Jag tycker vi spelar helt ok men pucken måste till målet med... Vi kan alltid försöka chocka Uppsala i inledningen av andra med att skjuta pucken... På mål... Almtunas mål!!!!
Dramatisk rubrik, dock inga större nyheter. Bra med Fernholm på g dock.
Bra att Albin Carlson blir kvar också. Ständigt utlånad, kontraktet med Modo går ut i vår. Skulle inte protestera om han ingår i vår trupp från start nästa säsong, han har trots allt varit senior i två år nu.
Knylan: El Maco ska dit. Kongo ska dit. Johan J ska dit. RV ska dit. Kom dit alla som kan. Nu hjälper vi laget och firar när vi klättrar. RV-gänget ska vidare till Malmö och Panternmatchen på lördag. Tänk om vi får tabellrunka med sex av sex på kommande två omgångar? Det är fan möjligt. Nu kör vi!
Tre poäng imorrn sen ser vi till att vara ikapp Pantern poängmässigt på lördag. Det är dags nu. Nu måste vi börja klättra, vi har två matcher mindre spelade än många.
El Maco: Tycker det är lite anmärkningsvärt att vi är det enda lag som slagit AIK under full tid sedan 8/11. Elva omgångar sen. De har en överjävlig förmåga att skrapa ihop pinnar alltså, lär nog vinna serien till slut.
KHL vill ha ett svenskt lag med. Vi kan erbjuda oss. Slippa möta Pantern, Tingsryd o sånt skit! CSKA Moskva, Salavat, Metallurg Magnitogorsk är ju betydligt roligare. Dessutom pungar ju KHL in med plenty of rubel in i klubben. Glöm pengabrist. Vi har flygplatsen några km från arenan. Allt är perfekt. Ta hit Viktor Fast, Kovalchuk o vilka ni vill.... folk kommer. Garanterat. KHL here comes Timrå IK!
El Maco: Rätta Virket var där förra gången det begav sig för någon månad sedan. Då var det bara en klack i hallen. Tar med mig far imorgon. Försöker kurera min onda hals som bäst för att vara iform till nedsläpp kl 19.00.
Yes, tror jag ska hinna höra Lill-Maco uppträda först men runt 18 drar jag och tre till i bilen till Metallåtervinning Arena. Tror rätt många TIK08:or ska dit, vet i alla fall om två andra sällskap. Med alla lokala Uppsala-tikare och nedresta norrlänningar ska väl vårt lag kunna få bästa stödet i hallen.
El Maco: Du besökte alltså ett fysiskt bankkontor för att ta ut pengar från kontot. Blir riktigt nostalgisk. Blir det Uppsala imorgon eller kommer Lill-Macos milstolpe att dra över på tiden så att det inte går att kombinera?
El Maco: Sedär, bra kuriosa. Jag gjorde, av åldersskäl, mitt intåg i Timrå Isstadion först 1995 så den där lite mer perifera kunskapen om spelartrupperna under S/T-eran lämnar mycket att önska. Hade bankbok ett kort tag, dock.
Knylan: utgår från att det finns släktskap med Patrik Hållander. Han lade väl av ungefär när Landin kom upp i A-laget. Bonusnivå: jobbade på Föreningsbanken i stan och stämplade en ung El Macos svettiga bankbok när man långsamt tömde besparingarna en hundring i taget på gymnasiet. www.eliteprospects.com/player.php?player=121548
El Maco: Har inte koll på Filip Hållanders släktträd men kan det vara som så att du syftar på Algot Landin? Gott betyg till talangutvecklingen dock om det är så att vi börjar blanda ihop talangerna här, för det börjar nästan bli lite så. Har inte sett Hållander in action men av det lilla jag hört så ska han också vara något som ser minst sagt lovande ut.
Ska vi sätta hoppet till något så är det just tendenserna som finns nu i att vi kommer kunna slussa upp junisar i flera år framöver som kommer kunna vara med och konkurrera på allvar. Sedan Elias Pettersson kom in i laget så har vi på nio matcher vunnit fem och tagit 14 poäng. Då kom tre av torskarna under hans första fyra matcher dessutom, nu har han ju kommit in i det på allvar. Han är inte hela förklaringen men nog fan har det hänt något. Han finns med i poängprotokollet i fyra av de fem vinsterna, snittar över 0,6 poäng per match. Jag tror att vi hade varit uppe och nosat på den där topp fem-placeringen nu om han funnits med i laget redan från start.
Filip Hållander och Jacob Olofsson uttagna till U16-landslaget. Kul! Inte minst med Hållander eftersom han är egen produkt. Känns jäkligt spännande med honom och som att vi har någonting stort på gång där.
Om allt går enligt planerna så bör väl han bli vår nästa stora forwardstalang som kommer upp och tar en ordinarie tröja i A-laget. Sedan om det blir om 2 eller 3 säsonger återstår naturligtvis att se.
Är det någon som har sett en eller ett par matcher med J18 i höst och som kan skriva någon rad om vilken typ av spelare han är? Sniper? Statistiken nu i höst ser riktigt fin ut för både honom och laget.
Kanske inte ska stirra sig blind på hans statistik hittills under säsongen då väl motståndet som alltid håller ganska varierande klass under hösten. Så det blir upp till bevis för både honom och hela laget efter jul och nyår.
Visst sköt Mora fler skott på mål men den här kvällen måste det ha suttit en prao och räknat som missuppfattat uppgiften. För att få ihop 70 skott har de tagit med varenda passning i offensiv zon.
Kulltorp: Vi kan strunta i hur det går för bobbarna så länge det går bra för oss. Ja, men bara så länge det inte går bättre för dom än för oss. Men det är ju inte fallet just nu i alla fall.
Vad fan händer!!!!