1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

583217 inlägg · 6215 ämnen

J20

« · 1673606 · » Till forumet


Sv: J20
Rip Kirby: Ja :-)
Kommentera

Sv: J20
4-4 och 2-0 till Bobbarna...Månsson.
Kommentera

Sv: J20
157620: haha sällan :-)
Kommentera

Sv: J20
SMÅLAND: 4-4 nu!
Kommentera

Sv: J20
SMÅLAND: jaaa 4-4
Kommentera

Sv: J20
SMÅLAND: H-e..boxplay i 7sek 3-4..kom igen NU!
Kommentera

Sv: J20
Vi leder skotten med 31-24 i EON..
Kom igen och tryck dit dom nudå!
Kommentera

Sv: J20
157620:

3-3 nu...spännande värre i EON!
Och The Panters ångar på :-)
Kommentera

Sv: J20
Rip Kirby:
Nu skjuter vi sönder skabbrävarna :-)
Kommentera

Sv: J20
Rip Kirby: A coming STAR
Kommentera

Sv: J20
157620: 1-0 Elias Pettersson. Vem annars? :)
Kommentera

Sv: J20
Knylan: Game is on
Kommentera

Sv: J20
söder över: Vi ska i ärlighetens namn inte ha en chans. Meeeen ska man sätta hoppet till något så är det att Ohre varit väldigt bra i fortsättningsserien och att vi har spelare som producerat storartat under senaste veckorna. Modo kommer ju kunna mönstra spelare som varit utlånade till vårt A-lag under säsongen liksom.
Kommentera

Sv: J20
157620: Modo är favoriter va?

O andra sidan så har väl vårat j20 spelat med vinna eller försvinna karaktär ganska länge nu och lyckats etablera en vinnarkultur...

Tar vi taktpinnen direkt och plockar en match direkt så är väl inget omöjligt...
Kommentera

Sv: J20
157620: Tror det är fördel Modo.
Kommentera

Sv: J20

Rip Kirby: Nån koll på hur inbördes möten ser ut mellan lagen i vinter?

Kommentera

Sv: J20

MoDo valde Timrå som motståndare i slutspelets första runda. Man inleder i E.ON nu på onsdag. Ladda!!!

BE THERE! 

Kommentera

Sv: J20
Hälge: och en ASS till Timrå ik's j-20 målis för aftonen Daniel Christmansson! Till ett shorthanded goal... Bara en sådan sak!
Kommentera

Sv: J20
bobrov: Därmed klara för slutspel. Kul !
Kommentera

Sv: J20
Knylan:TIK - AIK j20  6-4  slut !

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: J20
Knylan:

5-2 nu.
Kommentera

Sv: J20
Jahaja. AIK hemma, 4-2 inför tredje perioden. Dahlén stänkte in ett hattrick i andraperioden.
Kommentera

Sv: J20
Hälge: och där kom Jonathan Dahléns mål och Elias Pettersson med ASS...

Vore riktigt konstigt om dom inte fick göra poäng IGEN med!

;) 5-1 Timrå IK !
Kommentera

Sv: J20
Knylan: Ohre har varit riktigt bra. Stabil.
Kommentera

Sv: J20
Hälge: 3-0 nu (Hardegård) och Ohre står på huvet gång efter annan.
Kommentera

Sv: J20
Grabbarna leder med 2-0 efter första perioden mot Brynäs. Borgman fick en puck i ansiktet.
Kommentera

Sv: J20
J-20 lägger in en ny seger på kontot...


3-1 mot Växjö...


Det vore så häftigt om man kunde skarpa ihop och väcka publik till dessa matcher med. Det skulle göra föreningens ungdomssida mer attraktiv om spelarna fick lite stöd från läktarna redan här...

Att föreningen kan sätta avtryck i hjärtat på unga spelare kan a-laget ha nytta av många år senare...
Kommentera

Sv: J20
Hälge: fasen vad skoj! De där tre killarna kan man hoppas att vi får hålla i några år till!
Kommentera

Sv: J20
Knylan: Ohre, Pettersson och Dahlen fortsätter att briljera.
Kommentera

Sv: J20

Ohre river av sin andra nolla på rad idag borta mot MIF (vinst 4-0). Ska man våga hoppas på att vi äntligen ser ut att ha ruskat fram en framtida förstekeeper från våra egna led?

När hände det senast? Peter Toresson? 

Kommentera


Sv: J20

Knylan (eller vem som känner sig manad): om TIK skulle hamna i att släppa ett antal spelare innan 31/1, finns det då några hyfsade juniorer att fylla på med? Tabellplaceringen ser ju bra ut...

Kommentera

Sv: J20
Vinst över Frölunda idag med 3-1 förresten. Jonathan Dahlén och Martin Mellberg i fortsatt topp av poängligan. TIK leder fortsättningsserien på samma poäng som Växjö, Gnaget och TAIF men med 1-2 matcher mindre spelade.
Kommentera

Sv: J20
Målfest, dock förlust.
Kommentera

Sv: J20
Ohre två assist idag.
Kommentera

Sv: J20
Knylan: november dippen...
Kommentera

Sv: J20

Vad i helvete håller J20 på med egentligen? De hade stort häng på top 10, låg på femteplats för bara några matcher sedan. Nu har man tagit en poäng på fem matcher och har 9-25 i målskillnad under samma period.

I helgen ett dubbelmöte mot VIK borta, 6-3 i fredags och 4-1 igår. Idag Brynäs borta och man skämmer ut sig med 8-2 i arslet. Något verkar vara konstigt.

Kommentera

Sv: J20

Tror vi behöver steppa upp intresset kring J20 en aning. Ikväll slog man Skellefteå på hemmais med 4-1, riktigt jävla starkt. Jonathan Dahlén har snittat en pinne per match sedan han kom in i laget och kommer garanterat runda av säsongen med riktigt fina siffror, ikväll 1+1.

Det finns spännande spelare på gång. Det är nästan så att jag inte skulle protestera om man testade att ställa Ohre någon match, från start. TIK har t.o.m något på gång på målvaktssidan.

Ny hemmamatch imorgon 15.00 mot Luleå (bedrövlig matchstartstid med tanke på att A-laget spelar 16.00 och matchen visas på TV).

Kommentera

Sv: J20
Hälge: samtidigt är det nog det "tunnaste" J20 Timrå har skådat under senare tid. Man han nog gett upp detta med J20 elit.
Kommentera

Sv: J20
Går tungt för J20 - laget. Förlust idag mot Brynäs och sist i tabellen. Returmöte i morgon kl. 11:00 i E.ON Arena.
Kommentera

Sv: J20

Såg precis Jimmie Jansson sätta en klasstraff i straffläggningen HV J20:s åttondelsfinal mot VIK.

Han ser lite ut som Mikko Luoma i kroppen på något sätt, dock mer offensiv då. Kommer bli mycket intressant att se honom i TIK-skjortan.

Kommentera

Sv: J20

Skön skräll att Örebro, som slutade femma i fortsättningsserien, går och slår ut vinnaren av top 10 serien Frölunda med 2-1 i matcher. Man torskar alltså första matchen hemma, sedan vinner man båda i Göteborg. Lag 15 i Sverige mot lag 1. 

Kommentera

Sv: J20
Visst, det dryper av "join the joyride" över denna "nyhet", men jag hade i alla fall missat den. Starkt jobbat, Timrå!
Kommentera

Sv: J20
...eller här.
Kommentera

Sv: J20
Här ska det tydligen visas juniorhockey ikväll.
Kommentera

Sv: J20

hubbenorlen:Nu tänker du galet alldeles oerhört..

Är du över 40 år kommer varken du eller jag vara vid liv nästa gång...det har du mitt ord på,därav vill jag ha elitserien att gå på nu medans jag lever !

Kommentera

Sv: J20

nectis: Tiden innan Allvenskan var det ännu värre att följa bortamatcherna. Hade man tur läste Radiosporten upp ställningen i div 1-matcherna under periodpauserna i Elitserien, men oftast bara i slutet av sändningen. Ibland inte ens då.
Det hände att man fick vänta tills dagen efter och morgontidningen.
När jag bodde i London på 90-talet var det helt omöjligt. Jag fick gå till Picadilly Circus där det fanns ett tidningsstånd som sålde två dagar gamla Dagens Nyheter.
Och det var inte alltid de hade med resultat från div 1 heller.
Då blev det till att stoppa i ett pund i telefonautomaten och ringa en kompis.
På typ 10 sekunder skulle man hinna ställa frågan hur det gick för Timrå och få svar.
Då fanns det ingen tid för artighetsfraser.

Kommentera

Sv: J20
hubbenorlen: Du är inte ensam. Jag är dessutom bara 22. När Timrå spelade i Allsvenskan och det var bortamatch stängde jag dörren till rummet laddade upp med dricka och chips och slog på radion. Spänningen som kröp genom kroppen när det var måljingel var obeskrivlig. Varenda jävla match var lika spännande tyckte jag då. Hade dessutom förmånen att min styvfar dömde J20 och J18 så även dessa lag följde jag borta som hemma.

Kvällen vi gick upp i Elitserien grät jag av lycka för första gången. Första åren i Elitserien var känslan ungefär likadan, vi var utdömda på förhand men vi lyckades hålla oss kvar. Sen som åren har gått har även mina känslor för Timrå planat ut. Liktförbannat står jag där varje ledig stund och skriker mig hes.

Jag fungerar som så att dessto tyngre det går för Timrå dessto mer stöttar jag. Skulle Timrå åka ur Elitserien skulle jag antagligen gå på ännu fler matcher än tidigare. Utan motgångar lever inte känslorna kvar.

Motgångar behövs. Skönt att man föddes till Tikare då så man slipper oroa sig över det.
Kommentera

Sv: J20

Knylan: Jag brydde mig minst 100 procent mer om Timrå innan vi gick upp i Elitserien igen. När målet var uppnått så var det liksom över på ett sätt.
Kan förvisso ha med åldern att göra, men jag bryr mig inte på samma passionerade sätt längre.
Men jag tror att passionen, åtminstone delvis, skulle komma tillbaka om vi åkte ur.

Att gå upp i Elitserien är större än att vinna SM i mn bok.

Kommentera

Sv: J20

Dream Team: Jag kommer ibland på mig själv med att drömma om en riktig ökenvandring igen. Åka ur ES och sedan bara rasa genom systemet. Till slut så är vi inte ens topp fem i distriktet. Har en känsla av att det skulle bygga min karaktär då jag inte var med på Lejonströmtiden. Inte för att det är speciellt kul att följa Timrå IK nuförtiden heller, men självspäkaren i mig vill plågas något alldeles oerhört. 

Nälden borta. A-laget får åka kollektivt till matchen. Bussbyte i Ånge. 

Kommentera

« · 1673606 · »