1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611726 inlägg · 6214 ämnen
« · 1654907 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

Sputnik:

Det var som fan - släkten levererar!

Slutspelsmatcherna mot MoDo = Magi på hög nivå. Visst saknar man dem i dag. Lockoutsäsongen var inte fy skam den heller. Men det grämer mig att vi inte fick till pricken över i:et (SM-guld) när vi i alla fall var med och nosade däruppe. Och det som hände säsongen 2006-2007, när vi inledde serien så storstilat och helt överlägset, kändes som en förbannelse och inget annat. Ja, jag tänker på det osannolika sceniariot med alla skador och därefter det otroligt snöpliga uttåget ur slutspelet. Det var inte meningen att vi skulle få vinna helt enkelt.

DJ Hemp: det där är min Farbrors fru faktiskt som äger finsta bageriet. Härligt att släkten bidrar. :) Så surt bara att man skall bo so långt ifrån så man inte kan stödja laget på plats i Eon arena. Såg lite på matchen mellan fuleå och skellettet Aik igår i CHL.
Tyckte det var mesigt tryck i hallen. Hoppas att vi kan rädda skutan nu. Så tar vi oss upp till SHL och visar vad ligan gått miste om i några år utan TIK.
Trycket när det var slutspel och fullsatt var magiskt. Kommer ihåg att man rös när man satt bakom tvn och hörde det till och med. Timrå ik e dom bästa!!!!!!!!!!!

Man får väl hoppas att det fikades riktigt ordentligt på torget...

Rip Kirby: media används av istortsett alla större aktörer företag politiker föreningar osv för att vinna opinioner och stärka sitt varumärke så om man kan formulera några rader som faller positivt mot Timrå ik så är det absolut en bra ide att hjälpa till på det viset... Kongos tjat om insändare är helt klart befogat! :)

Sv: Apropå nånting...

Klickar man på tabellen  här till vänster så har lagen spelat rätt antal matcher men poäng och placeringar är  helt off . 

Kanske för sent på kvällen eftersom jag bryr mig om det  men ändå

Kongo: Ok, tack för svaret. Då är vi helt överens.

Det är inte en mediakamp mot någon utan det är en mediakamp för Timrå IK:s överlevnad. 

Rip Kirby: Jag menar det inte lika allvarligt som det lät. Är det fem insändare med "låt dom gå i konkurs, dom har fått nog med pengar nu" tror personer som läser att det speglar den allmäna uppfattningen, ledarskribenter, krönikörer och sportjournalister kan referera till detta. Personer som läser tar intryck och deras uppfattning förändras. Helt plötsligt har det dels skett en reell åsiktsförändring och en annan bild har målats upp. Det rullar på och det förstärker sig själv. Politikerna är oerhört opinionskänsliga och agerar i riktning med opinionen. Vi har en bra opinion med oss och ett bra mediatryck. Insändarsidorna är inte den viktigste arenan, men det är en arena som påverkar. Vi måste jobba vidare, sänker vi garden är det kört. 

Kongo: Okej, fel trådval, my mistake.

Men sen undrar jag om det här "insändarkriget" som du väljer att kalla det. Är media en bra plats att föra en sån kamp menar du? Alltså, når man någonstans med att man vinner ett sånt krig? Vi behöver nog inte lägga så mkt energi på att driva en mediakamp gentemot Sundsvall Hockey kan jag tycka. Vilket syfte tjänar den isåfall menar du?

Rip Kirby: Jag utgår från att du skrivit en med tanke på att du har tid att skriva icke-räddningsrelaterat här. Timrå IK:s överlevnad står på spel, och just nu ligger vi under i insändarkriget mot IFSH-fans i fårakläder. Insändarsidorna är ett slagfält i kriget för överlevnad. 

Kongo: Va? Vilken insändare?

Rip Kirby: Har du någon länk till din insändare?

Rip Kirby: Kämpa Almtuna!

Att Almtuna hade det jobbigt ekonomiskt visste vi. Nu begär man rekonstruktion.

Sv: Mora IK - Timrå IK 2015-01-20
Andersson:

Kanonresultat eftersom det var Malmö som utklassningsvann! : )

Men det var väl ändå själva fan vad Ume-Löven har hittat för en slags förmåga att hämta upp svåra underlägen... : (

Lite synd är det ju om Vita hästen  idag  , länge sedan man såg såna resultat

Skit i denna match nu , på torsdag är det battle of middle earth...

Berglund: Löven, Oskarshamn och SSK ligger också under just nu, Gnaget och Asplöven kryssar med varandra

Berglund:

Även jag har gett upp den här matchen. Hade detta på känn, tyvärr...

jå1: Ridå.. :(

Njae, nu tror jag nog att det är kört.

jå1: Nog kört nu

157620: Slutar vi ge bort mål så kan det gå

DJ Hemp: Pinsamt av Forsberg och sätta in Molinder på backen! -3 har han nu. Två mål får han ta å sig. Och Brändström som varit bra på slutet. Illa coachat!

DJ Hemp: Inte kört, kommer bli 3-5 mål ytterligare i denna match

157620:

Satan i gatan! : (

DJ Hemp: 4-2 tyvärr, fan va lätt vi släpper in mål

jå1:

Den matchen har jag glömt, men bra nu med 3-2 i alla fall...

Berglund: Raggarhockey...4-2 faan

Berglund: O så en till bjudning då.

jå1: Sådär ja! tagga!

jå1: Huuuuult!

hubbenorlen: Det verkar variera beroende vart det sänds ifrån. Såg en match för ett tag sen och den var helt okej. Denna är som sagt inge vidare som sagt.

hubbenorlen: Ja sändningen var inte bra i första. 99kr är ett skämt, borde vara 29kr kanske

jå1: Vad är det för jävla kameraarbete? Man blir ju alldeles yr, och det går knappt att se pucken. Dom här sändningarna blir ju bara sämre och sämre. Obegripligt.

Rip Kirby: Mycket märkligt att man tsr birt Brändström och sätter in Molinder på backen. Molinder är ju ingen back dessutom o har varit skadad ett tag. Fegt o dåligt av Forsberg!

DJ Hemp: Sist vi mötte Mora borta gick det ju bra att vända underlägen flera ggr om.

157620:

Ja, det här har inte börjat bra. I bästa fall är det dock vår tur att vända på en stek...

jå1: Nu har Mora lekt färdigt

jå1: 3-1 bra! Komigen nu, ett till denna period

jå1: Såja!

Jockz: Ja drälla med pucken på blå är ju sällan bra. Nu har vi bjudit på 2 mål.

Pengarna tillbaka! !!1!!

Jockz: 3-0. Spelarna sitter kvar i bussen ser det ut som.

Jockz: 3-0  det här är ju inte så bra egentligen efter gårdagen. Visst det är på Torsdag vi ska visa men ändå...

jå1: Så, nu bör man sluta spela molle som back. :)

157620: äh, dehär vänder vi på!

157620: Uff vilken start :-(

DJ Hemp: 2-0 nu saaatan

Underläge med 1-0 efter 00:49... : (

« · 1654907 · »