1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608174 inlägg · 6213 ämnen
2978072 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
Montén Python: så kan det vara med Kimmo. Men i och med kimmos sorti så har vi fått ett sportråd istället, vilket jag tycker är ett nytänk. Nubben är iofs kvar men han har tre stycken till att bolla med nu. Jag tror på den här linjen.

Tom Topp: Allt är en balansgång givetvis.

Men om vi skall jämföra med de andra lagen som nämns nedan. Så tycker jag det skiljer sig en del i kravställan etc.

Nubben är fantastisk för allt han gjort givetvis. Men kan känna att vi nog skulle må bra av lite nytänk ändå, efter lite sisådär 30 år ihop eller nått..

För att dra det lite till sin spets.

Kimmo kom in och vågade förändra och tänka utanför boxen. Tack vare det har vi fått in spelare som Genborg, Friej och Eriksson. Som mångt och mycket lockades av Jokinen.

Ett drag som Kapanen gjorde på tränarsidan.

Nubben sa ju själv att vi för en gång skull fått alla vi velat ha. Ett läge jag inte tror att vi hade suttit i im just inte Kapanen vågade vidga vyerna lite.

SKRIDSKOSKENAN: precis! Jag är också lite less på snacket om inavel. Historien borde hellre ha lärt oss att det t.om kan vara en fördel!

Tom Topp: precis som fbk, djyrgårn, brynäs, hv (en av de sjukskrivna iaf), skellefteå, frölunda, örebro.
sen har vi växjö där evertsson varit på alla roller i 20 år.
rögle har iaf en klubbchef som är gammal spelare o luleås tränare är en gammal spelare.
inavel inavel inavel :-D

Kulltorp: Kvartsfinal blev det ”bara”. Mot Brynäs.

Kulltorp: och Malmö har både tränare och sportchef med ett förflutet i klubben. Apropå inavel!

sargad: Jag vill också säga att jag är imponerad av Malmö,
Som ligger strax över oss i spelarlöner, omsättning mm.
Tomas Kollar är en tränare jag hyser stor respekt för. Som han har lyft skåningarna! Helt magiskt!
Han har förmodligen en gigantisk karriär framför sig.

Semifinal ifjol. Faan trot om de inte är ännu bättre i år. De kmr att utmana om titeln in i kaklet!

T T: Det ska ändå mycket till om vi ska tappa detta. Vi är oerhört stabila i spelet.

Kulltorp: Väl formulerat inlägg, tack det behövs som motvikt. Det plus lite sunt kritiskt förhållande till vad som skrivs/sägs i massmedia.
Ibland känns det som om Hockeysnack kommer i "självsvängning" och den en skribenten efter den andra jagar på varandra ;-)

Om vi ska ha unga svenska spelare så kan vi värva Hampus Plato från BIK. Gör bra med poäng, aningens kort i rocken bara, men vill han lämna BIK?

Kulltorp: Håller med om det du skriver men det är ju Nubben själv som sagt att han är tillfällig. Men som jag sagt tidigare, ingen insamling till Nubben då han slutar för han kommer ändå tillbaka senare😄

Är Henrik Stridh ett alternativ

ante08: varför inte

Kulltorp: "Vi har säkrat en plats i SHL nästa säsong. Jag är nöjd."

Jag hoppas att du inte har skapat alla jinxars moder. Teoretiskt kan vi vara på kvalplats redan vid OS-uppehållet.

2978072 · »