1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21

1721581 · » Till forumet


Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Andersson: Blir nog framför tvn, man orkar inte åka ner och bli förbannat varje gång ,sen höra Forsbergs bortförklaringar att man inte var påslagen ,men varför tar han inte timeout då.Kanske läge o peta Hallin o Berglund för att väcka laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Modano: sänk förväntningarna istället för att gnälla som en femåring. Detta ras har pågått i flera år och de borde inte komma som en förvåning för dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Dags för Nubben nu och träda fram i media och förklara vart som gått fel för 10e året i rad med spelartrupper.Sluta göm dig träd fram och avgå. Tror du skulle passa som sportchef för Svalls damhockey där tacklingar ej får förekomma. Dessutom funkar det med spelare i sarghöjd och 50-60kg bjässar som gjort för dig när du ska bygga spelar trupper. Sponsorer har fåt nog nu sägs det. Sedan är det för jävligt att inte Forsberg o Öhman kan få laget att brinna koka i viktigaste matchen igår. Måste in någon ny i en kvalserie neråt de är för speldum i det taktiska för att klara en sådan fruktansvärd press då hela föreningen står på spel då.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Lördag kl 16 visas Timrå - Leksand : sista chansen . missa icke
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
hubbenorlen: Finns det ingen duktig person som kan analysera vad som hände under och efter formtoppen före jul. Vilka formationer hade vi? Det kom in en tredje person i båset när dom var som bäst, var det lyckat?
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
El Maco: Panik har väl varit Jens-Rogers mellannamn i snart två säsonger. Så fort man förlorat en match så är det rotationsbingo i kedjorna. Det som funkade då vi hade vår formtopp fick en match efter uppehållet innan det plockades isär. Nu sitter vi där med en forward (Dahlén) i form och Westin och Nilsson bak att förlita sig på. Övriga ser så spyfärdiga ut på isen att det är löjligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Jag kunde inte se matchen men blir lätt illamående på distans. Jag hade som alla andra fått större förhoppningar före jul när vi var över det andra strecken och nosade. Sen satt jag lugn i båten trots några nesliga förluster där jag tyckte att laget spelade bra.

Men ikväll förlorade vi alltså på hemmaplan mot ett lag vi borde kunna slå efter en klappkass insats? Kom igen Timrå!

Jag har inga snabba lösningar och är inte så säker på att vi ska sparka tränarna. Men de kan väl pretty please sluta jonglera med femmorna nu. Låt grabbarna spela ihop sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Frella: Om vi undviker kval så är det tack vare den där segersviten före jul. Och det får man ju beteckna som patetiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
sargad: Vad gäller det mentala är det väl ganska tydligt att vi varit förlorare där i rätt många säsonger nu. Vi kan bara hoppas att vi får gratispoäng av topplagen. Mot bottenkollegorna lär vi kamma noll.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
söder över: Vi spelar varje match mot oss själva känns det som. Nu måste varje enskild spelare börja besegra sig själv.
Det mentala spelet kan börja, må bästa man vinna.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
sargad: hade du frågat för 2 mån sedan så hade jag sagt -inga problem!

Nu vet jag inte riktigt eftersom även sandkorn lyckas få psykologiska övertag på hela jävla truppen!

Möter vi lag som har spelare som är större än våra och som vill att det ska gå sakta på isen så torskar vi.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
söder över: 19 pinnar på 9 matcher följ alltså upp av 3 pinnar på 9 matcher. Det säger mig att motståndarlagen i fråga inte betyder så mycket utan att det sitter i något annat.
Kvalspel nedåt är högst realistiskt i skrivande stund. Om vi hamnar där måste vi i match efter match prestera på högsta nivå under stora nervpåfrestningar. Hur kommer det att Gå?
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Kongo: förstår du inte? Nehepp...

Nä Timrå IK är ju ett lag som ger mycket till sina supporters i dagsläget...

Dom slåss hårt och offrar sina kroppar för att föreningen ska vara något riktigt fint!

År efter år efter år efter år är vi svaga när det gäller, vi är kassa i pp och vi saknar profiler... (Förutom Dahlén) vi har Sällan eller aldrig en spelare noterad i topp 15 på någon poänglista.

Jag fattar inte att föreningen har supporters kvar efter alla jävla plattfall under seriernas gång.

Jag är kvar och för min del vet jag inte om jag kan säga att Föreningen är vad jag hejar på riktigt jag hejar på lagen men följer aktivt bara a-laget och min drivkraft är minnena. De fina dagar då vi kunde slå alla och vi var med på alla positioner och bemästrade alla spelformer. Den känslan som man hade i kroppen när man var i eon och skrek sig hes ihop med en hel jävla arena aktiva sittplatsare och en vägg av klackfolk!

Jag saknar den tiden...

Jag vill dit igen och jag är med på resan.
Det är sjukt jävla långt kvar bara...

Nu blir man hårt prövad av bedrövliga insatser på isen med...
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
fredriko74: Ja ageras det inte NU då jävlar ser man vilken inavel klubb man är tyvärr lär nog lasse backlund inte våga fatta det. Hoppas jag har fel men vissa att du inte sitter som en passiv byfåne bara för att du inte törs.Bra för sponsorer publik att man ser att något händer för NU för helvete.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
FH - avdammad: Dessa åtgärder hoppas jag Lars Backlund svarar mig på, det märks att något måste göras. 12 matcher kvar. Vinner man 5 så tror jag man klarar sig, men det vill till att man kavlar upp, idag är det på tok för lojt och nervöst. Kan man inte hantera pressade lägen? Det är kamp vi pratar om, inga danslektioner. Hård jävla kamp varje match i 60 min, räcker inte att parkera bilen och byta om inför match. Tack gode gud att jag inte är tränare! Det hade gått i Viktor Tichonovs anda! Skicka de som inte vill ta kriget.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
JobbaPuck: Tillbaka till ritbordet blir det i vilket fall som helst. Förhoppningsvis med grundförutsättningarna att vi är en allsvensk förening även nästa år. Jag vill se noll sentimentalitet i nästa års lagbygge. Det kommer att vara fortsatt ungt, givetvis. Men vi måste få bättre utväxling för de få slantar vi har och vi måste försöka hitta spelare vi behöver, inte bara förlänga med spelare för att det blir enklast och för att "de har något". Denna tro på en högre makt, att egenskaper hos spelare bara ska växa fram under en sommar utan att dess omgivning förändras eller förbättras.

Vad skulle en utomstående bedömare tycka när det gäller Timrå IK? Jag gissar på att denne skulle råda föreningen att försöka hitta helt nya hjulspår. Att helt radera det som skedde innan 2013, egentligen fram tills nu. Back to basics. Vad behöver ett hockeylag? Hur mycket pengar finns det att spela med? Hur undviker man att placera sig i botten av PP-ligan för åttonde året i rad? Vad vill föreningen stå för rent sportsligt? Hur åstadkommer vi detta med små medel på bästa sätt? Och framförallt: hur fan gör andra?
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
fredriko74: Jag är väldigt nyfiken på samma saker som du, men väljer att inte mejla något som inte tillför något för föreningen. Jag tänker att alla i och runt Timrå IK ska få lägga all kraft på föreningen och inget på onödiga mejlsvar.

Hjälp till i stället! Hör av dig om du är intresserad av det.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Kongo:När vi hamnat i det här katastrofläget så måste man göra någonting. Skapa en förändring som förhoppningsvis kan ge ny energi. Exempelvis att hyra in någon erfaren spelare med lite ledaregenskaper. Någon med lite djävlaranamma helt enkelt. Eller byta tränare, en ny röst i båset. Jag vet att jag famlar efter lösningar som kanske inte går att genomföra. Men någonting måste göras när bilhelvetet kör med full fart mot stupkanten.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Kongo: Jamen självklart! Älskar klubben såklart :)
Ett raljant utspel av djup frustration bara. Det var verkligen illa ikväll...
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Kongo: Budgeten ska räcka. Flera lag med mindre eller likvärdig kassa ligger på rätt sida Meca-strecket. Det börjar hos sportchefen. Blir det fel där, ja då blir det fel hela vägen.

Angående lägstanivån så kändes det här för min del som torsken hemma mot Husum i början på 90-talet.

Amen.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Jag skrev innan nedsläpp idag ett långt formulerat brev till ordförande Lars Backlund ang flera funderingar jag har. Tex finns det någon plan på att få in nya röster på flera håll, sportchef, tränare som kanske inte får ut max av truppen mm. Hur ser framtidsplanerna ut, har man satt ut realistiska mål som man ska fixa. Sen kommenterade jag min syn på saker och ting ang publiktappet som ger mindre kassa, lagets ojämna och bitvis riktigt oengagerande prestationer. Ska bli intressant att se om jag får svar.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Jämtlandsfil: Dahlén var godkänd.

I min bok...

Resten var skit!

Boyce

Molinder

Tikkinen

Marklund

Ejdsell

Och några till var riktigt jävla apkassa

Boyce gjorde väl en av sina sämsta insatser i Timrå tröjan i kväll..
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
söder över: Oacceptabelt av Molinder.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Jämtlandsfil: Jag hoppas att publiksiffran var så bra som möjligt. Spelarna förtjänar noll åskådare, men det här handlar om Timrå IK.

söder över: Anledningen till att det finns supportrar är att man är supporter till Timrå IK och inte till någon eller några spelare. Förstår inte din syn där riktigt...
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Det lär vara flera samverkande faktorer till läget nu. Sportchef - budget - tränare - spelare. Kanske är det över tid på rätt väg, kanske är det över tid på väg åt fel håll. Jag har inte den insikten för att kunna ha en bestämd uppfattning där. Jag antar att enda vägen är hårt jobb för att förbättra det här. Kanske också personalförändringar.
###
Lägstanivån idag var fruktansvärt låg.
###
Synd på EP. Om han matchats in försiktigare hade han nog varit en större tillgång.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
söder över: Kääänttää är ju fan autistisk.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
JanneH:
Ja..vi hade halva sista perioden på oss att kvittera när Asplöven tog utvisningar. .men vi är så fruktansvärt ineffektiva.
Klarar vi oss ur det här så är det en bragd.
Vi sov i första perren och tillät dom göra två enkla mål...
sen uppförsbacke och det klara vi inte av.
Perrapojken kommer att mosa oss på lördag..
Jag undrar NÄR Asplöven går om oss...det dröjer nog inte länge.
Så fram emot Meca Racet 1 mars...
Nu kan det bli kval mot avgrunden som SSK!
Man blir så besviken på lagets inställning.
Finns ingen vilja eller krigande..
Jag finner inte ord just nu..så jävla förbannad!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Kongo: slår loss klubban ur handen på en aspback en bra bit från spelet...

Asp backen åker säkert och knackar på Mollys klubba innan men Molly har varit med länge nog för att fatta vad som komma skall när han ger igen...


*nybörjare*
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Kongo: Ett yxslag över klubba. Solklar tvåa.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Hoppas publiksiffran var 0, för sånt här borde ingen behöva beskåda.
INGEN får godkänt!!! Boyce?? Öhrn?? J Johnsson?? M.fl. Men seriöst!! Man mår dåligt...
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
JanneH: Tyvärr så blir det sannolikt kval iallfall.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Kan man inte äta spik och komma supertaggade och vinna en såhär viktigt match är man inte bättre än att få kvala. Nä, instämmer med Hedström. Rensa bort allt det gamla, ny sportchef och en tränare med gedigen hockeybakgrund som för respekt med sig. De är på tok för dåligt på flera plan. Varför är man sämst år efter år i pp? Nä, mig gör ser inget om de ramlar ur, först då kanske man fattar att något gått fel och åtgärder vidtas. Som det är nu finns en oroväckande infektion på många plan. Jag är pissless!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Knylan: man kan ju hoppas att Sundsvall åker ur och att man kan få någon ny sponsor.

Tränare/sportchef kräver jävligt mycket av den individen. Extremt mycket... Om bördan är tung redan nu för en tränare som skall åka buss vart vi än spelar så blir lägen nog lite väl hårt om han ska scouta och jaga förstärkningar med. Jag vet att asplöven har den lösningen men så är karjäveln något alldeles extra med...

Något alldeles extra har jag inte sett sedan Anton Lander spelade i Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Knylan: Jsg vet inte, Olle-Martin. Jag vet bara att det här inte funkar längre.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
SMÅLAND: div 1 here we go
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Skitspelare. Hur var Molinders utvisning?
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Hahaha. Korpvarning
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
GODNATT TIMRÅ!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Bra där Molinder..
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Något är särdeles trasigt internt i Molinder
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
JobbaPuck: Frågan är ju HUR vi ska lösa denna nystart. Den här säsongen kommer ju näppeligen skapa förutsättningar för att ha en heltidsanställd sportchef nästa år om Nubben jobbar i runda slängar 25% i nuläget. Sen vet jag ju inte hur mycket det är hans eget beslut, det kanske går att ha en sportchef anställd på högre procent. Sannolikt inte.

Det kanske är rimligare att satsa pengarna på tränarduon/trion och låta en av dem vara sportchef också.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Hel del PP blir det
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
GE OSS MÅL NU!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Publiksiffran ?
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Hallin på blå i Pp..
Han tar avslut iaf...
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Där hade vi chansen.....och nu fick vi den igen!
Mål nu för fan. ..
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
jå1: det är fan Bodén klass på Uffes son iaf! Så jävla bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Timrå IK - Asplöven HC 1-2
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
SMÅLAND: 2 mål till så.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2016-01-21
Vilken jävla tur. Inte välförtjänt.
Kommentera

1721581 · »