1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608199 inlägg · 6214 ämnen
« · 1714727 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Det är en bra idé att ha en låt på Timrås matcher som är 'vår egen´' . Timrå Hej körs dock bara en gång under matchen , strax före nedsläpp . Vore bra om vi hittade en låt vi kan sjunga vid målen också . Sen vilken låt de kan vara det vete väl tomten ....

Kongo: YNWA är historiskt sett förknippat med Liverpool eftersom låten blev en stor hit med Gerry and the pacemakers under 60-talet och den blev omedelbart klubbens officiella sång. Jag försöker inte minska värdet av TH, inte alls, men jag kan inte, hur mycket jag än försöker, få den där alla för en och unisona känslan när den framförs av RV. TH är från tidigt 70-väl? Är alldeles för ung för att ha upplevt något av den i egentlig mening men jag går bara till min egen känsla och vad jag känner att den ska kunna bidra med.

Nej, det sista jag vill ha är något tillgjort nonsens och jag säger heller inte att tanken med TH är fel. Jag har bara en känsla att publiken inte kommer kunna ta den till sig riktigt på samma sätt som YNWA.

Rip Kirby: Jag hoppas att du kan se det värdet och möjligheten med TH. Sjung med och skapa en tillgång för Timrå IK!

Rip Kirby: Vad vill du själv se för utveckling och hur är det bäst för Timråpubliken och Timrå IK?

Bästa möjliga disco-dunk, klappror och stora Aftonbladet-nävar?

Självklart kan man ha den uppfattningen utan att det är något fel med det. Men då har man ingen uppfattning om läktarkultur.

Rip Kirby: Bra att du lyfter dina tankar om detta.

Jag sätter naturligtvis inget likhetstecken mellan TH och YNWA. TH har dock en möjlighet att växa ut till TIK:s motsvarighet till LFC:s anthem. Om det blir drag eller inte avgör vi själva.

Lyssna på YNWA. Det är inte heller någon "bra" låt. Det som gör YNWA är traditionen och att alla sjunger med. Likadant ser det ut för de flesta andra klubbar med motsvarande låtar.

Vägvalet står mellan TH alternativt Nanne Bergstrand och att sen byta efter vad som för närvarande toppar hitlistan och ändra efter det. Ett liknande vägval lär Liverpool ha stått inför för 50 år sedan. Det skulle vara intressant att få veta värdet av traditionen som LFC byggt upp, sannolikt går det inte att värdera.

För mig är vägvalet solklart. Det är en möjlighet att välja något som blir en upplevelse för oss själva och en tillgång för föreningen.

RV står för läktarkultur. De visar vägen. Jag hoppas och tror att fler och fler kommer att haka på detta. För Timrå IK.

Kongo: Jag får alltså inga som helst vibbar av den här låten. Är jag ensam om den känslan? Något säger mig att fler än jag tycker den känns riktigt gammalmodig.
Det är ju inte så att det precis blir jordens drag heller när låten körs.

Liknelsen med YNWA känns kanske inte riktigt genomtänkt. Liverpool har använt sig av den i drygt 50 år och jag tycker i ärlighetens namn inte att det går att sätta likhetstecken mellan den och "Timrå hej".

Att Sundsvall förlorade borta mot AIK var inte konstigt, men att släppa in mål efter 57.40, 58.49 och 59.41 ser inte bra ut...

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-12-06
Mikael Mjörnberg på Hockeysverige tror på oss. Jag tycker faktiskt att vi pratar lite för lite om hur rolig hockey vi ändå presterar, men det är samtidigt svårt att fokusera på sånt när vi förlorar matcher som vi, i en rättvis hockeyvärld, ska leka hem resultatmässigt. Som första hemmaderbyt exempelvis. Det finns ju massvis av exempel på poäng vi skänkt bort den här säsongen bara genom att inte ha kyla och självförtroende i avgörande lägen.

Kul att hemsidan kört igång med lite matigare matchrapporter, det får gärna fortsätta.

El Maco: Jäkligt fin trend nu. Synd att vi precis som förra sässen ska lämna massa handikapp-poäng och ligga sist innan vi börjar racet mot SHL. Nu gör vi mos av Almtuna i metallarena. Järnfärs, järnfärs, järnfärs!!

Jåkkinen: ja herregud. Men - hur låg vi till förra säsongen samma tid? Tvärsist vill jag minnas. Sen klättrade vi som fan efter jul. Så lokatterna kan få fart på klöser de med. I och för sig ett brunare lagbygge än vi.

El Maco: Det gick ju bra ändå! Värre för Bobbarna.. Linkan sa inför matchen att han kände sig trygg med andremålisen i buren. Vad blev det? 7-1?

dr dängroth: och nu har vi vunnit över publiken med - 2023 mot VIK blev 2064 mot BIK... Oh well, fortsätter det fina spelet kommer en rännil med några hundra ytterligare rinna till. Segrar ger intresse. Fin sekvens nu. Sonen spelar upp på musikskolan på torsdag men undrar om jag inte ska speeda som en galning upp till metallåtervinningen för att komma en bit in i första? Viktigt med fler poäng mot Almtuna.

Nu såg inte jag den här matchen men den förra, otrolig skillnad mot tidigare matcher man sett. Nu fanns det fart, fläkt och självförtroende. Det självförtroendet lär inte ha blivit sämre idag heller. Fortsätter färjestadslånet att spela som han gjorde då så får han mer än gärna vara kvar.

Nu är det roligt att se TIK igen :)

Eftersom Asplöven så snällt förlorade så är det nu lite avstånd till botten av serien .

Precis som jag misstänkte när serien började : mycket talang och lite spets . Titta vad som händer när man kombinerar dessa saker . Pettersson - Dahlen - Persson kommer dominera fler matcher :)

Som Timrå-supporter och hockeyälskare är det en ynnest att se Elias Pettersson på isen!

Tack för ytterlugare en seger Timrå!

Timrå IK - BIK Karlskoga 2-1

Webmaster: vad gör Marklund på isen???

Timrå IK - BIK Karlskoga 1-1

Vilken chef han är lill-Pettersson. Han kliver in och styr upp det här... Man börjar ju nästan känna lite Zäta-vibbar. Man får hoppas att han i alla fall är kvar nästa säsong också.

Tung trafik i forumet!
Missar matchen, någon som kan delge en informationstörstande timråpal några intryck so far...?

F ö blir det tre pinnar ikväll. Basta!

Timrå IK - BIK Karlskoga 1-0

Sv: Timrå IK – BIK Karlskoga 2015-12-06
JobbaPuck: varför spelar timrå i vitt?

Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-12-06
Timrå IK - BIK Karlskoga 0-0

Timrå IK – BIK Karlskoga 2015-12-06
Det är väl fan att man ska behöva göra allt själv!

Nåväl, här kommer några inför länkar och färska laguppställningar. Noterbart är att Molly går in på Lindhagens plats, vilket jag tycker är sådär då EL varit stabil och bra överlag och allra helst sen han klev in på sin normala centerposition:

Tipset? 4-2.

Fjärde länken är för övrigt en bonus som höjer upp stämningen... Let's rock!

El Maco: Dra igång en då kaar!

Andersson: jag är orolig över förberedelserna. Ingen matchtråd!

Samma fina form idag också Hallin så blir det nog en rolig eftermiddag

Hälge: Kapten papi om hur det är att vara snudd på pensionär:

Kongo: Intressant... ungefär som att räkna sanden i kattlådan. Ja visst ja....

Johan J: Med två tredjedelars beläggningsgrad av de centrala sektionerna innebär det 334 åskådare. Med tillägg av 50 stycken på spridda platser når vi 384 stycken fysiska åskådare (naturligtvis är detta en bedömning).

Nu ska jag inte lägga mer fokus på detta. TIK har en utmaning på samma område men med ett annat utgångsläge. Har man idéer eller vill man hjälpa till är det bara att höra av sig. Självklart får man gärna lyfta idéer och resonemang direkt här i forumet.

I Timrås omklädningsrum...

Åkerlund kanske blir borta ett tag, ska röntgas till veckan enligt st.nu. Tungt för bobbarna nu...

Kongo: Det var inte en kotte över 500. Resten satt hemma och tittade på Idol-finalen. Mer talang där.

Johan J: Gällande luckor på parkeringen så får det beaktas att även annan verksamhet bedrivs i området.

Sektionerna centralt på långsidorna (D, C, I) har 501 platser (snabbt räknat). Om du kikar på IFS biljettbokningssida och gör en bedömning av beläggningsgrad kan vi komma närmare.

DJ Hemp: Jag kollade på tåg- och flygbiljetter till Malmö nästa helg. Har inte varit i Öresundsregionen efter att bron byggdes. Och det lär dröja ytterligare. Det blir NHL-matcher några dagar efter istället.

Kongo: Svårt att uppskatta publiksiffran. Jag kom fem minuter in i tredje då hemmalaget låg under med 1-3. Några åskådare hade förmodligen redan lämnat arenan då det var luckor på parkeringen.

Det stod 10 personer på hemmaståplats (och en på bortastå). Mycket glest ut på läktarna. Publiken var egentligen bara koncentrerat centralt på långsidorna. Där jag satt på ena kanten var jaf i det närmaste ensam. Min bedömning är därför 500 +/-50 åskådare.

Jag känner till en 94-åring som har årskort men inte varit på en match på år och dag. Finns säkert fler som han.

El Maco: Enligt uttalande från fallskärmsseglare Sjödin så är det cirka 600 årskort. Lär vara överväldigande sponsorkort. Dagens cirka 800 bör innefatta även utdelade fribiljetter. Det kan mycket väl ha varit något hundratal på plats i Gärde. Vore intressant att få en uppgift eller bedömning av detta. Johan J?

Lorensborg var egentligen fel skrivet. Så heter stadsdelen på andra sidan Swedbank Stadion från Malmö Isstadion sett. Rätt namn är i själva verket Borgmästaregården. Helt ointressant för övriga läsare härinne förstås, men man vill ju vara korrekt. Här i Malmö har vi ca 10 grader varmt och rätt så milda vindar. Ett perfekt vinterväder!

Johan J:

Tack för att du förstod mitt inlägg. Det lär nog inte alla ha gjort. Fint att du förgyller "distriktet" med din närvaro över helgen. Hoppas innerligt att du får uppleva en trea på söndag! Kanske att man själv orkar släpa sig iväg till Lorensborg om en vecka...

Johan J: vi har väl haft en Sundsvallare här i forumet i år men han försökte ju med falskflagg. Trist. Jag har lovat bobbarna att skriva cirka ett inlägg om dagen i deras stängda forum men det är rätt dystert där ändå av någon anledning.

Kongo: har bobbarna 600 årskort ute? 800 sålda biljetter, var hälften där tro?

DJ Hemp: Du beskriver situationen i det närmaste perfekt. Det som skiljer sig mellan Timrå och Sundsvalls fans är att de rödvita kommunicerar med varandra på ett öppet forum där vi har sett frekvensen mellan inläggen bli allt längre med de blå har gömt sig i ett stängt forum de senaste tio åren.

Rivaliteten är som bortblåst förrutom på självaste matchdagen. Vid de två derbyn som spelats i år har Timrå vunnit båda matcherna på läktaren medan Sundsvall tagit alla sex poäng. Det skär i mitt Timråhjärta lika mycket som det säkerhet värmer Sundsvallsfansen. Vinst mot Timrå är nog större än ett SM-guld, åtminstone såg det ut så på läktarna i Gärde för några veckor sedan.

Med vinster i de två matcherna hade Timrå stått på 42 poäng och parkerat på sjunde plats och vid tre poäng mot Bofors på söndag gått om Almtuna till sjätte plats.

Befinner mig i Sundsvall över helgen och ska hjälpa laget till tre nya pinnar oavsett. Krossa Bofors!

Jaha, den så kallade rivaliteten i hockeydistriktet östra Medelpad har nog aldrig varit menlösare än så här. Respektive supportrar håller sig på sin kant och fäller i bästa fall trötta kommentarer om den andra sidans bristfälligheter. Helt utan den minsta glöd och endast för inbördes läsning. Antar att årets derbyn har varit av samma klass. Då är det nog bara att konstatera att sporten är närmast död där i S/T för en tid framåt. Surgubbig icke-attityd är vad som råder. Trist.

Johan J: Tänkte på det när jag stog där på derbyt. Undra typ i vilken butik i Birsta man köpt fyra HD-TV och smällt upp? Snudd på att TVn man har hemma är fetare :)

dr dängroth: Sammanslagningen kan ta jumbotronen från Timrå Isstadion. I Gärde har de hängt upp fyra 46-tummare i taket. De kan hänga i sportbaren istället.

Kongo: Kom precis från Gärde där jag såg sista perioden. Drygt 800 åskådare enligt den officiella statistiken varav 10 personer på hemmalagets ståplats. Helt tyst på läktarna. Det roliga med det var att man kunde höra vartenda skridskoskär på isen och kommentarerna från båset.

Matchen då? Sundsvall spelar ett kraftlöst och tamt spel. Lodjuret såg mer ut som en norsk skogskatt. Man har 60% puckinnehav me var svårt att komma till. Tingsryd är riktiga hockeydödare. Ett lag som inte vill ha puck leder landets näst högsta serie. Imponerad av hur smålänningarna som nykomlingar lyckas genomföra sin matchplan och ta poäng kväll efter kväll.

Kongo: vi kanske slipper allt enfaldigt tjat om "distriktet" nu.

Sammanslagning är ett annat ont kapitel. Timrå supportrar går på Timrå matcher, jag antar att Sundsvalls supportrar, (de som får plats i en telefonkiosk) går på Subdsvalls matcher. Vem tusan skulle gå på hybridlag matcher? Kanske någon om tre generationer...

Distriktet mår bra av att ha en elitklubb, thats it, den klubben har redan många säsonger i högsta serien.

Jåkkinen: IFS hade runt 200 sålda lösbiljetter och fribiljetter på matchen.

« · 1714727 · »