1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581148 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 14/15

1659732 · » Till forumet


Sv: Silly Season 14/15

Rip Kirby: Apropå tränarfrågan i Södertälje, tror inte Janne K hjälpte sin sak med det här

marieshockeyblogg.blogspot.se/2015/01/kallduscharnas-kalldusch.html#more

Om man, i ett läge som SSK är i med de förväntningarna som var före säsongen, fnyser åt fansen ligger man skrynkligt till.

Tänkvärt på slutet. Om man samlar in pengar från folk förväntar sig folket mer inflytande, insyn, respekt. Timrå IKs nuvarande ledning är hjältar men det vill till att saker fungerar annorlunda och bättre på ekonomisidan framåt. Det här var nog sista gången på en generation som man kan komma och be om hjälp för överlevnad.

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

Rip Kirby:Jag trodde kombon Karlsson och Karlsson skulle funka bra för SSK. Men kanske har Janne K tappat laget nu. Ante är ju mer likable och kunskaperna är det inget fel på. Dessutom har han varit med om det här läget förut med oss och lärde sig säkert en hel del om sig själv och läget då. Lagom lycka till Ante! Gör ett bra jobb men inte på vår bekostnad.

Häpnadsväckande uselt utfall i SSK.

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Ante Karlsson får utökat förtroende. Tillfälligt vad det verkar.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

Edb: Det är väl synd att säga att spelare från vårt eget J20, som inte ens är ett av Sveriges 16 bästa J20-lag i dagsläget, kan mäta sig med spelare som varit ordinarie i en SHL-klubb stora delar av säsongen. Trots att de nästan är jämnåriga. Jag förstår hur TIK tänker, även om ganska få av de lån man gjort under säsongen varit lyckade. Det är väl Reideborn, Pilut och Forsberg som verkligen tillfört på kort tid.

Man börjar faktiskt bli liiite sugen på silly season nu, förresten.

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Edb: Jo, men det görs väl någon sorts bedömning av det hela och då anses väl detta vara det bästa.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Hälge: jag är tacksam för alla modolån men har vi inte ett eget j20?
Kommentera


Sv: Silly Season 14/15
Andersson: Jo, men han har ju inte spelat på hela säsongen.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

Hälge:

Värvade man inte Iilahti nyss ?

Kommentera


Sv: Silly Season 14/15

Rip Kirby:

Jag tror iaf det, det är så jag tolkat det iaf.

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Rytter:Jaha, är det så det funkar? ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

Rip Kirby:

Spelare födda senare än 94 kan man väl fortfarande låna ut och ta tillbaka efter deadline. Så modo kan låna ut Olofsson och sedan kalla tillbaka honom, samma med Emil, han skrivs till modo (övergång) sedan lånas han ut till timrå och kan gå tillbaka till modo efter deadline eftersom det är den klubb han tillhör. 

Mora och Frölunda gjorde väl samma sak med Bengtsson idag.

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Jag twittrar vidare fast här:

"Kent Norberg ska prata mer med Modos GM Svartvadet imorgon ang. Victor Olofsson. Kan bli tillgänglig till tisdagens bortamatch mot Västerås."
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
hanzon: Twitter men han står ju med på vår roster på swehockey. Jag vill bara få med hur man hade löst det med övergångsbestämmelserna.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

Rip Kirby:

Blir kul att se vad han kan göra hos er. Har inte riktigt fått till det i spel 5 mot 5 i SHL, främst kommer poängen i PP från honom. Har bra skridskoåkning och bra skott och fin teknik, sedan är han grym på straffar. Det som han har svåt för i SHL är det fysiska spelet, är ganska liten och klen än och blir lätt bortplockad i närkamper.

Använder ni honom rätt kommer ni ha nytt av honom, blir kul och se hur han lyckats i en serie lägre.

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
1.40 kvar innan fönstret stängs!
Ge oss nått ordentligt att fira inatt!
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Rip Kirby:Källa?
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Hälge: "Victor Olofsson klar för Timrå på samma sätt som Emil Pettersson, kan spela med Timrå sen kan Modo ta hem honom. #timraik #modose"
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Nu står även Victor Olofsson med på rostern.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Jag unnar Emil Pettersson all framgång i sin karriär men jag tycker inte om att det blir just Modo som får njuta av honom.

Jag har märkt att vi fått en del stöd därifrån under våran svåra tid nu och det uppskattar jag. och utan Modo skulle jag känna samma tomhet som dom flesta av modoiterna skulle känna om vi försvann...

Meeeen jag har lite svårt för dessa övergångar till Modo... Jag vill helst inte att våra bra/bästa ska ta den vägen... Sebbe till Växjö kunde jag köpa men Emilgate känns lite surt...

JI som kommer tilllbaka till oss nu känns dock jättebra! Vi hade 2 klart godkända målvakter ifjol som ofta lyckades täcka upp bra för varandra när den ena inte var på topp...

Han verkar uppenbart nöjd med att komma hit igen med och det är exakt så jag vill se! Ett passionerat lag som vill spela här snarare än att dom känner att dom måste spela här...
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
han verkar vara tillbaka misnt sagt,
bara o säga välkommen tillbaka! 
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
dr-nix: Iilahti, fan va kul. Och bra ifall Norja skulle råka gå sönder i nån kvalserie hit eller dit
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Hälge: Ah, det är nog en bra lösning isf. 
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
dr-nix: Han ska bli skriven till Östersund, fattar jag det som. Då kan han gå dit och få lite speltid.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Timrå Icon: har inte stenhård koll på regelverket för j20 men om det är möjligt så kanske det går att matcha honom där lite så han klarar av att kliva in i hetluften vid behov.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

Timrå Icon: Enligt "Timråkollen" på twitter så är han här och tränar i princip för mat och boende och med siktet inställt på att få ett kontrakt till nästa säsong.

Så fattar jag det iaf...

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Hälge: Han har alltså inte spelat på hela säsongen...?
Ja vi får hoppas att han var billig.
Bra var han ju ifjol iallafall
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Hälge: Gött....Hoppas han blir kvar till nästa säsong! En back skulle inte vara så tokigt heller....Och en center. *L*
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Hälge:

Stabilt - välkommen tillbaka, Iilahti! En nyhet som värmer i ett kallt Trelleborg. Det är inte säsong. Nallen fryser. Men satan vilken god och billig kebab. Ännu billigare än i Malmö. 20 jävla spänn fan... : )
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Pär: "
 

Timrå värvar målvakt
Timrå förstärker målvaktssidan inför avslutningen.
Jonathan Ilahti, 22, återvänder till klubben.
Jonathan Iilahti var en av två målvakter i Timrå förra säsongen då han bildade målvaktspar med Mika Norja. Men inför den här säsongen erbjöd de inget kontrakt till Iilahti.
Den här säsongen har han varit klubblös ända fram till nu. Men nu är det klart att han återvänder till Timrå.
Timrå har under perioder lånat in Modos Adam Riedeborn, men nu väljer klubben att ta in Iilahti för att ha ett komplement till Mika Norja.
/Hans Abrahamsson  "

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
jå1:Och Bracher.....
Kommentera


Sv: Silly Season 14/15
Pär: Ja vi bör väl få låna Hossa!
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
sargad: Kan man tänka sig nån eller några  lån från Modo nu när dom fyllt på truppen som kompensation?
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
DJ Hemp: han förtjänar att försöka ta en plats i shl, det är väl det värsta med allsvenskan att de högre upp alltid plockar till sig guldkornen
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Vart är vi på väg?!
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Hälge: Sedär, är det någon slags välvillig konstruktion för att rädda Timrås ekonomi kanske? Hjälpande ekonomisk hand från Modo samtidigt en win-situation för dom om de lixom har tjingat honom för nästa säsong. 
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Hälge:

Det var för väl åtminstone. Jag höll på att sätta drycken i vrångstrupen först. Men illa nog att han är på väg till mOdO. : (
Kommentera


Sv: Silly Season 14/15
Lantz till AIK.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
sargad: dårå ska de ju stå.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
luffaren: Han får "gung, gung, gunga" vidare i Västervik dåre.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
T T:Dubbelpost var inte meningen.  "Att Jimmie har valt att lämna Timrå har att göra med att han inte har trivts socialt där uppe" Ja så kan det ju också bli.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
T T: "Att Jimmie har valt att lämna Timrå har att göra med att han inte har trivts socialt där uppe"
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
T T: Kom väl inte som någon överraskning direkt, men ändå tråkigt att det inte fungerade här.
Kommentera


Sv: Silly Season 14/15

Tvåtallar: Se till nu att Albin Runesson inte går sönder! Då får ni int låna nåra fler..

Synd att Reideborn är kvar i 08, mot DIF, annars hade nu kunnat få en seger till? :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Tvåtallar: Vilken back är det den här gången?
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

Nytt backlån från modo nästa match

Kommentera

1659732 · »