1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606499 inlägg · 6214 ämnen
« · 1743941 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2016/2017
Erik De La Rose skulle jag kunna se som våran första PP-back

Jag anser att Timrå har fyra Stabila backar under kontrakt!

Westin-Nilsson
Strömberg-Neilsen

Att sedan på dessa 4 få in Dalhroth och en PP-Back, då tycker jag vi har en riktigt grym backbesättning nästa år. Sedan fylls den på med några spännande juniorer.

Om vi ska se till det offensiva och utifrån att Nubben i tidningen säger en till två forwards till ska in har vi en hel del förlängningar att vänta, så räknar jag iskallt med att Wedin, Boyce och Öhrn blir kvar. För dessa tre är viktiga kulturbärare och står för det nya unga Timrå!
Sedan blir det svårt för mig att se vilka som kan tänkas ta Fjärde kedja rollen till vinter.

Jag vill att dessa tre bildar formation nästa år.

NY (L Nilsson)-NY (J Berglund)-Persson
Dahlén-Pettersson-Lööke (Dessa 3 ihop vill jag se)
Wedin-Boyce-Öhrn
Molinder-E Berglund-Lindhagen

Bror Westin och Johan Johnsson vill jag få in men gällande spretigheten och roller som Nubben pratar om får jag inte en balans med dessa. I Molinder och Lindhagen har vi även två som kan spela back vid behov!

Sv: Apropå nånting...
KulltorpsOlli: TH har redan detta och är inte minst vår egna unika skatt.

Kapten Nosring: Jag ser ingen anledning att lyfta något negativt i det sammanhanget. Sånt passar bättre i en historisk publikation. Klubben säljer upplevelse och glädje till en upplevelsepublik (bortom oss supportrar). Nyckeln till tillväxt är att locka upplevelsepublik och genom en stark identitet göra så många av dem som möjligt till supportrar.

Så jävla läckert att vi lyckades behålla Dahlen. Tror han kommer ha en helt enorm säsong den som kommer.. Bara kolla på highlightsen från i år!!

Puckat: Ser också gärna återblickar till starka profiler och händelser från att vi gick upp om ni har rätt till att nyttja sådant material. Kanske även något nedstämt ögonblick i.o.m degraderingen innan tempot skruvas upp med bilder på vår nya satsning. Så det ligger en "vi ska tillbaka" känsla över alltihopa. :)

KulltorpsOlli: Gäller bara att hitta någon som skulle kunna skriva om den ;-)

Kongo: Självklart. Man kan lägga ihop det så att Timrå Hej spelas först och sedan introt direkt på efter.

Kongo: Jag tycket vi stjäl Juvenrus låt. (Juve) och gör om den till Timrås. Sjukt bra Arena låt och mäktigt om publiken sjunger med.

Puckat: Ser gärna TH tätare inpå introt så att fler är på plats. Potentialen i läktarsång där slår allt annat. Kan TH spelas under början av videon och efter det intro i slutet på videon?

Kongo: Timrå Hej spelas som vanligt upp typ 7-8 minuter innan nedsläpp. Introt går igång strax innan spelarna ändrar isen. Som vanligt alltså förutom att det är introvideon jag vill göra så att den ser mer proffsig ut. Har haft kontakt med en kille som jobbar med det där och han är villig att ställa upp och hjälpa till. Så fortsätt ös på med idéer!

Bohman som väntat till SSK.

El Maco: lindhagen måste ryka. Sen berglund. Sen spelar det inte mig någon roll.

Något jag tycker är konstigt är det som hänt med Oskar Brändström. Han var väldigt bra i sina inhopp för 2 år sedan, sen fick han kontrakt i år men fick inte spela nånting. Väldigt konstigt då han gjorde det bra. Men istället spelade dom Filip Lander som verkligen inte var bra på allsvensk nivå. Frågan är: Varför?

Så hade det varit roligt med Timrå-Modo i premiären...

Jag håller med Frella m.fl. Börja introt med rötterna, gamla spelare och bilder, därefter stegras introt och musiken in i nutid. Viktigt att introt och musiken skapar en bra stämning mot slutet!

El Maco: Alexander Deilert offensiv poängstark back från Mora, dessutom rightare, är en spelare som jag väldigt gärna skulle vilja se, det skulle dessutom vara ett ganska säkert kort med tanke på att han presterat bra på allsvensk nivå flera säsonger i följd, det är även en väldigt bra ålder på honom (född 89) men har ändå varit med så pass länge att han kan bidra med rutin.

Dock så lär det vara hård konkurrens om honom

Puckat: Hur är dispositionen med Timrå Hej, video och intro?

dr-nix: då räknar han med samma målvakter. Bra lösning om det blir så.

Sen kan man börja räkna bort. Vi har två kända nyförvärv (Lööke, Nielsen) och två kända förluster (Fernis, OJ). Sen ska vi snurra minst fem till om Nubben får som han tänkt. Bohman och Brynis av backarna? Emil B, Marklund, Johnsson av forwards? Eller egentligen behöver väl truppen gallras ännu mer, vi hade lite många på slutet va?

Stämmer det är det väl bara Mattson av externa värvningar förra året som stannar mer än ett år.

Tveksam till att Brynis når SHL i år btw.

Puckat: Jag tror det viktiga är att.ni får det emotionellt så att man också känner en stolthet.. Där ska Timrås historia komponeras med hjältarna genom åren, ungdomarna ska med och sedan inte minst en mäktig passande musik.

Nubben pratar Silly Season. 3 backar och 2 forwards återstår att värva säger han inkl. en första PP-back.

... så är Elias Pettersson den längsta forwarden i JVM-truppen i vår. Han väger också minst i hela laget.

Jag hoppas verkligen att det händer saker med hans kropp i sommar och att han kan få bulka på sig lite. Tänk vad den där spelaren skulle kunna åstadkomma med lite tyngd också.

...så är det roligare med SSK i serien...

Fortsätt gärna ge synpunkter på vad ni skulle vilja se i ett intro på mediakuben!

Kongo: Svartvita klipp med stillbilder i takt med hjärtslag på spelare som fostrats i klubben som sedan kan övergå i snabbare klipp på publik eller annat i en snabbare intromusik.

Lakksen: HG-ansvarige Stridh, om verksamheten och hur den ska utvecklas. Han är fruktansvärt trevlig och mediavänlig. HG/J-verksamheten är central i klubbens strategi. Podd-avsnittet kan sedan dessutom användas av klubben i marknadsföringen av HG.

Lakksen: Jag skulle gärna vilja höra en intervju med Anton Lander och kanske Sebastian Erixon om tillexempel hur/om dom följer Timrå IK.
Och om hur dom ser att någon gång i framtiden göra en comeback.
Det kanske skulle passa bra för något avsnitt på sommaren då dom förmodligen är någon vecka i hemtrackterna.
Även Peter Regin skulle vara interisant och lyssna på då han om jag inte missminner mig sagt att han gärna skulle vilja spela med Timrå någon gång i framtiden. Sedan skulle det vara roligt att höra vad han tycker om den Danska ishockeyns utveckling och hur han ser på VM 2018 i Danmark.
Sedan sist men inte minst tack för ett bra program.

Lakksen: Vad gäller längd på avsnitt kontra frekvens så föredrar jag kortare avsnitt ofta i stället för långa avsnitt sällan.
Runt 30 min(lite beroende på ev gäst eller om det hänt något speciellt) 2-3 ggr per månad. Under säsong vore det ju fantastiskt med 1 gång per vecka för att summera det som händer på isen.

Lakksen: Misstänker att nio av tio spelare lär säga ungefär samma saker.

Jag skulle gärna se intervjuer som följande:

US ordförande, HG-ansvarig, U- och J-tränare: Hur jobbar TIK idag? Hur ska verksamheten utvecklas?

TIK:s ordförande eller någon styrelseledamot.

Marknadschefen, kanslichefen.

Bulla, någon från RV och andra profiler...

{4395}: Som jag nämde tidigare skulle jag tycka att det vore väldigt roligt ifall Oscar Johansson var gäst. Där ni skulle kunna be honom berätta om sin karriär och sina tankar på framtiden. En sak jag skulle vilja veta är hur det kändes att vara junior under lockout säsongen.

sen vill jag bara tilläga att jag blev mycket imponerad av premiären.

Sjukt roligt med all feedback! Hade varit omöjligt att gå vidare om inte ni som lyssnar visade detta intresse! Framöver kommer vi såklart se över redigeringsprogram m.m.
Nu körde vi på och lyckades få ihop ett 45 minuters avsnitt.
Känner ni att a 30 minuter för ett program utan en intervju hade varit bra, eller för långt/för kort?

Önskas det program varje vecka, specifikt under silly kanske?
Juni/Juli känns det generellt som att man skulle kunna göra 1-2 avsnitt totalt (sommarpodd).
Därefter startar försäsong och ord.säsong och då kan man öka frekvensen på antalet avsnitt igen.

Hittills har vi som sagt försökt att ta med så mycket vi kan av er input, tillsammans med det upplägg vi från början tänkt oss. Helt "vanliga" supportar som älskar hockey, älskar Timrå IK och Timrå Supporterklubb!

Väl mött!
-Emil

{4395}: Jimmy Hamrin känns ju given som gäst. Intressant och avslappnad intervju med Nielsen också och ni får gärna försöka få till mer intervjuer med kommande nyförvärv och även de som förlängt för den delen som tex Didde strömberg, Dahlen och Johan Persson om deras tankar varför dom stannar och så tex. Speciellt med tanke på att både Strömberg och Persson valde att skriva 2 årskontrakt. Det skadar ju inte för fansen att få lära känna våra killar lite mer. Det lär väl bli mycket intervjuer med nyförvärv så här i silly season tid.

Puckat: Du glömde det viktigaste: J20 kvar i SE.

ÄLSKAR engagemanget från supportrarna och allt som händer kring Timrå IK just nu. Det är podcast, vinst i Mecka-tävlingen, playoff för A-laget, U16 i final, derby mot Modo i vinter, Sundsvall åkte ur, Dahlén stannar, Lööke skriver på, en av Div.1 mest eftertraktade backar hamnar i Timrå, allt känns så jäkla bra just nu!!

Fan vad roligt att ni gillar podden! Det känns som att alla ändå uppskattar upplägget på det hela.. Vi har inte världens största budget direkt, därav att ljudet kan vara lite knackigt.. Sen är det även första gången jag klipper ihop en podcast, det kanske går att justera nivåerna bättre till nästa avsnitt 😊

Kom gärna med förslag på innehåll, jag tror att detta kan bli kanon om vi samarbetar med er och Timrå IK!

{4395}: Bra jobbat. Personligt, intressant, nostalgiskt. Vore härligt med lite gäster som kan ta nostalgin ännu längre tillbaka i tiden. Jimmy vill man ju höra så ofta som möjligt. Där kan han få prata juniorhockey i massor bla.
Klockrent!

Riktigt bra jobbat med podden Grabbar! Nu har farsan laddat bössan, klockrent! Tycker man kan spela den låten i högtalarna inför varje tekning i PP när Nielsen ställer upp på blå. ;) Sen behöver ni som sagt inte ursäkta er, ni gör ett proffsigt arbete och jag kommer inte missa en enda podd i framtiden. Tummen upp boys.

{4395}: Riktigt bra premiäravsnitt. Om ni tänker ta det här vidare så tycker jag även du Jens borde skaffa ny mick. Annars riktigt bra.

Gött jobb grabbar!

Det är nog första gången jag orkat lyssna på en podd från början till slut, välorganiserat och insatt. Men det känns som om ni ber om ursäkt för det ni gör ibland bara för att det var premiär. Sluta med det, ni är grymma!

Sedan fick jag gåshud av avslutningen när jag föreställde mig en kokande arena där Nielsen har bombat in ett PP-mål från blå ala Erik Karlsson och Ugglalåten rullar igång.

{4395}: Gött jobb!
Apropå Jonathan så såg jag att han faktiskt har Frans som mellannamn 😀

Kongo: SSK verkar mer sugna på att plocka över honom än vi på att behålla. Kanske rätt plats för honom då.

{4395}: Magiskt premiäravsnitt! Det där skötte ni snyggt, vill lyssna på fler avsnitt de kommande veckorna tack, hade varit otroligt bra med en podd varje vecka! :-)

{4395}: Lyssnat igenom hela avsnittet nu. Riktigt imponerande första avsnitt, över alla mina förväntningar. Vill lyssna på fler avsnitt!!!

Nio timmar senare är första avsnittet uppe.. Hoppas ni gillar det!

Puckat: Mycket bra spår! Dock är det i obalans med tyngdpunkten i den senaste storhetstiden. Vad tror du om att utveckla och visa mer av helheten av vad Timrå IK är? Utvalda bilder från hela historien (stillbilder och rörligt), bilder från U/J-verksamheten, Västra stå/klack- och supporterbilder, samt kanske bilder från TIK:s kärnområde Sundsvall/Timrå/Härnösand/Ånge (där de flesta supportrarna lever sina liv). Kanske smyga in Medelpads-vapnet. Avslut i nutid med framåtblick/glädje/jubel.

Kom ihåg att tänka på upphovsrätten :)

Här finns bilder på klacken: tikare.se/2016/03/21/klacksasongen-1516/

Skriv ett meddelade om du vill ha rörliga klackbilder.

Kongo och Kerstin_k: Satte mig ner och försökte mig på att klippa ihop något snyggt. Blev helt okej om jag får säga det själv. Något i den stilen jag tänker mig. Vad tycks?

Puckat: Har du nått att göra med introt eller önskar du bara att det skulle komma ett nytt?

Och om; vad innebär det då? Filmning, redigering och animering?

JobbaPuck: undra om David Rundqvist finns med på nubbens lista

« · 1743941 · »