1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601337 inlägg · 6212 ämnen

Inför Brynäsmatchen

Inför Brynäsmatchen
Fjärilar i magen och en gnagande oro som inte är helt oanjenäm.

Kan det vara att Timrå IK mig veterligen aldrig slagit Brynäs i Gavlerinken? Ett klassiskt möte där historia äntligen kan skrivas...

Något stort kanske är på gång? Jag tyckte till och med korvtanten på hörnet såg lite sammanbiten ut när hon rullade ut gasolbrännarna när jag passerade i morse. Visserligen blåste det vindar som skulle få Lars Norén att framstå som en glad skit, men nog tyckte jag att hela mörksvarta Bergslagen ligger i dallrande spänning inför kvällens klassiska hockeydrabbning i Gavlerinken.

Min kompis "Brynäsdåren" som så fyndigt spikade upp en gigantisk skylt precis vid grusvägen där jag tar mig till jobbet, när Brynäsarna senast tog SM-guld, vägrade att åka med till matchen. Han är allmänt vresig och tvär över det besvärliga Brynäsläget. Det är något stort på gång. Det ligger i luften.

Men jag räknar aldrig ut Brynäs. En del av oron är att dom gulrödsvarta tigrarna reser sig som en träskstinkande mardröm och fläskar tillbaka våra drömmar om en första vinst i Gavlerinken...
Jag har åkt med hängande huvud många gånger från den bergtagna TIK-arenan. Jag har en märklig hatkärlek till klassiska Brynäs.

Jag vandrar rastlöst fram och tillbaka i en nyplöjd plogfåra, ivrigt spejande efter ett neggotips från den oberäknige Dj Hemp.

Nu behöver vi all tänkbar hjälp för att skriva ett stycke viktig hockeyhistoria.

« · 137453