Lasse Kongo... Sundsvallaren som blev TIK:are över 1 säsong. Året var 1997. Det gick ganska knackigt för SHC och TIK bara vann mer & mer matcher. Det var då han blev TIK:are. Nu påstår han sig vara TIK:s mest trognaste supporter...! Lasse Kongo, mannen som byter ansikte!
Det är humor. Jag Kongo har alltid varit sundsvallare, dvs sundsvallsbo. Men hockeylaget i gärdet har jag aldrig haft känslor för. Liksom en majoritet av sundsvallsborna är TIK mitt hockeylag. Blev TIK-supporter säsongen när laget missade allsvenskan, play off, och hette ST Hockey. Gick i pappas fotspår som är ur-timråit sen slutet av 50-talet.
Du är alltså inte en Tik:are från första början??? Själv är man född strax bakom "ladan"
Det där om att jag återkommer vid seriestart är "bullshit" som ni kanske märker.......=) Var är ni alla "nick" som jag känner igen:
Nyllet, DJ hemp, Mr Danne, f, Smokey, Swen(jag var i Skåne i sommar), Hamburgaren(El maco), danne dåre,patrick polly, Njurunda killen Patrick??(vad det nu va du kallade dig), Maggan, mm.
Ni måste inte roasta vårt utbud lika hårt som Timrå IKs men tänkte bah påminna om att vi har två olika tishor till salu. Alternativ 1: Ifrån Medelpad kommer vårat lag - Kommentar överflödig men att gå med en tröja som bär en av våra ... | Läs mer