1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580179 inlägg · 6216 ämnen

Kvartsfinal 2010

1253111 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 2010
Laken: Ärligt talat så har ju ingen varit klockren, Lindbäck var ju inte speciellt bra första 20 omgångarna utan blev bättre ju längre in på säsongen vi kom.

Caslava har varit bra defensivt men det hade nog varit bättre med en bra tvåvägsback än en som bara är bra defensivt.

Corso , ja visst han gjorde mest poäng i Timrå men med speltid kommer poäng osv osv, för han har varit väldigt ojämn, särskilt i slutet.

Granath är ett bra exempel på en bra värvning eftersom han "blommade ut" nu i Timrå då han inte varit speciellt framstående i Leksand åren innan.


Men det är inte riktigt spelar värvningarna jag kritiserar heller utan mer "typen av värvningar" om du förstår vad jag menar. Alltså jag hade velat sett det som jag förespråkat hela tiden, 2 defensiva kedjor och två offensiva.

Alltså lite mer åt Hv hållet och dom andra bra lagen. Bäst vore ju om vi hade en femma som var riktigt bra framåt och som alltid producerar, som Hvs förstaline, det är inte lätt att få en lika produkativ kedja men åtminstonde en mer självklar och mer producerande i alla spelaformler kedja än våran 1 kedja i år.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Mackelito:
"Men det är klart, Linkan är ju sportchef så man kan ju inte vänta sig några bra värvningar."

Nej, för Corso, Caslava och Lindbäck har ju visat sig vara riktiga katastrofvärvningar... (Ironi!)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Mackelito: Ja ja vet inte har varken sett Toumas eller Iiro speciellt mycket, men att spelare är intresserade av att spela i TIK är alltid bra.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Kan sammanfatta här och det som betyder samma sak i andra tråden.


Simpelt, VI ÄR INTE BÄTTRE. Laget är för svagt enligt mig, men det har ni väl redan hört.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Snoop: Konstigt det där, ifjol så jagade vi brorsan Iiro Tarkki, det kan jag förstå, han är 24 , har en utveckling som går framåt och har bättre räddningsprocent än Toumas Tarkki.

Så den här killen får vi be till gud att han inte blir värvad.


Men det är klart, Linkan är ju sportchef så man kan ju inte vänta sig några bra värvningar.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Enligt ST så är denna målvakt från Kärpät positiv till att spela i Timrå, och de är inte alls helt fel och då känns de endå som att vårt rykte må vara bra.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
DJ Hemp:

Men tidningsjäveln kommer ju för fan inte! Fy fan vad jävla sopigt agerat! Ja, men då vet man liksom. Det är la inte så jävla noga eller... Man väntar ännu och klockan är mer än sju... Lyckad distribution eller??? Jag ringde och den svarande hade absolut ingenting att säga... "Hucklena" är totalt värdelösa. De som svarar kan inget säga. Vi som har betalat får ingen tidning när vi så hade önskat. Jag bryter min prenumeration när den går ut. Vägrar att betala för denna skit... Adjö!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
NuMo: Hmm. Jag upplever din liknelse som malplacerad men det kan ha att göra med 10 braköl innanför västen. Spännande! Nu blev det filosofiskt. Ska jag köra om? Är jag bildligt redan om medan min antagonist? Känner du dig jagad? Frågorna är många...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Olle: Du resonerar ungefär som man gör när bilen framför en kör exakt samma väg som man själv ämnar ta, men aningen för långsamt för ens tycke.

"Vad i helvet förföljer den där bilen mig för?"
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
NuMo: Om du ger mig en frist på 12 timmar så kan jag leta fram dom inlägg jag faktiskt avsåg, kl är faktiskt 03.00. Detta blir dock någonting i stil med en innehållsanalys eftersom du uppenbarligen inte själv tar direkt ställning utan bara implicit lutar åt det mest kontroversiella av två alternativ för att väcka så stor uppståndelse som möjligt.

Jag uppfattar detta som ett uttryck av personlig besvikelse, don blotta närvaro har ju faktiskt inte bidragit med någonting konstruktivt överhuvudtaget.

Att du angriper min trovärdighet som skribent glädjer mig, det visar bara på att jag väcker känslor, en detalj som jag faktiskt tycker är vital för en diskussion.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Simmalugnt: Nä, nu måste jag se på Ofra Haza på på VH1 och sen gå och lägga mig. Vi ses i kvarten nästa år, ifall vi lyckas hålla oss kvar i es.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
NuMo:

PMS?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Simmalugnt: Låt bli då.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Olle:

Jag för egentligen ingen diskussion, det är du som gör det. Jag funderar bara varför du inte preciserar din kritik då du faktiskt verkar ha en. Dina nedlåtande omdömen om min person understryker ju det.

Det enda konkreta jag kan se i ditt inledningsanförande är att jag skulle ställa mig bakom elitseriens värsta drägg, vilket i sig inte är det minsta konkret.

Resten är ju bara spya som jag tycker är under en skribents värdighet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
NuMo:

Till vilken nytta, det lär ju inte ändra sig.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
NuMo: Det var uppenbarligen en retorisk fråga som enbart avsåg att visa på att du enbart är ett får i mängden och inte alls så olik den fördömande "pöbel" som du uppenbarligen älskar att reta på ett sätt som du tror är osynligt. Kan du inte bara skicka in några av dina mer nyanserade modokollegor för en faktisk diskussion?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Simmalugnt: Ja, gör det.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
NuMo:

Jag hade kunnat kopiera ditt inlägg rakt av och postat det i Modoboken.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Olle: Jag kan avslöja det när du själv har gett något bevis på att jag på något sätt har försökt att mena något annat än vad jag sagt rent ut.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
NuMo: Är det din egna subjektiva bild av "tikpöbeln" eller talar du för en grupp av individer som uttryckligen kan separera sig själv från begreppet "pöbel" i detta sammanhang?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Olle: Än en gång. "Den typ av inlägg". Menar du att de på något sätt provocerar på annat sätt än att de ger en annorlunda bild än tikpöbelns?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Dramaqueen: ok nu är det ju så här att jag inte på något sätt kan se att jag antastat dig, enbart givit dig min bild av den typen av inlägg du bidragit med på slutet. Att du sedan väljer att direkt ta åt dig av samma form av kommentarer som du implicit sänt ut till ett kollektiv på detta forum under den senaste tiden, det är beklagligt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Simmalugnt: Jag säger inte att det är rätt om godtyckliga personangrepp är bättre någon annanstans, men jag upplever dem omodererade bara här. Det är fritt fram för dig att bevisa motsatsen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
NuMo:

"För det har jag blivit antastad personligen, vilket är kutym i den här gästboken. Hör man inte till flocken så pissar ni på den gästen. Upphovsmannen till den här sajten har skapat något där olika lags supportrar skall kunna kommunicera över laggränserna i varandras gästböcker. Han är tikare men just timrås gästbok är den enda som näppeligen håller hans vision. Grattis."

"Huru kommer det till, att du ser grandet i din broders öga, men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga?"

Lukas 6:41
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Olle:

Än en gång. Du har alltså inget konkret, bara en känsla av.. Jag har ikväll endast spontant reagerat på en hård tackling i ryggen där jag initialt tyckte att den tog på armen eller axeln. Jag ar rädd att det kunde ha blivit ett armbrott.

För det har jag blivit antastad personligen, vilket är kutym i den här gästboken. Hör man inte till flocken så pissar ni på den gästen. Upphovsmannen till den här sajten har skapat något där olika lags supportrar skall kunna kommunicera över laggränserna i varandras gästböcker. Han är tikare men just timrås gästbok är den enda som näppeligen håller hans vision. Grattis.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
NuMo: Jag har faktiskt inte så mycket "allmän" ilska, du har däremot lyckats väcka en direkt irritation och för det ska jag väl egentligen gratulera dig. Däremot står jag fast vid att jag håller dina nyanserade inlägg högre under serielunken än det du visat på senare tid.

I det här fallet så vet du, lika mycket väl som jag, att det du adresserar faller i mitt knä lika mycket som någon annan timråits. Att du sedan gör ditt bästa för att vara subtil i dina inlägg, är (för mig) bara ett bevis på din brist av just subtilitet och ett självmål.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Raggaren Putte: Ignorera på du, men jag tror inte du vet vad kritik är. Det har inte framkommit någon kritik. Bara okväden, oavsett hur belevad man är för att anpassa sig.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Olle: Det har blivit så i dagens offersamhälle. Befogad kritik är att betrakta som ett personangrepp, då det ju alltid är mest synd om de som utför de provokativa handlingarna.

För övrigt verkar NuMo:s gästspelande i den här boken de senaste dagarna mest handla om att trolla sig till någon slags kompensation för att den svarte riddaren och hans kumpaner vek ner sig i ett halvfyllt AXA-Sportcenter.

Alla går vi ju igång på olika saker, men just i det här fallet känns nog ignorans som rätt bemötande.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Olle: Bygger man inte upp sina spydigheter mot den man adresserar med konkreta orsaker så kan jag inte säga annat än att du bara behövde spy på någon. Jag förstår din frustration iofs. men låt den gå ut över frugan i stället.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
NuMo: Vill du att jag ska källhänvisa? "personangrepp" är återigen en ytterst subjektiv uppfattning från din sida och jag blir lite förvånad över att du uppfattar det som ett sådant.

Edit: stavfllelel

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Olle: Inga konkreta argument för ditt personangrepp, men det är som vanligt. Båda fenomenen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
NuMo: Din spydiga och arroganta närvaro under senare delen av kvartsfinalserien är noterad. Att du implicit ställer dig bakom ett av elitseriens värsta drägg, likaså. Streetcred till dig.

Det förefaller för mig en smula förvånande hur vissa som upplevts som enormt subjektiva till en början, kan växa medan vissa som upplevts som relativt objektiva helt plötsligt kan framstå som rövhål.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
dr-nix: Allt jag önskar är en back som klarar det defensiva spelet +/- noll och som kan avvaras när någon behöver lära sig hur en knogmacka smakar. Vi har inte haft några sånna i år, således är det inget som stoppar Thörnberg från att sätta in den där sista tacklingen, han vet att det inte är någon som kommer att försöka släcka honom senare.

Man KAN spela slutspel utan sånna här spelartyper men det är ju inte att föredra. Man får så mycket gratis om man har en bödel i truppen, i ett slutspel. Speciellt när man spelar mot ett lag som är skickligare till att börja med.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
liston:

Jadu, det vet inte jag. Men det är inget jag skulle skryta med.

Men jag kan hålla med om att det inte hör hemma här.

Men det skrivs ju jämnt och ständigt här om "Inavlade bönder" "Banjolirare" och dylikt.

Det som man nu läser på riksmedias nyhetssidors kommentarsfält, så man måste dubbelkolla om man hamnat i Timråboken på HS..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
haggen:
Du får väl se kampanjen nedan som " RÄDDA CHALLE"
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
liston:

Du har rätt, tänkte mig inte för där innan jag postade.
Dock får jag tillägga att jag skulle skämmas som satan om jag vore från Ö-vik med omnejd.
Hockeyn är utdöende och nu detta, man kan ju fråga vad som kommer härnäst.

Man kan ställa sig två frågor: Hur står det till med barnuppfostran däruppe och ska de verkligen värva Challe?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Simmalugnt:
Vem vet, jag kanske vetat om det längre än du anar.

Varför tjattra om det på detta forum?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
liston:

Vem fan har sagt att det är kul? Det är dock bra att du få läsa om det.

De har sopat det under mattan och blundat för det länge nog.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
haggen:

Lägg ner det här med Bjästa, tycker inte det är kul att läsa om minderåriga som blir utsatt på det sättet, då behöver inte Ni använda det i dylika sammanhang.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Gabriel Gräslök: Kostansvarig ja, träna med skidåkare varför? Sen så är det inte förfärligt att käka hamburgare och pizza nån gång, eller menar du att dessa kolhydrater kommer ge annorlunda energi mot vad tex pasta skulle göra?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Ambroo:

För många i Bjästa verkar ha lyssnat lite för mycket på Maskinen - "alla som inte dansar är våldtäktsmän".
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Ambroo: Såklart är jag glad att det gick bra. Jag har aldrig sagt något annat. Att det ser ut som att armen blir klämd har inget med min dumhet att göra. Det kan jag vara ändå.

Grattis till SM-guldet förresten.

www.hockeysnack.com/image/file/700/900/skrack_1165093l.jpg
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Andersson:

Örjan Fröjd är någon som klubben absolut måste få behålla i lagbygget
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Simmalugnt:

Tycker mer synd om Janne Karlsson, vilken sjuk jävla idiot det där är!
Kom igen HV skriv på något lukrativt kontrakt med KHL eller nåt, ingen vill ha er i Elitserien förutom satans bibelmongon i Jönköping.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Ambroo:

Ja usch vilken tackling...

Det är ju synd om Thörnberg, stackars kille.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
NuMo: "Tycker det ser ut som en bredvidträff där arm blir klämd. Kanske en axel."

Jag blir alldeles matt... Nog för att du är modoit, men hur jävla dum får man bli? Bor du i Bjästa också?!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Andersson: Skönt, hoppas verkligen inte att det är något värre med Sebbe. Man blir så jävla rädd när man ser sånt där, då alla smällar som involverar nacke är så jävla lömska.

Sebbe, krya på dig! Han är som jag ser det den som gått mest framåt i årets TIK från en redan bra nivå. Han är på väg att bli en riktig härförare.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Info som förhoppningsvis lugnar
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Rooster23: AB och Expressen kan man klicka in på om man vill ha snabb info om något som hänt, inte mer! Eller om man vill läsa krönikor som någon dragit ur röven på fem minuter. För kvalitativ analys så får man söka andra alternativ.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Blir jävligt less på Hans Abrahamsson på AB som kontinuerligt har hyllat HV och bara klankat ned på HV hela matchserien. Alla läser honom och han är en idiot. Det är det jobbigaste.

Tänk vilket otroligt liv det varit på hjonom om Johan Davidsson saknats 4 av fem matcher under serien och sedan Niklas Falk åkt och sett på sin fru som ska ha barn SAMT att 42 poäng fick utgå i viktigaste matchen och även en tilltänkt landslagsback.

Förutom detta så har Timrå, enligt alla inblandade, haft en otrolig otur med domsluten och då tänker jag framför allt på match ett och två.


Sedan snackar han om att HV "är tyngre"

ALLA vet att HV är tyngre! Vad är det för jävla journalistisk bedrift att skriva det? Dock har Timrå har verkligen haft marginalerna emot sig i den här slutspelsserien.

DET borde man ta upp i denna svarta stund.
Kommentera

1253111 · »