1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613578 inlägg · 6214 ämnen
« · 1612326 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Här var det livat, har Stoff missat ett 600.000kr bett?

stoff: "du läser inte tidningarna ser jag.. PETER FORSBERG skyllde på det på aftonbladet..... häng med vad som händer genom o läsa tidningen..ett tips"

Har läst det mesta i tidningsväg och kan tyvärr inte hitta Peter Forsbergs namn i nån svensk laguppställning.
För det är väl ändå de svenska spelarnas åsikt om domarvalet som är det intressanta, eller?
Och inte vad Forsberg, nån murvel eller läktarcoach som du och jag tycker?
Så försök hänga med nu vad som händer genom att läsa laguppställningarna, istf att läsa en massa skit i tidningarna.
Ett litet tips....

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-02-22
Sputnik:Lite oroväckande att ingen har förlängt sina kontrakt.

stoff: Vem fan i h-e har sagt nåt om att det inte spelar någon roll ifall Rask spelt eller inte? Inte jag i vartfall.

Dessutom hade jag rätt att Sverige skulle ta silver och Finland brons. Enda felet var att jag trodde USA skulle ta guldet.

Redigerad kommentar

stoff: ja för Peter Forsberg är ju hela sverige och står för allas åsikt. Nog för att han är en av Sveriges största genom tiderna,men jag är en av dom som inte höjde ögonbrynen över att Kanada skulle ha domare i finalen. Tyckte faktiskt att domarna gjorde en bra match med.

Jag kan köpa Stoffs gnäll till viss del. Tacka fan för att man känner sig lite bitter över alla dessa förluster i så viktiga matcher. Om jag vore finne kanske även jag skulle vara skitless på storebror Sverige som allt som oftast tar hem de stora titlarna, det är väl spelets regler. Men nu får vi la glädja oss åt vår silverpeng, för bättre än så var vi inte denna gång. Inte lätt att vara det heller med alla dessa avbräck. Har nu förlikat mig vid denna torsk, värre har man ändå varit med om. Ligger och tittar på nallar och harar i avslutningsceremonin nu och blir allmänt sentimental...

Huge: du läser inte tidningarna ser jag.. PETER FORSBERG skyllde på det på aftonbladet..... häng med vad som händer genom o läsa tidningen..ett tips

Huge: kommentatorerna på tv3...

Nå nu slutar vi tjafsa en massa OS o dä! Kanadickerna var bättre än oss idag! Nu gläds vi åt våran zuperstjärna Zlatan som pyttza in 3 strutar idag ( 20-21-22 ) och så leder han ju skytteligan i CL :-)

stoff: "..men det är så sjukt av sverige och säga att det inte spelar nån roll om rask är borta för oss."

Intressant.
Var och när har du läst eller sett att "sverige" påstår att det inte spelade nån roll för er att Rask inte kunde spela?
Tvärtom, så har jag både hört och läst massor där i stort sett alla någotsånär hockeykunniga personer anser att det var ett stort avbräck för er, kanske avgörande för matchens utgång.

"och när bäckström är borta är det hela världen"

Inte alls.
Men det var ett jävla avbräck, kanske inte i klass med Rasks frånvaro men nästan.

"klagar på att det är en kanadensisk dommare´"

Stämmer inte heller. Var får du allt ifrån?
Samtliga svenska spelare ville hellre ha kompetenta kanadensiska domare istf nån bakfull finne med koskenkorvan i bakfickan, som vinglar runt på isen och dömer lite hipp som happ....

"helt enkelt numret för liten mot stora lag.. bara erkänna"

Äntligen ett rätt, iaf den här gången.
Idag var vi ett nummer för små, bara att erkänna.
Vilket även de svenska spelarna gjorde, utan undantag.

I övrigt skrattar vi bara åt den finska upprördheten och svamlet om doping.
Ni är bara avundsjuka och skadeglada och förstorar upp ett misstag från den svenske matchläkaren, som inte kollat upp vad som gäller rörande Bäckis allergimedicin. Kan förstå er, ni vill väl på nåt sätt förminska era egna dopingfall genom åren, där det verklighen handlat om medveten doping på hög nivå och inte nåt slarv vad gäller medicinering och där det dessutom inte handlar om nåt preparat som är prestationshöjande.

stoff: ..och i semin spöade dom Finland? Som dessutom bjöds på ett mål. Ta färjan över o gråt i bastun med tasken istf att hänga här o sura.

jå1: och en sak till..finland gjorde ett mål i semin.. det hade räckt för tuukka hade hållit nollan

jå1: HAHAHAHA skulle velat se sverige möta tex usa.. undra om usa slagit dom 2 siffrigt? istället får dom möta slovenien..som dom nästan torskar mot.. hela os fick dom pissmotstånd förutom semi,final

stoff: IQ ska vi nog inte diskutera, bäst så. Finland har inte material till att föra matcher mot tex Sverige i ett OS.

jå1: spelarna vågar spela mer offensivt när dom vet att dom har en SUPER målvakt... klart som korvspad att man spelar mer defensivt om man inte litar på sin målvakt...tänk efter lite innan du uttalar dig..tror du har mer iq än så.

stoff: Ja nog hade Finland vunnit guld om tasken stått i kassen, han hade gjort alla mål framåt med antar jag? För utespelarna i superlejonen gjorde ju inte så många i semin..

stoff:

Okej, jag hade det liksom på känn. Ni hatar Sverige över allt annat. Men ni kommer att för alltid och evigt att vara den där lillebrodern som nästan inte vinner någonting alls. Förlorar allt som oftast de viktigaste matcherna och ståtar med typ två VM-guld genom historien och ingenting mer. Ni är patetiska och en andra klassens medborgare - inse det och gå vidare, losers!

Forza Sverige, vi blågula vikingar till krigare!!!

stoff: Hade inte Kanada fuskat till en felaktig dopingavstängning på Bäckis hade Sverige vunnit hur lätt som helst. Jag ser oss som de moraliska OS-guldmedaljörerna och det gör övriga världen, Finland och Kanada undantaget, också.

Skandal-OS till ända. Vi förlorade för att domarna var kanadicker och dopingpolisen korrupt!

Redigerad kommentar

DJ Hemp: ja jag är finne..men det är så sjukt av sverige och säga att det inte spelar nån roll om rask är borta för oss...det spelar en JÄVLA STOR roll..med han i laget förlorar dom aldrig detta os..och när bäckström är borta är det hela världen..klagar på att det är en kanadensisk dommare osv...helt enkelt numret för liten mot stora lag.. bara erkänna

hubbenorlen:

Äh, Timrå kan inte göra sju mål. Vi har för dåligt målskytte, helt enkelt. Men jag tycker att vi gör det bra ändå med det här tämligen anonyma laget.

Älska TIK - Guldet ska hem någon dag... Fan!

stoff:

Hörru du ru, din satans landsförrädare! Nu tycker jag inte om dig det minsta, måste jag säga. Hålla på Kanada och vilja Sverige ont... Vad är det för jävla stil? Är du finne eller - egentligen?

Jag är blågul i själ och hjärta och kommer alltid att vara mitt land trogen. Sverige, Sverige, fosterland. Alla andra är våra fiender. Må vi ta våra hillebarder och sticka dem genom fiendernas hjärtan.

FORZA BLÅGULT - hata resten!

DJ Hemp: 5-0 är ännu bättre. Men fortfarande inte 7-0.

DJ Hemp: må ju säga att denna söndag slutade på bästa sätt.. att kanada vann os guld!! i fredags när tuukka rask blev sjuk så skrev tidningarna..nja bara ut o spela tror inte det spelar sån stor roll vilken målvakt finland har..och idag när kanada pissade på sverige måste dom ha en ursäkt..men räcker 1?? knappast!!! det haglar in ursäkter på aftonbladet och många fler tidningar..ne fyfan va glad jag är att kanada vann!

Tidernas jävla tristaste OS-final eller? Fan, man vill ju bara kräkas på alltihop. Men jag hade det på känn. Förbannade äckel-Kanada...

Och nu måste man sticka iväg och byta inspelningsutrustning inför veckans äventyr i Malmö för den här fungerar inte tillfredsställande... Helvete!

Magnus R:

Det är lugnt. Mest är det väl jag som har betett mig illa. Fint att du vill dra ett streck över det hela - jag är på!

Hubbe Norlén:

Okej, men där känner jag att du får låta dig nöjas. 4-0 duger. Forza TIK!!!

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Jag tippade 7-0. Allt annat är en besvikelse. Punkt slut.

DJ Hemp: Instämmer i detsamma. Jag är inte den som är långsur. Vi har stått en bit ifrån varandra ett tag. Men det finns orsaker till det. Jag är beredd attt dra ett streck och gå vidare. För du vet vad min inställning till dig egentligen är, relativt god. Ibland blir det fel och även jag kan spåra ur ;)

Gött att vi krossade grötbögsasen från Ängelholm!!!

FORZA TIMRÅ!

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Jonte@Hubbe är kvällens stjärnor. Jonte på läktarn o Hubbe som Putte Kock resten av säsongen, tack. För övrigt ser jag snart ut som Hans Scheike. PO, här kommer vi.

Klart att Löven och Troja får kvala då. Ryktas att Green "hata Skellefteå" Devils ska ställa upp i nästa års mello med "Varför sjunger inte ni"

Redigerad kommentar

hubbenorlen:

Vet inte riktigt vad du hade tippat, men osis då. Dock en jävligt skön och övertygande seger, även om vi trots den inte ligger på PO-plats. Fast en sådan betraktar jag som en ren bonus i så fall och en ES-plats finns ju inte ens på kartan. Nej, kartor lägger man i muggen dagen efter en hård kväll och natt. Som i dag t ex, fy fan! Det fanns inte en chans i h-e att man skulle orka ta sig till E.ON i kväll, så jävla slut och bakis var jag. Lite skönare nu dock efter ett par återställare...

Sv: Asplöven-Timrå IK
Timrå Icon:Exactemente !

Härlig seger, och riktigt bra sändning från S24, länge sen jag köpte en match, men idag gjorde man rätt som beställde :-D

Nu rullar vi på i ruset och tar play-off platsen från Ouögle...

T T: ok tackar. Då vet en det. Skulle vara sjukt bra om vi lyckas ta oss förbi både Mora och rögle då. Får lite bättre utgångsläge då. Grymt skönt att Timrå kan lyckas vinna en måste match när det gäller. Vi har ju inte varit bortskämda med sånt de sista säsongerna precis. Otroligt kul att man kan börja drömma lite igen också. Efter de tunga åren som varit. Bara vi kan lyckas behålla laget hyffsat intakt till nästa säsong. De unga spelarna kommer ju vara mer varma i kläderna med. Timrå ik e dom bästa!!!

Fan.

DJ Hemp: Två till och mitt tips går in.

Magnus Rövarn :

Vet inte exakt vad du ligger bakom, men misstänker att det har med Jonte att göra - fint jobbat! Kul även att se dig här igen, tänkte ett tag att du var försvunnen för gott...

Kanon att vi krossar det där grötgänget!

I övrigt har jag delvis slumrat under kvällen, då jag var trött nåt djävulskt...

Det här k a n gå. Jag tror vi rycker PO-biljetten ur näven på Ouöglä. Kollat deras program och sätter en slant på att de max tar tre pinnar till, och att vi då antingen tar dem på målskillnad eller t o m går om poängmässigt.

Jinxat och klart - skjut määä!111 11!!!! 1

Sputnik: Ja, det är placeringspoäng 4-3-2-1

Sputnik: om vi skulle ta oss till playoff. Hur är upplägget då.Får man någon fördel för att man blivit fyra i tabellen tex. Någon som vet?

Jobba hubben! Det kan gå!

Sputnik: Härligt man fick som man önskat. När man tittar in på livebloggen så har vi stänkt in två baljor till. Timrå har samma målskillnad som rögle nu. Grymt gött :)

Sv: Dax att odla Playoff/Kvalserieskägg!

Såja! 4 - 0. Nu är denna match i hamn.

Sv: Dax att odla Playoff/Kvalserieskägg!
sargad: Det kommer en bild inom kort :-) Just nu firar jag kvällens vinst med garreblås o skumpa :-) GO TIMRÅ GO!

erathoo: Fyra till och mitt tips går in.

fermo Det bästa vore ju om vi kunde göra något mer mål, så vi plockar in lite målskillnad med mot Rögle.
Kan ju vara viktigt om vi skulle hamna på samma plats tex.

fermo: mmm, benägen att hålla med...nu gäller det att INTE göra 'en damkronorna' ...

Den här matchen är en 6-poängsmatch eftersom Rögle är iblandad i play-off-striden. Och Mora som är en poäng före oss går som tåget och leder nu stort mot Karlskrona. Jag tror att om vi inte vinner denna match så har nog i praktiken tåget gått för en play-off-plats.

Jockz: Timrå Ik - det är ni som får oss att leva, inte bara existera.

hubbenorlen: Jonte-effekten!!

Jockz: Guldet ska hem? ;-D

« · 1612326 · »