Jåkkinen: Undra hur det blir med Dahlroth, eftersom att vi har 5 seniorbackar på kontrakt och det vi saknar nu är väl egentligen en offensiv rightare. Så vad tror ni sajnar vi 7 seniorbackar denna säsong, eller blir det ingen "Dallas"? Ett mindre troligt alternativ är väl att Dahrloth tar sjätte platsen och vi nöjer oss där.
Bra, anställ utbildat/erfaret folk till administrativa poster. Hjärta är ovärderligt men jag vill tro att det inte räcker med bara det idag.. hostmodohost
luffaren: Nej, det skrev jag inte. Säg att det exempelvis finns en funktion som HG-ansvarig att tillsätta. Rankar man där Pelle som tvåa av alternativen ska man självklart rekrytera den man bedömer som bäst. Eller?
luffaren: Kul för Pelle! TIK ska välja de personer man i dagsläget bedömer är bäst för föreningen. Ingen ska anställas av nostalgiska skäl eller vara kvar för lång och trogen tjänst. Förhoppningsvis kan Pelle utvecklas och återvända till TIK i framtiden.
Det är kul att spekulera men herregud va folk bara hittar på saker här. Förstår att fakta kan vara svåråtkomlig men somliga uttalar sig tvärsäkert om saker de inte har den blekaste aning om.
NHK är en fantastiskt bra partner för Timrå IK. Avtalets värde är inget som torgförs men givetvis är det av stort värde för föreningen såväl på lång som kort sikt.
SCA är en annan viktig partner för Timrå IK. Inte heller här finns anledning att prata summor men Timrå IK är mycket tacksamma för det samarbete klubben har med företaget.
Överhuvudtaget är det ett enormt drag kring marknadssidan.
För övrigt kommer vi imorgon att träffa målare och snickare för genomgång av arbeten inne i arenan. Det kommer att vara en vässad arena som möter er till hösten.
Fortsätt att spekulera men lägg ner de rena lögnerna - i värsta fall skadar de föreningen.
KulltorpsOlli: japp, det fungerade bra mycket bättre än HA play, då B-förare sändningen hela tiden, nu med Cmore play så flöt det iaf på hela tiden, dock med stundtals dålig kvalité, men som sagt på det stora hela en klar förbättring motför tidigare år
EArk: man såg ju alla matcher via cmoreplay. Har man cmoresport paket hos tex comhem ingår play. Sedan kan man köra tex appletv. Funkar ganska bra faktiskt.
EArk: Som det är sagt så är det en match varje omgång på C More Hockey. Bättre att se det man kan på plats och borta matcherna får man pina sig igenom, ibland ser man knappt att det är mål först efter kommentatorn säger det och spelarna firar...
hubbenorlen: De flesta klubbarna i serien står för utrustningen själva, Timrå är en av dom klubbarna. AIK, Leksand, Västerås och någon till klubb låter C More sköta det åt dom och då är det bevisligen bättre kvalité också på sändningarna. Pratade med en C More representant via mitt jobb då jag dagligen jobbar med deras produkt och det var totalt 4 eller 5 klubbar förra året som lämnat allt till C More för en mindre procent av tv inkomsten.
Nucky: Ja, det är en del matcher som sänds på Cmore hockey/sport, men om det är en per omgång vågar jag inte säga, har för mig att Timrå hade 5-6 tv sända matcher ifjol, under grundserien
Nucky: Har du cmore på tvn så kan du ju se dom på tv, har du tur så kanske 4 modomatcher visas under säsongen. Var väl inte många huvudmatcher vi hade ifjol vill jag minnas. Leksand och AIK toppade väl där antar jag
hubbenorlen: Det hackade som faaaan. Vad är det för B-liga vi hamnat i, haha! ;-) Vi får dra igång lite pirat 1080p-sändingar över 4G nu så vi kan få se detaljer på hur trött Skröder är efter ett byte mot Big Ludvig.
Costanza: Det är ju klubbarna själva som står för såväl utrustning som filmning så det varierar kraftigt. Framför allt är det låg bilduppdateringsfrekvens, vilket gör att det är svårt att se pucken ibland. Om ligan ska uppgradera sändningarna så krävs det ju hårdvaruinvesteringar på flera miljoner och det tror jag inte kommer att ske.
Costanza: Hoppas att du har rätt angående en uppgradering! Rent generellt så har kvaliteten på sändningarna varit snäppet sämre än att följa matcherna på text-tv.
El Maco: Ni som har koll, vad är det för kvalitet på mediasändningar från matcherna? Satt och såg en Löven-match på Allstar och grät över 8-bitars VHS-kvalité. Snackade med folk där igår och de sa att det kommer att uppgraderas från ligan, vad vet ni?
Kongo: Självklart. Men att ägarna älskar Timrå IK är så klart en förutsättning till att dom kliver in i det här. Annars hade dom lika gärna kunnat köpa ett arenanamn i Skåne.
Rytter: Älskar man Timrå IK som dom gör så är det nog inte omöjligt. Speciellt inte som Rörelseresultatet (EBIT) var 2,6 miljoner kronor plus. Dessutom är företaget inne i en mycket positiv period med stor tillväxt. Budgeten för 2016 och 2017 lär förmodligen visa ännu högre vinst.
Svår att tro att ett företag som omsätter ca 80 millar och gjorde ett svagt resultat på endast ca 3% (+460 tkr) väljer att pynta in 1-1,5 miljoner för ett arena namn.
Nej jag tror att den som gissade på ca 500 tkr eller strax under ligger närmast till.
Nu vet jag iof inte vad mer som döljer sig där bakom, detta är endast med en snabb koll på länken till allabolag som postades tidigare.
Runt 1 Mille per säsong bör nog arenanamnet generera. Har tidigare för mig att jag har hört någonstans mellan 1-1,5 miljoner. Med tanke på den enorma exponering ett arenanamnet ger så borde alla bud under 1 Mille förkastas. Namnet nämns ju året om i alla tänkbara riksmedier. Och med tanke på att det nästa bara är riktigt stora bolag som står för arenanamnen så skulle jag tro att vi hamnar där någonstans.
1 Mille motsvarar 1-2 riktigt bra hockeyallsvenska spelare. Kanske kan vi landa ytterliggare nyförvärv nu med dessa pengar säkrade? 😀
Norrlands hockey kapell , nog ska vi få hopp o tro i denna byggnad, folk pratar om tempel men de är lite mer folkligt med kapell. Skönt att de är klart
JobbaPuck: ok...men tycker nivåerna det talas om är skrattretande. Vad ligger totalen på sponsring och reklam på? Trodde arenanamnet var den stora posten...
Montén Python: Lilja har skjutit totalt 8 (åtta) skott på mål. På 26 matcher. Dvs, nästan ett skott på mål var tredje match. Att han fortfarande är kvar är pinsamt. Det där treårskontraktet måste avslutas igår.