1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612897 inlägg · 6214 ämnen
« · 3029123 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
roger_sundsvall: Drömde om en back inatt, så det kommer.

Andersson: Ingen av nyförvärven är någon rak ersättare egentligen. Tanken är väl en ”paketlösning” i Kivenmäki, Gardiner och McLaughlin.

RYGG HANS:
otto - eriksson - gardiner
genborg - mclovin - heikkinen
wedda - lander - forsell
hartmann - levinsson - lundmark

extra: lilja, westis, walli, mange

nåt sånt skulle jag kunna tänka mig att börja med. walli ska definitivt vara först i rangordningen av de som går som extra just nu

Andersson: det finns ingen ersättare till 54!

roger_sundsvall: Ä Gardinen klar eller vare bara rykte? Om han är klar, är han det stora namnet som ersätter 54?

Bliree nå mer nyförvärv älle?🤔

Per HApps: Skulle nöjesredaktionen på Aftonbladet vara lika seriös som sportredaktionen så hade något tippat Melodifestivalen 2027 redan nu.

RYGG HANS: Håller med, därav kommentaren att de de med en rejäl skopa salt! Gillar podden men då låter jag Sanny stå för hockeykunnandet och Madhawk för allt runtomkring

jk: De där linorna hamnar i kategorin blunda och skjut. Madhawks hockeykunskaper sätter jag in mellan speldum och blicklös. Så länge han håller sig till transfers och silly season är det bra.

Tom Topp: Jäkligt bra. Jag fixade så sonens lag och blandningar med andra lag hade spontanhocky där i lördags. Riktigt roligt med hockey när det är varmt ute.

Villervalla: bra där NSK!

Sakic: det kommer att bli konkurrens om platserna! Det tror jag många kommer må bra av! 😁

För er med Facebook.

Labban: Hoppas att vi får en bra start på säsongen så att framgång kan föda lite framgång

Tom Topp: Forsell tycker jag är en fin värvning! Hallquisth är spännade och se!

Skull vi åk ner Skull vi någ bli somm GIFFS...
Rakt ner i kloakern

JanneH: Det kanske låter klyschigt men jag tror det handlar mycket om hur kollektivet presterar. Sådana som Lander, Hartmann, Pääjärvi och Wedin etc. Hur kommer de prestera i ett ombyggt lag, kommer de få en nytändning eller blir det lika illa som förra säsongen? Jag är inte lika pessimistisk som Wennerholm som tror allt rasar med att vi tappar Dahlén och Pettersson, men det kan ju bli så om vi inte får igång kärntruppen. Slutspel ska vi nog se som en stor bonus, men en realistisk placering är väl i ingenmansland.

JanneH: Jo men det får man vara. Med lite kontinuitet på tränarsidan och hur laget vill spela så tror jag att vi är klart mycket högre upp om 2-3 år! Men det kommer bli jäkligt intressant att följa dom här unga killarna den här säsongen! Jag tror absolut att Gath kan lyfta många av dom!

Tom Topp: På sikt tycker jag vi har något spännande på gång men jag är ju lite orolig för kommande säsong för nog känns vi mer bottom six and top six, 26/27?
Tänkbara bottenlag förutom oss är HV, LHC, Röven. Sedan känns det som DIF tappar lite och så impad av Örebros värvningar är jag inte heller. Så där har ni mina bottom six kandidater. Om vi slutar 10:a eller bättre nästa säsong så kommer jag vara supernöjd

JanneH: jag har ju knappt sett dom spela, men det kommer bli en riktigt intressant försäsong. Det är väl åtminstone en 5-6 stycken som behöver visa att dom förtjänar istid!

Tom Topp: Du menar Lilja 2.0 och Stadin 2.0? F'låt men jag kunde inte låta bli att vara lite elak. Jag tror så klart inte det är så illa men jag håller med dig att nog känns det som rena chansningar. Ser man Forsell som Bojjans ersättare så fine men att tro att han ska ta nästa steg återstår verkligen att se. Hallquisth var lovande som junior men från bänken i HA till att platsa i SHL???

Tommysåsson: Forsell och Hallquisth känns som rena chansningar. Eller så har sportrådet en jäkla fingertoppskänsla!

Forsell är väl en ren chansning, inte gjort mer poäng än någon än våra bottom 6 fws, lilja mps borde ryka men sen borde det vara tävling om speltid och inte som under Tommy där nubbens släktingar fick spela…

Starostenko: Ja precis. Levinsson var ju center när han gick som bäst där under JVM. Så att ”satsa” på honom som ytter ser jag ingen poäng i. Ser honom gärna som 4:e center i nuläget.

SKRIDSKOSKENAN: jag tror att truppen kommer att bantas ner till 14 forwards en bit in på hösten. Det är nog en del som har en "provanställning" och nu är det upp till bevis om dom är så revanschsugna som dom säger.

Niikeliito: kollade runt på Twitter förmodligen bänkad senaste 3. Inte så konstigt efter 15 matcher utan poäng

Niikeliito: Petad

Smörgåsen : Tittar man tillbaka i tiden är ju runt 20 mycket troligt även om han får köra topp 6.

Maktankan: Haha ingen intention att såga ditt inlägg, mer bara en fundering kring just Hartmann och hans ”potential”. Men visst hade han ett bra poängsnitt förra säsongen. Men jag förväntar mig kring 20 poäng iaf.

Jag som inte har full koll på NHL funderar över varför Oliver Kapanen inte har spelat på 3 matcher för Montreal. Skadad eller petad?

Smörgåsen : Eftersom din sågning av mitt inlägg blev rena like-raketen, haha, måste jag förtydliga: mitt minne är att Hartmann såg rätt vass ut när säsongen avslutades efter 43 matcher vid 20 poäng, men det är troligen jag som är överoptimist. Heikkinen borde jag däremot nämnt.

Smörgåsen : jag ser gärna att man börjar med heikkinen rätt högt. han har mer uppsidor än många andra även om han hade de tufft stora delar av förra.
lägg till också att han redan har en framgångsrik historik med gath.

går det inte så går det inte o då har han fått chansen under 2 tränare. men av de jag hört från tommys coaching så känns det inte heller som han användes på rätt sätt.

Smörgåsen : Känns väl som att Heikkinen har större potential som ytter än Levinsson och samtidigt att Levinsson har större potential som center än Westfält (även om den senare kanske passar bättre som 4:e center och ’shutdown’ spelare). Walli borde passa bra in i Diffen och deras generationsväxling? Lilja snart i valfri Liigaklubb?

jk: Ja jag tror att Heikkinen tar en plats iaf. Tror däremot att Lilja Pääjärvi och Westfält får det svårt.

Smörgåsen : Madhawk nämnde inget om att han hört något, citat Madhawk: "16 forwards om jag räknar in Eddie Genborg, vilket jag gör. Alltså, Anton Heikkinen och David Lilja, jag får inte plats med dem i laget" och Sanny följer upp med "Det blir nog tufft faktiskt"

Det verkar som att de har lite övertro till Levinsson, nämnde att många Timråfans tyckte att han spelade upp sig som en av de bästa forwardsen i laget (vilket är att ta i där innan skadan).

Tror man ska ta kedjorna Madhawk rabblade med en nypa salt. Är nog mer Excel-uppställningar utifrån hans jobb som transfer-reporter än vad det faktiskt blir på isen.

TIK_TIK: Ja, det stack ut mest för min del. Varken Madhawk eller Sanny verkade lägga för stor vikt i honom. Här på forumet hoppas vi ju att han kan vara en topp 6-spelare nästa år.

Det finns ju ett tydligt spår på att man värvat för att ha en rightare i varje kedja, frågan är om Heikki då hamnar för långt ner i hierarkin (till dess att Wedin går sönder) då det spontant känns som att Genborg, Kivenmäki, Wedin och Hartmann går före.

jk: Tror dom att Heikkinen inte tar en plats eller hör dom att Timrå inte ser honom i laget?

Levinsson kommer knappast vara ytter i en 3:e kedja. Och gillar inte tanken på alla nyförvärv i samma kedja.

jk: Heikkinen på sidan kan man tycka är lite intressant.

jk: Tack så mycket för utförlig rapport!!!!

Eugen Sandberg: Sorry om det blir lite rörigt, hoppade till vår del och hackade ihop nedanstående lite snabbt innan jobbet drar igång på riktigt.

Madhawk:
- Tydligt spår med rightare för varje kedja (Gardiner, Hartmann, Forsell och Walli/Lundmark)
- Ingen plats för Lilja och Heikkinen i laget
- Övertygad om att Genborg börjar på campen men sedan studsar tillbaka till Timrå och är en toppspelare i SHL nästa år
- Djup saknas ej

Sanny
- Westfält måste steppa upp
- Gardiner och McLaughlin kommer få ledande offensiva roller. Sanny och Madhawk tror det är smarta värvningar då de kan SHL och kommer växa
- Laget ser intressant ut, Wedin ska gå i förstakedja så länge han är hel
- Tror att Linköping (osäkert på vad de får ihop), HV (allmänt kaos), Timrå och Björklöven är de som kommer kriga där nere

Madhawks tankar kring ev linor:
Otto - McLaughlin - Gardiner
Genborg - Lander - Forsell
Levinsson - Eriksson - Hartmann
Wedin - Westfält - Lundmark (oklart varför Wedin nämndes så sent, kändes mer som att första två var något han såg och resten var nämn som listades)

Läktaren:
Heikkinen, Lilja, MPS, Walli

jk: 🕰️

Eugen Sandberg: Återkommer efter att jag lyssnat!

Såg att Sanny&Svensson i dagens avsnitt diskuterat vilka som lämnar Timrå. Då jag inte har spotify men betalar för Expressen premium kan jag inte lyssna, eller kan kan jag, men jag orkar inte mecka med det. Är det någon som vet vad de säger?

Pyrret: det gör han inte. Och då är frågan tycker Detroit att han ska spela i SHL eller i AHL? Jag tror att det lutar åt SHL. Och det är nog bäst för honom också.

Jadu: Eddie tar såklart inte någon plats i NHL

jk: Hans lag spelar ahl-slutspel just nu, första matchen var han uppställd i fjärdelinan, andra matchen utanför laget

Montén Python: funderat en del på Eddie. Jag tror Nubbens snack om någon på artistavtal är fallback ifall Eddie stannar efter campen. Line:ar väl upp ganska bra i tid om jag inte räknar fel?

steveroper: Haha vilken jävla nolla, det är inte direkt Mcdavid dom fått in.

steveroper: Fan värre resonemang från den mannen än gemene hockeysnackare när JJ släppt en billig puck

« · 3029123 · »