1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612215 inlägg · 6214 ämnen
« · 3026554 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: han kan bli en sensation i SHL. Jag tror att han skulle passa skitbra ihop med Heikkinen!

JonteD: vi är fler som sett mannen, legenden.
Att inte fler lag högg på legenden är en gåta.

Smörgåsen : Jag tror att fan i mig att vi har signat en Jonte 2.0 i Kivenmäki för JÄÄVLAR va duktig han är när han får vända o vrida i anfallszon o titta noga så sitter passen på blad hela tiden!!!!! Jag tycker att han är bland de bästa spelare som jag sett förutom Jonte på jävligt länge och han tappar nästan aldrig pucken när han väl fått tag på den!!!! Hoppas att de är flera härinne som sett samma sak om inte då måste jag reklamera synundersökningen!!!😎🤩🤩🤣🇱🇸

Maktankan: jag vet inte om du lyssnade på podcasten, men det var hon reportern som tog upp Rattie. Nubben mötte direkt med att han såklart finns på en lista (annat vore tjänstefel) men ingen man tagit kontakt med.

Tycker även det är talande att Nubben tar upp hans sjunkande produktion och att man inte vill chansa. 21 - 13 - 5 (8.6) är helt klart en illavarslande trend på någon som är närmare 35 än 30.

jk: Nubben är verkligen glasklar om att Rattie inte är aktuell :-):

- Vi har inte stängt någon dörr, sen är inte han den vi kommit längst med eller förhandlat med på så sätt. Men det är klart att Ty finns med på vår bruttolista vi har över spelare som det finns ett intresse för, säger Norberg.

- Ty Rattie har ju spets. Det är klart att det ryker en hel del poäng i powerplay, och Ty är en powerplay-spelare om man säger så. Han gjorde det fantastiskt bra när han var här sist, säger han.

- Han hade ett tufft fjolår. Vad det beror på vet inte jag. Men sen han hamnade i Schweiz har han ändå gjort nio poäng på elva matcher. Vi vill ogärna chansa på de här positionerna. Det måste kännas tryggt med de spelare vi tar hit. Så vi har inte skrivit av någon egentligen.

Tror du att det finns intresse från hans sida och komma tillbaka?
- Ingen aning, i och med att jag inte har frågat än. Men just nu har det varit mycket fokus på centerjakten.

Montén Python: Lilla farbrorn va med på ett hörn av Jontes lön där!!🤩🤣🇱🇸

SuperMupster: "Om". Centralt ord. :-)

Maktankan: det handlar ej om Rattie, Nubben är till och med on the record att man inte pratat med honom öht.

Artistkontrakt var väl något Nubben slängde med som ett alternativ, är nog inget att låsa in sig på. Snarare positivt att det är ett alternativ

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Klart han kommer tillbaka. Tror max 3 säsonger där borta.

SuperMupster: Inget konkret rykte överhuvudtaget.

Maktankan: finns fler rykten än det som ST skrev om? som bara var deras reporter som hittat på?
nubben sa väl att rattie fanns med på nån lista men att det inte ens pratat med honom.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Intervju med Jonte:
"Jag har svårt att se att det inte är på återseende..."

och

"#54 sista match...för den här gången"

Knylan: Hans assist ikväll ser inte mycket ut för världen om man kollar den en gång, men han gör en liten paus precis vid blålinjen för att hitta rätt läge för att skapa yta och hitta en 2-1 läge för sina medspelare. Riktigt hög klass på den aktionen.

bar mofftak: Det är det jag tänker på. Får det inte att gå ihop med ryktena om Rattie och faktumet att Nubben signalerat artistkontrakt.

Maktankan: Bor inte Ty Rattie med sin familj i Sverige? Ytterst tveksamt om A-SINK fungerar då. Man får inte ha 'fast anknytning' till Sverige.

Nisse på Mon or: Han är fullständigt överlägsen på den här nivån. Visst, poängen trillar in för honom men ser man till hur mycket han genererar offensivt så är en-två pinnar per match i grov underkant. Hittar genomspel ingen annan ser, jag tror faktiskt inte att han behöver specifikt en målskytt att spela med i och med att han använder sig av alla alternativ precis hela tiden. Det viktigaste är nog att medspelarna hela tiden håller sig aktiva och spelbara.

Upplys en okunnig: om det handlar om Ty Rattie, varför då ett artistkontrakt? Helt enkelt för att det sparar pengar, eller finns det annat som spelar in?

Degenerate: Ok men lär inte bli något mera spel i Pittsburgh den här säsongen då Philadelphia leder 3-0 matcher möjligt någon i AHL då

Modano: Han ådrog sig ytterligare en skada därav frånvarande… så ja önsketänkande stannar det vid.

Modano: Följer PT Andreas på Instagram Hållander är klient hos honom och verkar köra fullt ut denna vecka med fys, ispass osv.

Smörgåsen : En algoritm tar fram de betygen via statistik.

Modano: den drömmen har jag också! Finns en liten chans, familjen och hemma betyder mycket för Filip!

Sakic: Vem sätter dessa betyg?

2 ass av Kivenmäki ikväll, 7.8 i betyg av Flashscore.

Villervalla: Ryktesvis ska förebilden i det försvarsspelet vara m0d0..

Gathlopp: Jo vet det men hoppas utveckling fortsätter och det blir förlängning bra ålder också. Ingen som hört något om Hållander inte spelat något på lång tid nu gjorde 3 matcher i AHL men sen borta igen. Är det måne BOMBEN han vänder hem trivsel familj skadan ??? Önske tänkande såklart 🇦🇹

Rip Kirby: Han smög in ett ass till den gode Otto.

Rip Kirby: Snacka om naivt spel av KooKoo på det målet, glömmer gubben mitt i slottet.🤣

Nisse på Mon or: 3-0 SaiPa, mål i tom bur,

Nisse1: Delar av A-laget (Walli&co)hyr istid på NSK nu, bra grepp av NSK att köra is hela sommaren.

RYGG HANS: Ja jag tänker spekulera lite, och jag tror att det kommer att dröja ett tag innan den byggstenen kommer in. Dom viktigaste pjäserna är satta och den tredje finns det tid att vänta på.

Hur många varv till ska skivan behöva snurra? Vi kommer att värva tre ersättare för 14 och 54. Två av dem är klara. McLaughlin är en, Kivenmäki en annan, men Forsell är inte den tredje. Han ska ses som ersättare för 23 och en bättre bredd som höjer såväl konkurrens som kvalitet bakom topp 6. Vi jagar en potentiell målskytt från den högsta hyllan vi kan nå. Förhoppningsvis är han det tyngsta namnet vi kommer att sajna

Kan vi gå vidare nu? Varsågoda att spekulera fritt. Tack på förhud!

Smörgåsen : jag håller tummarna för honom. Symbolvärdet av att visa att juniorer kan slå sig in i A-laget är nog viktigt om vi vill att de stannar

Nisse på Mon or: Sen ska man ju veta att finska ligan traditionellt är svagare än SHL vilket kan vara bra att ha i åtanke vad gäller kravbilden.

Angående Kivenmäki. Känns som han inte behöver gå på 100%. Han vänder och vrider och motståndarna kommer inte åt honom. Hittar pass väldigt lätt. En riktig målskytt bredvid honom kan bli jävligt bra.

2-0 SaiPa

1-0 SaiPa. Ass Kivenmäki

NotAChipmunk: Hoppas låter lite naivt i mina öron. Tycker att vi träffas utanför SCA Arena vid nästa fullmåne och blotar en tupp, för att vara på den säkra sidan.

Modano: kontraktet går ut efter denna säsong. Det var poängen.

Gathlopp: Har redan fått det då han var en av få forwards som gick in i tung trafik och klart bättre än Hartmann när det gällde PP att ta ge stryk framför målvakterna och backar och ge utrymme åt andra

Nisse på Mon or: Tror inte det uppmärksammas här inne, så länkar

En spelare man verkar tro på. Hoppas vi kan få utveckling på honom. Skador lär komma så då får man väl anta att han står först i kön av juniorerna att plockas upp.

Modano: Det är bara att lägga golfklubborna på vinden den här sommaren för de som ska ha speltid. Hårdträning är det som gäller.

Modano: Walli får sitt genomslag den här säsongen och får sitt erbjudande från djurgården.

Zäta75: Vadå slåss med Walli Lundmark de är givna för Gath hockey då han gillar fysiska orädda spelare inte rädda snälla mähän 💯💪

Smörgåsen : vem gjorde inte det? Och alla hjärndöda dump. Eller pass till stillastående forward vid linjen. Bara att hoppas att alla var lojala Tommy och körde hans överlevataktik fullt ut. Ingenting var vackert förutom hos spelare som är unga nog för att bara köra på eller från trotjänare som gick för ett Schweizkontrakt. Resten var en grå klump som löd Tommy.

Hoppas verkligen att Gath får tillbaka glädjen.

nån fler som hört att kivenmäki ska vara rätt billig? tycker mig sett det någon annanstans o nu pratade jag med en som sa att så var fallet. har själv inget konkret mer än så men ger ju lite förhoppningar om att vi faktiskt kan få in en till från en rätt bra hylla isf

Smörgåsen : Jo men att förflytta spelet ner i motståndarens zon och att stänga ner deras "stjärnor" där tyckte jag att han hade en uppsida! Kreativiteten däremot, där kan jag hålla med dig!

Tom Topp: Jag tycker han slog bort puckar i offensiv zon bra många gånger. Ibland i lägen som var avgörande. Nä, jag har svårt för honom.

Smörgåsen : producerande var han inte! Men det var ytterst sällan han gjorde misstag, och kedjan med Westfält, Walli och Lundmark gillade jag!

Tom Topp: jag ser också bra saker hos Westfält. Problemet är ju att alla åkte runt och var totalt obenägna att göra mål. Då blir det lite skitsamma om man ser bra ut i spelet. Bara hoppas att stjärnorna står rätt den här säsongen.

« · 3026554 · »