1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582984 inlägg · 6215 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04

« · 2486823 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
erathoo: "Timrå tisdag och Brynäs var lika med krig"... jag tänker på Lennart Jäkels sång. Sjukt hur bra det kommer stämma på tisdag
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Har tagit några djupa andetag. Vad annat kunde man göra efter en överlag rätt kass insats? Gav bort lägen redan från början och förlorade rättvist till slut. I stort sett hela försvarsbesättningen underpresterade idag och tacka fan då för att vi inte tar några poäng. Men hela säsongen är lyckligtvis inte körd för det. Vi kommer att spela vidare efter grundserien och då inte i play out. Alltid något sa han som besökte Åmål.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
erathoo: haha! Sorry det är ett mantra jag behöver för att dämpa ångesten över att inte Timrå räcker till när det verkligen gäller…
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Andersson: Vi har ett övertag på Luleå. Men betyder inte så mycket i slutspelsmatcher kanske

Nu fokuserar vi på att vinna mot Brynäs. Allt som gäller. Lindbäck lär stå och Brynäs har vunnit ofta mot oss i år.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Pinaceae:

Tänker på dessa Palola-pyttsar!


youtu.be/4PAcqIoDnfE

Framförallt det här slagskottet:

youtu.be/EUS1U9egcGY
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
söder över: fast ingenmansland är ju inte möjligt, vi är ju klara för play-in...
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
erathoo: Osäker på om åttondel mot Luleå blir så roligt ... Dom har Lassinanti , vi har oskärpa
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Rip Kirby: Lovar dig går vi till kvartsfinal har vi inte 0 chans oavsett om vi möter Skellefteå, Växjö eller Färjestad. Tror att vi har en växel till att lägga in när det gäller som mest med Lander i spetsen. I utslagsmatcher är vi starka.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74: troligen, men kvartsfinal mot FBK ...ut direkt....eller en åttondel mot Luleå och vinst....
E inte det roligare?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Rip Kirby: ja man får vara glad för varje extra hemmamatch .. målet i år var ju säkrat kontrakt och det har man ju fixat..
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Ante sa: de bästa spelar mest.

Jag håller inte med.

Det här var en riktigt bajsig tillställning!

Man kan ofta hitta syndabockar och jag vill mena att ledarna och backarna får äta upp denna bajs kaka!

Backarnas misstag: får inte igenom tillräckligt många puckar för att bli en faktor i anfallen.

Som man varit inne på redan, Erixon är inte den enda utan Eronen och Lyytinen hade tjocka problem att vända upp i banan vid vunna puckar i egen zon.

Backarnas onani kring att se pucken ist för den motståndare man måste hålla är ju jävligt segt! Juniorbeteende när man bjuder på så jävla många bra och farliga ytor!

Det är fan bara matchvinnande målet som är riktigt bra spel med få misstag i sekvensen av Timrå försvaret.

En sekvens innan OINk gör 4e baljan visar Stenqvist så jävla tydligt att han på sin jävla höjd sk spela allsvensk hockey!

Hans gubbe har pucken och han köper en så billig liten kroppsfint att han sätter sig själv ur spel bakom eget mål där pucken aldrig hamnar! Kan man förnedra sig själv hårdare?

Jaja.

Vi bjöd upp till kamp!

Vi dög inte!

Kapanen har jobb att göra inför nästa säsong för nu är jag innerligt trött på att se Timrå bli förnedrade i att inte kunna vända ur egen zon ordnat!

Men ledarna.
OINK ha sina lösningar som dom kör om och om och om och om igen! I försvaret: sätter hård press mot sarg , spelar in i eget slott där man alltid har 2 egna som direkt lägger långt spel ur egen zon till fiskekortsinnehavare.

Man måste vara ödmjuk nog att inte gå i den fällan om och om och om igen!

Där måste man ha en egen fiskekorts innehavare som tar bort dom alternativen i egna slottet men icke!

Alle man i sarghörnen och så ligger man direkt efter hemåt.

Om jag kan se det så måste en ledare kunna göra det med!

Vi torskade och det blir ingenmansland av det här!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Dom bästa ska spela .... 1 min kvar .... här kommer Stenqvist
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Rico01: Matchens mål är ju firma Dahlén + MPS 3 - 3 mål. Det är sånt jag vill se när jag betalar för inträde/abonnemang.

Ok, erkänner att Palola har levererat ett par riktigt fina pytsar närmast på egen hand också. Vi snackar overkliga avslut!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74: Oavsett hur vi placerar oss, vi kommer ha nästintill noll chans att utmana något av topp-3-lagen. Det är bättre att vi räknar ekonomi. PlayIn är bäst av tre matcher. Kommer vi sjua-åtta har vi tredje och avgörande hemma. Minst en, ev. två matcher i ladan. Går vi vidare så har vi bäst av sju och minst två på home ice. Bättre än så kan jag inte se att det går. Inte med det här defensivt M I N S T sagt osäkra laget.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Rico01: jag skiter fullständigt i hur det ser ut bara vi tar poäng
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Är extremt missnöjd med hur Ante hanterade sista perioden..

Nåja Alvarez tillbaka på tisdag
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
TD: Det bästa är om piss Oskarshamn tar grin Rogers Frölunda och vi slår Brynäs då är vi förbi Frölunda på målskillnad. Oskar har bättre målskillnad
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Zäta75: Rögle borta är given torsk.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Rico01: Att förlora not IKO väcker alltid obehagliga minnen. Hade hoppats vi kunnat nolla IKO i grundserien, nu blev det inte så och tycker de vinner rättvist. Laginsatsen som sådan var för ojämn idag.. vissa spelare gör ett ärligt försök att skapa match av det hela, men räcker inte att ha ens halva laget påkopplat när hela laget behöver vara det. IKO fick överlag för enkelt att spela kant till kant och spela in i slottet, de kunde även vid ett antal tillfällen vandra rakt in mot JJ som jag ändå tycker räddar oss några gånger.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
She: Erixon kanske förvandlades till junior när han fick gallerhjälmen ?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Zäta75: ja allt annat vore en skam....fyller man inte ladan då så fyller man den aldrig .
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Synct: Vi förlorar ju på två dåliga perioder. Vi ger Oskars det spel de vill ha. Vi tar kampen i tredje men försent. Frustrerande förlust.
Detta skulle vi ha vunnit!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Kebab_House: sett till hur det har sett ut under säsongen så är Växjö ABSOLUT bättre än Färjestad.

Bara 1 av 4 matcher mot Växjö denna säsong som inte varit extremt jämna där poängen kunnat gå vart som helst.

Färjestad däremot.. 1 match där vi var ens lite nära.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
falconuggla: Stenqvist å Eriksson gör att vi förlorar matchen
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
vonDöbeln: Är verkligen växjö bättre i kvartsfinal än färjestad, tycker absolut inte det
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Puckat: ja man måste ju räkna så också....men jag är rätt säker på att vi måste vinna mot både Brynäs och Rögle om vi ska lyckas . Alla till ladan på tisdag.. ✊
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Labban: Frölunda har Färjestad borta i sista. De kan mycket väl förlora den. Det kan isf räcka med en vinst för oss mot Brynäs om Frölunda förlorar båda. Eller Oskarshamn också iofs så vi är fortfarande med

Alla till ladan på tisdag!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Zäta75: problemet med topp 6 nu är att just sjätteplatsen är en dödsdom. Vi vinner ALDRIG en bäst av 7 kvartsfinal mot Färjestad, och plågsamt skulle det vara att bevittna också.

Plats 5 eller den placering i 7-10 som innebär Växjö i kvartsfinal ger oss bäst förutsättningar att inte bara få ett närvarodiplom i slutspelet.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Kerstin_k: Stenqvist kladdade med pucken i sarghörnet och förlorade sin duell innan Oskars blev helt frispelad i slottet, andra eller tredje målet. Nog för att Eronen hade kunnat göra det bättre än att lägga den mot Stenqvist, men han vinner tamefaan inte en enda duell! Alltså ALDRIG...
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Så jäkla missnöjd är jag inte. Jäkligt surt att förlora naturligtvis men bra gjort att faktiskt ändå göra match av det trots hur spelet såg ut tycker jag. Defensiven såg lite svajig ut i de två första perioderna, inget snack. Men tycker faktiskt att vi faller med flaggan i topp. Det gillar nog inte många att höra, men så tycker jag. Tack och god natt!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Synct: jag 6 rätt på travet men nån har just runkat av mig med en osthyvel
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Synct: reagera när vi har Rindell vass skytt i slutet men ej får speltid märkligt Frölunda tar IKO på tisdag sen om vi tar Brynäs är en annan femma..
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Zäta75: ganska säker på att vi åker ut i vilket fall som hels mot dessa två..störst chans skulle vi ha mot Leksand
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Vi har fortfarande bra chans på kvartsfinal eftersom OIK-Frölunda möts på tisdag
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Synct: Kan förstå att Ante spelar Stenqvist, han har redan chans att bärga vinst i den viktiga statistiken "antal skott på täck" med två omgångar kvar, klart man unnar honom den.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74: En sista sak bara. Vi kan alla konstatera att vi måste vinna hemma mot Brynäs som slåss för sin existens på tisdag för att ha en fortsatt chans på topp 6.

Lär bli fullsatt
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Äh, usch, hemsk kväll
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Synct: Samtidigt är väl Eeronen den enskilt största anledningen till förlusten idag. Om man nu ska bortse från att det är en laginsats. Hade inte han fått hjärnsläpp*2 hade OIK inte gjort två mål. Kanske inte jättekonstigt att just han inte spelade?

Stenqvist är långt ifrån bäst i SHL. Men just ikväll har jag fan svårt att skylla på honom. I min bok är det heller inte helt jävla märkligt att han spelar, med tanke på Rindell och Eeronens insatser ikväll.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
JanneH: Lugn nu. Frölunda möter Oskarshamn nästa match. Oskars möter dessutom ett desperat HV i sista matchen.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Barkborren: jämt.. ja så kan man ju också se det ...
Låst ämne


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Bara för man har en brorsdotter som hejar på luleå så lär vi ju möta dom FULA ORD
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
JanneH: Ja tammefan
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Undrar varför supportrar trodde det skulle bli vinst idag? Heeeelt uppenbart att vi skulle förlora. Timrå IK bryter trender hela tiden. Så har det typ alltid varit.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Barkborren:

Ha ha vi låg ju på samma poäng inför. Humor.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
JanneH: nu kan vi lika gärna lägga oss mot Brynäs så HorHiv får kvala
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
The great one: Ajdå, fler videocoacher verkar inte vara ett bra recept då!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Karlsson74: Oskarshamn har medstuds och vinner 4-3.

Vi är bara 3p efter Frölunda och har fortfarande chans på topp 6 med bättre målskillnad än Göteborgarna. Vinner vi mot Brynäs och Frölunda förlorar har vi allt i egna händer mot Rögle borta i sista

En klen tröst nu efter förlust i denna viktiga match. Jag analyserar inte mer idag.

Trevlig kväll
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Svag insats nu är det bara att glömma topp6 iaf....blir torsk på tisdag...helt garanterat ..
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
bar mofftak:

Kan låna av bobcats, dom har väl 3 videocoacher i div 1 😄
Låst ämne

« · 2486823 · »