1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581143 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

1655551 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

Kongo:

Så sant, men finns det någon här som har fått någon respons som tyder på att det finns en öppning? El Maco har ju fått ett någorlunda vettigt svar från Lindstrand, men i övrigt intet. Och Lindstrand vet man ändå inte riktigt var man har, inte jag i alla fall.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

Kongo: Jag har haft kontakt med några politiker och den enda som svarat någorlunda vettigt är Ewa. Borgarna svarar inte alls. Nötverket härjar på facebook och det räcker att läsa deras fb-sida så behöver man aldrig ha kontakt med dem igen.

Jag tycker att mailkontakter med fördel kan tas av Timråbor.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
DJ Hemp: Men det avgörs ju inte i svaret. De flesta lär ju inte vara immuna för sakliga argument.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

Kongo:

Javisst, argumentet ser ut att väga tungt. Tänker bara att man ofta är med om att det slingras med dylika floskler, trots att man lägger fram tunga kort på bordet i olika sammanhang.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
DJ Hemp: Det här är ett tungt argument. Kan inte påtalas för mycket. Det är är vanliga människor dessutom, fritidspolitiker.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

Kongo:

Min första tanke är att KF-ledamoterna i fråga svarar något i stil med "så enkelt är det nu inte", men vad vet jag?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Kongo: Jag har redan mejlat på två andra teman i dag. Någon/några som kan ta på sig detta?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Varför inte mejla och fråga varje KF-ledamot hur de ser på 7,5 Mkr i ett hyresavtal jämfört med 8 Mkr i driftkostnad för kommunen efter en konkurs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Säg att du som enskild fullmäktigeledamot får helgen på dig för att fundera på ett slutbud. 20 (S)- och 3 (V)- ledamöter är de som bestämmer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Skarin: Och vad kan man då som individ göra?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Ja HockeySnack. Vad ska jag säga?

El Maco: "Otroligt stort misstag att TIK inte försökte få bygga i Sundsvall med facit i hand".

TJ och ett gäng andra var sugen att flytta arenan till Sundsvall vet jag. I ett större perspektiv & tänk. Sundsvalls kommun långt ifrån främmande för att bygga en evenemangsarena i City.

Timrå kommun, de ville annat. Milt uttryckt. Mervärde de luxe, etc etc...

Mysig helg det här. Måndag blir en speciell dag.

Fy f*n.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

jå1:

Jag antar att du menar på Augustenborgsgatan, men där har jag nog aldrig satt min fot. Bombandet överlåter man till de unga ligisterna.

Kommentera


Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
DJ Hemp: Var det du som bombade i Malmö igår?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

Kongo:

Scenario 3:

1. En oblodig revolution.

2. Supporterpartiet tar över makten i kommunhuset.

3. Kommunen tar över arenan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Kongo: Behövdes det inte en lösning senast måndag? Om Stig drar sig ur så känns det overkligt att nå en sådan på den korta tiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
jå1: Vid scenario två och tre handlar det om maximalt opinionstryck.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Kongo: Infinner sig alternativ 3 så är det väl kört?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
1. Bästa: Överenskommelse klar.
2. Troligaste: Fortsatta förhandlingar.
3. Värsta: Nej från kommunen, Svedberg drar sig ur.

Vi bör planera för scenario två och tre. Hur agerar vi?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Nu, med facit i hand, är det inte utan att man i efterhand känner sig lite bitter över all den skit man fick ta emot i detta forum när jag lanserade idén om att Timrå IK borde spela i Sundsvall. Förvisso var detta delvis av rent egoistiska skäl efter att ha bevistat samtliga hemmamatcher under säsongen 2000/2001 och blivit utless (ja, det ordet finns) på allt resande kommunerna emellan. Sedan att det skulle få sådana negativa konsekvenser för TIK att förbli inom kommunen kunde man inte förutsäga redan då, men nu har vi fått svaret.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
El Maco: Samma slutsats har jag kommit fram till. Klubben är för stor för kommunen och dess politiker. I dagsläget är ju hockeyverksamhet en kommunal verksamhet i de flesta kommuner. Tänker då på alla klubbar som har fräscha kommunalt ägda anläggningar. Då den politiska viljan och den kommunala kassan svajar så ser det tyvärr rätt mörkt ut för Timrås del. Känner mig rätt uppgiven.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
El Maco: helt rätt! Snacka om att kommunen kommer skapa ett Deadwood av Timrå kommun
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Timrå Isstadion: Efter att ha läst igenom verkar det råda hygglig samsyn att en lösning inte får bli dyrare än idag. Sen verkar det vara svårt att skilja på att bidra till driften av hallen och bidra till TIK. Om Timrå konkar, ska hallen rivas då? Ploga Vivstavarvs tjärn? Otroligt stort misstag att TIK inte försökte få bygga i Sundsvall med facit i hand. Om man ser vad Sundsvalls kommun lägger på att drifta sina anläggningar. Politikerna i Timrå borde ha uppmuntrat elitserielaget Timrå IK att söka sig till Sundsvall och redan då varit tydliga med att den där elitklubben var alldeles för stor för att orka hantera. "Timrå IK ska spela i Timrå".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Timrå Isstadion: Inte så viktigt att han orkar svara på mail i alla fall. Andra partiers företrädare gör i alla fall det. Apropå IQ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Jag ser i ST:s politikergallup (kan inte länka) att Tony Andersson på frågan om TIK:s betydelse för kommunen svarar: "Viktig men inte väsentlig". I rest my resväska...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
söder över: Håller med!
Vi spelade jädrigt bra!
Vi var värda tre hårda pinnar!
De skulle vi kört upp arslet på förra styrelsen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Jag tyckte Timrå ik var duktiga ikväll.

Det märks att karlskronis är ett topplag alltså! Dom går inte bort sig eller slår särskilt mång felpass och de är sällan eller aldrig felplacerade på banan.

Grabbarna gjorde en jäkligt bra defensiv insats idag inkl mika norja! Jag har gnällt massor över honom iår men nu börjar jag få anledning att hålla käft i det ärendet!
Det är inte norjas fel att läget är som det är iår. Det är de tidigare ledarna i förening som blev ansvarsfria och försvann till Sundsvall o så som bär det ansvaret. Visst norja har del i det med men det stora ansvaret bär de som nuppade söder våran ekonomi!

Härlig drag i hallen idag med! Klacken gjorde det riktigt fint idag och gav lite bättre inramning än vad man lärt sig leva med!

Nu ska jag säga varför vi bara fick en pinne med oss! Detta är inte att betrakta som påhopp utan något som skrivs med lite glimt i ögat...

Om jag hänger en sytråd från ribbans mittpunkt och ner till isen så lovar jag att Boyce träffar den nio ggr av tio försök! Han måste stanna efter träningarna och träna direktskott från 3meter utmed första stolpen ska dom sitta! Det faktum att han får ett antal lägen visar att han gör en hel del rätt på isen! Små marginaler avgör...
Träna på detta nu Boyce så avgör du en god del matcher i vår!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

Andersson: Det är inte Karlskrona vi ska förbi. Det är löv, tunor och täljor som ska besegras och en strandad lind i kommunen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
DJ Hemp: Vi kan vända den här säsongen så fort Stig får köra ismaskin. Förväntar mig en nytändning efter att arenanaffären är i hamn och vi bytt namn på arenan. Det i sig borde kunna ge ett rejält jävlaranama inom hela organisationen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Andersson: Hahaha!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
1 poäng mot Karlskrona , hoppas det går bättre mot Kronkalle
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
El Maco:

Det stämmer visst, men jag har sett honom trumma även efter det. : )

Trocadero - fan vad sugen jag blir!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
LingaN: Slängde han inte dem på modoiterna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

El Maco: Tryck på publiken? Hade kunnat varit det om Knylan själv hade varit på plats med ett par trumpinnar i handen. Ge han det och en 0.5 L Trocadero och det behövs inte så mycket mer. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Berglund:

Fem förluster av sex möjliga efter OT nu - det är en jävligt dålig statistik! : (
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
El Maco: Bra tryck på publiken om man jämför med annars. Fan va dålig på straffar vi är :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
El Maco: Norja pris som bäste Timråit
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Knylan: äre nå tryck på publiken dårå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

Det märks att Viasat visar våra matcher väldigt sparsamt med tanke på de superlativ Forsberg och Strömberg öser över Norja. Norja som är den enskilt största anledningen till vårt tabelläge. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

fermo: Jag tror att vi är relativt ensamma om det hela. Jag minns inte exakt men jag tror att det kan vara jag som först försökte pracka på folk själva idén. Uppkomsten kom iaf ur att vi exilare ska kunna bidra fortlöpande och inte smita undan och lägga allt ansvar på de som bor i närområdet. I brist på andra alternativ så är biljettvaskning det enda sättet.

Principen är att man ska betala samma pengar varje match som man hade gjort om man själv kunnat gå. En ståplats vuxen (100:-) är lika med två ungdoms-/pensionärsbiljetter á 50:- för att boosta publiksiffran.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
fermo: Typiskt Timrå IK i stor jävla kris-fenomen skulle jag säga. Ingen mångårig sedvänja i Timråkretsar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Gorkyman: Hoppas gör man men det känns lite sådär just nu. All in i 3e!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
jå1: Nu såg defensiven bättre ut men inte så mkt framåt, en farlig styrning och en lobb som var så när att smita in annars inte så värst vassa chanser
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Tråkigt med ett sånt där mål direkt efter en superräddning av Norja
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Johan J: I alla fall biljetter sålda! Hade hoppats på fler
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Diddeli: Tydligen 3575 på plats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Gorkyman: Jag skulle gissa på runt 4000 jag med
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Gorkyman: Börjar bli lite mycket utvisningar med
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Gorkyman: Att vaska biljetter, är det ett typiskt timråfenomen, eller förekommer det även på andra ställen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Gorkyman: Mm, försvarsspelet ser lite tunnt ut. Iofs var ju inte offensiven bländade heller. Hoppas på en bra 2a nu!
Kommentera

1655551 · »