1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606146 inlägg · 6213 ämnen
« · 1252185 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kvartsfinal 2010
T T:

T T:s ord sammanfattar det hela väl. De kanske kan avrunda "debatten". Matchen börjar om drygt en timme och det vore la gôtt med en kebab före, känner jag.

Edit: Vad nu kebab har med saken att göra. Där visste jag inte ens riktigt vad jag skrev. Det måste vara ett tecken på att man har ätit för lite i dag...

Redigerad kommentar

T T: Nu är det ju inte en sjunde och avgörande match det handlar om heller, att han vill vara med när sitt barn föds måste man ju kunna ha förståelse för.

Har själv inte varit med om att bli pappa i just mars, men det är ju självklart att sådant inte kan planeras. I fallet Timrå IK får man dock lätt tunnelseende och irriteras över tajmingen som nu sker. Nylander samma sak, även om han inte tillför lika mycket på isen. Fan, sicken absurd diskussion förresten. Den borde kanske läggas ner snarast, eller?

Simmalugnt: Du uttrycker dig lite väl svepande, tycker jag. Alla prioriterar väl familjen och ingen skiter väl i hockeyn.

El Maco:

Det har med prioriteringar att göra.

Gabbe prioriterar familjen högre än karriären och det är inte alla som gör det i dagens läge så det ska han ha stor respekt för!

Sen går det ju inte att hymla om att det kom jävligt olämpligt för oss men det skiter väl han i rätteligen.

Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek: Bonusar brukar väl endast falla ut ifall man når Semifinal. Därav gör man endast vinst i kvart och Final. Hade inga bonusar delats ut tror jag det räckt för TIK att ta sig till semi för att gå runt i år. Runt 800k per match gjorde väl klubben i vinst på slutspelsmatcher tyckte jag TJ sa någonstans.

Per HApps: Trodde du skämtade men tydligen inte. Det är inte bara att bli gravid på beställning för alla. Oavsett det är så för familjen Gabbe eller inte så begär jag verkligen inte av en idrottsman att vederbörande ska hålla sig till ett fyramånadersfönster där det inte inkräktar på spelet. Barn är en välsignelse som lätt toppar en kvartsfinal sex.

Frella: Så är det. Även om både Lindbäck och MPS drar något år för tidigt så får Timrå IK iallafall en slant för det. Dock hade jag nog sett att i alla fall Lindbäck stannat. MPS blir jag uppriktigt sagt inte riktigt klok på.

Ikväll skulle T Johansson kunna erbjuda spelarna en extra morot. Låt dem dela på hälften av intäkterna vid en sjätte match i E.ON för att kräma ur allt som finns. Jag vet inte hur bonussystemen är uppbyggd. Kanske finns det något sådant. Jag tror faktiskt att det skulle ha en viss inverkan.

Ikväll krossar vi Hv blå.

Per HApps: Svårt det där. Lusten har liksom ingen lag. "nu jävlar ska/måste jag hålla mig" och likt förbannat går det åt fanders. Har du aldrig råkat ut för det...erkänn nu.
;)

Kvällens tips:

HV71 - Timrå IK 4-1

I såväl matchen som matcher således...

250kg kärlek: Även om Lindbäck bara varit här en säsong så får ju TIK tillbaka lite kapital iom NHL-avtalet. Även om han kostat lika mycket som man får. Samma sits med Pääjärvi. Med kvartsfinal och lite spelare som droppar av till NHL kan vi kanske bromsa de röda siffrorna litegrann iaf =)

Kerstin_k: Fan, du är verkligen ingen riktig supporter.
Skämmes!!1

Själv är jag kolugn inför kvällen. Jag har hela tiden varit orubblig i min tro på semiavancemang. Det är när det är som brunast som hjältar och legender föds.

Så: i kväll blir det en bragdbetonad insats och seger med minsta möjliga marginal. Sen en riktig smäll på HV-nyllet på söndag, för att sedan avsluta med en suddenseger i 7:e avgörande.

Så, nu vet ni det. Chilla er igenom aftonen!

Per HApps: "Är mest irriterad att inte spelarna har lärt sig att det är 9 månaders leveranstid för bäbisar. Och sedan PLANERAR med den vetskapen.!!"

Jag gjorde samma fel. En total missräkning innebar för mig ett kvartsfinalspel att bevittna hemifrån. Förra matchen såg jag inte ens, då var jag och min sambo på BB. Kan berätta att jag aldrig tidigare varit så likgilltig inför ett förlustresultat som jag var då jag nåddes av nyheten att Timrå torskat.

jens_88: lika stor bragd att ta denna kvartsfinal som det var att ta sig till slutspelet! under har alltså skett förr! KOM IGEN NU TIMRÅ!!

Per HApps: Så här det varje år. Det föds flest bebisar slutet av mars- början av maj. Det är midsommaren och semestern året innan som är skulden till detta. Fan, kan man inte ha lite jämnare frekvens på gökandet under året!

Slutspelsrock, ja jag gillade att läsa lite omväxling istället för en massa skador osv..
Plus att Timrå skulle ta silver enligt denna ranking :P

Kramer:
Nä, det gjorde jag inte!

Per HApps: Hoppas du skämtade......

John K: ikväll vinner Timrå....nästan säker på det...sen tar vi dom hemma sen...7 och sista matchen blir stenhård...

sargad: Hmmm... själ eller skäl... lämnar jag till valfri toklning :-)

Lorgalis: Bulla, Pekka och i viss mån Abris var själ att gå på matcher runt 80-83, i alla fall av mig och mina kumpaner.

tik02: Det är aldrig "godnatt" förrän förlusten är ett faktum. Jag är optimist och tror på resultatet 2-4. Let's go for semi!

Det är sådana matcher som man oftast vinner. Då verkligen ingen tror på en...

Vad tror ni, är det "godnatt" ikväll eller? En önsketanke är ju förstås att det står 0-0 eller 0-1 efter första, och att Lindbäck gör en "idiotmatch",nåt sånt scenario tror jag är vårt hopp.

250kg kärlek: En annan ännu yngre men för framtiden mycket intressant målvakt är ju Pettersson-Wentzel i Almtuna. Har dock nyss förlängt kontraktet.

Per HApps:

Exakt. Kanske läge att snacka mer om sådant på hockeygymnasierna.

Mackelito: Någon viskade i mitt öra att det redan skulle vara klart med målvakt till nästa säsong. Dock något som dementerats av en annan jag känner. Samma person har dock sagt att Lindbäck fått ett kontraktsförslag från Nashville (vad nu det innebär) vilket minskar Timrås chanser att få behålla honom nästa säsong. Jag tror nog att Ericsson är en högaktuell värvning till nästa säsong även om Lindbäck hade smakat mumma.
Ytterligare en målvakt som sett riktigt bra ut men som jag inte vet statusen på är Södertäljes Riku Helenius. Definitivt en målvakt som har framtiden för sig.

Raggaren Putte:
Är mest irriterad att inte spelarna har lärt sig att det är 9 månaders leveranstid för bäbisar. Och sedan PLANERAR med den vetskapen.!!

Raggaren Putte:

Ja, det är svårt att veta hur detta ska fixas. Hur Challe än gör så krävs en heroisk insats av laget ikväll.

PEAP: Han har så klart varit mycket bättre på slutet än tidigare, men tycker ändå att förlusten av Sebbe på backen kostar oss mycket mer. Speciellt på bortaplan, där vi kan förvänta oss att HV kommer att försöka att komma ut ungefär som senast.

Raggaren Putte:

Vore ju också synd att "störa" Hynnings fina forwardsspel.

dr-nix: Det känns ju inte särskilt bra det här med att sakna två centrar. Men jag känner mig tveksam till att "offra" Sebbe som center. Vår kanske bäste back som ovan center plus att vi får in den för tillfället största säkerhetsrisken i tredje backpar.

Nej, skulle hellre då se att typ Hynning centrade en kedja och Starkov flyttas upp från fjärde då han varit bland de bättre på slutet och säkert kan fortsätta att röra om i bättre omgivning.

Laken: PERFEKT, nu får vi troligen någon av Lindbäck eller Ericsson! Spelar ingen roll vilken det blir , bara det blir någon, för om vi missar båda ser det minst sagt mörkt ut..

Herminator:

Snabbare och bättre förklaring :-)

Kerstin_k:

Fick en timrå-spelares tyngd på benet, när han föll. Var inget ojuste.

Kerstin_k: Kamratskap framför Lindbäck. Ledin och Styf stångades. Olyckligtvis föll 92 Styfa kilon över Ledins knä som böjdes fel.

Frella: Hur kom det sig att Ledin skadade sig? Var det nån ful tackling eller en olycka? Vad hände?

Ambroo: Gick ju bra senast Erixon var center =) Sen kan man ju önska sig att Moe under tiden på bänken skaffat sig mer timing i sina stötbrytningar.

PEAP: Ingen idé att spara på krutet till kvällens tillställning, spottar grabbarna inte blod efter efter matchen har man inte gått fullt ut, då e de bara lägga ner verksamheten, i krig är man redo att dö för den goda saken skull

LET'S GO TIMRÅ

Ambroo:

Mycket mer beroende.

Känns tungt som fan, om man tänker på hur förra matchen såg ut, och nu med Gabbes frånvaro.......

....äh bara att köra.

KOM IGEN NU TIMRÅ !

Redigerad kommentar

Tomas Ros går till attack mot hyschandet...

Kattgubben: Problemet är bara att vi är mer beroende av Gabbe:

Smokey: Nej, nej, det var en viss Elitseriedomare i sin rätta "uniform".

Kattgubben:

Bekräftat att Gabbe är borta.

Ambroo: Nej, jag skulle bli mäkta förvånad om det här kommer gå något annat än käpprätt åt fanders....

Ambroo:

Nej skulle tro att ni vinner dragkampen om Ericsson nu i konkurrens med FBK !

Ambroo: Som sagt ingen Lindbäck eller J.Eriksson i Brynäs!

mattias - 74: Det verkar varken bli Limpan eller Eriksson i BIF:

« · 1252185 · »