Jag tycker ändå att hans resonemang gällande vår placering har relevans. Nackdelen med att behålla stora delar av truppen varje år är just att många spelare i laget delar samma erfarenheter, i viss mån positiva men också väldigt mycket negativt som vi genomlidit under HA-åren. Perioder av oerhörd ojämnhet och ett helt impotent anfallsspel. Vi skapar oss ett läge nu att kanske övervinna det kollektiva beteendet i och med nivåhöjningen på laget överlag, men risken finns ju fortfarande. Detta framförallt om man tänker på att laget, precis som Mjörnberg skriver, ska hantera ett helt nytt läge nu. Nya förutsättningar och högre krav.
Andersson: Så som Tuna har sett ut på försäsongen så kan det mkt väl vara så. Tuna brukar vara bra hemma normalt sett MEN vi brukar alltid få med oss mkt poäng därifrån. Sist jag var där så vann vi i a f, å jag åker upp på torsdag med!
El_loco: Mittmedia tippade oss 2a med. Kan ju vara bra så här på förhand för intresset. Gäller att grabbarna presterar också! Vore grymt skönt att tvåla dit Almtuna i första matchen!
Lite märklig situation är det nu i alla fall. MR Madhawk tippade väl oss tvåa. Hur länge sedan tippades vi som någon form av topplag? Måste varit bra länge sedan. Favoritskap, ingenting man är bortskämd med som timråsupporter...
El_loco: Men "våra vänner" på Expressen kör på i gammal stil. Hemska tanke att skriva nåt positivt om Timrå. Intervju med LIF tränaren, men ingen kommentar om motståndet som gjorde att Leksand förlorade. Man är luttrad...
dr-nix: precis, jag håller med. Men chansen borde vara större att säsongen startar bättre, än med usla resultat på försäsong. Tror t.ex. att Timrå startar bättre än Leksand.
Nisse på Mon: man får inga poäng under försäsongen, det är först nu det gäller att göra bra ifrån sig på isen. Det behöver inte gå bra för Timrå bara för att det sett bra ut under försäsongen.
Det är klart att vibbarna just nu är positiva, jag själv är som dig postivt inställd till säsongen. Men det är viktigt att inte sväva iväg baserat på resultat i försäsongsmatcher.
Nisse på Mon: "experterna" säger alltid "det är bara försäsong". Men tror det var länge sen det var så positivt om Timrå denna tid på säsongen. Kan inte vara fel...
Nisse på Mon: Inte alls, nu såg jag inte matchen men bra känns det inte :(. Blir en säsong där dom allsv lagen förmodligen har en god chans att gå upp!
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.