Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
El Maco:
Klubb: Timrå
Publikkapacitet: 6 200
Kommentar: Här spelades det SHL-hockey så sent som för två år sedan och E.ON Arena känns fortfarande fräsch, även om kostymen är alldeles för stor för klubben i dag. Men lär knappast vara ett av de lag som går upp. Den tiden är förbi.
Pär: Målvakter har aldrig varit Nubbens styrka. Kapanen och Backlund var bra målvakter, men flopparna har varit betydligt fler, och man behöver inte backa särskilt långt i tiden. En av de främsta orsakerna till degraderingen var värvningen av Daniel Bellissimo. I ett ekonomiskt pressat läga lade man pengar på att värva en målvakt som var sämre än målvakten man redan hade. Avdelningen genomtänkt. Visste ni förresten att Bellissimo har slutat med hockeyn?
Backsidan blir jag inte heller riktigt klok på. Det finns flera backar som saknar offensiv spets, men kompenserar det med att väga alldeles för lätt i egen zon... Hur lät det där? I mina ögon finns det bara fyra backar i truppen, i och med Stenqvists skada. Inget ont om Filip Lander, men man kan inte begära att en kille som fortfarande är junior och inte har spelat seniorhockey tidigare ska stötta upp försvaret i ett krisande lag i HA.
Två backar värvades inför säsongen. JJ spelar numera i Division 1, och med tanke på nivån han uppvisade i Timrå så finns det inte så mycket att invända mot det. Sedan har vi Mattias Nilsson, vem nu det är. Jag har hört att han ska spela i nummer 51. Med det som preferens så tycker jag att man ska ge Molinder 99.
Och sist, men inte minst, forwardsidan. Eller som jag brukar kalla det: Skälet till att jag blivit allergisk mot uttrycket "fina handleder". Det finns bra forwards i laget, men för närvarande känns det mest som en grå sörja. Och värst av allt är att de rutinerade spelarna är de som sviker.
Överlever man den här säsongen så hoppas jag att man kan börja om ordentligt. Det finns personer både i och utanför truppen som har varit med för länge.
Redigerad kommentar
söder över:
Man njuter när man hör hur ledsen anti-tikaren 'Virus' var när Styf avgjorde
157620: Linkan har bara en enda merit. Han är den senaste sportchefen i Timrå som har lyckats värva en spelare som inte suger apballe.
Okej, jag kanske inte är helt rättvis, men just nu känns hockeyn som ett jävla mörker.
söder över: Jo, visst bär han ett ansvar också. Men känslan är att TJs ande svävade över allt och genomsyrade varenda beslut av värde.
Fast på samma gång kändes det också som att Linkan blev kåt på sin egen position, att få glida runt i klubblazer, solariebränd och leka värvningskung. Så OK, åt helvete med den jäveln också!!
En klok och förståndig man med Linkans erfarenhet och kunnande i bagaget hade aldrig tackat ja, då han hade insett sin egen begränsning. Men! Väldigt många chefer glider runt överallt, maktkåta och utan självinsikt och Linkan var ännu en i raden.
Att Norja inte håller riktigt har väl konstaterats vid ett otal tillfällen, men att Robin Persson ska dra på sig utvisningar i slutet av matcherna gång på gång är också dåligt. Ett antal gånger har vi också släppt in mål då.
DJ Hemp: Ja, man gör sitt bästa för att förtränga detta hockeyhelvete titt som tätt. Men ibland trillar man dit och börjar följa en match. Med samma resúltat varje gång. Total besvikelse.
Kattkräken torskade iaf mot ÖIK efter straffar. Go Jämts Go
lincoln: vi MÅSTE fixa en ny målis...hur många matcher har Norja vunnit åt oss? svar: INGEN
hur många har han varit en stor anledning till förlust?
svar: minst 15
söder över: Linkan? Blott en marionett. Skulle aldrig blivit anställd med en vettigare styrelse till att börja med. Skulden ligger hos "andra"
Katterna 0-0 efter fulltid borta mot Östersund. Åkerlund har inte släppt in ett mål på 120 minuter i Allettan.
Katterna, kanske Huddinge, Troja, Pantern och Tingsryd. Idel ädel f d hockeyadel från de allsvenska arenorna på 80- och 90-talet. Snart i en arena nära dig (ja, inte du då Hemp som flyttat. Men för de flesta andra i Medelpad.)
Spännande!
Redigerad kommentar
Tänkte på en grej, om man tittar på de sex senaste matcherna så har TIK förlorat mot SSK, VIK, MIF och BIK. vunnit mot AIK och VHästen.
Tittar man på en tabell över de 5 senaste matcherna har vi i topp:
1.BIK
2.MIF
3.VIK
4.SSK
dvs, vi har förlorat mot de absolut formstarkaste gängen....
dvs, mot de andra lagen vinner vi... :-)
Lite tröst i julmörkret.
El Maco:Den hamnar på 8:e plats i rankingen
Här spelades det SHL-hockey så sent som för två år sedan och E.ON Arena känns fortfarande fräsch, även om kostymen är alldeles för stor för klubben i dag. Men lär knappast vara ett av de lag som går upp. Den tiden är förbi.
Strax bakom Rögle som kom 7:a
Rögle har varit en återkommande besökare i SHL, men alltid med en tur & retur tillbaka till HockeyAllsvenskan igen. Det är trevlig arena och trycket på ståplats är det få lag i Sverige som kan matcha. Här sitter hockeykulturen i väggarna.