1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606513 inlägg · 6215 ämnen
« · 2993608 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Nån lär han peta efter raset sist. 7-3 förlust liksom. Allt annat vore galet

Charliejfz: Ställa in sig på play out med 6 matcher kvar och enbart 3p upp till Örebro känns inte troligt. Oavsett hur inställda dom är på risken för kval så gör dom självklart allt för en vinst idag.

Timrå har dessutom 350 raka vinster mot HV. Så det börjar tala för en revansch snart. Senaste torsken var i exakt detta läge för någon säsong sedan. Då dominerade vi matchen totalt och skulle vunnit med 8-0. Det blev en 1-2 förlust. Då hade vi också haft enkelt för HV innan.

Karlsson74: Ni vinner med största sannolikt mot HV. Tror de börjar ställa in sig på play out. Hoppas på vinst mot Öret så kvarten är säkerställd.

Smörgåsen : Läste någonstans att Linköping var sugen på han

Zäta75: Undra om Mikkel Øby-Olsen är på sportrådets radar inför nästa säsong. 23 år och leder nu skytteligan i hockeyallsvenskan. Passar väl in i profilen man söker. Ung, utvecklingsbar och rightare. Vettefan om det finns några andra vettiga unga spelare att plocka från HA, förutom Dower Nilsson och Träff då, men där är det redan klart att dom hamnar på annat håll. Det vore ett intressant namn iaf.

Timrå IK - HV71 2026-02-28
Hög tid att styra in i vinnarspåret igen.

Karlsson74: Mycket viktig match att vinna ikväll ja. Förlorar vi mot HV hemma ligger vi lite pyrt till och kan tappa en playinplats om vi förlorar resten av matcherna som är kvar vilket är svåra matcher de flesta.

Zäta75: Tror inte att vi gör en lika slät figur som mot Luleå..det får lixom inte ske.
I så fall visar det så mycket på vilken inställning man har...Vi brukar ändå vara betydligt bättre hemma..samtidigt som vårt bortaspel varit horribelt dåligt hela säsongen.
Därav tror jag att vi tar max 3-4 poäng till inkl kvällens match. Det känns som sagt lite som en sexpoängsmatch.

JanneH: Om vi vinner mot HV ligger vi på 66 p.. och HV kvar på 50... Efter kvällens match är det fem matcher kvar. Dvs maximalt 15 poäng att spela om...de kan alltså inte komma i kapp om vi vinner.
Och även om HV skulle råka vinna mot oss i kväll så kommer de inte sopa rent resten, inget tyder på det. Vi har ändå ett försprång på 10p vid en förlust. Kontraktet är i princip säkrat men rent matematiskt kan det alltså bli det i kväll.
Känns ändå lite som en 6 poängs match.

Andersson: Ja frågan är om Per Svensson spelas igen ikväll. Jag är tveksam då han varit bänkad i många matcher när vi vann och är i frysboxen. De backar som spelar måste steppa upp rejält från Luleåmatchen. Ja hela laget. Det såg bedrövligt ut.

Karlsson74: Match mot HV. Viker man ner sig igen som mot Luleå trots hemmaplan? Eller reser vi oss där vi är starka på hemmaplan?

Dags för Juel att göra comeback? Dags för Dahlen att göra mål igen? 10 matcher utan mål är det väl nu eller är det fler? Någon som minns när han gjorde poäng senast. Detta måste tynga honom enormt. Hade hugg på förstaplatsen i målligan ligger väl fortfarande 2:a trots inga mål på ca 10 matcher. Dahlen vill nog ändå att laget ska vinna det är det viktigaste. Men tråkigt att se honom så blek pga axeln. Kommer han att slippa axelkänning i år och komma tillbaka i gammal god form är frågan. Om han gör det kan vi ha bra mycket större chanser i ett slutspel om vi nu går dit. Då gäller det att för det första vinna mot HV ikväll.

JanneH: Efter förra matchens hönsgård föredrar jag att man tar in skägget igen. Bänka Sundin, Pilö, Harde eller vem som helst, nja kanske Didde ska va kvar ....

Nån som vill köpa 2 st sittplatsbiljetter till dagens match? G höger rad 3 plats 5 och 6

Väldigt nära ståplats

Kan inte gå pga sjukdom

280 kr för båda

Karlsson74: mer troligen kanske vi vinner denna match men ligger ändå kvar på 10:e platsen med ät ägg hack i häl. Seger ikväll och överlevnad är väl t o m matematiskt säkrad (jag orkar inte räkna utan går på känsla)

DenRöda: Huvudentrén är inget som kommer att förändras till nästa säsong. Men är absolut något vi kikar på att göra den större.

Föreningen med Helene i spetsen driver just nu att få igenom en investeringsplan från kommunen för arenan under kommande år. Men överlåter den punkten till Helene att presentera på medlemsmötet.

Redan fått en drös med mail och uppskattar verkligen det engagemanget. 🙂

JanneH: hoppas på vinst för både timrå, leksand .. skulle det även bli förluster för ät ägg, öch öret.. och som sagt då även djurgårn och Håvee..
Så skulle det kännas som säsongen ändå skulle kunna landa i något vackert. .

El_loco: Tror att desamma gällde när han var i timrå..dvs att alla någon gång haft en bättre tränare.
Går man in med hög svansföring..Basunerar ut att man minsann ska införa "in your face hockey" som relativt oprövad tränare så blir fallet ofta hårt när man misslyckas..även om man haft en fantastisk spelarkarriär.
Lär väl leta sig en ny klubb snart?

Adam Sälg: Skulle man inte kunna lotta ut platser till kommande hemmamatch under matcherna? Allt extra under en match lockar väl folk, och det är ju ändå inte fullsatt direkt. Intäkter får man ju ändå på att folk handlar i kiosken

mattias - 74: vore ju en alldeles underbar jävla lördag om våra lag vinner ikväll

Adam Sälg: På det förstnämnda. Kommer ni se till att bygga ut huvudentrén också för att skapa det nya ytorna? Klart större restaurang, dubbelt så stor supportershop samt större ytor i entrén är önskvärt med tanke på trängseln före, under och efter matcherna. Det kommer såklart kosta och det krävs väl bygglov för att öka ytorna med några hundra kvadratmeter.

Rip Kirby: Snälla spöa HV rejält i kväll så ska vi försöka göra vårt i Sthlm

Cobbel: Vi har nuvarande restaurangavtal. Men vi ser över att öka ytorna. Vår förhoppning är att detta sker redan nästa säsong. Målsättningen är just det att folk ska åka till arenan tidigare och käka/dricka.

Hockeybussarna ser vi över just nu. Det som är spikat är att nästa år kan man köpa biljetter direkt i Tickster i samband med biljettköp eller som säsongare. Där även tider m.m. redovisas.

Rörliga priser har vi, men finns alltid att skruva på.
Tisdagsmatcherna är alltid lägst pris.

Det är möjligt att beställa från kiosk via telefon. Genom expressorder. Det var möjligt även i fjol och länken skickas ut till alla med biljett på matchdag. Däremot har den i snitt 2 köp/match då vi märker att fler vill röra på sig.

Månadsbetalning på säsongskorten/grundseriekorten är fullt möjligt och något som vi har. Ifjol genom Swedbank och nästa säsong genom Klarna.

Företagsevent är ett ben vi behöver bli bättre på. Det sker sporadiskt men finns mer att göra.

Rip Kirby: hockeylaget från Övik håller inte med i ditt uttalande om Troja i sista meningen.

Cobbel: Jokinen bygger mycket av tron på honom som coach hur han lyckades som spelare. Well, 1+1 blir inte alltid det rätta resultatet.

Här i Timrå lyckades han relativt bra, men väldigt mycket tack vare en högproducerande spelare vid namn Filip Hållander.

El_loco: Haha, en gris är alltid en gris oavsett hur du sminkar den.

Lång och gedigen karriär som spelare, kommer inte vara lika lång som tränare.

Jokinens image som tränare är på gång att spricka i Finland. "Alla HIFK-spelare har någon gång haft en bättre tränare än Jokinen. ”

Kulltorp: AJ är dock en kul psykopat att kolla på. Underhållande minst sagt

Smörgåsen : Jag säger återigen, vem i Tälje kom på att värva den psykopaten?
Jo, han är kompis med storsponsorn.
Tycker synd om Täljesupportrarna. De står alltid där i vått och torrt.

Rip Kirby: Södertälje ligger tätt bakom. Deras haveri med Andreas Johansson är underhållande att följa.

Stridhsyxa: Jag skrev inte "problem", jag skrev "situation". Liksom alla SHL-lag.

Västerås är och förblir en pajasklubb inom ishockeyn. Man "satsar" och tar in "etablerade" spelare lite nu och då. Konstantin Komarek är stjärnspelaren den här upplagan, Fjärde säsongen där nu. Trovärdigt värre, jag skojar inte.
Sen står man ändå i slutändan med nån förbannad lattjolajbantränare som tror han har koll. Precis som nu med Peter Andersson. Och se hur det går. Nu lär man greja kvalet mot Troja för dom är de facto ÄNNU sämre. Hur nu detta är möjligt?

Andersson: Västerås är bandy. Inget annat. Har aldrig eller kommer aldrig kunna bli ett lag som etablerar sig på allvar som elitlag i hockey i den stan. Vad glömde jag mer då? Ja, just det. Punkt.

Slutet av Allsvenskan blir en rysare. Tvärjämnt. Topp 5 är klara, mer eller mindre placeringsmässigt också.

Mellan plats 6 och 11 skiljer 7 poäng, 3 matcher kvar. Vem tar sista direktplatsen, vilka får spela play-in och varför?

Vimseby eller Gurkstan till negativt kval, Troja är körda.

FrOllik: Västra stå är hjältar som alltid ger 100.

Men jag menar att stämningen ska byggas upp från när dörrarna öppnas tills matchen börjar. Där kan sidoarrangemang hjälpa till. Då menar jag inte bara bar och restaurang.

Oavsett om man står eller sitter så krävs det ett arrangemang. Som det är nu så spelas lite Guns n Roses, sedan 5 minuter reklam från sponsorer på kuben, sedan en trött lineup

Sen är det match. Gäsp.

Då känner jag att nästa match ser jag på tv.

Adam Sälg: Finns mkt roligt man hade velat åstadkomma.

Samarbete med lokal aktör kring snabbmat? Det skulle kunna få alla tröjor som stannar i Birsta/Inez före match att handla maten hos er i stället. Kanske med en bira till? Framför allt om någon som har rutinen av det på daglig basis står och spottar ur sig mat.

Rörliga priser på biljetterna, öka lite i pris för stormatcherna och sänk priset på de svåra. Tisdagsmatcher kanske ska vara lite billigare än tors/lördag?

Skaffa en app som gör de möjligt att beställa fika/kaffe/läsk ut på platsen. Alla sitter ju ändå med luren uppe, testa det!

Merch som folk faktiskt vill ha och i begränsad upplaga. Visst är det nice med era glas osv, men säljer de så mycket? Ibland så känns det som att ni skjutit brett istället för att kolla på vad som faktiskt funkar.

Kanske en lösning för månadsbetalning till er på årskort? Där det ingår en utlottning av en dag med laget eller liknande?

Öppna dörrarna för företagsevent ute hos er, kanske ni redan har men jag har då inte hört ngt om det :)

För övrigt har Östersund klarat sig kvar ett år till i allsvenskan utan kval. Grattis Anderberg och alla andra i laget.

Adam Sälg: Första åtgärden är att se till att det som redan finns på plats fungerar som det ska. Hockeybussarna fungerar inte tillfredsställande. Vart startar bussarna från? När startar bussarna? Finns det plats för alla som vill åka? Kan det förtydligas bättre vart bussarna hem avgår ifrån? Vilka bussarna går vart? När går bussarna från arenan? När går sista bussen? Kan jag betala bussen i förväg? Kan jag boka plats? Kan jag följa vart bussen är? Chauffören vet oftast inte vad som gäller. Vilka instruktioner har chauffören fått?

Börja med det självklara, bygg sedan på med mer.

Känslan är att det är för mycket testande och för lite utvärdera.

Bra ordning på buss gör att det är enklare att ta sig till arenan utan bil. Det är för mig inte tillräckligt tydligt för att chansa på buss, och jag vill inte ta bil. Att ta bil är ännu mer tålamodsprövande eftersom alla på parkeringen med bil är helt galna.

Tar jag buss kan jag också dricka öl. Jag gillar öl.

Tallnäs: Klart det är viktigt med folk som spenderar på matcherna. Men jag anser att upplevelsen i arenan kopplat till matchen, stämningen osv är absolut viktigast. Skulle man ha bästa resturangerna, bästa barerna, kringarrangemang osv men det är dött i hallen under match, då skulle jag tappa sugen att gå.

Senast verkar det som man kraftsamlat för att få mkt folk på västra stå och skapa ett bra drag. Mera sånt!

Min dotter som är 9 och börjat följa med skulle aldrig göra det om inte ståplats fanns, samma här.

Folk pratar om stämningen, draget som var på matchen man varit på. Publiktrycket är den mest avgörande faktorn tillsammans med att laget spelar bra och vinner till att locka folk. Biljettintäkterna måste ju i särklass vara den största och viktigaste intäkten klubben har.

Apropå nyförvärv. Barkemo känns som klockren, men Hallquisth? Han har fått mindre och mindre speltid som 7:e back och är inte ombytt senaste 2 + i kväll. Ska han lånas ut till ettan?

vonDöbeln: idioter!

Montén Python: Nu har i varje fall ST ändrat sin rubrik från: "Släpande miljonbelopp" till "Miljonutgifter väntar"

En JÄVLA skillnad.

Kulltorp: ja hon känns förtroendeingivande, kanske blir ordning på torpet med henne vid rodret

Rico01: Leksand och Timrå har verkligen inte samma problem.

Andersson: eller öppna en filial!

Rico01: Tur för Leksand. Då hade sänkningen av spelarbudgeten inget med bonusar att göra då?
Sänkningen som skickar Leksand ner i HA.

Tom Topp: Inez får flytta helt enkelt

Adam Sälg: Att frugan och jag stannar och äter lunch i Birsta hos Mister York före match på lördagar känns inte helt optimalt. Och det brukar vara fler matchtröjor där samtidigt. Så ett bra snabbmatställe i anslutning till arenan skulle sitta fint.

Tallnäs: Tar mer än gärna emot förslag på vad ni tror funkar och inte.

Vi har i år satsat på livemusik, tacos, aktiviteter för unga upp till 12 år. Men vi vet att det behövs mer och vi ser över förändringar i befintlig arena redan till nästa säsong.

Men tar gärna emot förslag på medlemsmötet eller min mailkorg.

RYGG HANS: Jo men om folk får gå gratis så kanske dom gillar underhållningen och blir fast. Men precis som du säger, arenan behöver byggas ut med fler restauranger och faciliteter!

Karlsson74: Ja men hon har funnits med i kulisserna länge så där är jag inte orolig.

« · 2993608 · »