SMÅLAND m fl: EP-runkande kan vara trevligt, men ni kan också fundera på om ni har möjlighet att göra verkstad istället. Tycker man om att se hockey kan man se hockey och hobby-scouta åt TIK. Hittar man nåt bra, gör en beskrivning och mejla Nubben - alternativt Henrik Stridh om det är något för HG.
Ola Fredriksson 22 Kiruna Div 1 31 matcher 37 mål 21 pass 58 poäng.. Ung och hungrig och utgående kontrakt.. Teemu var missvisande, men Ola och Mitchell var tilltänkta..
Enligt åsiktsmaskinen Mike Helber och hans rekonstruktionresonemang så finns vi inte. Ramlade vi ens ut ur Elitserien för två år sedan? Har vi ens varit där? Jag vet, men det gör uppenbarligen inte han...
Om man tittar på poängligan i SHL och HA så finner man 5 och 6 transatlantiska spelare på de första positionerna. Vi hade Emil och Andre och Ludvig, men det räcker inte..men låg en bit efter.. Vi måste ha fler poängmaskiner i laget. .
söder över: Fördelen med den här grabben är att är blott 18 år och har framtiden framför sig.
Han har ögonen på sig och enligt det som står på ES så är väldigt rapp på rören och är en powercenter och poängmaskin. Hade han varit äldre så kan köpa ditt argument.
Här vi en finne nyss fyllda 23:
Teemu Pulkkinen RW Grand Rapides Griffins AHL 46 matcher 34 mål 27 pass 60 poäng..
157620: Jag är inte ute efter att hitta någon spelare som bara är ute efter pengar.. Jag har scoutat 18-20 åringar som i mina ögon har en stor utvecklingspotensial. Unga spelare som vill visa upp sig för framtiden.. Som inte kostar skjortan och den här killen öste in 123 poäng på 59 matcher i en Kanadensisk liga och det tyder på en hårt arbetande center. Finns det någon svensk junior som kan matcha det? Tror inte det.. Det är ju sådana spelare som vi behöver.. Billiga hungriga spelare som har framtiden framför sig.. Inte någon gammal avdankad som glider på ett rör och hivar in pengar som alla tycks göra i SSK! Kom ihåg att när vi gick upp 2000 så hade vi bara anonyma hungriga spelare och det är dom vi ska finna nu.. 5-6 spelare som vill något och inte tvärtom.. Jag scoutar vidare..
SMÅLAND: Fan, trodde först att det var engelska London. Fick de Rouville och Jinmanvibbar. Men fasen, en äkta kanadick i ett äkta kanadensiskt lag. Snacka om stats. Bra scoutat SMÅLAND. Maila nubben eller ännu hellre: Bjud med han ut på en läskeblask och delge informationen ;-) Se till att det finns en toalett i närheten bara.......
Lichln_Timr?IK: Ja Hästen har ju liknande spel som Karlskrona med full fart framåt. Det blir inte lätt för MoDo och jag förstår inte varför man skaffat Basher?
DJ Hemp: Jag kan inte låta bli att gräma mig lite över att Timrå hade kunnat tagit Vita Hästens plats i förkvalet. Tänk om det varit vi som fått möta Modo. Rent spontant tror jag att hallen hade kunnat bli fullsatt.
söder över: Jag tror tyvärr inte Hästarna är att leka med. Det kan skrälla rejält och Malmö kanske hittar tillbaka igen och då blir det inte lätt för Leksand! Västerås mot Rögle känns som en öppen historia med fördel Rögle..
SMÅLAND: hoppas att Modo kan gå in i den serien med ödmjuk inställning... Går dom in för att visa vart skåpet ska stå och göra fina mål så kommer vi få möta Emil Pettersson nästa år...
Det finns inget som heter att ställa ut sin skridskor.. Då blir man uppäten direkt.. Även om de har erfarenheten och tyngden så har de en tung säsong bakom sig likt Leksand. Inkentinken är klart förens allt är över..
SMÅLAND: Och dom ska snart Nolaskogsarna hantera...ska bli intressant att följa. Modoiterna ser det som en drömmotståndare. Förmodligen räcker det att ställa ut skridskorna på isen.......
Zäta75: Lös årskort och medlemskap, bästa sättet att stötta klubben och påverka vår ekonomi. Få gärna med dig fler på tåget. Påverka gör man som bäst som medlem.