Runarup: Det jag tycker är problematisk med Tommy är i intervjuer efter match som senast att han inte adresserar vad problemet är. Hans svar känns ibland som verklighetsfrånvända. Kanske alla dessa standard svar om små marginaler är för att sminka de verkliga problemen varför det ser ut som det gör, för att sprida ett lugn och inte skapa onödig stress och press.
Men nu tycker jag det känns som att man försöker låtsats som att den där jätteelefanten i rummet inte finns. Tala ut om vad det är som brister, kanske gör man det inom gruppen men förmodligen inte. Man kan inte undvika allvaret i situationen för man är rädd att sätta press på laget.
Jag hade gillat en rakare och tydligare kommunikation utåt och att man vågar se sanningen i vitögat. Nu är vi i en jävligt jobbig och allvarsam sits och nu finns ingen tid kvar för att försöka försköna problemet.
Problemet måste synliggöras och åtgärdas annars är det bäst av 7 playout som väntar. Alla ser vad det stora problemet är, desperation. Det vi saknat, och glädjande att Jonte belyste det senast.
Är det Tommys hasta manjana inställning med små marginaler som förklaring till allt som smittat av sig och gjort att man blir falsk trygg och därmed inte spelar mer desperat.
Det är dags att spela för överlevnad i första hand och inget annat, inse allvaret!
Andersson: Leksand skulle gärna kunna få gå rent enbart för att sätta öjebjo i kvalet mot Håve. Men nu ser det ju inte ut riktigt så i tabellen är jag rädd.
Timrå-Brynäs statistik skott 30-28 Tik Bif skottförsök 57-58 Tik 14 avslut i slottet 9 utanför 5 skott i slottet på mål Bif 19 skott i slottet 9 skott inre slottet med skymning Tur det finns statistik
Löven - Oskars
Kalmar - Tälje
BIK - Nybro
Modo - AIK
8 fantastiska kandidater till SHL. Bara njuta, eller nå't