1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606004 inlägg · 6213 ämnen
« · 1740751 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Det bästa med att Leksand nu grejade detta är att de faktiskt har bevisat att det går att gå upp i SHL i från Allsvenskan även nu...;-)

FORZA TIK...........alltid, alltid........framåt soldater, framåt....

EXPLORERSMÅLAND: Räkna in mig i klubben! Vi syns väl på bortastå i plivittradehallen? ;)

Modo har lämnat in en protest . Eftersom att det är 1 april så trodde dom inte att matchen var på riktigt

luffaren: Vi har nu skådat Miracle On Ice del 2!
Nu fär de vad de förtjänar dvs alla dryga MoDosupportrar!
Perra for President!

Jag måste säga det att det var en STOR seger för TIKSMÅLAND igår när Västervik gick upp.

Nu har man tre lag i HA som ligger nära där
där man bor :-)

När startar vi upp TIKSMÅLAND Klubben månne?

Sputnik: samtliga kontrakt upphör precis så som det var för oss.

Kapten Nosring: TIK hade lånat på framtiden och drev skulder framför sig samt hade en dyr arenakostnad. Modo är väl betydligt mer rena, men har en betydligt dyrare arena - och betydligt större kommunalt anslag.

Kapten Nosring: Kolera never felt so good

Sputnik: Hur funkar det föresten med spelare under kontrakt, upphör de automatiskt att gälla vid degradering? Eller är det olika hur ens kontrakt är skrivet? Tänkte på en sån som Patrik Karlkvist som tillhör Modo. Han kanske vi skulle försöka knipa nu i så fall?

Simmalugnt: Haha vill väl varken Modo eller Leksand gott men hade fan unnat Modojävlarna att se laget förlora under ett kontrollerat 3 måls överläge för Leksand eller dylikt, fan en manusförfattare hade inte kunnat skriva bättre skräck ;)

Kapten Nosring: Det stod väl nyligen i tidningen om Foppas miljarder som han tjänat genom fastihetsföretag han står med i. Så han lär nog punga in en slant..

Jåkkinen: Är det så är det ju hysteriskt kul, måste firas lite extra. Fast det låter som en något bittra Modolider har drömt ihop. Blir spännande att se vad det blir för efterspel av det.

Vi klarade knappt omställningen.. och då hade vi trots allt dragit i handbromsen inför sista SHL säsongen liite i alla fall.

Fråga: tror ni rent av det går åt helvete fullständigt för Modo?

twitter.com/VFekberg/status/716000458733649920

Simmalugnt: Rättvisa har skipats!

Simmalugnt: Då njuter du extra mycket över att det var offside när Lif avgjorde va?

Så är jag imponerad av de Timråsupportrar som är storsinta nog att lida med Modoliderna idag. Trots att jag vet vad de går igenom och trots att jag inte ville ha upp Leksand kunde jag inte låta bli att mysa när masjävlarna stänkte in segerpucken. Lika mycket som jag mös när Sönnsvall återigen blev klara för ettan. Det finns ytterst få supportrar i de två lägren som jag känner minsta sympati för efter hur de har ondat på oss genom åren.

Sv: Silly Season 2016/2017
{7566}: Känns som en rejäl chansning, inget som Tik bör göra på lagets viktigaste post.

Förstår inte hur ni kan vilja ha Åkerlund. Går ju skadad om vartannat

EXPLORERSMÅLAND: han tar vi som båsöppnare.

Jåkkinen: Väggen Honken då?

EXPLORERSMÅLAND: Jamen, det var väl ett vackert sätt att förlora på. Riktigt stilrent. Man kan inte säga att Modo inte gjorde sitt bästa för att hålla spänningen vid liv till det bittra slutet. Trots att man höll på att trassla in en puck i slutet av 3:e perioden lyckades man hålla ut och falla med flaggan i topp i förlängningen. Synd om Modo, tur för Leksand.

Ska jag vara riktigt ärlig så såg jag bara 3 minuter utav förlängningen ikväll och då gjorde Perras Pöjker 4-3...

Jag har sett Becks nya rulle istället och Quissat....

Och man tänka sig...
VI VANN QUIZZET och 25 feta och underbara laxar går rakt in i Timrås organisation...

Och det var den STÖRSTA segern ikväll!

Det tar vi en STOR rackabajsare på..

SKÅL TAMJEFAN :-)

Andersson: Jorå, han tar vi!

Jåkkinen: jag med , men de har vi nog inte råd med

Andersson: Då tar jag hellre Lundström än Åke

Gärna Mattsson och Åke

EXPLORERSMÅLAND: Mina tankar går till hs användare Patrik Källstr, "what goes around comes around".

50-18 i skott..
3-4..
Hur kan det vara möjligt?

Kapten Nosring: det är vackert med sport.

I fallet Leksand vet man fan itne vad man ska tycka, så vidriga på ett sätt men det är nästan imponerande hur de gång på gång lyckas hitta nätrullare, hatten av.

hubbenorlen: Ja, va faen. They had it coming. Men ändå helt obegripligt mot detta Leksand.

Och apselut, det här är mumma för Timrå. Blir synnerligen intressant att se hur Modo hanterar omställningen. Inte minst ekonomiskt.

Alltså, jag vet inte vad jag tycker om det här. Det är den vidrigaste tortyr i sport som bara tänkas kan. Lehtonens skena eller vårat uttåg är liksom ingenting i jämförelse.
Leda 2-0 i matcher; tappa. Ha matchboll 3-2; kvittering 3-3. Leder med 3-1 efter halva tredje i 7:e avgörande; kvittering i sista minuten. Sudden; en back gör en hjärndöd indianare och matchen förloras och man åker ur SHL efter att ha dominerat spelet fullständigt.

Snacka om mardröm. Är inte förvånad om någon faktiskt dött i hjärtfel..

Sputnik: Tror att Emil. P skulle passa in ganska bra i ett lag som Skellefeå.

Katten musen tio tusen

Bragd-Birger: Klart man tycker lite synd om dom. Men väldigt lite. Det här blir ju ett jävla uppsving för oss. Både ekonomiskt och intressemässigt.

EXPLORERSMÅLAND: Emil och Ludde mission complete ni tog ner Modo till HA. Helt enligt planerna. ;)

Helt jävla gälet hur Modo lyckas sumpa sin SHL-plats. Hur fan gick det till?
Och Leksand... ojojoj. Vilken bragd!

Gött med riktiga derbyn i vinter. Nu ser vi till att plocka hem Ludvig. Emil fortsätter så klart i shl.

Per HApps: Intressant o höra vad killen från Modoboken som hånade Timrå för att vi inte vet hur det känns att göra mål har att säga denna afton..

AJ....10 laxar till reportern!
Det har vi bevis på!
Klarar SkabbRävarna det här...?
Sönderskjutna..
Två år har de fått kvala...
Och nu är dom ute och massflykt väntar.
Miljonförluster...
Det blir kämpigt detta...

Jag lyfter på hatten för Perrars Pöjkar. .

I Övik är det sorg och gravöl. .

Själva Quissar vi in 25 lax till klubben..

Emil och Ludde KOM HEM NU!!!

Detta måste ju vara det bästa aprilskämtet någonsin!

Per Svartvadet som sa att Timrå glömt att trycka på uppknappen i hissen.

Jo, tjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeena !

Sputnik: Välkommen hem Emil. P och Ludde. N.
:)

Sputnik: KLANTAKARI

sargad: Så välkomnar vi Banjolirarna till Timrå isstadion Nästa säsong. ;)

BYE BYE MODOLIDERNA :-)

Kapten Nosring: Läxand är längs ute på hörntänderna. Fippula avgör.
Vi ska ha plusstatistik på Läxand i HA nästa sässe.

Kapten Nosring: 4-1 vare ja

RunarUp: haha och vi slog dem med 3-0, haha. Fan stackars modoiter.. jag är nervös.. och vet inte ens vem jag håller på.

« · 1740751 · »