1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Silly season 15/16

1708849 · » Till forumet


Sv: Silly season 15/16
Andersson: kolla! han får igenom något skott här och där iaf! och...

han rör sig med pucken i pp!!!!

Succén är given!

FRÄLS MIG!!!

Bryniz kan bomba och Tik kinen kan smeka fram dom!

vid jul ligger vi top 3!!!

rätt smart ändå att kolla med lag som har för många spelare på en specifik position..

att inte riktigt ta massor av speltid i sm liiga känns ändå ganska ok för allsvenskan.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Hälge: Hade hellre haft en back på 191 cm och 96 kg , men han kanske kan skjuta . Helst både hårt rakt och snabbt
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
söder över: Angående Bohman och nyförvärvet.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Jag har bara skummat igenom pressmeddelandet lite men vad har med Bohman?

Har Jens Vestin blivit hel än?
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
palleparling: ea sports har alltid varit en bra referens haha :-) men 65 i stats är säkert det lägsta man kan ha höhö
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Knylan: Snittade ca 11 min i istid enligt Liigas hemsida. Var med det den, av Espoos 10 backar under säsong, som hade näst minst med speltid. Får man spekulera så tappades väl tron på honom någonstans under säsongen. Jag ställer mig skeptisk men kan han bara peta Fernholm i PP är mycket vunnet redan där.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Tittade om han fanns med i NHL 16 spelet, vilket han gjorde. Där var han 65 totalt vilket går att jämföra som följande:
-Bättre än t.ex Lukas Bengtsson i Frölunda (förra året Mora om ni kmr ihåg).
-Sämre än t.ex Magnus Nygren i Färjestad.....
-Lika bra som t.ex Niklas Hansson i HV71 (förra året Rögle).

Slutsats: Alltså en nästintill osannolik värvning!!! Nubben har verkligen en stor talang att övertala så pass bra och dyra spelare att komma hit.

Eller så är EAsports dåliga på att betygsätta spelare....

;-)
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Låter rent spontant som en kul nyhet. Stort plus för det passande efternamnet!
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
El Maco: kul med en ytlänning i laget
(nåja vi har ju brynis, men norge känns ju inte så exotiskt precis). Hoppas han tar med sig lite av den finska sisun in i laget. Välkommentill Timrå "Tiken". :)
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
T T: Nästintill omöjligt att ha en välgrundad åsikt om denna värvning men den spontana känslan är ändå positiv. Känns som en aning mer meriterad och en fysiskt sett lite mer välväxt Mattias Nilsson. Känns som att Espoo trott på honom hela vägen men att han ändå inte räckt till riktigt, de slutade trots allt femma i ligan förra året. Kan bli bra. Vore kul om vi kunde börja fynda i Finland igen.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
El Maco: Offensiv back, mumma, nu kanske det kan lossna lite i Päpä..
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
T T: Låter ju väl kvalificerad meritmässigt. Och klockrent efternamn.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Välkommen Nicke Tik
Kommentera


Sv: Silly season 15/16
Timrå ik på hotellet på scandic västerås, Förlorar vi imorgon så skyller jag på maten. Den va riktigt dålig
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
cally47: Tänkte kolla på nästa hemmamatch i västervik mot Kalinge Ronneby med våran gamla Jimmy jansson i laget föresten. Skall bli intressant att se Victor lindman också. Har hört och läst att han har en hyffsad slägga som han gärna använder från blå i PP.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Hoppas Nubben kan fynda i Hockeyettan igen nästa säsong likt han gjort med Simon Fernholm. En spännande spelare är Viktor Lindman, Västervik. Hockeyettans egna Hersley.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Känns bra att hans första match på hemmaplan blir mot IFSH, 5000+
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Knylan: har också kollat på det klippet, och ja det stämmer bra det, han gör en väldans massa poäng framför målet! vilket är en bra förstärkning hos oss. men såg även i klippet att han t.o.m la en straff för LHC, och gjorde mål, vilket också är bra med tanke på att vi är dåliga på straffar!
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
El Maco: ÄNTLIGEN en riktig frisyr i denna förening. Hult var där och nosade lite i fjol men om nu Lindhagen har kvar barret så är det nog den bästa frisyren Timråpubliken sett sedan Kamil Piros dagar.

Om värvningen vet man inte riktigt vad man ska säga. Rutin. Verkar dock, hör och häpna, vara lite begränsad i offensiven. Vi får väl se. I det highlightklipp finns från 10/11 så verkar han hyfsad på att stå framför kassen iaf.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
japp såg det. mina åsikter kring detta: Njaaaa. Mycket erfarenhet med slutspel och SHL överhuvudtaget. Dock ingen poängspruta som vi kan förvänta oss göra en massa mål. Ska tilläggas att jag hoppas ha fel angående det!! Fick höra av en LHC supporter att det är en väldigt skärpt spelare som är bra för laget, det låter bra!
Flipp/Flopp? Tror faktiskt ändå mer på Flipp!
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
El Maco: En värvning dessutom, trodde det var lån som gällde
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Och enligt timraik.se
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Erik Lindhagen till Timrå enligt Mattias Ek på twitter
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Sputnik: Det har ju diskuterats lite om att det saknas storlek och rutin i laget. Då jag har sett lite på västervik förras säsongen och nu på försäsongen så finns det två spelare jag skulle kunna tänka mig i Timrå.

Här kommer mitt hobbyscouts tips. Jag hade ett öga för Patrik Karlkvist för nåt år sen när han spelade i västervik som är utlånad till mora från Modo nu och han har ju inte varit så pjåkig. Så helt lost är man nog inte.

Joakim Thelin - som är ny inför säsongen, så jag har bara sett han ett par försäsongsmatcher. Har bra storlek och är ändå ganska speedig, stark med pucken och drar sig inte för att gå rakt på mål. Man har fått lite känsla att det finns en sniper i honom. 23 år och fortfarande utvecklingsbar. Högerskytt med och det är ju inget vi har i överflöd i laget precis. Men bara sett han lite på försäsongen, det man sett har dock inte varit så pjåkigt. 194 cm lång och 93 kg tung ganska bra storlek om ni frågar mig. Tänk er om han får en riktig försäsongsträning i timrå. Säger bara mumma !! Nubben kontakta direkt för honom kommer det bli dragkamp efter från andra allsvemska klubbar!!!!!!!


Dan petterson- i honom får timrå en grymt puckstark center som är smart och kan spela i både boxplay och powerplay. Skall också tilläga att man inte flyttar på han i första taget så han är perfekt att ställa framför kassen i powerplay tex. Han är 22 år men har skäggväxt och ser ut som 30 år. Nubben måste bara ge den här killen en chans för nästa år kommer han spela Allsvenskan. Han har redan inför den här säsongen tackat nej till erbjudanden från allsvenska
lag har jag för mig. 198 cm och 94 pannor behöver jag säga mer!!!!

Kanske inte killarna med mest rutin precis men har rätt kvaliteer tycker jag.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Knylan: reagerar mer på spelare som Sebbe och Skogs. Det var bättre förr. Dock ingen mening att gräva ner sig. Persson blir nog bra.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Leif Carlsson pratar om Johan Persson 12:25 in i det här klippet. Ska man summera lite snabbt så handlar det mycket om att han behöver tid på sig för att komma in i det hela, stor omställning från HA osv. Låter spontant ganska lovande för vårt vidkommande.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Sputnik: Det ska stämma, att det finns en överenskommelse mellan klubbarna att Persson bara ska spela här om han ej tar plats. Sen vet jag inte riktigt vad hans tryout-deal innebär, om det är just detta. Han skrev ju kontrakt över ett år/tryout, så jag gissar att hela säsongen är tryout då. Speciellt i vilket fall som helst och ett guldläge för oss att få nyttja en målskytt god för 15-25 mål helt gratis som redan är inkörd i vårt spelsystem. Om nu FBK släpper ner honom till oss så får vi ju dessutom in en spelare som garanterat är ännu bättre förberedd än han var för ett år sedan då han kört barmark och försäsong med dom. Det är bara att hoppas på att han tar det på rätt sätt, så fort de får några skador på offensiva spelare så kommer han ju förmodligen få speltid så han tjänar onekligen på att göra det riktigt bra hos oss.

Det hade varit intressant att få höra vad de känner kring honom, om han står på gränsen till a-truppen eller om det helt enkelt känns som att det inte riktigt kommer hålla. Om man ska ta någon av de topp-4 som vi tappat som skulle göra mest nytta i det här laget så tror jag att det är Persson med tanke på att vi bara har två ordinarie rightare i laget och redan visat rejäla prov på ett kreativt offensivt spel. Behöver någon som hela tiden slänger in puckar på mål, gärna från högerfattning.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
cally47: Han skulle ju smaka mumma! Har för mig att det finns något uttalat om att om han inte tar plats i Färjestads lag har Timrå första tjing. Stämmer det?
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Johan Persson utanför Färjestads lag i premiären
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
SuperMupster: Och då var det ju sant dessutom.
Eller ja nästan....
Kommentera

Sv: Silly season 15/16

kulltorp: Familjen har flyttat.

Åt andra hållet har Timrå en spelare i Västerbottens lag. Nils Höglander som flyttat hit och tagit plats i J18-laget redan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Ser at Joel Granberg, född 2001 bytt från TIK till Löven i år. Han är med i Medelpads trupp i Norrcupen. Ngn som vet varför han byter?
Kommentera

Sv: Silly season 15/16

Timrå Icon:

kommer ihåg när han ryktades hit en andra sväng, när någon hade sett han på midlanda eller liknande.
vilken sjuhelvetes drag det var härinne då... :) 

Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Timrå Icon: Med så erkända källor behövs ingen källkritik.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
El Maco: Ja och dessutom tror jag inte de initierade där bara spår utan de verkade fktiskt lika övertygade om att de sett Caslavas hoptejpade klubbor på inkommande bandet på Midlanda nyss
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Timrå Icon: om Domustrappan spår Gunno vore det förmätet av en dödlig som jag att ha invändningar.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16

El Maco: Jaja.

Men det här var bara vad jag hörde från styrgruppen på Domustrappan. Skjut inte brevbäraren :-)

Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Timrå Icon: rutin och Timråhjärta, absolut. Men speed och hälsa då? Han var för långsam i Modo förra året och är inte snabbare nu. Och det går inte att hasa runt i Allsvenskan heller. Jag säger: Norge. Trondheim IK typ. Alternatvit Italien eller annat Medelhavsland.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
hubbenorlen: Jo men ska vi ha en spelare med rutin och klass är det nog den typen av någorlunda halvlokal avdankad chansning vi kan hoppas på
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Timrå Icon: Jag är tveksam till honom som levererande spelare. Men det är klart han skulle ge behövlig rutin till laget, så kanske.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Elias ska det ju självklart stå ;)
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Tråkigt att se Emil Pettersson gå runt på kryckor i hallen idag. Åkte på en rejäl smäll mot Modo senast
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Comeback... Och comeback ja då tycker jag att legenden Bulla ska dra på sig skridskorna!

Det skulle dra folk! Hans klassiska dragningar o finter sitter nog i än
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
hubbenorlen: Linkan verkar ju ha honom på sin nya lista iaf.
Han skulle vara välkommen hit för mig iaf
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
El Maco: Och Kolan.
Då har vi en dietist också
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Timrå Icon: Undrar hur han skulle stå sig i Allsvenskan. Han känns lite trött kanske?
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Timrå Icon: Jag tycker han skulle passa bra i en kedja med Crippe. Spelar Hagos än? I så fall har vi en center också.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
El Maco: Gunno kritar nog på när som helst nu enligt Domustrappans innersta krets ;-)
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
El Maco: Inget jag lagt märkte till ännu, de som går på gymmen i stan och i Timrå kan hålla utkik där :)
Kommentera

1708849 · »