sargad: Jag hoppas och tror på din melodi rabben! Jag har suttit här hemma i hockeybaren nu sedan kl 16 och sett försnacket med Ragge minst 10 ggr. Det är SÅ hyperviktigt ikväll... Jag LÄNGTAR att få slå av halsdjävulen ikväll.. Jag har väntat i en månad nu och lipat så länge.. Jag vill somna med ett leende på läpparna och tömma med glädje och inte med sorg. Ja Nubben och vi bör nog se över laget längs fotknölarna till nästa sessen. Vi kan inte låna in folk i parti o minut... Nu lutar jag mig tekaka i skinnpajen och väntar på att puckuslingen ska släppas i isen.. KOM IGEN NU RÖDVITA POJKAR...GE OSS GLÄDJE IKVÄLL..NATT! Låt oss tömma lätt och slätt!
EXPLORERSMÅLAND: I kväll sågar vi av aspgrenen från den ståtliga tallen. Då kan vi göra bokslut för sässen, lämna tillbaka alla lån(som kostar pengar), gå ner på vatten och bröd och snåla på nå djävulskt. Det frigör handlingsutrymme både i tid o stålar och Nubben & Company bygger nytt för nästa sässen
Söderöver: apropå att du vill börja tippa laguppställningar... hur många rätt hade du fått ang det den uppställning som ST redovisar att man tänker starta med?
Förlorar vi ikväll så skyller jag på allt jävla dribblande hit och dit i laguppställningen.
Söderöver: Jag har tippat Oddset på Timråpojkarna flera matcher i rad nu och rykt på Timrå varje gång. Senast var det likadan visa mot VIK. Jag tror din " magkänsla " slår in ikväll. Jag hoppas iallafall på en trea..den första sedan Öskesamn gästade isladan den 15/12! Men jag vågar inte spela på pojkarna längre!
kolla in! STOR och TUNG OFFENSIV BACK! 25 år gammal! Högerskytt! kan det bli bättre? ligan kanske inte är särskilt bra men glöm inte att Aplöven värvade både Henrion och Lagace ifrån denna liga...
Transferfönstret stänger snart. Är det något nytt på gång inför slutspurten? Nubben är ju helt osynlig. Tacka vet jag förr då Nubben syntes från och till och helst i media ifrån Göteborg. En kanske skulle ta med Nubben till Vitryssland och mingla lite under VM inför nästa sessen? Dags sluta att leka kurragömma och ta tag i allvaret innan det slutar i katastrof!
EXPLORERSMÅLANDEl Maco IKVÄLL står Mattsson igen! Så de matchvinnande räddningarna lär dugga tätt...
Man kan gnälla på Ohre som är jävligt ung och oerfaren som tappar in puckar hit och dit men jag kan tycka att Mattsson gjort runt 3-4 riktigt riktigt bra matcher med för den delen. Det slinker in för mycket skit där med.
El Maco: Hade gissat på runt 500 om jag inte visste!
Ja jag tycker inte att det var nått snack egentligen, kändes som att vi hade bra kontroll genom hela matchen. Vi bjuder in dom när vi slarvar i ett PP men annars inga speciella farligheter.
Matchen slutar 6-2 till TIK. Skotten: 33-25
Målskyttar: Kaijser(2), Hållander, Lindblom, S Eriksson, Edström
El Maco: Det ser bra ut tycker jag, rejäla i egen zon och vi har skapat 3-4 till farliga lägen som lika väl kunnat resultera i mål. Bra målvaktsspel i båda lagen.
Jag har fan inte släppt matchen igår än! Jag var arg hela natten och skällde ut Barbara! När VIK spelaren lobba in 2-3 över Snorrens axel trodde jag först var fotboll o GIF.. Men..man ska inte få göra sånna mål i HA!
På lördag ska jag för första gången på väldigt länge besöka Timrå Isstadion och undrar helt enkelt om Northbar är öppen även för oss bortasupportrar eller finns det något annat vattenhål i arenan vi ska/får hålla oss till?