Idag presenterades truppen till Karjala Cup och ingen Timråspelare har tagits ut. På ett sätt så känns det rätt skönt.
En frisk Niklas Nordgren hade ju såklart varit given men han får rehabilitera sig istället. Pär Styf och Christian Söderström har inte hållt tillräcklig klass så här långt i serien för att få nytt förtroende. De andra som skulle kunna varit aktuella är väl Sanny Lindström, Yared Hagos eller Markus Matthiasson men det är kanske bättre att vi får svetsa ihop oss under uppehållet istället.
Nog är det så alltid knapert med norrlännigar i truppen endast Anger vilket var knepigt Lind borde väl ha en platsat men FBK superlag är väl en klass för sig.
Hurra! Det var otroligt skönt! Som spelprogrammet och truppen ser ut nu så är det bättre att grabbarna stretchar och dricker sportdryck på hemmaplan istället.
Jag tycker annars att det ser ut som en relativt seriös trupp. Inte så många up-and-coming utan mer de mogna etablerade spelarna. Den här gången är det hemvändarna och inte löftena får chansen att visa upp sig, någon annan anledning till att Jonathan Hedström är med är svår att se. Och Karlberg får chansen, minsann.
Synd om Micke Lind att inte han får vara med. Han och Nordgren är väl de av alla våra landslagsmän i våras som visat klass även i år. Lindman travar väl på i FBK antar jag eftersom han är med, jag har ingen bra koll. Robban, Crippe och Styf är just nu inte med i Sveriges fyra bästa femmor helt enkelt.
Det blir däremot någon TIK:are när det är dags för Ryssland misstänker jag.
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer
En frisk Niklas Nordgren hade ju såklart varit given men han får rehabilitera sig istället. Pär Styf och Christian Söderström har inte hållt tillräcklig klass så här långt i serien för att få nytt förtroende. De andra som skulle kunna varit aktuella är väl Sanny Lindström, Yared Hagos eller Markus Matthiasson men det är kanske bättre att vi får svetsa ihop oss under uppehållet istället.