1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582183 inlägg · 6215 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04

« · 2486909 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Labban: Jag tror bara det handlar om direktiv om att öka risken i spelet lite. När Ante säger att "nu kör vi för ett mål" då släpper man lite på disciplinen och då gör vi plötsligt det som vi är riktigt bra på, vilket egentligen är att flytta puck i offensiv zon.

Det är när vi försöker spela tokdefensivt och kontrollerat det går åt helvete för det är inte ett sånt lag vi har. Vi har Dahlén, EP, Lander, Wedin och MPS. Lyttinen och Rindell kan nog räknas in där också.

Vi är inte Luleå.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Labban:

Hatar den attityden i så fall. Man ska fan göra jobbet till sista droppen hela tiden. Läsa läxan, förbereda sig väl och sedan fokusera och ha rätt inställning från början till slut. Hur jävla svårt kan det vara egentligen om man nu jobbar med sånt man älskar att göra?

Hmmm, skrev lite generellt om pluggande, jobb och sportutövande här. Borde gälla samma sak över hela linjen. Att bara satsa järnet från start till mål.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tigerhjärta: Japp upp med 10 millar så kan vi fundera på saken
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Zäta75: har svårt att se oss vinna mot varken rögle eller Luleå inen bäst av 3... Fast större under har ju skett..
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
SMÅLAND:

Var några till indianare i den där matchen. Kunde ha renderat i betydligt fler baklängesmål. Tidigt menar jag alltså. Nu hängde vi ändå med in i sista perren tack vare några lyckade ingripanden av JJ samt räddades av ribban någon gång. Nej, fy fan, idag ger jag oss underkänt överlag. Kan inte ha varit en särskilt rolig utflykt till avkroken där i öst?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74: Rögle är laget jag allra helst inte vill möta i playin. Men förlorar vi mot Brynäs finns det stor risk för det. De har bra form vann mot Växjö idag 4-1. Har ägt oss under säsongen och fått tillbaka flera viktiga spelare nu
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Kebab_House: sist mot Växjö gjorde vi en gedigen insats.. grejen är att i slutspel måste man göra minst 4 gedigna insatser på 1-1,5 vecka...annars blir man utslagen vi har väl en tendens att bland och ge prestationsmässigt .,känns som om det blir lika svårt i vilket fall som helst..
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Jag börjar mer och mer luta åt att laget har någon typ av motivationsproblem. Har ni märkt att laget börjar spelar bra så fort det är "kniven på strupen" i negativ bemärkelse? Lite som när man själv pluggade och hade en tenta, allt var lugnt till sista dagen då man fick tokplugga. I Timrås fall var vi nära att åka ned i ingemansland och till och med började riskera kval, ja då vaknade våra bärande spelare och vi vann två viktiga matcher. "Det fick vara nog med förluster". Eller som i tredje perioden idag, vi riskerar att förlora matchen, ja då är MPS och Dahlén där... dock räckte det inte riktigt till men vi hade mycket väl kunnat vända matchen. Men när det verkligen gäller att göra något extra positivt, typ säkra topp 6 då är det svårare, det verkar inte vara motivation nog. Tycker även Dahlén såg lite uppgiven ut i pausintervjun, lät inte särskilt positiv till matchen och lagets spel vilket man iofs kan förstå.

Det är som hela laget spelar reaktivt utifrån förutsättningarna istället för att bara "köra". Visst, det är inte lätt vara hockeyspelare och det är slitsamt, men det gör mig ändå lite orolig inte bara för resten av säsongen men även nästa säsong att laget inte är som mest påslaget när det finns möjlighet att avancera.

Man vill ju att spelarna ska tycka det är roligt och det bästa de vet att spela hockey, inte spela för att undvika negativa saker som kval osv. Kanske är laget nöjt redan nu med att ha säkrat play-in och att undvikit kval? Jag vet att de säger att de satsar på topp 6, men frågan är hur hårt man går för det. Idag såg spelet inte bra ut. IKO som vi tidigare matcher dominerat mot fullständingt sköljde över oss gång på gång.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
roger_sundsvall: hadde det inte gällt en ev top 6 placering hadde jag tagit med lätthet en förlust mot Brynäs på.tisdag.. allt för att Brynäs ska spela shl och Malmö eller hv åka ur...
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
vonDöbeln: VI spelar betydligt bättre mot färjestad och mycket jämnare matcher, jämnfört med växjö blir vi överkörda varje gång
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Misstag död matchen ikväll!
Indianen vid 0–1 å 1-3 ä en bjudning!!
Nä dä håll int å gravöl rinn lätt ikväll rabbuslingar!!
Besviken som fan!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
HKN känns som det kvittar vilka vi möter.. sålänge vi inte möter Leksand i playing så kommer det inte att bli nån fortsättning ...blir vi 6 och får Färjestad blir det inte heller nån fortsättning . Som det känns nu är det prio 1 att ändå försöka få till så många hemmamatcher som möjligt .för ekonomins skull .
Alltså 6a 7a eller 8a...
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
är vi inte påslagen på tisd
så kommer brynäs äta upp oss
dom krigar för sina liv
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74: det är ju kanske bättre med play in istället 6an och spela mot Färjestad. 4 raka pannkaka.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
HKN: ja vi borde absolut kunna få in två betydligt bättre backar....nivån och kvaliten måste upp om vi ska närma oss topplagen..
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
X-Län: Hoppas att Erixon tar bort visiret på tisdag. Sedan han satt på det har han varit sämre
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Brynäs på tisdag
kan gå hur som helst
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tom Topp: ja play in är fullt godkänt.. det som grämer mig är att man i princip legat topp 6 i 42 omgångar..men vek ner sig när det verkligen gällde ..
Man har en bit kvar innan man kan se sig som ett top 6 lag på riktigt .. framförallt måste man ta steg i truppen och byta ut en del spelare.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
HKN: Lägg till Erixon där med, ge kontraktet till någon HA klubb kanske; Eller klipp det totalt. Känns förjävligt att det räcker med 3 bra matcher för att ledningen och många andra skriker "FÖRLÄNG, FÖRLÄNG"
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74: jo men vi har ju kontrakt med alla sopor (backar) utan endast Stenqvist och Eronen fri efter den här säsongen.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
X-Län: Beror på, utan puck är Erixon oftast solid, dock har jag alltid sagt att han är för trubbig med puck. Vi kommer tyvärr stå med minst en trubbig back för mycket med Didde,Erixon och Svennson i flera år framöver. Även om Svensson faktiskt steppat upp på slutet.

Kapanen har en del att arbeta på vad gäller backsidan till nästa säsong som sagt.

Hemskt gärna Lodin in också, vi har en tydlig brist på forwards som med självsäkerhet kan skrinna förbi i en mot en i offensiva lägen. Där var vi rejält efter Oskars ikväll som spelade väldigt inspirerat och med stor självsäkerhet i det offensiva.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
för många misstag
i 2 perioder
håller inte
sista perioden rätt ok
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Zoogin62: menar nästa säsong. Ut med Stenqvist och Eronen och ta in 2-3 nya stabila backar.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
HKN:Erixon och Eronen.....tja ska man vara ärlig så ser jag personligen ingen back i dagens laguppställning i Timrå som skulle slå sig in på en topp 20 i shl bland backar ..knappt ens topp 30....
Alldeles för ojämna prestationer .
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74: jag har tippat oss åtta, den placeringen tycker jag är mer än godkänt! Men jag hoppas att laget inte tycker det!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
HKN: Fantastisk analys!
Är du helt intelligensbefriad?
Ska vi spela med 4 backar?🤢
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
HKN: fast Erixon har väl ändå varit en av dom bättre backarna under året?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Eronen och Erixon är bajs. Tråkigt att man väljer behålla Erixon. Ut med Eronen och Stenqvist.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tom Topp: inte kört men bra mycket svårare att nå....och framför allt så har vi inte möjlighet att gå dit för egen maskin även andra resultat måste gå vår väg .
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Labban: Nej, nej, nej!
Kinnvall har ju någon obotlig skada om jag läst rätt i deras bok.

10 mille + Sklinicka och den där dansken. De får Stenqvist dessutom.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
JanneH: Vi hoppas på vinst för Oskarshamn mot Frölunda helt klart pga målskillnaden
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Nöjd med play in trots allt. Kunde varit ännu bättre och chansen finns ännu. Fast med tanke på att vi är så pass ojämna köper jag läget. Trist bara med förluster två lördagar i följd när man ändå har chansen att stanna uppe och fira eventuella segrar.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Alla var inte påkopplade idag! Vi har iaf stängt ner oink i tre av fyra matcher! Och topp sex är inte kört än!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Pinaceae: Zätas matchens fem bästa:

1. Per Svensson. Var en general i denna match. Tar bort Karlqvist vid ett halvt friläge bl.a och tar initiativ. Gör flera viktiga ingripanden.
2. Robin Hanzl. Bra tekningar och stark på puck. Spelintelligent och har hittat sitt spel mer och mer. Missar ett rätt öppet läge dock
3. Jakob Johansson. Stabil överlag och räddar oss flera ggr. Kunde dock tagit något av målen.
4 Magnus Pääjärvi. Gör mål igen och trivs ypperligt tillsammans med Dahlen. Sliter som en varg och vinner många dueller.
5. Olli Palola. En måltjuv som skjuter så fort läge finns

Lättare att ge beröm efter en vinstmatch
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
söder över: Det var många individuella saker som man häpnade på idag, i 2 perioder
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tigerhjärta: Se bara till att ni har era keeprar i ruskigt bra form.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Pinaceae: ja vi är ju fortfarande med i racet men ponera att Frölunda vinner mot OINK och vi vinner mot Brynäs. Inget av dessa är otänkbart men det betyder i s f att vi kommer ligga efter i målskillnad inför sista omgången där OINK har Hiv hemma och vi har bögle borta... luktar playin om du frågar mig
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tigerhjärta: 10 mille + Kinnvall
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tigerhjärta: NÄÄÄÄÄÄÄÄ FAAAAAN HELLER!

Det är KRIG!!!!!!!’n

👹
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
tjobba:
"Vi börjar med en trea mot Brynäs i ett fullsatt NHC!"
På en tisdag!
Timråtisdag ska spelas från kyrkorna varje heltimme från och med 21:00 idag. Allt annat är ovärdigt!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Tigerhjärta: Behöver inte låta er vinna, ni vinner självmant för vi har en tendens att bromsa och en tränare som vägrar pudla med besluten han tar.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
söder över:

Håller med. Ska det vara så jävla svårt att stänga ner det där insticket rakt in i egen zon som Oskarshamn har kört med i 5-6 år. Alla vet vad de ska göra eftersom det är i princip deras enda sätt att lösa situationer i egen zon. Men lik förbannat hamnar man på mellis varenda gång. Förstår inte att man inte kan bryta det uppspelet iallafall en gång under matchen. Helt sanslöst!

AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Kan ni inte låta oss vinna på tisdag, snälla?❤️
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
söder över: Haha, ok.

You do you!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Pinaceae: haha! Sorry det är ett mantra jag behöver för att dämpa ångesten över att inte Timrå räcker till när det verkligen gäller…

Det hjälper mig att se att det ändå är bättre än ifjol
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Labban: Tar vi 6/6 spelar vi kvartsfinal tror jag. Kan vara så att 6 krävs också. Men men, en match i taget. Vi börjar med en trea mot Brynäs i ett fullsatt NHC!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
kulltorp: mm det tar för lång tid. Stenqvist och Erixon är värst!

Erixon håller medvetet pucken ibland och siktar in sig men de senaste 7 omgångarna så siktar han men träffar likt förbannat inte.

Lyytinens balja var fin dock!

Vet inte om du reagerade men det gjorde jag på en passning från Erixon till Hanzl på blålinjen som var så jävla usel att det ser ut som om Hanzl stannar upp och häpnar…
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
söder över:
"Vi torskade och det blir ingenmansland av det här!"

Ehhm, Mein Führer.
Linköping har 67 poäng, Timrå har 75.
Det finns 6 poäng kvar att spela om.


67 + 6 = 73

73 < 75

Timrå kan inte hamna i ingenmansland.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Zäta75: Tycker Luleå har steppat upp andra halvan av serien även om de inte alltid fått med sig resultat. Senast vi mötte dem var de det klart bättre laget, och de vann även mot Skellet nyligen. Rögle är ju inte mycket roligare. Leksand är väl de vi har bäst chans mot.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Andersson: Framförallt så har vi ju firma Stenqvist/Strömberg på backen. Riskanalysen behöver på riktigt göras om där.
Låst ämne

« · 2486909 · »