bar mofftak: Jag blir så förbannat trött på detta jävla filmande.
Vi ser en röd linje med norrmännen i Sverige…
Dom har tentaklerna ute kring hur man kan fuska i svensk hockey.
Vore uppfriskande om dom som anmäls för filmning faktiskt kunde höja armarna och säga JAPP!
I fucked up! Jag fuskade.
Men även om en video tydligt visar vad som hänt så säger man ofta något annat och hoppas!🙏
Ovärdigt och fattigt med sportsligt agerande!
Kan man se över framtiden kring filmningar? SHL är ni lika lyhörda som Timrås kommunikations chef?
Är klubbarna överens om att filmning inte ska vara del av SHL? Publiken är till 120% med på att spelare inte ska filma!
Höj böterna eller höj och låt spelarens förening ta böterna. Tvinga föreningarna att dokumentera hur dom jobbar med spelarna i sina föreningar kring saken. Att under några möten prata om förtroende och sportslighet är inte för mycket begärt. Klubbarna bör även ha en plan för spelare som fälls för diving.
Jag kan tycka att en spelare som har fällts för diving spelar under varning resten av den säsongen. Hur man löser det skiter jag i men ett märke på hjälmen eller vad fan som helst som visar domaren att den här spelaren är redan fälld. Misstänker domaren en ny filmning bör han få chans att granska situationen för stora straffet och nu anmälan. Domaren får chans att bedöma korrekt och spelet drabbas av minimalt mer granskningar som stoppar spel.
Då kanske man kan städa bort skiten! Ibland kan man som spelare blir rädd att klubba ska träffa huvudet, eller att man på annat vis ska utsättas för våld som sedan uteblir men man faller eller parerar för att undgå våld.
Det är inte förbjudet för en spelare att direkt påtala det för en domare på isen som då har chansen att säga ok! Bra! Shit happens! Flytta ut en tekning och släpp pucken!
Har man fällts för diving har man inte gjort det utan man är en satans fuskarskit!
Idag pratar alla tränare, alla experter och alla spelare om vikten med bra specialteams många lag lever mycket på sina special teams! Motståndaren som får spela mer på vissa spelare i BP efter fusk påverkar matchen negativt för dem och får man dessutom mål med sig som fuskare så är det riktigt äckligt!
Kämpa SHL! Domarna har det nog så jävligt redan! Dom ska inte måsta ifrågasätta varenda jävla vurpa på isen med!
Är de nån som vet hur de går för Anton Lundmark nu i AHL/NHL? Har varit in och kikat på hans statistik inne på olika ställen men ser ut som han bara har spelat 8 matcher i AHL.
Per HApps: jag vet inte hur det är formulerat i avtal mellan föreningen och Kommunen men att se över om det städats och bemanna kiosken är ju inte kommunen… Det verkar ganska lyxigt och Timrå är väl i grunden inte en förening som har råd att köpa in så mycket lyx?
Det är väl snudd på ideella krafter som sköter den biten.
Inför en match kan jag tycka att säkerhetsmässigt så ska alla publika ytor fått ögon på sig en snabbis med.
Då bör man reagera på en ostädad del och ha en chans att åtminstone en chans att skrapa ihop det värsta.
Jag tror inte att Timrå IK är stolta och jag tror absolut inte att man vill missa försäljning och ställa bortasuppar i skräp. Det verkar ju mer som att man återigen inte fått info om att det faktiskt kommer några som ska befinna sig i buren.
Upphandlat eller ej så får ju Timrå skrapa ihop skiten, fota och ta det med kommunen sedan om det är deras ansvar.
Men som jag sa igår. Det är inte palmemordet det här men det är fel signaler lixom!
Fint av Sälg att kommentera saken lite snabbt! Det visar på ett aktivt lyssnande kring hans uppdrag. Kämpa på! Till och med Evergreen gick att vända i Suezkanalen så det här går att sno med!
Karlsson74: ja att ersätta Kapanen skulle ju vara svårt, att ersätta Hållander en omöjlighet men att deras ersättare skulle spela under förväntan dåligt hade man ju inte trott på. Lilja platsar ju knapp i laget och Heikkinen har fått spela top 6 men platsar ju verkligen inte som top 6. Genborg var nog inte värvad att ta en så här framträdande roll så där vann vi ju verkligen på lottot "hur en junior utvecklas över en sommar". Gällande juniorerna så är ju de oroväckande bra just nu med tanke på JVM frånvaron. Linus spelar ett stabilt centerspel, Freij börjar ta större plats i det offensiva spelet och Genborg har jag ju redan hyllat. Fan ska man behöva oroa sig för bottenträsket ändå? FBK har redan gått om, Brunass och Luläää börjar röra på sig uppåt och nykomlingen envisas med att inte klappa ihop så 6e platsen börjar kännas svårare att nå. Fucking jävla November. T o m sinnet blir mörkt