1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612260 inlägg · 6214 ämnen
« · 1647978 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Stämningen i Sydkraft Arena!

El Maco:Den hamnar på 8:e plats i rankingen

Här spelades det SHL-hockey så sent som för två år sedan och E.ON Arena känns fortfarande fräsch, även om kostymen är alldeles för stor för klubben i dag. Men lär knappast vara ett av de lag som går upp. Den tiden är förbi.

Strax bakom Rögle som kom 7:a

Rögle har varit en återkommande besökare i SHL, men alltid med en tur & retur tillbaka till HockeyAllsvenskan igen. Det är trevlig arena och trycket på ståplats är det få lag i Sverige som kan matcha. Här sitter hockeykulturen i väggarna.

El Maco:

8. E.ON Arena

Klubb: Timrå

Publikkapacitet: 6 200

Kommentar: Här spelades det SHL-hockey så sent som för två år sedan och E.ON Arena känns fortfarande fräsch, även om kostymen är alldeles för stor för klubben i dag. Men lär knappast vara ett av de lag som går upp. Den tiden är förbi.

El Maco:

Jag har inte den blekaste, men det är i alla fall inte där problemet sitter. Vår arena är tillräckligt bra för ett bottenlag i Allsvenskan...

Nä hörni. Aftonbladet har en arenagenomgång i hockeyallsvenskan om jag fattar rätt. Dock pluslåst. Vad skriver de om vår lada?

Sv: Apropå nånting...
jå1:

Det har du nog alldeles rätt i. 2010 är ju snart fem år sedan nu och det var ju då vi fick respass i kvarten mot HiV71 (som blev ett hatlag i och med kvarten året innan, då vi tappade en 3-1-ledning i matcher och Lehtonen skena och det felaktigt godkända målet och... Faaan!). Ja, och sedan blev det bara sämre och sämre för varje säsong. Kvalserien 2012 var ändå rätt så uppfriskande, men knappast den året därpå. : (

DJ Hemp: Må väl vara längre sedan än 3-4 år sen vi fick bevittna ett slutspel? Knappt så man minns den känslan

Vem hade trott att det skulle se så här överjävligt ut för en 3-4 år sedan? Då var vi ännu ett stabilt slutspelslag och hade det riktigt bra ställt på supportersidan. Numera ligger vi alltså på sista plats i Allavenskan och matcherna ses snart endast av de närmast sörjande. Attans vilka medgångare vi ändå är...

Pär: Målvakter har aldrig varit Nubbens styrka. Kapanen och Backlund var bra målvakter, men flopparna har varit betydligt fler, och man behöver inte backa särskilt långt i tiden. En av de främsta orsakerna till degraderingen var värvningen av Daniel Bellissimo. I ett ekonomiskt pressat läga lade man pengar på att värva en målvakt som var sämre än målvakten man redan hade. Avdelningen genomtänkt. Visste ni förresten att Bellissimo har slutat med hockeyn?

Backsidan blir jag inte heller riktigt klok på. Det finns flera backar som saknar offensiv spets, men kompenserar det med att väga alldeles för lätt i egen zon... Hur lät det där? I mina ögon finns det bara fyra backar i truppen, i och med Stenqvists skada. Inget ont om Filip Lander, men man kan inte begära att en kille som fortfarande är junior och inte har spelat seniorhockey tidigare ska stötta upp försvaret i ett krisande lag i HA.

Två backar värvades inför säsongen. JJ spelar numera i Division 1, och med tanke på nivån han uppvisade i Timrå så finns det inte så mycket att invända mot det. Sedan har vi Mattias Nilsson, vem nu det är. Jag har hört att han ska spela i nummer 51. Med det som preferens så tycker jag att man ska ge Molinder 99.

Och sist, men inte minst, forwardsidan. Eller som jag brukar kalla det: Skälet till att jag blivit allergisk mot uttrycket "fina handleder". Det finns bra forwards i laget, men för närvarande känns det mest som en grå sörja. Och värst av allt är att de rutinerade spelarna är de som sviker.

Överlever man den här säsongen så hoppas jag att man kan börja om ordentligt. Det finns personer både i och utanför truppen som har varit med för länge.

Andersson: Inte så konstigt, Virus var ju gammal Brynässpelare  Tigerränderna går aldrig ur.
Men roligt att höra igen det är det.

Redigerad kommentar

söder över:

Man njuter när man hör hur ledsen anti-tikaren  'Virus' var när Styf avgjorde

Bara för att orka brinna ett tag till kollade jag igenom några riktigt sköna ögonblick som tik supporter:

youtu.be/Wu4Z5vhjUvU

Och den här episka moderna klassikern:

youtu.be/0rerHaQlpmo

Slutligen en gång när vi hade världens träningsvilligaste finne som sköt det grönjävligaste slagskott jag sett under min Timrå supporter tid.

youtu.be/KJC_ChjzCts

Underbart att höra stämningen i arenan... Guuuud va jag saknar den...

Kan man inte köra en gratismatch och försöka få ut folk till någon match bara för att försöka ge oss en match med lite inramning?

bobrov:Tacka Nubben, han har kastat pengarna i skönn, hade vi haft rätt folk på rätt plats så kanske föreningen kunnat överleva...Dålig målis, Dåliga tränare, Spetslösa forwards och knappt 5-backar! Är det nån som är förvånad?

bobrov: undrar var Almtuna hade legat med Norja i kassen... Knappast 8 iaf... Antagligen hade dom spenderat sin tid med att kolla motståndare inför neråtkval...

Deras keeper toppar statistiken.
Målvakten är a o, o. Kan inte vi få hit Reidar igen? Hela jävla laget levererar på önskvärd nivå med en pålitlig sista gubbe...

erathoo: Det hade inte gått många matcher i serien förrän jag  tyckte och det tycker jag fortfarande att Timrå har seriens i särklass sämste målis och jag kan inte förstå varför man inte signade ililati istället ? Det tycker jag var totalt talanglöst av den som tyckte Norja var bättre och det vet väl alla som kan hockey att en bra målis är nästan 50 % norja ligger på -20 agera innan kvalserien är ett faktum !!! En Supporter som börjar bli less det verkar inte vara nån glädje i laget det skall vara roligt att spela vad är felet?? In med en psykolog vet ja.

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2014-12-29
Kongo:

Jag trodde aldrig heller på "Linkan". Som gammal klasskompis tyckte jag ofta att han gjorde ett rätt så puckat intryck. Inget större ljus om man så säger. Fast detta gäller nog för fler inom sportchefsbranschen. Finns han inte inom Sundsvallskatternas organisation igen numera? Att T J(äveln) är ett as har väl alltid varit allmänt känt. Hur usla vi än är i dag känns det i alla fall skönt att slippa ha dessa herrar vid rodret...

157620: de va första gången någonsin som de varit roligt å gå på hockey här hemma :)

157620: Linkan har bara en enda merit. Han är den senaste sportchefen i Timrå som har lyckats värva en spelare som inte suger apballe.

Okej, jag kanske inte är helt rättvis, men just nu känns hockeyn som ett jävla mörker.

Detta är tabellen . Nästa match är Björklöven . Jag vilar min väska

Linkan hade helt enkelt inte förmåga att lösa sin uppgift och borde inte ha fått vara i den positionen öht. Något jag inte hade insikt om då, cred däremot till Rock'n Rolf som såg detta redan från start. Styrelse (CE m fl) och TJ har närmast agerat som förbrytare när man använt pengar man inte hade. Usch. Vart var den mediala granskningen då? Nu går det jättebra att vara del av ett ytligt drev.

Dock ska det ordna upp sig. Den som fortsatt står upp kan kalla sig supporterhjälte när TIK är tillbaka på topp igen.

Vad gör de ansvariga i dag? Alltså TJ, CE och SL?

Hälge: Tortyr? Nej Tack ;-)

söder över: Jo, visst bär han ett ansvar också. Men känslan är att TJs ande svävade över allt och genomsyrade varenda beslut av värde.

Fast på samma gång kändes det också som att Linkan blev kåt på sin egen position, att få glida runt i klubblazer, solariebränd och leka värvningskung. Så OK, åt helvete med den jäveln också!!

En klok och förståndig man med Linkans erfarenhet och kunnande i bagaget hade aldrig tackat ja, då han hade insett sin egen begränsning. Men! Väldigt många chefer glider runt överallt, maktkåta och utan självinsikt och Linkan var ännu en i raden.

Att Norja inte håller riktigt har väl konstaterats vid ett otal tillfällen, men att Robin Persson ska dra på sig utvisningar i slutet av matcherna gång på gång är också dåligt. Ett antal gånger har vi också släppt in mål då.

157620: nja... Marionett köper jag inte hos en sportchef. Absolut finns det fler men linkan hade en chefsposition under epoken som dödade Timrå IK men han gjorde inte ett skit för att bromsa upp det skenande tåget själv heller... Chef är chef. Även chefer bär ansvar...

DJ Hemp: Ja, man gör sitt bästa för att förtränga detta hockeyhelvete titt som tätt. Men ibland trillar man dit och börjar följa en match. Med samma resúltat varje gång. Total besvikelse.

Kattkräken torskade iaf mot ÖIK efter straffar. Go Jämts Go

lincoln: vi MÅSTE fixa en ny målis...hur många matcher har Norja vunnit åt oss?  svar: INGEN

hur många har han varit en stor anledning till förlust?

svar: minst 15

söder över: Linkan? Blott en marionett. Skulle aldrig blivit anställd med en vettigare styrelse till att börja med. Skulden ligger hos "andra"

157620:

Jag är oerhört nöjd med min sydliga flytt. På alla tänkbara sätt och vis. Att slippa vara i närheten av detta hockeyelände är en av dessa anledningar. Jag är så jävla less på våra losers nu och det känns som en ren fröjd att bo 100 mil ifrån dem.

157620: skoj för dom... En förening där en en av Timrå IK's styckmördare styr kan jag iofs inte önska annat än all jävla olycka i världen...

BlackBay: Och TJ och CE sover gott om nätterna.

lincoln: känns som Sundsvall hockey kommer ligga närmare SHL i framtiden än Timrå om den här kräftgången fortsätter

Katterna 0-0 efter fulltid borta mot Östersund. Åkerlund har inte släppt in ett mål på 120 minuter i Allettan.

Katterna, kanske Huddinge, Troja, Pantern och Tingsryd. Idel ädel f d hockeyadel från de allsvenska arenorna på 80- och 90-talet. Snart i en arena nära dig (ja, inte du då Hemp som flyttat. Men för de flesta andra i Medelpad.)

Spännande!

Redigerad kommentar

Det är ju helt jävla fantastiskt det här!

2000 pers inkl säsongskorten och ett nytt kreativt sätt att få lämna isen och känna sig som förlorare igen...

Att Nollan o co orkar med det här otacksamma helvetet kan bara bero på junisarna och vissa egna produkter som visar rätta inställningen! Didde Strömberg smäller på och försöker ordna momentum i slutet täcker han slagga med örat(?) med! Det är matchens lirare! Han säger inte bara att han vill vinna. Han visar det med! Idag är Molinder back to his old game med... Förlorar alla viktiga trkningar och har klubban i midjehöjd när läget för mål dyker upp...

Piss hockey

..... och även idag hittar vi ett sätt att förlora

DJ Hemp: Oerhört fascinerande på ett makabert sätt. Vi är alltså avsågade... I HA... Vid jul????

Jaha, God Jul eller nått....

AIK vann. Toppen...

Hälge: jag ser matchen på ha/live och den där "skymningen" var inte särskilt omöjligt... En målvakt läser situationen och placerar sig där han täcker sitt mål. Fösaren kommer direkt mot mål bakom skymningen och rullar rakt in... Det är ok.. I div 1...

Den hårda handledaren från aspis spelaren i krysset från 2-3 meter in i zon är iaf ett vasst avslut. En bra allsvensk målvakt stöter undan den odramatiskt men jaja den är iaf välriktad.

Hälge: För övrigt bekräftas det man kraftigt misstänkte vid besöket i 'Scaniarinken'. SSK suger valfläsk. Stortorsk i Ängelholm.

Nu måste vi vinna kampen framför målen i 3:e. MÅSTE!

Hälge: nurå ... PP....

erathoo: Andra målet såg inte otagbart ut, tredje kan han ha varit skymd. Lite svårt att se från där jag sitter.

söder över: ja, troligen...ser inte matchen dock...nån som gör?

erathoo: lägg ner pucken på norja = ?

erathoo: 3-3 nu?

erathoo: BAH!

komigen nuuuuu...

skit 3-2

erathoo: Ingen radiosändning alls?

Tänkte på en grej, om man tittar på de sex senaste matcherna så har TIK förlorat mot SSK, VIK, MIF och BIK. vunnit mot AIK och VHästen.

Tittar man på en tabell över de 5 senaste matcherna har vi i topp:

1.BIK

2.MIF

3.VIK

4.SSK

dvs, vi har förlorat mot de absolut formstarkaste gängen....

dvs, mot de andra lagen vinner vi... :-)

Lite tröst i julmörkret.

DJ Hemp: Följer gossarna mitt enkla men ack så svårefterlevda råd, äg framför målen?

Jaji, ledning med 3-1 efter en period. Det hade man inte riktigt väntat sig. Vi är ju ingen målmaskin direkt...

« · 1647978 · »