Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Det intressanta är hur Handelsbanken agerar. Kommunen har väl kört chickenrejs mot dom hela tiden. Skriva ner major eller konkurssälja för en sportstyver? Att Timrå skulle sälja för 15 millar och stå kvar med feta lån är ju ett orimligt scenario.
Och vad gör the Stigster? Ger han kommunen ett tyst 'respect' för att dom spelar hårt och budar om? Eller skiter han i det?
Säga vad man vill om konkurshot, tråkigt är det inte. Kämpa alla!
157620:
Ja, det är ju knappast några småsummor det handlar om i den differensen... : (
El Maco:
Tja, det kändes som bra nära men ändå så långt ifrån. Vi hade lite flyt i mötena med Örebro (som jag minns det), men strandade helt mot Leksand och blev siffermässigt utklassade. Detta svider en del än i dag.
Sedan den där "hyllan" ja, fast det är väl fler klubbar som begår dylika misstag...
Timrå Isstadion:14-miljoner mindre än tvättbjörnen! Då får vi lik förbannat dras med ett stort lån och mindre förutsättningar till en hyfsad satsning igen.
Det är nog prestigen från kommunens sida det hänger på.....
Sen kan man sitta här och säga vafaaan. Men OM vi hade klarat oss kvar i elitserien hade det löst sig. Och OM man inte hade lagt tvåsiffrigt antal miljoner på att bygga hyllan som väl behövts 3-4 gånger totalt så hade balansräkningen varit snyggare. Men nu är det som det är. Och ska det bli något måste det hända något.
El Maco:
Det är förvisso sant och det var ju onekligen ett lyft när arenan byggdes om med skönt branta läktare och möjlighet till att gå runt hela "skiten" m m. Men så var det detta med det oförändrade läget då...
Dessutom detta:
”För att undvika allvarliga ekonomiska bakslag införs ett ökat krav på synligt eget kapital för en SHL-klubb på 4 mkr."
Måste väl vara flera klubbar som inte klarar dessa krav?
Kongo:
Så sant, men finns det någon här som har fått någon respons som tyder på att det finns en öppning? El Maco har ju fått ett någorlunda vettigt svar från Lindstrand, men i övrigt intet. Och Lindstrand vet man ändå inte riktigt var man har, inte jag i alla fall.
Kongo: Jag har haft kontakt med några politiker och den enda som svarat någorlunda vettigt är Ewa. Borgarna svarar inte alls. Nötverket härjar på facebook och det räcker att läsa deras fb-sida så behöver man aldrig ha kontakt med dem igen.
Jag tycker att mailkontakter med fördel kan tas av Timråbor.
Kongo:
Javisst, argumentet ser ut att väga tungt. Tänker bara att man ofta är med om att det slingras med dylika floskler, trots att man lägger fram tunga kort på bordet i olika sammanhang.
Kongo:
Min första tanke är att KF-ledamoterna i fråga svarar något i stil med "så enkelt är det nu inte", men vad vet jag?
jå1:
Jag antar att du menar på Augustenborgsgatan, men där har jag nog aldrig satt min fot. Bombandet överlåter man till de unga ligisterna.
Kongo:
Scenario 3:
1. En oblodig revolution.
2. Supporterpartiet tar över makten i kommunhuset.
3. Kommunen tar över arenan.