OlliJanne: Nej tack till gnäll fröken Svensson tar absolut en skadefri Powerplay spelare som Lauritzen alla dagar om året. Ser för jävligt bra ut nu när Nubben söker spelare med storlek ock tyngd
juniorkollen: Onekligen. Jag trodde faktiskt att vi skulle ha fler spelare offentliggjorda nu än vad vi har, men jag gissar att Modos degradering har ritat om det hela en aning. De kom in sent och får då börja dra i spelare som kanske redan börjat förhandla med andra HA-klubbar. Det som också händer är att de svenska spelare de hade som inte är solklara SHL-spelare (som Ludde t.ex) får börja titta på alternativ.
Han kanske kan rodda ett SHL-kontrakt ändå, men då lär det väl handla om ett tippat bottenlag. Vad är då bäst för hans utveckling? Modo kommer väl få ett till stora delar helt nytt lag och har utöver det en sannolikt jävligt tuff tid framför sig. Ska jag försöka se mig själv i hans situation så borde TIK vara högintressanta. Han har massvis av polare kvar och kommer till en klubb som just nu bara andas optimism, något helt annat än det han lämnade. Om säsongen går så bra som jag hoppas att den ska så blir ju hans skyltfönster definitivt större här än om han bara ska döda utvisningar i exempelvis Leksand.
Ett forwardsförvärv finns kvar nu om Nubbens tidigare siffra fortfarande är aktuell. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det finns ganska stora mängder substans i Ludde-ryktet, Nubben pratar även med Lauritzens agent. Det lär nog kunna utmynna i fler än bara ett nyförvärv på forwardssidan detta, är känslan.
Kapten Nosring: Du får inte heller glömma att Nubben nämnt att han vill ha en Högerfattad powerplay back heller. Kan det vara Erik Karlsson från Ottawa kanske. ;)
{3627}: konstigt att Malmö släpper honom. Har väl levererat bra och säkert lojal med moderklubben om han skulle halka neråt i hierarkin. Klart han är välkommen hit men han borde vara för het för allsvenskan.
OlliJanne: Ja Björn skulle vara jätte välkommen tillbaka, det som endå kan tala för oss är att vi fan har ett intressant bygge på gång och att vi har bra relation med både Björn och hans pappa agent Gunnar, men man ska inte hoppas på för mycket men litren chans kanske det finns iaf, forza Timrå !
KulltorpsOlli: bara fler att sola sig i glansen för. Vi få som var på matchen som var all time low publikmässigt ser ändå ner på alla er andra medgångare.
Laken: Klart allt är förlåtet. Alla reagerar olika. Man får den publik man förtjänar, bla bla bla. Huvudsaken är att det finns ett publikunderlag när produkten börjar bli het igen. Det finns bara en väg. Och det är framåt. Forza TIK!
250kg k?rlek: Man måste skilja på supportrar och supportrar. Marginalpubliken består till stora delar av människor som ser hockey som underhållning. Tror dom att underhållningen uteblir så tvekar dom. Man kan jämföra det med bio. Om filmen får dåliga recensioner så lockar den inte lika många. Jag tycker inte att skulden i någon större utsträckning ligger hos publiken. Som alltid när det gäller underhållning så är det upp till leverantören att leverera en attraktiv produkt. Och det har Timrå IK inte lyckats med. Naturligtvis jättetråkigt men trots allt sant. Jag för min del tycker att det är väldigt skönt om det nu förändras.
250kg k?rlek: Personligen blir jag bara glad när jag läser att intresset ökar. Den stora majoriteten är relativt allmänt intresserad av sport och kommer när det bjuds på förhoppningar. Vi har startat om och håller nu på med grundarbetet till en byggnad som på sikt kan locka många hyresgäster.
Ta åt er, alla ni som berörs. I dagens ST står att läsa att Timrå IK återigen har medvind. Idag står det att läsa att fler än dem som följt laget de senaste säsongerna har hittat tillbaka. Nu vill man köpa sittplats, hyra en loge och vara en av alla andra. Min spontana reaktion är: ATT NI INTE SKÄMS?!!!
Å andra sidan förstår jag alla er som solade er i glansen, fick en käftsmäll, legat lågt ett tag för att nu söka er tillbaka. Jag förstår det. Men var befann ni er när föreningen var nere på botten? Ni försvann, ni var inte intresserad och låtsades som att föreningen inte fanns.
När det nu blåser positiva vindar hittar ni tillbaka. Jättekul! Samtidigt är det väldigt tråkigt. Var fanns ni när föreningen var i botten (på riktigt), när Timrå IK kämpade för överlevnad och när ni behövdes som mest?
Jag respekterar alla, utan undantag. Men jag har svårt för människor som enbart vill synas när det går bra. Att visa kärlek för en person/förening/företag oavsett hur det går är för min egen del ett bevis på karisma och styrka. Framförallt kärlek och respekt.
Timrå isstadion (eller vad det nu kommer att heta) har gapat tom under stora delar av de säsonger Timrå IK spelat i Sveriges näst högsta liga, efter degraderingen. Det var som att proppen gick ur när laget åkte ur och fler (inte alla) drog. Lilla Timrå med 20 000 innevånare har ett lag, en modern hall, alla förutsättningar att lyckas. Men då vill det till att fler sluter upp. Det räcker inte med alla "hardcores" utan A L L A måste sluta upp.
Personligen får jag 2000-vibbar. Nubben bygger något bra, flera väldigt bra värv. Dessutom flera väldigt duktiga spelare som valt att förlänga. Samma budget, tufft att få ihop allt, men det ser onekligen bra ut. Jag tror dessutom att Hallins utträde har öppnat en del möjligheter. Återstår att se hur man resonerar kring andra trotjänare som mest antagligen varit "skapligt" välavlönad.
I år finns det definitivt möjlighet att utmana även om jag tror att det är nästa säsong vi får anledning att jubla.
Som jag förstår skall det också satsas på en fullständig trupp i år och inte dattas så mycket med lånespelare hit och dit som föregående säsonger. Det känns tryggt då det speciellt förra säsongen inte fanns någon riktig kontinuitet i spelartruppen. Minns i början av säsongen speciellt mot en match mot Pantern borta när vi knappt fick ihop ett lag och Nubben fick jaga spelare i panik att låna från klubbar i skånetrakten, men han gick bet. Nubben du börjar vinna tillbaka respekten rejält. ;)
El Maco: Precis, krävs smartness för ett lagbygge. Andreas Johansson har ju hintat om ökad försäsongs-fys. Vi ska köra på enbart två jävligt dyra kedjor med folk som klarar 30 min per match. Jag menar, Bjurö får ju kämpa på i 60 min....eller är det här Huras idé för kommande säsong?
Costanza: fina är att det inte behöver bli dyrare men förhoppningsvis bättre. Marklund ut, Stene in. Säkert inte mycket dyrare men möjligen bättre. De vi verkar släppa hade hyggligt betalt men ledde inte laget. Men de viktigaste spelarna för oss förra året verkar bli kvar allihop. Mysigt!
Nu ska ju å andra sidan omsätta 100 mkr så ni lär landa på fötterna.
Laken: Läste på twitter där en skrev att Nubben nämnt att Ludwig nilsson är ett intressant namn och att han sagt det på medlemsmötet. Nån som var där och kan säga i vilket sammanhang han sa det? Sen skall truppen kunna vara spikad inom 2 veckor skall Nubben också sagt. Blir intressanta veckor för oss Sillynördar. :)
Laken: Favoritminnet är nog ändå ett möte under 2005/2006 när Nubben var med. Säsongen var bedrövlig, Fredrik Warg vann interna poängligan på usla 22 poäng. Vi var så vansinnigt tandlösa och hade en blek Mika Oksa som förstekeeper. Vi hade ett, under hela säsongen pågående, kombattantmöte här på HS mellan Birger och Rockroffe om huruvida Nubben borde ha varit mer förutseende kring det faktum att vi tappade Gunno, Hagos och Jonte i ett svep ganska sent in på sillyn. Nubben försökte släcka någon liten eld med att tvinga hit en Valeri Krykov som legat på soffan hela sommaren men som absolut inte hängde med längre, visade det sig.
Det kom ett infomöte någon gång under vintern där, egentligen mest rörande supporterklubben. Nubben hade dock bjudits in som gäst. Hans telefon ringde lite då och då men han avvisade varje samtal. Förutom ett, då ursäktade han sig och gick ut ur rummet. Efter några minuter kom han tillbaka in i Zätalogen och berättade att han precis gjort klart med den tjeckiske landslagsmålvakten Adam Svoboda. Det hände där och då, under mötets gång. Vi som satt där fick alltså veta först, pressmeddelandet kom flera timmar senare under kvällen. Det var lite kittlande.
Efter Svoboda så kom även Pavel Rosa och Marko Jantunen in i något sista försök att ändå nå en slutspelsplats men det blev till slut en niondeplacering med 104 mål och 59 poäng på 50 matcher. Bara jumbon Leksand var sämre på 96 mål, men då skrapade de också bara ihop 41 pinnar.
FH - avdammad: Även om nu mötet - mot förmodan - inte skulle innehålla en enda spelarnyhet så brukar det faktiskt alltid bli högintressant ändå. Framförallt när Nubben är med. Jag har aldrig varit med om att jag har lämnat ett sådant där möte och inte känt att jag fått ett bredare perspektiv på hela verksamheten, inte minst sportsligt. Ställer man en rak fråga till Nubben så får man i regel även ett rakt svar tillbaka, det går att krama ur honom ganska så bra.
Har man möjlighet att åka dit så bör man definitivt inte tveka. Om det nu skulle presenteras ett nyförvärv så kan man direkt ställa frågor kring spelaren, istället för att sitta hemma och bara ha ett pressmeddelande att utgå ifrån.
Montén Python: Lilja har skjutit totalt 8 (åtta) skott på mål. På 26 matcher. Dvs, nästan ett skott på mål var tredje match. Att han fortfarande är kvar är pinsamt. Det där treårskontraktet måste avslutas igår.