1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606607 inlägg · 6214 ämnen
« · 1760834 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Var väl fler borta...alla väntar knappast barn😆

Puckat: Tyckte han såg rund ut förra matchen :)

Nisse på Mon: Lauritzen väntar barn

OlliJanne: På tal om Laurse'n. Statusen på spelarna som var borta sist?

3 plåtar införskaffade inför lördagseftermiddagen!

Synd att man inte bor så nära, då hade det definitivt blivit ett säsongskort.👍

Knylan: fan går det inte att se på det i efterhand? :(

www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/tre-mot-tre-aven-i-hockeyallsvenskan/

Detta borde gynna TIK med spelare som Lauritzen, Dahlen Jr, EP samt Lööke för att nämna några som borde trivas med stora ytor

Lichln_Timr?IK: Länk?

Lichln_Timr?IK: Lauritzen som poängligavinnare i hela HA? Det vore överraskande.

Lichln_Timr?IK: Och oss på andre plats.

Helber tippar oss på 3:e plats!

Knylan: Fantastiska supportrar vi har :)

Puckat: Ha!

Mjörnberg tippar.

Jag tycker ändå att hans resonemang gällande vår placering har relevans. Nackdelen med att behålla stora delar av truppen varje år är just att många spelare i laget delar samma erfarenheter, i viss mån positiva men också väldigt mycket negativt som vi genomlidit under HA-åren. Perioder av oerhörd ojämnhet och ett helt impotent anfallsspel. Vi skapar oss ett läge nu att kanske övervinna det kollektiva beteendet i och med nivåhöjningen på laget överlag, men risken finns ju fortfarande. Detta framförallt om man tänker på att laget, precis som Mjörnberg skriver, ska hantera ett helt nytt läge nu. Nya förutsättningar och högre krav.

Andersson: Så som Tuna har sett ut på försäsongen så kan det mkt väl vara så. Tuna brukar vara bra hemma normalt sett MEN vi brukar alltid få med oss mkt poäng därifrån. Sist jag var där så vann vi i a f, å jag åker upp på torsdag med!

EArk: nästan en bra tid för oss som jobbar

Imorgon kl 13.00 så sänder cmore, hockeyallsvenskans upptaktsträff!

Kongo: Wennerholms inkompetens såklart😂

sargad: svåraste bortamatchen ? what ?

Jåkkinen: Almtuna borta. Potentiellt den svåraste matchen i serien.
Nåväl, lika bra att ta hornen av tjuren direkt.

Lichln_Timr?IK: Skrattar du åt ett tips om en sjätteplacering eller skrattar du åt Wennerholms inkompetens?

Wennerholm på sportbladet tippar oss på 6:e plats i hockeybibeln. Den gubben har inte fått så många rätt genom åren vad gäller tabellplaceringar.😂

El_loco: Mittmedia tippade oss 2a med. Kan ju vara bra så här på förhand för intresset. Gäller att grabbarna presterar också! Vore grymt skönt att tvåla dit Almtuna i första matchen!

Lite märklig situation är det nu i alla fall. MR Madhawk tippade väl oss tvåa. Hur länge sedan tippades vi som någon form av topplag? Måste varit bra länge sedan. Favoritskap, ingenting man är bortskämd med som timråsupporter...

El_loco: Men "våra vänner" på Expressen kör på i gammal stil. Hemska tanke att skriva nåt positivt om Timrå. Intervju med LIF tränaren, men ingen kommentar om motståndet som gjorde att Leksand förlorade. Man är luttrad...

El_loco: topp5 låter både roligt och realistiskt

Hockeysverige går igenom Timrå. Tippas inte sämre än 5a...

EXPLORERSMÅLAND: Skönt med ett bra förspel ändå förstås för den rödvita ensemblen. Det bör ju ge ett visst lugn till laget inför "sängkammarakten".

sargad: Jo jag förstår vad du menar 😄
Lite segt idag...men sol skiner och så även över Timrå IK 😄

EXPLORERSMÅLAND: Ser att du håller på garringen... Bra så. Får inte sväva iväg för mycket då det faktiskt är försäsong.

dr-nix: precis, jag håller med. Men chansen borde vara större att säsongen startar bättre, än med usla resultat på försäsong. Tror t.ex. att Timrå startar bättre än Leksand.

Nisse på Mon: man får inga poäng under försäsongen, det är först nu det gäller att göra bra ifrån sig på isen. Det behöver inte gå bra för Timrå bara för att det sett bra ut under försäsongen.

Det är klart att vibbarna just nu är positiva, jag själv är som dig postivt inställd till säsongen. Men det är viktigt att inte sväva iväg baserat på resultat i försäsongsmatcher.

Nisse på Mon: "experterna" säger alltid "det är bara försäsong". Men tror det var länge sen det var så positivt om Timrå denna tid på säsongen. Kan inte vara fel...

Går det att se höjdpunkter från matchen?

Det känns som om man får slå av korken flera gånger i år!! 👍
Längtar tokmycket till torsdag ska ni veta!
Ikväll ska det firas rejält 👍👌👊👏💪🎉🍺🍸🍷🍹💯

Signature: Säger oväntat isf oplanerat:)

Jåkkinen: Ja, det är väl den möjligheten som nya SHL lag måste nyttja och framförallt Leksand som gick upp oplanerat!

Signature: eller lastar Leksand in en femma spets efter jul?

Nisse på Mon: Inte alls, nu såg jag inte matchen men bra känns det inte :(. Blir en säsong där dom allsv lagen förmodligen har en god chans att gå upp!

Jag satsar en hel tjuga på att den dära Dahlén kan nå 20 mål denna säsong om han är skadefri

Nisse på Mon: KANON.....

Nisse på Mon: slut 2-3...jävligt roligt

Nisse på Mon: 1 kvar..
2-3

El Maco: svårt å säga men ett 20 tal med tröjor

El Maco: sjukt mål av Dahlén! Satan

« · 1760834 · »