OlliJanne: Jag vet inte hur Nubben resonerar kring någon av dem. Tikkinen skulle jag inte vara främmande till att behålla även nästa år, han har sina uppsidor. Lindhagen också nyttig på sitt sätt men vi har inte råd att behålla äldre spelare som inte producerar bara för att de är halvbra på mycket.
Det är nog klokast att släppa båda två. Ska vi ta oss till Meca så har det mer att göra med ett kollektivt självförtroende än två enskilda spelare. Lyckas vi ta oss dit så gör vi det med två färre på lönelistan och kan göra lite mer marginal på de hemmamatcher man får. Sen är ju frågan hur mycket vi tjänar på att gå till Meca också. Två hemmamatcher, tre bortamatcher. Ingen given succé heller. Skulle vi vara borta från diskussionen direkt i den serien så blir det jävligt dyra resor och en helt betydelselös sista hemmamatch som ingen jävel kommer gå på.
Apropå Mekka rejset så läser jag att Tikkinens och Lindhagens kontrakt gått ut och att de lirar med oss fram till uppehållet och sedan ska nya förhandlingar tas.
Följande scenarion bör vara aktuella:
1 Vi går för Mekka Rejset (ja jag vet att namnet är äckligt fult) och förlänger därför med dessa två.
2 Vi går för Mekka Rejset men byter ut dessa två mot två som är ännu bättre
3 Vi nöjer oss med att ha säkrat (so gott som) kontraktet och spar pengar till nästa säsong genom att inte förlänga.
4 Vi förlänger enbart med Lindhagen som kan användas både som back och forward
Fyll gärna på listan om ni ser fler tänkbara alternativ
8 matcher kvar innan Mekka Räjset börjar 1 mars. Två viktiga hemmafighter väntar i uken. 6 snapsar där och vi är med och krigar om Räjset.. Ikväll öppnar jag sportbaren hemma kl 16 så har ni vägarna förbi så kom in så lyfter vi av taket :-)
Varför snackar vi hockey? Läser detta? Jo, det som förenar är väl ändå Timrå IK.
Vi är ju ett relativt stort antal själar som har hjärtan som slår för Timrå IK. Med den hänförelse och gemenskap som framgångar och spänning gett har vi alla ett känslomässigt kapital att plocka ur.
Vi kräver att andra skall visa vilja, kämpa och uppträda solidariskt uppoffrande.
Peppa folk att gå, det är ju intresset som är i fokus, och det enda man själv kan påverka!! Hålla humöret och stridsviljan uppe. Det ska va "great"! Buzz is da Word.
El Maco: Då har man rullat ur sängen igen och tagit på sig den rödvita kallan. Champagnen står på kylning. Förberedelserna inför dagens match har börjat.Ikväll ser nan natchen som vanligt och matchtips mottages hjärtligt.En för alla..alla för en.Forza Timrå IK i alla väder och kläder :-)
Nä hörni, vad sägs om lite pepp inför hemmamatchen i morgon? Nyss viftade hälften med vita flaggor och tåget hade gått. Nu viftar vi med rödvita flaggor och hoppas att formen håller i sig ett tag till. Almtuna har vi spöat förr och kan göra det igen. Ni som läser här och inte kan se alla matcher, försök gå på den här. Försök snacka lite på jobbet och skolan, tjata på någon som inte gått på länge att passa på att gå här i slutet av serien. Laget levererar, låt oss försöka skapa lite buzz också. Det är de värda.
Låt oss gapa efter mycket. Det är ju snortajt. Klipper vi Almtuna har vi bara fem poäng upp till dem. Mora tar emot Tingsryd på torsdag, Pantern ska åka till relativt formtoppade Leksand och Västerås möter AIK borta på fredag. Löven tar emot Bofors som tagit poäng i sju av de åtta senaste (ähum...). Upp till oss. Tar vi en trea så händer fantastiska saker i tabellen. Det är fan bara nio poäng upp till Nubbens femteplats. Kan jämföras med tretton ner till Asplöven under strecket.
Så kom igen. Gå på matchen. Tjata med någon gammal Tikare som inte varit på ett tag. Snacka om matchen på jobbet. Och bor ni nån annanstans som jag, köp den på nätet så får klubben en slant och intresset (som mäts...) noteras.
Jag är iallafall glad att vi inte är i Gurkornas skal just nu! 11 points på de senaste 17 matcherna.. Trots tränarbytet.. Skönt att vi behöll Raggarn iallfall :-)
söder över: Det var fantastiskt att du vann och inte jag.. Grattis och nya insatser överallt imorgon :-)
El Maco: räcker att titta på hemma/borta tabellen så ser man snabbt vad som har saknats hittills denna säsong. 4:a borta 12:a hemma och mest hemmamatcher kvar, läge att förbättra statistiken alltså! :-)
EXPLORERSMÅLAND: Guddomligt! Feelgodvarning just nu. Nu börjar grabbarna få övertag på sig själva. Mer och mer uppenbart att det har sig själva som största motståndare. Dessa fakta är oomkullrunkeliga, precis som laget just nu.
El Maco: Ändsell får tyvärr en överstruken stjärna ikväll.. Så stor och ändå inte kan rensa ut puck ur eget territorium! Och Diddrick...ramlar hela tiden och blir dödsrädd när han har pucken i bisittning! Det håller inte... Nä Maddsson får fem stjärnor ikväll... Resten med Östen blandade och gav ikväll... Först var det vitt och nu var der borta... festen forrsätter till onsdag då vi KAN knipa åttonde platsen... Mekka Rajset...jag drömmer vi där... Rid inatt mina vänner... Har nånn sett Nubben???
El Maco: Nej jag kan hockey jag är en jävligt dålig förlorare när jag ser det som är fel och inte ansvariga gör det kan jag slå sönder saker. Men nu har jag fåt en känsla att något BRA är på gång. OBS jag vill inte att lill challe och konståkning oskar j ska vara kvar bidrar inte till något i minna ögon inte ens i" DALLAS"men i bräcke kovland kan de bli legender
Söderöver: Klart Mattsson ska vara kvar som han spelat efter jul. Kan man behålla Dahlen o Elias ett år till och några nya med tyngd storlek på spelare så är jag övertygad att det bli SHL 2017
Det går snabbt i hockey! En torsk eller två och säsongen kan vara över. Men om vi lyckas stretcha det här skovet vi är i nu lite, lite till... Och seriöst, Leksand och Hästen kan dras in i det här snabbt de också.
Zäta75: Bibic: ”Det här är en oerhört varm ledare som klarar av att pendla mellan hård kravställan och även det varma med att fånga upp spelarna. Så han bryr sig oerhört mycket om sina spelare. Jag har aldrig varit med om att spelarna ... | Läs mer
Det är nog klokast att släppa båda två. Ska vi ta oss till Meca så har det mer att göra med ett kollektivt självförtroende än två enskilda spelare. Lyckas vi ta oss dit så gör vi det med två färre på lönelistan och kan göra lite mer marginal på de hemmamatcher man får. Sen är ju frågan hur mycket vi tjänar på att gå till Meca också. Två hemmamatcher, tre bortamatcher. Ingen given succé heller. Skulle vi vara borta från diskussionen direkt i den serien så blir det jävligt dyra resor och en helt betydelselös sista hemmamatch som ingen jävel kommer gå på.