1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606497 inlägg · 6214 ämnen
« · 1755919 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Idag en månad kvar till Ispremiären!

zita: Roligt att läsa :)

Här verkar det vara semester. Lite sommarläsning kommer här....

Roligt att Frans Nielsen gick till red wings!

sargad: Pajen kallad. En av våra bästa men spelade under dåliga år

JimmyH: Winberg kommer man ihåg men Anders Lindström? Det får du kasta ljus över.
Blev ingen Pauna dryftad?

El Maco: Anders Wikberg och Anders Lindström.

El Maco: ...och bilen går bra...?

El Maco: kom på en 80-talare till. Peter Andersson 1980 som 173:a

El Maco: och på 90-talet hade vi bara Fredrik Modin va?

00-talet exporterade vi ju fler än de tidigare nämnda till NHL men Strålman, Friberg och danskarna med flera var redan draftade som ännu yngre när de kom till oss. Hedersomnämnande till Jesper Samuelsson som också kom till oss från ettan som nydraftad utan att färga i elitserien.

El Maco: Tommy Sjödin! 237:a.

Corvo: Kjell Dahlin 82:a... Mats Näslund gick tidigare men då var han värvad av Brynäs. Hade vi någon mer som draftades med oss under 80-talet?

sargad: Crippe gick som nr 262 år 2002. Var 9 rundor och 291 spelare totalt istället för 7 rundor och totalt 211 spelare som det är numera.

Dahlén återupplivar svunna tiders "lagmoral" och "klubbkänsla"

Jag gillar vad jag hör!

sargad: Lander 40, Pääjärvi 10

dr-nix: 42 är inte kattskit. Zäta gick väl som 210? Vad gick Lander o Pääjärvi som?

dr-nix: bara att gratulera Ottawa då!

Dahlen draftades av Ottawa i andra rundan (nr42). Tredje Svensk i draften efter Nylander och Asplund.

GurraG: Låter nästan för bra för att vara sant om vi lyckas signa Lauritzen. Kan bli en riktig tillgång om han håller sig hel.

Sputnik: Ja! Det var han som sa det! Var där och kollade på matchen i en Forsbergtröja med Leffe.

GurraG: Något du hört av Nubben eller, angående Lauritzen alltså?

Timrå Icon: skitturnering. Avgå Nubben!

GurraG: Nubben var nog också på g lät det som ;-)

Träffade precis på nubben i Nice. Lauritzen är på G.

El Maco: jaså! Jo jag vet om kravet men inte att BIK hade ont om pengar

Blev det nått av introfilmen på mediakuben?

El Maco:
Bröderna Lander körde stenhårt på gymmet imorse.

palleparling: de har bara 700 tkr i eget kapital. I år införs krav på en miljon. Men BIK tror de får ett kontrollår.

Och bobbarna skulle inte komma i fråga med mer än 2 mkr i negativt eget kapital...

lungan: BIK:s? Vad har jag missat? Är karlskoga illa ute dom oxå?

Det är dags! Avsnitt tre är utrullat till er alla!
Trevlig sommar!

soundcloud.com/timr-podden/avsnitt-3-sommarpodd

Synd för Bobbarna, hade de slutat trea i kvalet kanske det fått ta BIKs plats om det nu kastas ut.

Timrå, Modo, Sundsvall i samma serie. Hade varit fler matcher i närområdet, och förmodligen skulle dessa derbyn sporra varandra.

Kan aldrig sluta väl med denna tro på Timrå...

Brynis till finland alltså.

Knylan: Jag tror som du. Molinder blir kvar och Lauritzen ansluter. Och med tanke på att vi fått behålla vår stomme och topp så anser jag att vi är topp tre.

El Maco: Reagerade också över Västerås, Dom ska nog vara nöjd med topp 8. Känns lite som oss de senaste säsongerna.

Knylan: Tycker det är svårtippat som tusan. Skulle också sätta AIK först och Västervik sist men skulle nog blanda och ge lite mer. I Lagnelius resonemang undrar jag varför Västerås som inte fick ihop prylarna alls förra vintern, har ekonomisk härdsmälta och tappat spets skulle hamna i toppen i år istället. Visst, något slags ledarskapshaveri måste det ha varit så kanske kan det gå bättre med bättre tränare? Almtuna skulle jag också vilja se leverera som absolut topplag några omgångar för att riktigt tro på det. Vi känns ju som topp fem.

hubbenorlen: Utifrån hur han (Lagnelius) resonerat tidigare kring vad vi saknat så kan jag gissa att han placerat oss ännu högre upp om vi både haft Molinder och Lauritzen på kontrakt redan nu. Jag vill nämligen fortfarande tro att Molinder spelar här i vinter. Lauritzen räknar jag in, där är det nog allra mest omständigheterna runt om som ska lösas. Jag kan dock förstå om det tar en liten stund att haffa en traineetjänst åt en 33-åring som inte jobbat civilt en sekund av sitt vuxenliv.

Knylan:
1. AIK
2. Almtuna
3. Västerås
4. Timrå: Häpp, det här trodde jag ju inte för bara något år sedan när hela klubbens existens stod på spel. Men Timrå, med en hockeykultur inkapslad i generna, har rest sig likt fågeln Fenix och sitter nu på en trupp som har något stort på gång. Kent Norberg har värvat intressant, där flera spelare har utvecklingspotential, men viktigaste pusselbiten är att supertalangen Jonathan Dahlén stannar en säsong till.
5. Tingsryd
6. Vita hästen
7. Modo
8. Mora
9. BIK
10. SSK
11. Oskarshamn
12. Björklöven
13. Pantern
14. Västervik.

Pass på! Någon som vill dela med sig av artikelinnehållet?

Knylan: Alltid roligt att läsa om de gamla hjältarna. Här lite annan läsning.

Sv: Stöd klubben - köp årskort!!
Laken:
1) gjort
2) gjort

Sv: Stöd klubben - köp årskort!!
El Maco: Du glömde...

1) BLI MEDLEM
2) KÖP ÅRSKORT

Knylan: Man blir ju lite rörd att läsa det här: – Vi bor överallt i Finland, men vi försöker ha en Timråfest varje år. Det är jag, Riku Hahl, Mika Pyörälä, Mikko Laine, Kimmo Lotvonen, Kalle Koskinen, Petri Kokoo ... Tarvainen (Mika) följer också med i år tror jag, säger Pärssinen.

I brist på andra nyheter så erbjuds vi faktiskt lite läsning om de gamla uvarna. Häromdagen Hallin, idag #27.

Sputnik: Staten måste ju med ha in sina skattepengar!!!

900 sålda årskort är bra för övrigt. Då är spurten augusti-september inför seriestart kvar. Mycket bättre än alla andra år i allsvenskan.

« · 1755919 · »