Söderöver: Ganska goda, tror jag. Förstår inte varför alla förutsätter att det måste gå så jävla fort. Han är inte ens sistaårsjunior. Finns fortfarande mycket att jobba på. Men skulle vi göra en Kovacs-deal så är man ju minst sagt nöjd med det också. Mer än ett år till blir det ju inte.
Lika lite förstår jag snacket om Elias. VARFÖR skulle han byta klubb till ett SHL-lag nu? Killen går på gymnasiet och behöver bygga på sig fysiskt.
Om vi säger såhär: jag tror att det är oerhört viktigt att vi inte hamnar i underläge under de första tio minutrarna. FIxar vi det så tror jag att vi har mycket goda chanser att fucka upp detta för Leksand, denna vidriga förening.
Smokey: Oj vad spännande det är nu. Vis förlust är vi borta, men vid 3 poäng är vi verkligen med och fightas på allvar igen! Kan vi hoppas på lite karma och all den orättvisa som var i säsongens första möte med Leksand borta går åt motsatt håll nu...
TIK-Bergslagen passerar Fagersta. Typ härjar en mack. Spelar Timrå hej väldigt högt. Ett gäng snubbar från typ Thailand undrade förundrat vad som var på G.
Att förklara fenomenet Leksand är som att smidigt skita ut en cocosnöt.
de blir nog så att dalmasen här inne (jag) dyker upp på matchen. Värt att åka när jag bara har några mil till Leksand. Kommer inte till bortastå denna gång då jag har tjejen med mig och hon är AIK:are... så blir sittplats för mig. Men röda tröjan är med i alla fall. Väl mött!
Johan J: För mig får gärna Västervik gå upp då jag bara får drygt 2 mil för att se på Timrå. :) Lägg till Södertälje som är ett publiklag och skulle öka publiksnittet. Västervik har ändå snittat något på 1000 pers i grundserien och då är det div 1 och intresset lär inte bli mindre när lag som Leksand Aik m.m kommer på besök. Då kommer de ju ändå ha högre publiksnitt än vad sundsvall haft. Vad det gäller Borlänge så vet jag inte hur intresset är riktigt. Däremot så fick dom ändra matchstarten i Kvalserien för att dom har match samma dag som leksand har hemmamatch och då inte har tillräckligt med folk till funktionärer eftersom många väljer att gå på leksandsmatchen istället.
El Maco: Hoppas på de lag som ger Timrå kortast resor. Hellre Borlänge än Södertälje. Även om det skulle innebära två extra matcher i Stockholmsområdet har Södertälje högre potential som klubb. Bra för intresset för Hockeyallsvenskan om de går upp. Borlänge delar upptagningsområdet med Leksand och till viss del även Mora, och kan potentiellt göra de lagen sämre till Timrås fördel. Troja och Västervik är långa resor. Det förstnämda laget har en lång tradition men bör aldrig utgöra något reellt hot mot Timrå, Västervik får spela kvalserie igen om de går upp.
Är det 66 mil till Haparanda som det står på skylten Sundsvall längs E4 vid Birsta? Hur har det gått med Asplöven, har de lyckars skramla ihop pengar att genomföra kvalserien?
Sundsvall då? Visst, kortaste resan för säsongen för Timrå. Och mot ett riktigt soplag. Men det spelar ingen roll hur de ligger i serien när det är mötena mot Timrå som är årets match i Gärde. De tog väl 10 av 12 pinnar eller något liknande mot Timrå denna säsong trots att de var tvärsist. Nej, Sundsvall får gärna åka ur.
El Maco: Man skall ju aldrig säga aldrig, men tror inte SSK går upp i år. Dom är vassa framåt men läcker som ett såll bakåt. Har fått stryk med ganska stora siffror både i allettan och kvalet, speciellt på bortaplan. Tror att Västervik och troja Ljungby blir utmanarna från div 1. Västervik är ganska bra både offensivt och defensivt och är svårslagna framförallt på Hemmaplan. Troja Ljungby har levt på sin defensiv hela säsongen och har nu till kvalet lyckats värva spelare som kan producera framåt åt dem, vilket gör dem till ett farligare hot tycker jag.
Nu är bobbarna hos fogden igen. SUNDSVALLS HOCKEY (889200-9278) BOX 890 ATT DELGES GENOM LARS JOHANSSON. Ansökan om betalningsföreläggande 2016-02-22, 12 678 kr, fordräg: LJUD & LJUS CONTROL I SUNDSVALL AB. Antal anm 4 (4), tot 138 909 (138 909) kr.
Båda har öst in poäng i HA men har gått tungt i SHL. Om Karlskrona håller sig kvar så känns det inte som att de kommer att få förlängt, åtminstone inte Jimmy Andersson då han inte är så ung.
Andersson: Tittade just på ett klipp på facebook där laget tackar fansen efter matchen igår. Riktigt bra tryck måste jag säga, så bra jobbat alla ni där som skrek er hesa. Haha kom sen att tänka på en klassiker när det gäller spelare som tackar fansen. Jag var inte på plats själv då utan jag såg det på tvn. Är det nån som minns ifall Svoboda hadde andra "hyss" för sig än denna?
Bäljaren har tömts efter kvällens rysare i isladanÖva har hunnit med och vara lite nostalgisk i afton med och sett två gamla goding på Video2000spelaren. Nu blåser vi snuten och Det lilla horhuset i Texas. Härliga Dolly och Burt. Man får ståpäls när man ser de här gamla klenoderna. Nu fick jag igång ett par gamla Nattsuddsprogram med Svante och Björne. Dimman ligger tät här med..
Det var nog om det.. Leksand på söndag i Bagheera Trade Center. Ja..det är ju fan på tiden att vi tar dom nu. Innan har det varit knapert. Passar ypperligt att ta dom hårt nu..
Vi är fortfarande med i Rejset och vinst på söndag och ett par resultat med oss i bagaget så kan det bli en spännande upplösning nästa vecka i Mora och hemma i Isladan. Jag drömmer fortfarande OM att vi gör en Rögle. För visst hade varit kul att möta grabbarna ifrån Övik och slå ut dom i kvalserien :-)
Ja då var man hemma i Östersund igen då. Jävla skönt med 3 pinnar och nu känns det verkligen som att vi lever igen och att allt kan hända, synd att vi skulle släppa in den där slumppucken med blott 2 min kvar då vi hade 0 i målskillnad.. Aja, nya tag på söndag, dä bär det av mot Leksand och mot nya 3 poäng!
Knylan: Det var en av teorierna jag skrev när jag la upp samma länk fast i en annan tråd. Alltså att man avvaktar lite extra för att möjligen ha lite extra cash till spets. Istället för att köpa första bästa spelare men att det mest blir "breddspelare". Då kan man fördela pengarna lite bättre/smartare. Sen hoppas jag att vi kan behålla en bra grund från detta lag till nästa år men att det förhoppningsvis går att spetsa till som sagt.
Jåkkinen: hockey är inte något för människor som är rädd om sina gaddar direkt...
Möjligen ok för målvakter men utespelarna har det hårt med bissingarna.
Hoppas en dags vila räcker för Wedin för han har varit topp 3 i Timrå nu på slutet. Det händer massa bra saker runt honom på isen! Hur som helst så lär han få smaka på blod i munnen ett tag framöver...
På grund av uppkommen anledning: Nubben säger alltså i denna intervju att de kommer avvakta längre än tidigare med att spika truppen för att se vad man har att spela med rent ekonomiskt. Tidigare så har han blivit tilldelad en budget redan nu som han har att disponera för A-laget nästa år.
Det står INTE att spelarbudgeten ska minska, vilket är den tolkning som gjorts här av många. Jag förstår att det går att tolka som så, men det är inte vad han säger om man läser texten. Jag tror att den faktiska budgeten är likvärdig med årets men att man säkerligen hyser lite förhoppningar om att kurvan ska börja peka uppåt för hela klubben och att man därför kanske får lite mer att röra sig med. Sen hur mycket detta skiljer sig ifrån tidigare års upplägg har jag ingen aning om, jag har också bara intervjun att utgå i från.
Det var det här med kravställan. Förlora sista 7 matcherna och sumpa en närmast bergsäker play in-plats men ändå är det inget fiasko enligt Nubben. Det är fan inte en inställning som är ok på elitnivå. Där har vi själva essensen till att vi är den lilla bonnaklubben vi är