1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612846 inlägg · 6214 ämnen
« · 1623598 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...

Timrå Icon: Finns ingen som går att jämföra med Kapanen.

Kanske Pekka Lindmark då.

DJ Hemp: Kimmo var episkt bra!
En av de bästa i Timråtröjan EVER!

Timrå Icon:

Var det verkligen så jävligt? Hur som helst så lägger jag nog min röst på Kapanen. Man visste inte riktigt vem han var när han kom, men under hans sejour i Timrå blev han mångas favorit. Jag förknippar honom med stabilitet samt med vår resa från bottenlag till stabilt slutspelslag. Inte minst bidrog han ju starkt till att rädda vårt kontrakt i Kvalserien 2002 och sedan gick han bara från klarhet till klarhet.

Herminator: Ganska sällan med andra ord

zita: Nja, Kiprusoff var bättre än Backe när han inte var bakis..

Sv: Silly Season 14/15
Här rankas TIK fortsatt som sexa. Plats 3-8 innebär Hockeyallsvensk slutspelsserie.

El_loco: Om han kikar på nån av förra säsongens matcher mot t.ex Asplöven eller Oskarshamn så lär han bli alldeles till sig av den magiska stämningen...

Lindbäck verkar ledig igen. Tror han saknar ladan och den genuina hockeystämmningen. eller kanske inte...

Men det här har jag missat http://www.hockeysverige.se/2014/05/21/johan-backlund-har-hittat-ny-khl-klubb/  Så lycka till då vår fd bästa målvakt.

Rip Kirby: Stamningen var en klockren androidbugg.
Kommer oftast med 20Gb virus som feature.
Kina är det nya France i design vet du väl? ;-)

Timrå Icon: Ursäkta min stamning tidigare. Berodde säkert på tekniken ;)
Min mobil är från Taiwan f.ö så den är fri från käppkinesiskt inflytande :)

Rip Kirby: Ska det vara koreanska kopior....? :-)

Timrå Icon: Ingen jävla IPhonedynga i mina händer, mina händer, no way :-)

Rip Kirby: Kör iOS så behöver du aldrig fundera.
Då bara funkar det :-)

Rip Kirby: no probs, om du är android-användare kanske du känner igen de tre strecken uppe till vänster aom finns o mpnga appar. Dessa är em del av de riktlinjer som finns :)

SuperMupster: Tack för infon. Jag bör totalt grön på området. Intresserad men "litar kallt på att tekniken funkar"-typen :)

Rip Kirby: Google har designriktlinjer för Android. Dessa följs inte helt och hållet. Lite trist kan jag tycka.
Dock inte Timrås fel, är "wip" som ligger bakom appen om inte har full koll.

mikenomad: Ja inte heller suppa idag. Ja gillar inte det. Men ibland ja gör de. Inte idag för jag inte orka de.

mikenomad: Du jobbar med andra ord hehe

Timrå Icon: Tack detsamma! Själv är jag nykter, har aldrig förstått det här midsommarsupandet.

Jag passar på att önska Er alla en glad midsommar innan jag fyllnar till :-)

Percy Nilsson önskar er en glad midsommar med sin snapsvisa.

Sv: Stöd Timrå IK - köp ditt årskort NU!!

621 sålda årskort nu, snart har vi nått häften!!

Priser:

Långsida B, C, H, I                       5000:-

Långsida B, C, H, I pens.            4300:-

Hörn A, D, G, J                             4000:-

Hörn A, D, G, J pension              3300:-

Kortsida K, L                                3200:-

Kortsida pensionär K, L             2500:-

Ståplats vuxen                             2000:-

Ståplats ungd 7-15 år (-99)        250:-

Ståplats ungd 16-19/pens        1000:-

HCP vuxen                                    2000:- 

HCP ungd/pens                           1000:-

SuperMupster: Hur menar du nu?

Rip Kirby:bra initiativ!
Synd bara att android-versionen inte följer riktlinjerna för design som finns.

Äntligen!1!!

Att Timrå IK ser den egna ungdomsverksamheten som den enda vägen att gå blev väl förtärkt iom det som Tommy Anderssons sa på årsmötet. Här ger klubben ytterligare exempel på vilken väg klubben behöver ta i framtiden, eller för att ens kunna se en framtid.

www.timraik.se/artikel/55821/

Det är inte mycket aktiviteter på hockeyplanken för tillfället, men jag kan rekommendera Luläforumet där Sven skrivit spaltkilometrar senaste veckorna. Inte minst om Luläs "söta bror" i norra Västerbotten. Stor underhållning :-)

Laken: Ja det är nog långt ifrån alla Timråbor som tycker det är en bra idé

Kongo: Ett ev. sådant beslut vill nog kommunpolitikerna vänta med tills efter valet. Men rätt att kämpa för det, klubbens kanske viktigaste fråga i nuläget!

Hälge: En uppmaning till var och en: Lobba för att Timrå kommun likt många andra kommuner tar ansvar för idrottsinfrastrukturen (dvs tar över ägandet av E.ON Arena).

Laken: Ja, Jimmy H.

Någon som rapporterar från årsmötet?

Rip Kirby:Jo det stämmer jag minns fel,går på alla möten så jag blandade ihop dom.

Rip Kirby: Känns som att Linkan dammat av sin ökända lista från TIK-epoken...

Ken Åslund: Jag håller på dig. Att gå på t.ex. ett årsmöte handlar om ett helhetsintresse av föreningen i sig, något som överlag känns ganska sällsynt i Timråleden. Man bryr sig om hockeyn, sen slutar det i regel där. Inget fel med det, men det kan ju få till följd att fel personer hamnar på viktiga positioner. Sen tycker jag att det är tråkigt visserligen, tempen sjunker. Hade folk brytt sig mer på riktigt under de år föreningen började stagnera så hade det säkert kunnat förändra saker och ting och man hade kunnat se varningssignalerna tidigare. Nu stannade det mestadels vid diskussioner här på HS. 

Jag hade gärna gått om jag befunnit mig i Sundsvall, det känns intressant ur aspekten att det gått ett år sen rekonstruktionen och att man har en säsong bakom sig i allsvenskan. Hur går tankarna? Man får inblick i det hela på ett mycket mer initierat sätt än vad som sedan redogörs i protokollet eftersom man får möjlighet att ställa frågor direkt till beslutsfattarna. Det handlar om att bry sig om föreningen Timrå IK och inte bara hockeylaget Timrå IK.

Ken Åslund:

Javisst, men samma besked brukar illa kvickt därefter finnas att läsa på detta forum. Inte behöver man ge sig iväg ända till Timrå för det... : )

Kongo: Har inte den blekaste. 

Ken Åslund: Presenterades inte Hallin vid den första informaionsträffen på hösten?

Redigerad kommentar

Rip Kirby: Någon som vet om det fanns något intresse från TIK?

DJ Hemp:I fjol kom beskedet att Hallin hade skrivit på oj oj oj oj!!!!

Ken Åslund:

Förutom VM visas även Giffarnas match i TV4 Sport. Dessutom brukar jag aldrig delta i några årsmöten. Vad ska det tjäna till?

Och så får vi återse ett känt ansikte i Gärdeladan kommande säsong. Detta får väl betraktas som en mycket bra värvning för den nivån.

Redigerad kommentar

Ken Åslund: Det får vara, det är ju för bövelen fotbolls-VM och stormatch Tyskland-Portugal då.

DJ Hemp:Glöm inte årsmötet ikväll kl 18

El_loco:

Ja, det är klart att han resonerade så. Vem skulle inte ha gjort det? Timrå vinner ju aldrig några mästerskap, medan Färjestad har skapat en SM-finalkultur som slår det mesta. Det är en sorg i flera kapitel det där men, som sagt, till oss kommer man inte för att vinna någonting utan för att man kanske inte har just några andra, hetare erbjudanden. Detta med klubbhjärta är mestadels en myt...

Redigerad kommentar

Historian om Sanny. Tycker Timrå fick lite lite utrymme. Intressant citat också. "Jag hade egentligen bestämt mig ganska tidigt att jag skulle gå till Timrå. När jag lämnade Timrå hade jag också sagt att jag skulle komma tillbaka en dag. Jag hade till och med ett kontrakt klart med Timrå som egentligen var mer fördelaktigt än det jag fick i Färjestad.
- Jag kände att skriver jag ett fyraårskontrakt med Färjestad så kommer jag att vinna SM-guld. Har man fyra år på sig i Färjestad kommer man förr eller senare vinna."

hubbenorlen:

Det kommer nya storhetstider, där allmänheten kommer att bry sig om våra matcher. Frågan är bara hur gammal man kommer att vara då, om man ens lever. Är man typ 70 bast, kommer man att sätta lika stort värde på TIK:s framgångar då som när man var 30-35? Fan vet, man kanske bara är en tragisk gubbjävel som ältar om sina krämpor. I så fall får man väl vara tacksam för det vi åstadkom under 2000-talets första decennium, även om jag grämer mig över att vi inte vann SM-guld när vi var som allra bäst. Om vi bara hade klarat oss undan skador på ett normalt sätt efter rivstarten hösten 2006, så kan det tänkas att vi hade ståtat där med Le Mat våren 2007. Men nu hamnade bucklan ca 15 mil norrut i stället...

Knylan: Jag blir bara deprimerad när jag läser om gamla storhetstider numera. Att vi ens har spelat matcher som allmänheten bryr sig om känns tragiskt nog väldigt avlägset.

...så är det i år tio år sedan den här klassikern utspelades.

... så torskade Rangers för tredje gången i sudden under årets finalserie. Därmed åkte man dit med 1-4 i matcher. Bittert. Men det är bara att kapitulera inför Kings djävulska flyt i denna upplaga av Stanley Cup. Och min dotter, TIK-tjejen, ska ju flytta till Kalifornien senare i sommar, så jag får väl på ett något krystat och långsökt sätt glädjas med henne då. För man vill ju vara glad en sådan här underbart vacker dag ute vid havet, som man nu är.

Dessutom anser jag att L.A. Kings måste ha i alla fall ett av de absolut mest stilfulla matchställen i hela NHL. Svart och vit elegans, precis som det tyska landslaget i fotboll. Och som av en händelse råkar jag nu vara ekiperad i just detta träningsställ. Inte för att jag håller på Tyskland, utan för att det är snyggt...

« · 1623598 · »