. Korpnivå på den insatsen. Eronen?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Kerstin_k: 3-1 målet är ju under all kritik. Missade vem det va, men blindpassen mitt in centralt helt ohotad rätt i famnen på Oskarshamnspelaren som de kontrar in är ju juniormisstag som inte får ske på den hör nivån.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Kerstin_k: Finns en sådan aspekt med. Sedan tyckte jag även de gjorde ett par halvrejäla blunders defensivt med. Men vi är inte alls lika effektiva på att utnyttja detta.
Men det har varit en last vi haft med oss hela säsongen, vi har varit otroligt dåliga på att städa upp våra misstag. Tycker ofta vi blir otroligt straffade för minsta lilla, och det är ju såklart ett internt problem.

Många andra säsonger upplever jag ändå att man rett upp situationer man ställt till. 22/23 vette fan, snarare att vi förvärrar det vi redan ställt till.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
empa11: Tänker att individuella misstag är en stor del i förlusten. Misstag som ger OIK momentum big time. Dessutom sker dessa misstag i katastrofala tillfällen i matchen och ganska tätt inpå varandra. Det och en tvivelaktig utvisning vill säga.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74: Om Frölunda eller Oskarshamn vinner på övertid på tisdag när de möts kan vi gå om båda lagen om vi vinner våra 2 matcher. Då blir vi 5a och får troligen möta Örebro istället. Frölunda har Färjestad borta sista omgången och Oskarshamn har HV så fullt möjligt är det att båda förlorar den

Men först ska vi vinna mot Brynäs
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Sputnik: Enig. Jag har på riktigt varit skrämd av hur dåliga vi kan vara.
En sån här match är jag inte alls enig att vi är utspelade i 2 perioder, som jag sett många skriva. OINK får luft under vingarna efter tidig utdelning och jag tror att det rubbar vår matchbild lite. Utöver det en jämn match där vi i mångt och mycket byter chanser med varandra.
Att de drar längsta strået tror jag är mer tillfällighet, då matchen väger något katastrofalt vid 3-3. Starkt av dem att utnyttja sin hemmaplan och gå för det.

Sen att de gör ett av sina mål på en vidrig jävla äckelfilmning stör mig något enormt. Men sen tycker jag att hela föreningen vi mötte är ett jävla hopkok av flax och lyckosamma tillfälligheter, så jag ser mer fram mot dagen då universum tar ut sin rätt.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Kebab_House: förra säsongen, ja.
Denna säsongen, nej.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
empa11: Nej alltså, menade att vi garanterat är påslagna och vet vad du menar. Det är aldrig laget på andra sidan isen som kan göra en bra prestation.
Grejen är den att våran lägstanivå är i klass med bottenlagens och det är över hela säsongen svårt att se en tydlig offensiv struktur.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Sputnik: Kan vara så, jag har själv inget bra svar.
Men rekommenderar er att gå in och läsa valfri supportertråd till lager vi precis slagit. Verkligen varannat inlägg är att de inte ser sitt lag som påkopplade, att de inte tar kampen och att de är bortskämda primadonnor.

Finner det ironiskt då jag själv känner precis samma sak i många matcher vi förlorar. Tyder på att detta är betydligt mer komplicerat än vi nog förstår.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74:

Hatade som fan att Grekland vann den gången, men de visade i alla fall att det ”omöjliga” var möjligt. Steven Bradbury i OS 2002 var ännu värre, fast den sporten har jag alltid betraktat som ett rent jävla skämt. I alla fall sedan dess.

Timrå IK mot SM-guld i hockey är dock inget skämt. We can still do it. Till och med i år. Men troligen inte. Alldeles för menlöst på ledarsidan för den saken. Ser ju det i intervjuer om inte annat. Så där får vi vänta och se en tid 😒
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
empa11: Nej att vi inte är påkopplade köper inte jag heller. Däremot kan det handla om andra mentala aspekter.
Men i min boknhandlar det mer om taktiska detaljer och spelarmaterial som inte riktigt i det stora är anpassat till spelsystemet vi försöker spela.

Men återigen har vi stora drakar som Leksand och Rögle bakom oss, så nått rätt gör vi ju också givetvis.
Däremot så kommer flertal lag spänna bågen till nästa säsong. Luleå och Rögle, Frölunda etc lär vara slagkraftiga, Lägg därtill HV om de blir kvar.

Därför känner jag att Kapanen har lite att skeuva på i kommande lagbygge.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74: Håller med dig. Men tror också att det här en så otrolig floskel så det finns inte.
Missförstå mig rätt nu, har skrivit precis samma sak som du skriver flera gånger. Men efter varje vinst vi tar brukar jag gå in i något forum som motståndarlaget har, och de skriver EXAKT samma sak. Kan fan inte köpa att det är typ varannan gång lag bara kommer ut opåkopplade.
Leksingarna skrev så när vi vann hemma. Östgötarna när vi vann borta. Vi alla har exakt samma argument om att laget ser oengagerat och lat ut.

Kan inte vara så simpelt. Jag har spelat hockey på halvhög nivå i ungdomen. Aldrig på denna elitnivå. Svaret måste vara att det är så snuskigt tight i år. Att man då går till ”Vi går inte in med blod svett och tårar” i flera matcher när vi inte vinner. Eftersom flera matcher handlar om tillfälligheter som ger momentum, som sedan speglar stora delar av matchen.

Säger inte att jag har rätt. Men eftersom vi alla som är fans till getingbot som är plats 4-10 säger precis samma sak finner jag det orimligt att alla lag ger järnet någon match, för att sedan bli totala mähän som inte tar kampen.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Sputnik: Triss i inlägg.

Sen kan man också vara realistisk, vi nosar på lag som Frölunda ovan och har Leksand med en av de största spelarbudgetarna i ligan bakom oss.
Play in hade man liksom tagit alla dar i veckan inför säsongen, det är mest så surt att vi själva spelat oss ur topp 6.

Jag ser heller inte hur vi skall ta så stora steg till nästa säsong med så få platser att fylla.
Backsidan är omodernt byggd och det lär inte komma allt för stora förändringar till nästa säsong där.
Wedda måste vara hel och Emil.P ,Hanzl mfl måste steppa upp offensivt. Det finns en del om och men så att säga.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Sputnik:

Känslan är att Ante inte är rätt person att leda oss till det där guldet. Om vi nu verkligen vill ha det och det vill åtminstone jag. Han kan säkert hålla oss kvar ännu en säsong, men med detta kan vi väl inte låta oss nöjas. Dags att ta nästa steg rätt snart och då är det läge att plocka in en Hallam-typ eller nåt. Finns andra exempel också, men helst inte nån som bara står och kastar ur sig samma floskler i match efter match.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: ett bättre lag är ett bättre lag i alla sporter.. sen kan man ju bevisligen grisa och försvara sig.igenom en hel.turnering.som grekland i EM 2004;..Men det kräver att man har spelartyper som.klarar den typen av spel...
man kan även vinna osguld i Shorttrack även fast man är i särklass sämsta åkare ifall de andra tävlande misslyckas och alla andra faller ifrån ..och man kan vinna os guld även fast man ställer upp med ett gäng amatörer undrens tid är inte förbi.. pucken är rund...eller platt om man så vill.. allt kan hända..
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tom Topp: Blir den så mycket bredare till nästa säsong då?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Sputnik: Sen måste Ante skruva på taktiken till nästa säsong. Det håller inte att spela ett spel aom endast handlar om att minimera misstag och spela med livrem och hänsgslen som typ helt stryper den offensiva kretiviteten.
Det finns ingen tydlighet i omställnings och det offensiva spelet.

Taktiken idag löd av. I princip noll lyckade försök av kontrollerade ingångar i offensiv zon. Dumpa puck, ner och jaga dunpad puck bakom mål, släng in en chanspass i blindo in i slottet rätt på försvarande Oskarshamnspelare varav de kunde vända om på kontring. Gång,efter gång,efter gång..

En hel Wedda och Lodin in till nästa säsong hade ju varit så mysigt, speciellt om Ante kommer envisas med samma taktik även nästa säsong. Då kommer vi vara beroende av individuella prestationer för att få igång ett fungerande anfallspel.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tom Topp:

Det hade Grekland också, men Rehhagel & Co fixade EM-guldet ändå. Finns inga ursäkter. Ett jävla sopgäng var vad de var, men likväl stod de där och lyfte pokalen i skyn mot den portugisiska kvällshimlen. So why don’t we?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74:

Köper inte ens att man torskar mot ett s k bättre lag. Är man bara minst 100 % fokuserad och kör hela vägen in i kaklet så finns det egentligen inga hinder. Det har historien visat inom sportens värld. Alla lag har inte alltid vunnit så snyggt, ta t ex Grekland i EM 2004, men de visade i alla fall att ingenting är omöjligt. Med ett ytterst begränsat spelarmaterial lyckades man ändå vinna en stor turnering utan att lyckas med ett piss i övrigt. Varken före eller efter den turneringen. Ja, men då kan väl vi plocka hem ett SM-tecken också. Har ju tagit såväl silver som brons tidigare och nu är det dags att fixa det där guldet innan man trillar av pinn.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tom Topp: Skicka Eriksson åt helvete!!!!!!!!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: men vi har en tunn trupp!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tom Topp:

Ja, men så är det ju överallt hela tiden. Folk saknas alltid på grund av skador eller annat. Men då får andra kliva fram och ta chansen. Vi är knappast ett ofullständigt lag. Med rätt inställning kan vi uträtta underverk. Hoppas att mitt budskap har nått fram vid det här laget.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Man ska göra jobbet med rätt inställning... En förlust kan jag ta vilken dag i veckan som helst .. men inte att man kommer till match och inte är påkopplad och åker in.på ena skridskon....eller plötsligt glömt hur man slår en ordentlig passning eller spelar ordentligt försvarsspel, trots att man spelat hockey i 15-20 år och lyfter 100-200 lax eller mer i månaden....
Jag Kräver iaf en 100%ig insats mot både Brynäs och Rögle ..om man sen torkar mot ett mycket bättre lag.må det väl vara hänt ..
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tom Topp:

Men vi är inte några nykomlingar på det sättet. Vi har varit där förr. Som etablerad förening och spelat flera semifinaler. Vi kommer knappast från ingenstans. Var under en begränsad period som vi spelade i HA och bara en tidsfråga innan vi skulle vara tillbaka och spela om guldet igen. Nu är vi där på nytt och det ska fan inte behövas några 3-4 säsonger innan vi kan slåss om det på allvar. Vi kan göra det redan nu om du frågar mig. Men bara om alla pressar sig till det yttersta och lägger allt annat åt sidan för en stund. Då KAN det gå.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: men visst saknades Alvarez och Lundin!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74:

Nu är det inte du och jag som spelar. Vi är bara statister vid sidan om. Men man tänker sig ju in i det hela och då hade det bara varit att gaska upp sig och gå in och köra järnet. Göra jobbet själv och uppmuntra sina lagkamrater till att göra detsamma. Precis som man gör om vardagarna ca 07-17. Okej, där har man inte några motståndare på samma sätt, men jag ”tävlar” där också och skyr inga medel för att hinna fixa grejer så snabbt som möjligt. Tar gärna till en del ”fulknep” om så krävs. Det bör Timrå IK också göra.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: det är andra säsongen i SHL! Dom flesta föreningar brukar behöva åtminstone tre fyra säsonger för att etablera sig!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
SMÅLAND:

Nej, vi var närmast obegripligt kassa i cirka två perioder. IK Pantern hade inte gjort det sämre. Ingen katastrof då säsongen ännu inte är över, men visst kan vi tillåta oss att vara besvikna för en stund. Kanske att det ser annorlunda ut på tisdag. Svänger ju fort i den här sporten.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: klart vi kan..allt är möjligt naturligtvis .. Däremot finns inte så värst mycket som tyder på det.. inte om man tittar.på.hur vi spelat mot dessa lag tidigare.. deras formkurva vhur vi genomför vissa matcher .osv...det är en jäkla skillnad på att vara optimist och realist i sportens värld .
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
bar mofftak: Jo absolut, så är det ju generellt. Förstår dock inte varför Ante skulle ändra sig inför denna match om man kollar isolerat på IKO som motståndare. Vi vet ju hur farliga IKO är med sina forwards och hade vi inte haft 100% fokus och spelat tight defensivt mot dem de tidigare matcherna hade vi åkt på ett antal mål bakåt då också. Kanske rörigt att gå på sju backar, vad vet jag? Men kändes som vi kom helt fel i hemgångarna hela matchen. Såg lite bättre ut i slutet på andra perioden, men sen var vi där igen i tredje.

Dock kan väl sägas att IKO var betydligt aggressivare i sin forecheck denna match jämfört med tidigare matcher, vilket gav problem för några av våra backar. 2-1-2 har vi problem med t.ex. Och just kvicka beslut i egen zon under press har väl inte varit vår styrka överhuvudtaget denna säsong. Nu var det ju inte så alla baklängesmål skapades, men hade kunnat bli mer problem utifrån matchbilden.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74:

Klart som fan att vi ska kunna slå ut Rögle eller Luleå. Vad är det för inställning? Handlar knappast om några superlag där inte.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Ja ä så förbannad ikväll!!
Vi va int påtända ikväll!!
Ängsliga som fan. Lik en match mot Pantern i Kirseberg!
Nä spel vi så här så bli vi uppätna i EXplorer Arena på tisda!
Låst ämne

« · 2487048 · »