1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598910 inlägg · 6213 ämnen

Kapanen

Kapanen
Jag tycker att kapanen inte spelat på topp den senaste tiden...han är ganska betydande för timrå va??

Sv: Kapanen
ribba9: nej inte på topp innan matchen igår iaf. Vet inte hur han såg ut igår. Men dom sa på sportradion att han var bra. Kanske nån som var ner har lust att bertätta om kapanens insats. Tidningen Hockey tror ja de var som rankande Kapanen som mest värdefulla spelare.

Bergius: han är väl den mest betydande spelaren i timrå va?

ribba9: ja de är möjligt. Svårt att säga. Men har en mycket stor del i 2a platsen.

Bergius: ja det tycker jag....

Bergius: En spelare är aldrig viktigare än HELA laget. Visst är Kapanen betydande för framgången, kanske speciellt i början av serien. Backarna märkte då att dom kunde släppa skott som målvakten tog, det gav självförtroende åt hela laget.

Sedan är ju en målvakt aldrig bättre än de backar och försvarsspel som man spelar heller. Timrå har kanske ett av elitserielagens bästa försvar, så det är nog rätt avgörande...

Dream Team: ja de är väl klar...men jag skrev att han va en stor del...

ribba9: Du verkar verkligen ligga i för att slippa Nybörjar-status,va?? Far runt på alla gb:ar o ställer softa frågor, alltid nån som hugger härovar.

Dream Team: Jo, men det beror ju på att backarna markerar ut sina spelare numera, för dom litar på att Kapanen tar alla skott från håll. För ser han bara skottet och inte är skymmd så tar han det. Detta ger mer frihet åt backarna att just göra ett otroligt bra punkt markeringar istället för att jaga puck.

« · 202149