1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610623 inlägg · 6214 ämnen

Jämtland Hockey Cup

Jämtland Hockey Cup
Nu börjar det dra ihop sig igen för en ännu en upplaga av "Jämtland Hockey Cup" mellan 28-31 augusti spelas denna turnering i Brunflo som går av stapeln för 3:e året i rad. Det börjar med andra ord bli en årligen återkommande tradition, och för 3:e året i rad medverkar vårt älskade TIK. Understrykas bör att första året hette turneringen "Supercupen" för att ifjol byta namn till "Jämtland Hockey Cup". Jag har vart upp båda gångerna för att bevittna tillställningen. Mannen bakom verket och initiativtagare till det hela är Brunflos starke man Kenneth Lindqvist - äras den som äras bör.

Nu undrar jag om det finns något intresse från någon/ra TIKare här på HS att åka upp till dom jämtländska skogarna och se detta evenemang "live"?

Jag har 2 år i rad bott på Fritidsbyns Camping i Östersund, där finns även Scandic Hotel i nära anslutning samt en Statoilmack och ett mycket uppskattat badhus. Det är dessutom gångavstånd till centrala Östersund och nära till Pizzerior, Systembolag och restauranger m.m.

Bra bussförbindelser till och från Fritidsbyn-Brunflo. Busshållplatsen ligger bara ca 50 meter från Campingen.

Biljettpriserna till varje match ligger på ca 100-150kr.

Pris/per natt och person för ett rum (Fritidsbyn Camping) låg ifjol på 320kr.

Vad stugorna kostar har jag ingen koll på, tyvärr..

Det finns även bra parkeringar i nära anslutning till Klanghallen (Brunflo) där evenemanget äger rum för er som eventuellt jobbar och funderar på att ta bilen upp.

Öltält och serveringsställen finns också att tillgå för att stilla tomma magar.

Om någon är intresserad utav att åka upp och kan tänka sig hyra en fyrmansstuga och halvera kostnaderna och samtidigt få ett oförglömligt minne i glada vänners lag..

SKICKA ett mess här på HS till mig och bekräfta ert intresse!

Ni kan även nå mig på: 0730327425!

Väl mött!

Sv: Jämtland Hockey Cup
ernie eagle: Tilläggas bör också att det är 6st lag som spelar i denna turnering = 2st 3-lagsgrupper och Timrå har i år blivit lottade i samma grupp som LHC och HPK Hämenliina (Finland). Placeringsmatcher spelas lördag antingen kl. 10:00 5-6:e pris, 13:00 bronsmatch och kl 17:00 FINAL!

Sv: Jämtland Hockey Cup
ernie eagle: Finns det inget som helst intresse för årets upplaga av "Jämtland Hockey Cup"? Har INTE hört ett ljud från någon bortsett "actionleffe" då. Okej det är en månad kvar innan det brakar loss men för den sortens skull MÅSTE ni väl ha lite framförhållning?

Jag tänkte ringa imorrn o kolla upp boende o lite sånt här, så snälla om det är någon som känner sig manad att hänga på, mejla mej här HS!

Det är ju smidigare om vi är fler som delar på kostnaderna!

Det är kanonbra förläggning (Fritidsbyns Camping). Det finns både stugor o enkelrum att hyra med självhushåll.

Det är nära till det mesta och det bästa. Systembolag, Pizzerior, Mataffärer, badhus, bensinmack m.m.

TIMRÅ IK - PÅ VÄG TILL BRUNFLO!

« · 97947